ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه آنلاین شاپ بزنیم ؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

عمومی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چگونه آنلاین شاپ بزنیم ؟

در این مقاله از مدیرنو به تشریح سوال پرتکرار چگونه آنلاین شاپ بزنیم ؟ و آموزش مراحل ساخت و ایجاد فروشگاه اینترنتی (آنلاین شاپ) خواهیم پرداخت. شاید شما هم به یک ایده عالی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا همان آنلاین شاپ فکر می‌کنید و شاید بزرگترین چالش شما پاسخ به این سوال باشد که؛ “از کجا شروع کنم؟”

برای رسیدن به پاسخ چگونه آنلاین شاپ بزنیم، پیشنهاد می‌کنیم این راهنما را که با دستورالعمل‌های گام به گام در مورد نحوه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی گردآوری شده، مطالعه کنید.

بنر میان مقاله فروش

چگونه آنلاین شاپ بزنیم ؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی در 10 مرحله:

  1. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
  2. انتخاب کنید چه چیزی را به صورت آنلاین بفروشید.
  3. در مورد ساختار کسب و کار خود تصمیم بگیرید.
  4. پلتفرم مناسبی را انتخاب کنید.
  5. همکاری در فروش (اختیاری).
  6. ارائه دهنده خدمات پرداخت را انتخاب کنید.
  7. نام فروشگاه خود را مشخص و یک دامنه اینترنتی ثبت کنید.
  8. سایت خود را طراحی کنید.
  9. یک استراتژی برندینگ قوی ایجاد کنید.
  10. کمپین های بازاریابی خود را شروع کنید.

 

مخاطب هدف - چگونه آنلاین شاپ بزنیم ؟

1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

یکی از اولین مواردی که هنگام راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ باید در نظر گرفت این است که مشتریان شما چه کسانی هستند. هرچه ویژگیهای محصولات شما با نیازهای مخاطبان هدف نزدیکتر باشد، شانس شما برای ایجاد یک آنلاین شاپ موفق بیشتر است.مطلب روش های شناسایی مشتریان هدف چیست؟ به درستی به شما نحوه شناسایی مخاطب هدف را می آموزد.

اگر از قبل ایده ارائه محصولی دارید، از آن برای تعیین مشتری ایده آل خود استفاده کنید. اگر نه، مخاطبی که بیشتر با آن آشنا هستید را در نظر بگیرید که، از چه محصولاتی به طور منظم استفاده می‌کند؟ چه ویژگی در مورد برندهای مورد علاقه‌ش جذابیت بیشتری دارد؟

با تعیین این نکته که؛ چرا و برای چه کسانی کسب‌وکارتان را راه اندازی می‌کنید، بهتر می‌توانید در مسیر موفقیت گام بردارید. برای درک و پاسخ بهتر به این سوالات، باید برای ایجاد شخصیت خریدار وقت بگذارید. تدوین شخصیت خریدار هدف به شما کمک می‌کند تا ذهن خریدار خود را بهتر درک کرده و به نوبه خود در مورد راههای پیام رسانی، طراحی، ساخت و راه اندازی وب سایت فروشگاه اینترنتی، استراتژی‌های بازاریابی و موارد دیگر تصمیم‌گیری کنید. مقاله اشتباه مرگبار بازاریابی را برای مطالعه پیشنهاد می کنیم .

 

انتخاب محصول یا خدمات - چگونه آنلاین شاپ بزنیم ؟

2. انتخاب کنید چه محصول یا خدمتی را به صورت آنلاین بفروشید.

انتخاب محصولاتی که باید بفروشید نیاز به بررسی دقیق دارد. فراتر از فکر کردن به آنچه که مخاطب هدف شما چه علاقمندی دارد، باید کمی بازبینی رقابتی انجام داده و چند سوال کلیدی از خود بپرسید. برای شروع: کدام برندها در حال حاضر به صورت آنلاین محبوب هستند؟ برای حل چه نقاط درد منحصر به فردی می‌توانید کمک کنید؟ چگونه برای تامین محصولات خود برنامه‌ریزی می‌کنید؟

برای کمک به ایده‌سازی، چند پیشنهاد ارائه می‌کنیم:

بهینه سازی یک محصول محبوب

محصولی را که مطمئنید از عملکرد خوبی در بازار برخوردار است را بهینه سازی کنید. این دقیقا همان کاریست که خرده‌فروشان بزرگ اینترنتی در تمام دنیا می‌کنند. آن‌ها بررسی می‌کنند تا ببینند چه چیزی در فروشگاه‌ها یا آنلاین شاپ ها محبوب است، سپس نسخه‌های اختصاصی خود از آن محصولات را ایجاد می‌کنند. این کار را می‌توانید با استفاده از بررسی لیست پرفروش‌ترین‌های سایت‌های پربازدید شروع کنید. به موازات برندهای پیشرو را نیز بررسی کرده تا ببینید محصولات آنها از چه ویژگی ضروری برخوردار نیست.

به دنبال بازار دست نخورده باشید.

تا به حال برایتان پیش آمده که به دنبال محصولی باشید و با جستجوی آنلاین هم به نتیجه مورد نظر نرسید؟ پاسخ به این سوال دقیقا همان ایده‌ای است که افراد دیگری هم ممکن است به آن نیاز داشته باشند.

روندها را دنبال کنید.

در بازار همیشه محصولات پرطرفداری برای انتخاب وجود دارند. نکته کلیدی در اینجا داشتن سیستمی برای درک عواملی است که باعث موفقیت یک محصول می‌شود. چنین روندی تا کی ادامه خواهد داشت؟ چه بازاریابی باید انجام دهید تا شتاب آنلاین شاپ خود را حفظ کنید؟ مراقب باشید به محصولی متعهد نشوید که به همان سرعتی که رشد کرده، بازار خود را از دست بدهد.

زمانی که چند ایده خوب به ذهنتان خطور کرد، کمی وقت بگذارید تا مطمئن شوید که یک کالای واقعی با بازاری جذاب برای فروش است. و از خودت بپرسید:

آیا ارسال کالای شما آسان است؟

بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که شکننده، سبک وزن و دارای قطعات متحرک زیادی نباشند. یا محصول شما قابلیت حمل توسط شرکت های پستی را دارد یا خیر ؟

کجا قصد فروش دارید؟

شما می‌توانید کالا یا محصولاتتان را در وب سایت خودتان بفروشید. یا ممکن است از مزایای همکاری در فروش استفاده کنید و در بازارهایی مانند دیجی‌کالا نیز بفروشید. هر پلتفرم قوانین تعاملی خاص خود را دارد. شما با ترسیم نقشه راه خود و در نظر گرفتن این نکته که؛ کدام محصولات در کجا بهترین فروش را دارند، به خودتان لطف بزرگی خواهید کرد.

آیا می‌توانید سود کنید؟

چقدر می‌توانید محصول خود را بفروشید؟ با توجه به حضور رقبا، هزینه‌های کسب و کار و هرگونه برنامه بازاریابی، چه مقدار حاشیه سود باید در نظر بگیرید؟ اطمینان حاصل کنید که ROI تخمینی آنلاین شاپ خود را به درستی محاسبه کرده‌اید.

چگونه آن را تولید/تامین خواهید کرد؟

شما باید سازنده ای را پیدا کنید که بتواند موجودی شما را به موقع، مقرون به صرفه و منسجم تامین کند. ناگفته نماند که هرچه کالای شما پیچیده‌تر باشد، احتمالاً هزینه‌های بیشتری را برای مواد، حمل و نقل و تحقیق و توسعه پرداخت خواهید کرد.

آیا محدودیت یا مقررات قانونی وجود دارد که باید از آن آگاه شوید؟

برخی محصولات مانند غذا و نوشیدنی، به مجوزهای خاصی نیاز دارند. ناگفته نماند که برخی از محصولات ممکن است در کانال‌ها یا پلتفرم‌های تبلیغاتی ممنوع باشند.

 

ساختار کسب و کار - مراحل ایجاد آنلاین شاپ

3. ساختار کسب و کار خود را تعیین کنید.

در این مرحله، احتمالاً از هیجان زیاد، با سرعت بالایی پیش می‌روید و آماده ساخت، راه اندازی و شروع فروشگاه اینترنتی یا همان آنلاین شاپ خود هستید. با این حال، چند نکته قانونی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا کسب و کار خود را به صورت رسمی شروع کنید.

قبل از هرچیز، باید تصمیم بگیرید که ساختار کسب و کار شما چگونه خواهد بود. در اینجا انواع کسب و کار ذکر شده است:

  1. شرکت های سهامی
  2. شرکت با مسئولیت محدود
  3. شرکت های تضامنی
  4. شرکت مختلط غیر سهامی
  5. شرکت مختلط سهامی
  6. شرکت های نسبی
  7. شرکت های تعاونی تولید و مصرف

 

پلتفرم فروشگاه آنلاین

4. پلتفرم مناسبی را انتخاب کنید.

اگر مشخص شده که چه محصولاتی را بفروشید و چگونه آنها را تهیه کنید، تقریبا نیمی از مسیر راه اندازی آنلاین شاپ را طی کردید.

قدم بعدی ساختن سایتی است که در آن محصولات خود را فهرست کنید. سایت شما چهره برند شماست. اینجا همان جایی است که بیشترین کنترل را بر برندسازی و سفر کلی خریدار خواهید داشت. همچنین جایی است که پرداخت‌های مشتریان و کارهای ضروری را انجام می‌دهید.

بنابراین، مهم است که یک پلتفرم قابل اعتماد برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید.

 

فاکتورهایی که در انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک باید در نظر گرفته شود.

ویژگی های هیچ دو پلتفرمی یکسان نیستند. برخی از پلتفرم‌ها – مانند WooCommerce – مانند بوم‌های خالی هستند که نیازمند تنظیم و تغییر هستند که باید از متخصصان همین حوزه بهره بگیرید و یا دوره هایی برای آموزش ساخت آنلاین شاپ ببنید. برخی دیگر مانند WordPress به تجربه کدنویسی قبلی نیاز ندارند. در عوض، می‌توانید از بین قالب‌ها، بلوک‌ها و برنامه‌های موجود، بدون سر و صدا یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید. (همچنین می‌توانید روش پرداخت مورد نظرتان را به آن متصل کنید، موجودی‌ها را ردیابی کنید و بسیاری موارد دیگر.)

نمای موبایل

آنلاین شاپ شما باید برای موبایل بهینه‌سازی شود؟ آیا خریداران می توانند فروشگاه اینترنتی شما را با گوشی‌های خود مرور کنند؟ با توجه به اینکه میزان استفاده از موبایل برای خریدهای اینترنتی هر روز در حال توسعه است، باید فروشگاه اینترنتی خود را همگام و سازگار با گوشی‌های همراه طراحی و راه اندازی کنید.

مقیاس پذیری

تغییر پلتفرم ممکن است بعداً دردسرساز شود، بنابراین باید سیستمی را پیدا کنید که بتواند هم حالا و هم تا مقداری از رشد تجارت شما را پشتیبانی کند. برای این منظور، در نظر بگیرید که آیا می‌توانید طرح خود را به راحتی ارتقا دهید تا به ابزارهای حرفه‌ای‌تری مانند تبلیغات، پیش‌سفارش‌ها و کمپین‌های تخفیف دسترسی داشته باشید.

امنیت و قابلیت اطمینان

معمولا امنیت سایت موضوعی است که فروشندگان تنها پس از قربانی شدن، به آن فکر می‌کنند. در واقعیت، امنیت و قابلیت اطمینان بودن سایت همیشه باید سرلوحه تصمیم های شما قرار گیرد. در صورت افزایش ناگهانی فروش، چگونه از خرابی سایت جلوگیری می‌کنید؟ چگونه از فروشگاه آنلاین خود در برابر هکرها، تراکنش‌های تقلبی و بازپرداخت وجه احتمالی محافظت خواهید کرد؟

سئو

شما می خواهید آنلاین شاپ شما در گوگل به رتبه‌های خوبی دست پیدا کند. برای انجام این کار، به اطلاعات فنی قوی برای سئو و سپس ابزارهایی برای بهینه‌سازی سایت خود نیاز دارید.

اگر با مفهوم سئو آشنایی ندارید مقاله سئو چیست؟ را حتما مطالعه کنید .

 

 

5. همکاری در فروش

می‌توانید بدون خرید و دپوی محصولات، با همکاری در فروش با یکی از تامین کنندگان شروع به فروش کنید. چنین کسب و کاری شامل برخی از مزایای کلیدی، مانند حداقل هزینه‌های اولیه و مدیریت آسان است.

در چنین روشی؛ تولید، انبارداری و حمل و نقل محصولات را تامین کننده انجام می‌دهد. در ادامه نحوه عملکرد این شیوه را ذکر خواهیم کرد:

  • شما محصولاتی را که می‌خواهید بفروشید از کاتالوگ تامین کننده انتخاب می‌کنید.
  • آن محصولات را در سایت خود لیست کرده و قیمت‌های خود را تعیین می‌کنید.
  • خریدار محصولات را خریداری کرده و هزینه آن را در سایت شما پرداخت می‌کند.
  • شما سفارش مشتری را به همراه پرداخت، برای تامین کننده خود فوروارد می‌کنید.
  • تامین کننده محصول را مستقیماً به آدرس مشتری شما ارسال می‌کند.

 

درگاه پرداخت - چگونه آنلاین شاپ بزنیم ؟

 

6. ارائه دهنده خدمات پرداخت را انتخاب کنید

برای اینکه اولین ریالهای خود را بعد از ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی به دست آورید، باید تصمیم بگیرید که چگونه پول را از مشتریانتان دریافت کنید. ارائه چندین روش پرداخت همیشه ایده خوبی است.

همچنین می‌توانید از درگاه‌های پرداخت مختلفی استفاده کنید. درگاه‌های پرداخت آنلاین ، انتقال امن و موفقیت آمیز وجوه را تضمین می‌کنند و درخواست و استفاده از آن بسیار ساده است و شرکت های بسیاری مانند آیدی پی و یا زرین پال از نمونه هایی از این شرکت ها هستند .البته می توانید روش های دیگری مانند پرداخت حضوری مبلغ در هنگام دریافت محصول و یا چک را هم با توجه به نوع چگونگی محصول و خدمات آنلاین شاپ شما در نظر بگیرید.

 

نام و برند آنلاین شاپ را چگونه انتخاب کنیم

7. نام آنلاین شاپ خود را مشخص و یک دامنه با همان نام ثبت کنید

سرانجام وقت آن است که اسمی برای برند خود انتخاب کنید. با فکر کردن به یک نام به یاد ماندنی برای کسب و کار خود شروع کنید.

کلمات مرتبط با محصول، صنعت، ارزش ها و یا نقطه فروشی منحصر به فرد را مبنای جلسات طوفان فکری خود قرار دهید. یا برای الهام گرفتن می‌توانید از متخصصین حوزه برندینگ برای تولید نام فروشگاه استفاده کنید.

شاید بد نباشد که دسته محصول یا نوع محصول خود را مستقیماً در نام آنلاین شاپ خود ذکر کنید. چنین چیزی به خریداران اجازه می‌دهد فوراً از آنچه ارائه می‌کنید مطلع شوند. به عنوان مثال، اگر کلاه می‌فروشید، می توانید از «آقا یا خانم کلاه»، «کلاه لند» یا «کلاه استور» در نام خود استفاده کنید.

اما مهمتر از همه، مطمئن شوید که نام کسب و کار شما منحصر به فرد بوده و قبلا توسط بیزینس دیگری استفاده نشده باشد. شما می‌توانید این کار را به یکی از چندین روش انجام دهید:

  • در مورد رقبای مستقیم خود تحقیق کنید.
  • ایده های نام خود را در گوگل و رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید.
  • از سایت‌های مرجع در حوزه ثبت کسب و کار یا شرکتهایی که در این زمینه فعال هستند کمک بگیرید.

پس از تصمیم‌گیری در مورد نام آنلاین شاپ خود، بهترین نام را برای دامنه سایت انتخاب کنید. سعی کنید نام فروشگاه اینترنتی خود را دقیقا با دامنه سایتتان مطابقت دهید. با چنین تطبیقی به مشتریانتان کمک می‌کنید تا برند شما را به راحتی در فضای آنلاین یافته و به همچنین به خوبی به خاطر بسپارند. توجه داشته باشید که برای هر نام دامنه، باید سالانه مبلغی پرداخت کنید.

 

مراحل ساخت آنلاین شاپ

8. سایت آنلاین شاپ خود را طراحی کنید

اینجا جایی است که خلاقیت شما می‌تواند بدرخشد. نکته مهم طراحی سایت فروشگاهی این است که هم ظاهر خوبی داشته باشد و هم از لحاظ فنی بهینه شده باشد. مشتریان شما نه تنها باید تحت تاثیر ظاهر فروشگاه اینترنتی شما قرار بگیرند، بلکه باید بتوانند به راحتی و با کمترین کلیک محصولات مورد نظر خود را پیدا کرده و با اطمینان خرید کنند.

نکاتی برای طراحی سایت شما

با دقت به ساختار سایت خود فکر کنید. بررسی کنید که سایر مارک‌ها و خرده‌فروشان بزرگ چطور از منوها، فیلترها و سبد خرید استفاده می‌کنند تا تجربه کاربری بهتری ایجاد کنند.

قانون سه کلیک را دنبال کنید. به عنوان یک قانون کلی، محصولات شما باید با سه کلیک یا کمتر در دسترس باشند. به این معنی که مشتریان شما باید به راحتی از صفحه اصلی شما (یا هر صفحه دیگری در سایت ) به صفحه محصول مورد نظر خود برسند. جستجو و پیدا کردن محصول در سایت باید آسان و در دسترس باشد و با کمترین جستجو یافت شود .

در مورد آنچه می فروشید شفاف باشید. بازدیدکنندگان شما باید بلافاصله پس از ورود بدانند چه چیزی می‌فروشید. اسم محصول را به صورت شفاف و کامل در عنوان و در بهترین جا به نمایش بگذارید تا از ابتدا خریدار از بازدیدکننده جدا شود و خریدار واقعی را در صفحه سایت خود نگه دارید .

فراخوانی برای اقدام (CTA) واضحی بنویسید. در هر مرحله از فرآیند خرید، مشتریان شما باید بدانند که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند. متن دکمه و سایر دستورات را بصری و قانع کننده ایجاد کنید. مشتری باید دقیقاً بداند که هر کلیک به کجا منتهی می شود.

در توضیحات محصول خود کوتاهی نکنید. به راحتی می‌توان در ارائه توضیحات محصول تنبل شد، به خصوص اگر طراحان شما قبلاً نسخه پیش‌نویسی را برای استفاده شما ارائه کرده باشند. اما عدم نوشتن توضیحات اصلی یک فرصت بزرگ از دست رفته است که هم می تواند باعث از دست رفتن مشتریان شما  می شود . از طرفی دیگر شما را با حجم سوالات متداول درگیر کند و در پروسه خرید مشتریان وقفه ایجاد کند.

تصاویر را جدی بگیرید. نیازی نیست که به شما بگوییم که عکاسی محصول یک جنبه بسیار مهم در مسیر ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی و آنلاین شاپ است. مشتریان اغلب ابتدا تصاویر را غربال می‌کنند و گاهی اوقات برای تصمیم‌گیری خرید، به شدت به عکس‌های شما تکیه می‌کنند. برای همین هر چه تصاویر شما جزئیات بیشتری نمایش دهد و کیفیت بهتری داشته باشد نسبت خریداران شما هم به همان نسبت افزایش می یابد .

 

استراتژی برندینگ - چگونه آنلاین شاپ بزنیم

9. استراتژی برندینگ قوی برای آنلاین شاپ خود تدوین کنید

برندسازی بخش بزرگی از موفقیت آنلاین شاپ شماست. در زمانی که تعداد فزاینده‌ای از خریداران آماده خرید از برندهایی هستند که هرگز نامشان را نشنیده‌اند، برای شما بسیار مهم است که یک استراتژی برندسازی تجارت الکترونیک قوی داشته باشید که تأثیری قوی بر مشتریان بالقوه بگذارد.

نام تجاری شامل همه چیز از نام کسب و کار، لوگو، پالت رنگ و لحن صدای شما می‌شود. نام تجاری کسب و کار شما باید به شدت به نوع شرکت شما و خلق و خوی که می‌خواهید ایجاد کنید مرتبط باشد.

با ایجاد پالت رنگی برند خود شروع کنید. می‌توانید از رنگ‌های آبی و سبز برای هماهنگی با بطری‌های آب سازگار با محیط زیست خود استفاده کنید. یا ممکن است از رنگ‌های روشن‌تر برای ایجاد حالتی شاد و پرانرژی استفاده کنید. به هر سمتی که بروید، مطمئن شوید که دلیلی برای انتخاب رنگ‌های برند خود دارید.

با کمک یک طراح یا سازنده لوگو برای کسب و کار خود یک لوگو ایجاد کنید. نیازی به گفتن نیست که لوگو باید قوی، به یاد ماندنی و منحصر به فرد باشد. یک نمونه کلاسیک و به شدت قوی لوگو نایک است.

مقاله لوگوهای معروف چه پیام های پنهانی دارند؟ اگر می خواهید با چگونگی طراحی های لوگو آشنا شوید به شما پیشنهاد می شود .

 

اگر بدانید فیل نایت، یکی از بنیانگذاران نایک، در ابتدا به این لوگو واکنش منفی نشان داد و گفت: «آن را دوست ندارم، اما شاید کم کم خوشم آمد»، متعجب نمی‌شوید؟ موفقیت این برند بی ارتباط با این لوگو نیست.

توجه: شما سعی نکنید لوگویی پیدا کنید که با سلیقه شما هماهنگ باشد. باید سعی کنید لوگویی طراحی کنید که با مخاطبان شما هماهنگ باشد.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم برند شما، لحن صدای شماست. که باید هنگام نوشتن توضیحات محصول، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر ارتباطات در نظر گرفته شود. آیا لحن شما باید بازیگوش باشد یا جدی؟ اگر بخواهید با خریداران هدف خود رو در رو صحبت کنید، چگونه با آنها صحبت می‌کنید؟

همه این عوامل برندسازی هنگام ساخت محتوای شما برای برند آنلاین شاپ شما مهم خواهند بود، از جمله:

  • وبسایت
  • ایمیل‌ها
  • فاکتورها
  • بسته بندی محصول
  • ملزومات حمل و نقل
  • کمپین‌های بازاریابی
ثبات در ایجاد برند، کلیدی است که مشتریان را به شما وابسته می‌کند.

کمپین های بازاریابی - چگونه آنلاین شاپ بزنیم ؟

10. کمپین های بازاریابی خود را شروع کنید

فروشگاه اینترنتی شما اکنون آماده فروش است. وقت آن است که از پشت بام‌ها شروع به فریاد زدن کنید. با استفاده از انواع استراتژی های بازاریابی، مشتریان را به فروشگاه آنلاین خود هدایت کنید.

 

ابزارهای بازاریابی ارگانیک در فروشگاه اینترنتی

رسانه‌های اجتماعی

یک صفحه تجاری برای خود در پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ایجاد کنید. اطلاعات کسب و کار خود را به روز کنید و کانال‌های خود را به عنوان اهرمی برای فروش و خدمات به مشتری به کار بگیرید.

بازاریابی ایمیلی

انگار ایمیل‌ها مرگ ندارند. در واقع، ایمیل‌ها به شما امکان دسترسی مستقیم به مشتریانی را می‌دهند که ارتباط با شما را انتخاب کرده‌اند. برای شروع، یک آدرس ایمیل تجاری ایجاد کنید. سپس با افزودن یک لایت باکس به سایت خود که ثبت نام در سایت را تشویق می‌کند، یا اضافه کردن ثبت نام به عنوان یک گزینه در هنگام پرداخت، یا قرار دادن پیوندی در فوتر سایت، یک لیست ایمیل ایجاد کنید.

سئو

سایت خود را بهینه کنید تا در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب کند. عناوین متا و توضیحات خود را برای هر صفحه سایت بهینه کنید و سایر شیوه‌های سئو تجارت الکترونیک را دنبال کنید.

انجام درست سئو یکی از مهم ترین ساخت فروشگاه اینترنتی موفق می باشد که رعایت آن اجباری است .

برنامه وفاداری (باشگاه مشتریان)

یک برنامه وفاداری می‌تواند به تکرار خرید مشتریان کمک کند. برای هر سفارشی که انجام می‌دهید، جوایزی یا اقدامات ویژه‌ای مانند اشتراک‌گذاری محصول خود در رسانه‌های اجتماعی ارائه دهید.

جمع‌بندی چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا همان آنلاین شاپ، یک شبه رقم نمی خورد و مراحل ایجاد آنلاین شاپ نیازمند هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای با کیفیت از طرف شماست.

اگر تصمیم به ساخت یک فروشگاه اینترنتی دارید ابتدا پیشنهاد می شود که مقالات زیر را مطالعه کنید :

 

 

اگر مراحل ایجاد یک آنلاین شاپ را گذرانده اید و با مشکلاتی در مدیریت ،بازاریابی و استخدام و رفتار با کارکنان خود دارید حتما با کارشناسان مشاوره ما تماس بگیرید .

 

 

نظرات خودتان را از طریق قسمت نظرات زیر با ما در میان بگذراید.

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات