ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

8 خصوصیت رهبران بسیار موفق کسب و کار دنیا

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
8 عادت رهبران بسیار موفق

در این مقاله از مدیرنو به ویژگی های رهبران موفق کسب و کار دنیا می پردازیم و 8 خصوصیت رهبران بسیار موفق جهان را در ادامه شرح خواهیم داد. رهبران موفق دنیا می‌دانند که موفقیت کسب و کار یک اتفاق و رویداد یک شبه نیست، بلکه یک فرایند می‌باشد. برای اینکه به‌عنوان یک رهبر، برجسته شوید، باید ویژگی ها و خصوصیت هایی که باعث موفقیت و شهرت شما می‌شود، را در خودتان ایجاد کنید. هنگامی‌که این عادت‌ها به روال زندگی شما تبدیل شود، خود را در مسیر رهبری موفق می بینید.

دوره آموزشی

ویژگی های رهبران موفق کسب و کار

در این مقاله 8 ویژگی و خصوصیت رهبران موفق کسب و کار دنیا که به آنها پایبند هستند را آورده‌ایم.

1- هرروز مطالعه کنید

یکی از خصوصیت های رهبران موفق کسب و کار دنیا مطالعه است.

آنها به مزایای غیرقابل‌انکار مطالعه اعتقاد داشته و به همین دلیل هرروز مطالعه می‌کنند. مطالعه، هوش را افزایش و دایره‌ی واژگانتان را گسترش داده، حافظه را تقویت نموده، مهارت استدلال شمارا بالا برده، توانایی تمرکز را تقویت و مهارت‌های نوشتاری را ارتقا می‌دهد.

مطالعه، فعالیتی است که منجر به آرامش شما می‌شود. این را بدانید برای اینکه به یک رهبر بزرگ مبدل شوید، همیشه باید در مسیر یادگیری باشید. یادگیری از دو مسیر مطالعه و تجربه حاصل می‌شود؛ یادگیری حاصل از مطالعه، توانایی‌های بالقوه‌ی شمارا برای موفقیت افزایش می‌دهد.

2- تمرکز بر وظایف چالشی

رهبران حرفه‌ای در چالشها، زندگی و رشد می‌کنند.

هرچه بیشتر خودتان را به چالش بکشید، اعتمادبه‌نفس و توانایی‌هایتان در انجام امور مختلف و غیرمترقبه، افزایش خواهد یافت. چالش نه تنها به رشد مهارت‌ها و دانش شما کمک می‌کند، بلکه باوری درون شما ایجاد می‌کند که می‌توانید به اهداف خود برسید. چالش‌ها به رهبران موفق کمک می‌کنند انعطاف و مهارت‌های خود را در مواجهه با موقعیت‌های مختلف افزایش دهند.

3- سلامت خود را در اولویت قرار دهید.

رهبران بزرگ مراقب سلامتی خود در چهار سطح جسمی، احساسی، ذهنی و معنوی هستند.

رهبران موفق می‌دانند سلامت جسمی، پایه‌ی تمام موفقیت‌هاست. اگر شما ازلحاظ فیزیکی در شرایط خوبی نباشید، چگونه می‌خواهید در سایر معیارها خوب باشید؟ بیماری جسمی، مانع عملکرد خوب شما می شود؛ لذا خود را به عادات درست غذایی، رژیم‌های سلامتی، خواب کافی و مکمل‌های روزانه عادت دهید تا سطح تمرکز، انرژی و مقاومت بدنتان افزایش یابد.

متاسفانه بسیاری از مدیران ایرانی به ظاهر موفق، به چنین پارامتری توجه کافی و وافی ندارند. مدیر به ظاهر موفق، ممکن است در اسناد مالی موفق باشد و به دستاوردهای قابل قبولی نیز برسد. اما در واقعیت، چنین گروهی از مدیران دائما خود را در معرض بیماری ها و فرسودگی شغلی قرار می دهند.

4- از افرادی که مورد تحسین هستند، یاد بگیرید.

رهبران کسب و کار تمایل دارند بیش‌ازحد موفق شوند و در زمان اشتباهاتشان، عموما از خود بیشتر از دیگران انتقاد می‌کنند.

هنگامی‌که فردی را به‌عنوان الگو برای خود انتخاب کرده‌اید، او به شما کمک می‌کند تا به‌طور طبیعی در چالش‌ها قرار گیرید و شرایط تحت‌فشار را تجربه کنید. دریافت مشاوره از فردی که مورد تحسین شماست، آرامش را به شما هدیه می‌دهد. این مشورت، به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق مواجهه با موقعیت‌های استرس‌زا، تجربه کسب کرده و موفق شوید. رهبران موفق جهان به این درک عمیق رسیده‌اند که خودشان نیز به رهبر نیاز دارند.

آیا میدانید مشاور چگونه به رشد و توسعه مهارت های مدیریت و رهبری شما کمک خواهد کرد؟ برای کسب اطلاع بیشتر به صفحه مشاوره کسب وکار مراجعه کنید.

 

5- برنامه روز بعد را از شب قبل تنظیم کنید

ویژگی و خصوصیت اصلی رهبران موفق کسب و کار ، برنامه‌ریزی برای روز بعد می‌باشد.

اگر شما برای آنچه که می‌خواهید انجام دهید، برنامه‌ای نداشته باشید، چگونه می‌توانید موفق شوید؟ ممکن است بدون داشتن چنین برنامه ای نتایجی نیز حاصل شود اما چون امور روزانه‌ی شما برنامه‌ریزی نشده‌اند، دچار اشتباه شده یا وظایفتان را با اولویت‌های اشتباه انجام می دهید. برنامه‌ریزی برای روز بعد، باعث می‌شود در طول روز تمام‌کارهایتان را طبق یک برنامه‌ی سازمان‌یافته  در کمترین زمان ممکن انجام دهید. این یعنی بهره وری.

6- فهرستی از اهداف را در معرض دید خود بگذارید

بسیاری از رهبران موفق کسب و کار به نوشتن اهداف عادت دارند.

آن‌ها هرروز اهداف خود را می‌نویسند و آن‌ها را به‌صورت دوره‌ای مورد تجدیدنظر قرار می‌دهند. بعضی دیگر هرروز اهداف خود را با صدای بلند بازخوانی می‌کنند. برای رسیدن به اهداف خود، عادت کنید که هرروز آن‌ها را مرور کنید.

دلیل اصلی ایده‌ی تکرار اهداف، اینست که اهداف را همیشه در ذهنتان زنده نگه‌دارید. این راهیست برای اطمینان از حرکت در مسیر درست. اگر اهدافتان را یادداشت نکنید، به‌زودی آن‌ها را فراموش می‌کنید و زمانی متوجه انحراف از مسیر اصلی می‌شوید که دیگر خیلی دیر شده. هنگامی‌که عادت کنید اهدافتان را بنویسید، مرور کنید و مورد تجدیدنظر قرار دهید، همیشه در مسیر اهداف حرکت می‌کنید و اقدام هایتان را بر اساس اولویت اهداف برنامه ریزی و اجرا می‌کنید.

7- اقدام کنید حتی زمانی که ترسناک باشد

ماندن در محدوده امن، همیشه آرامش بخش تر از ورود به دنیای ناشناخته‌هاست.

احساس امنیتی که در وضع موجود وجود دارد، ممکن است خسته‌کننده باشد اما اینکه قابل پیش‌بینی است، خوب است. اما در مورد رهبران موفق جهان وضع فرق می‌کند؛ آن‌ها سعی می‌کنند وضع موجود را تغییر دهند. آن‌ها می‌دانند که از انجام یک کار و ایده ناآشنا اما جسورانه، تجربه و دستاورد خوبی نصیبشان می‌شود.

رشد شخصی و ارتقای سطح خلاقیت از موقعیت‌های هموار و آسان، به‌دست نمی‌آید. همانطور که هیچ ناخدایی در دریای آرام به مهارتهای فوق العاده دست پیدا نمی کند. عموم آدمها و بالتبع رهبران کسب و کار، از تغییر فرار می‌کنند چون به نظرشان تغییر ترسناک است. به‌طور بالقوه اتفاقات ناشناخته، ترس ایجاد می‌کنند؛ به همین دلیل است که کارهای جدید حس ناامنی ایجاد می‌کنند.

ترس را از خود دور کنید و خطر تغییر را در حد معقول و منطقی بپذیرید؛ حتی اگر برنده نشوید، خیلی چیزها یاد می‌گیرید.

 

8- یک چراغ قدرتمند و الهام‌بخش داشته باشید.

زندگی هدفمند، اولین قدم در مسیر زندگی آگاهانه می‌باشد. زندگی بدون هدف، باعث می‌شود به‌صورت اتفاقی و ناآگاهانه گام بردارید. به همین دلیل امکان دارد اقدام و عمل شما با اهدافتان هیچ ارتباطی نداشته باشند و درنتیجه، به هدفتان نزدیک نشوید. چراغ قدرتمند و الهام بخش شما می تواند چرایی زندگی و کسب و کارتان باشد.

به عنوان یک رهبر، باید قبل از سازمان چرایی زندگی خود را مشخص کرده و پس از آن به تدوین ماموریت و چرایی کسب و کارتان بپردازید. یکی از ویژگی های رهبران موفق، شفافیت رسالت و چرایی شخصی و سازمانی آنهاست. یکی از مزیت های مشخص بودن رسالت وجودی، الهام بخشی و هدایتگری آن است.

زمانی که چراییتان مشخص باشد، تدوین اهداف به مراتب سهل تر و امکان اشتباه و کج روی ها کمتر خواهد بود. به عنوان مدیری که علاقمند به ورود به دنیای رهبران موفق هستید، باید بدانید که تخصیص زمان برای کشف چرایی و رسالت وجودیتان، ارزشش را دارد.

 

استفان کاوی: اگر نردبان را به دیوار درست تکیه ندهید، با هر قدم، زودتر به مقصد اشتباه می‌رسید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب وکار مدیرنو مراجعه فرمایید. با ما در ارتباط باشید.

 

منبع: thebalance

کلیدواژه ها: رهبران موفق, ویژگی های رهبران موفق, رهبران موفق جهان, رهبران موفق دنیا, خصوصیت رهبران موفق, رهبران موفق کسب و کار .

عضویت
اطلاع از
2 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات