ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

انواع شغل دورکاری و کسب و کار اینترنتی

در این مقاله میخوانید

سطح:

عمومی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
شغل دورکاری و کسب و کار اینترنتی

در این مقاله به ایده هایی برای شغل دورکاری در کسب ‌و کار اینترنتی خواهیم پرداخت. اگر شما به راه‌اندازی کسب ‌و کاری علاقه مندید که بتوان آن را به صورت شغل دورکاری از منزل راهبری کرد اما در مورد نحوه شروع و نوع کار اطلاعاتی ندارید، ایده یک کسب‌ و کار اینترنتی به صورت شغل دورکاری می‌تواند به شما کمک کند. هزینه‌ی راه‌اندازی این‌گونه کسب و کارها اندک و دامنه فعالیت‌هایی که می‌توانید انجام دهید وسیع است.

شغل دورکاری و کسب و کار اینترنتی چیست؟

در گذشته جویندگان کار معمولاً به دلیل نگرانی از اینکه مبادا کار در خانه کلاس کاری لازم یا حتی درآمد آنچنانی نداشت، به عنوان یک شغل تمام وقت به آن نگاه نمیکردند. و البته کرونا تاثیر به سزایی بر شغل دورکاری و کسب و کارهای اینترنتی گذاشت به طوری که همه روزه شرکتهای بیشتری به این سمت روی می‌آورند. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی مدرن، کارمندان بیشتری برای انجام اکثر وظایف خود از آن استفاده خواهند کرد. حتی برخی از کارمندان هستند که از فناوری برای اتمام تکالیف و برقراری ارتباط با سایر کارمندان استفاده می‌کنند و این امر باعث می‌شود که کارشان از راه دور راحت‌تر انجام شود. مشاغل از راه دور به شما این امکان را می دهند که به راحتی از خانه خود کار کنید.

با ترکیب تلاش، اراده و مهارت می‌توانید کسب ‌و کار اینترنتی خود را به صورت دورکاری سریعاً آغاز کنید. با شغل دورکاری است یک کارمند می تواند خارج از محیط معمولی اداری کار انجام دهد. در یک نقش از راه دور، افراد معمولاً می توانند اکثر وظایف و پروژه های خود را با استفاده از رایانه انجام دهند. آنها همچنین می توانند با سرپرستان و سایر اعضای تیم از طریق تماس های تلفنی، تماس های ویدیویی یا سیستم های پیام رسانی چت ارتباط برقرار کنند. این امر نیاز کارمندان به بازدید فیزیکی از دفتر را برای انجام وظایف خود کاهش می دهد.

انواع شغل دورکاری و کسب و کار اینترنتی

بیشتر شغل های دورکاری اغلب در زمینه‌هایی مانند بازاریابی، طراحی وب یا تجزیه و تحلیل داده‌ها هستند که همگی مستلزم استفاده منظم از فناوری هستند. انواع رایج مشاغل از راه دور عبارتند از:

دورکاری - طراح وب ادمین شبکه های اجتماعی -

1- طراح وب

یک طراح وب کارش ایجاد سایتهای جذاب و کاربرپسند برای کسب و کارها بوده تا مشتریان بالقوه و بالفعال را جذب نماید. تسلط به زبانهای متعهد برنامه نویسی در میزان توانایی و پروژه های انها تاثیر به سزایی دارد. معمولا جلساتشان به صورت آنلاین با مشتریان و مخاطبین برای عقد قرارداد برگزار میشود و نیازی به جلسات حضوری ندارند.

2- ادمین رسانه های اجتماعی

ادمین رسانه های اجتماعی که چندین گروه را شامل میشود(ادمین پاسخگویی به دایرکت، ادمین پاسخگویی به کامنتها، ادمین پاسخگویی به دایرکتها) مسئولیت مدیریت آنها را دارد. معمولا در انتشار محتواها و ردیابی تعاملات مخاطبین و روند تبدیل مخاطبین به مشتریان تاثیر به سزایی دارند. این افراد مسئولیت پیشنهادات بخش تبلیغات هم با توجه حضورشان در این فضاها دارند.

دورکاری - کارشناس خدمات مشتریان - طراح گرافیک

3- کارشناس خدمات مشتریان

امروزه بسیاری از شرکت‌های فعال اینترنتی، بدون داشتن محل کار فیزیکی، کار خود را انجام می‌دهند که این وضعیت فرصت‌های از راه دور متعددی برای کارشناسان اینترنتی ایجاد می‌کند. آنها می‌توانند طیف گسترده‌ای از وظایف را به انجام برسانند. این خدمات عبارت‌اند از ارتباط با مشتریان (CRM)، پاسخ‌دهی به تلفن‌ها، تنظیم قرار ملاقات و چک کردن ایمیل‌ها و پاسخ‌دهی به آنها.

شما می‌توانید کار‌تان را با یک مشتری شروع کنید و پس از شناخت تخصص یا زمینه‌‌ی مورد نظر خود مثلاً خدمات به مشتریان رسانه‌های اجتماعی، قادر خواهید بود تعداد مشتریان بیشتری داشته باشید، در نتیجه درآمدتان را افزایش دهید.

پاسخگویی تلفنی به مشتریان و یا استفاده از سیستم های چت، جزو کارهای این افراد است. سایر وظایف ممکن است شامل پردازش سفارشات محصول و رسیدگی به بازگشت آنها، رسیدگی و حل و فصل شکایات مشتریان و به اشتراک گذاشتن قیمت یا سایر جزئیات محصول با مشتریان باشد.

4- طراح گرافیک

یک طراح گرافیک، گرافیک های بصری را برای موارد بازاریابی دیجیتال یا چاپی یک شرکت می سازد. وظایف معمول یک طراح گرافیک شامل ساخت فیلم های تبلیغاتی، استفاده از نرم افزارهای طراحی گرافیک برای ایجاد تصاویر برای تبلیغات، طراحی اینفوگرافیک های جذاب از داده های شرکت و ساخت لوگوهای تجاری است. این افراد نیازی به حضور فیزیکی در محل ندارند و میتوانند از راه دور کارشان را انجام دهند.

5- ویرایشگر یا ادیتور متن

ویراستاران متن اغلب در یک تیم تحریریه برای تصحیح و بهبود کیفیت محتوای نویسنده کار می کنند. سایر وظایف شامل ساختاردهی نسخه برای اطمینان از جریان روان، تصحیح هر گونه اشتباه گرامری یا املایی، همکاری با نویسندگان برای کمک به بهبود مهارت های تولید محتوا و اطمینان از پیروی نویسنده از الزامات راهنمای سبک مناسب درخواست شده توسط مشتری است.

6- حسابدار

یک حسابدار با استفاده و تجزیه و تحلیل سوابق مالی سازمان به افزایش کارایی سازمان کمک می کند. مسئولیت های رایج عبارتند از اجرای ممیزی ماهانه یا فصلی بر روی حساب های بانکی و بودجه یک شرکت است. این افراد معمولا در سازمانهای بسیار کوچک میتوانند به صورت از راه دور و در صورت نیاز هفته ای یک روز داخل مجموعه مستقر باشند. البته دسته بندی افراد در بخش مالی و نوع فعالیتشان متفاوت است که در این مقاله به آن نمیپردازیم.

7- کپی رایتر

کپی رایترها محتوای منحصر به فردی را برای یک تجارت تولید می کنند. آنها ممکن است برای تبلیغات، صفحات وب، پست های وبلاگ، رسانه های اجتماعی یا فیلمنامه های ویدئویی کپی بنویسند. سایر مسئولیت ها می تواند شامل طوفان فکری و ارائه ایده های محتوای جدید، تهیه پیش نویس بیانیه های مطبوعاتی یا سایر مطالب رسانه ای، سازماندهی و برنامه ریزی تولید محتوا و نوشتن ایمیل های بازاریابی تبلیغاتی باشد.

8- نماینده فروش

نمایندگان فروش برای تبلیغ و فروش یک محصول یا خدمات با مشتریان بالقوه همکاری نزدیک دارند. آنها ممکن است به مشاغل مختلف سفر کنند یا با مشتریان بالقوه حضوری ملاقات کنند تا آنها را در مورد محصول خود آموزش دهند. سایر وظایف عبارتند از مذاکره در مورد قراردادهای فروش، ارائه نمایش در مورد ویژگی های محصول و رسیدن به اهداف فروش خاص. این افراد معمولا ارتباطات بسیار خوبی دارند که به محض همکاری با هر سازمان یا تیمی جزو مزیت های آنها محسوب میشود.

مقاله 8 راه برای ایجاد یک فرهنگ فروش مثبت اگر به این شغل علاقه دارید می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد .

دورکاری - مدیر بازاریابی - تحلیل گر داده

9- مدیر بازاریابی

یک مدیر بازاریابی کمپین ها و استراتژی هایی را برای ارتقای و توسعه یک سازمان ارائه می دهد. مسئولیت های مشترک می تواند شامل تعیین مخاطب هدف آنها، ایجاد بودجه تبلیغاتی، تجزیه و تحلیل روندهای بازار و ارزیابی داده های کمپین های اخیر برای بینش در مورد کمپین های جدید باشد. این افراد هم به توسط نوع کارشان ارتباطات بسیار خوبی به همراه دارند.

اگر شما هم به این شغل علاقه دارید و قصد کار به این عنوان را دارید می توانید مقالات بیشتری را با کلیک بر روی این لینک بخوانید .

10- تحلیلگر داده

یک تحلیلگر داده، داده های شرکت را جمع آوری و تفسیر می کند تا به کارکنان و رهبری کمک کند تا آن ها را بهتر درک کنند. برخی از وظایف آن‌ها شامل قرار دادن مجموعه‌های داده پیچیده در نمودارها و گزارش‌های قابل درک، یافتن روندهای قابل توجه برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر تجاری و ایجاد روش‌های آزمایش آماری مؤثر است. امروزه این افراد تاثیر به سزایی در تصمیمات مدیریتی سازمانها ایفا میکنند.

دورکاری - مدیرپروژه - طراح رابط گرافیکی

11- مدیر پروژه

مدیران پروژه ،پروژه های مهم شرکت را از ابتدا تا انتها برنامه ریزی و اجرا می کنند. مسئولیت های مشترک شامل رهبری یک تیم و تخصیص پروژه ها به اعضا، تدوین برنامه و نظارت مستمر بر پیشرفت آن، ساختن بودجه پروژه و انتقال نیازهای پروژه به مشتریان یا سرپرستان است. این افراد هم به توسط توسعه تکنولوژی غالبا دورکار هستند و فقط در صورت نیاز به صورت حضوری در پروژه ها ورود میکنند. البته در سازمانهای هایتک میتوانند کاملا دورکار باشند و فعالیتها و جلساتشان به صورت آنلاین برگزار شود.

12- طراح تجربه کاربری

طراحان تجربه کاربری محصولات دیجیتال را با توجه به نیاز مصرف کنندگان به روز می کنند. مسئولیت های دیگر عبارتند از عیب یابی و شناسایی مسائل مربوط به نرم افزار، توسعه و پیشنهاد طرح هایی برای بهبود، ایجاد نمونه های اولیه و تحقیق در مورد محصولات رقیب و نیازهای مشتری برای ایجاد برنامه های موثر و کاربر پسند.

دورکاری - مهندس نرم افزار -تدریس از راه دور

13- مهندس نرم افزار

یک مهندس نرم افزار برنامه های کاربردی تجاری، سیستم های عامل یا سیستم های کنترل شبکه را برای شرکت ها توسعه می دهد. سایر وظایف متداول شامل ساخت مدل هایی برای توسعه دهندگان برای ایجاد کدها، طراحی و آزمایش برنامه های کاربردی برای برآوردن نیازهای کاربر و پیشنهاد ارتقاء سیستم برای نرم افزار فعلی است.

14- تدریس از راه دور

اگر شما یک متخصص در یک زمینه خاص هستید، از دانش خود بهره بگیرید، مدرس شوید و به تمام دانش‌آموزان از سراسر جهان آموزش بدهید. اینترنت این امکان را به شما می‌دهد تا به همه افرادی که علاقمند به آموزش هستند بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی دسترسی داشته باشید. می توانید با سایت هایی که امکان ارائه آموزش آنلاین را دارند، مذاکره کنید و پروژه های آموزشی خود را در سایت آنها به فروش برسانید. آموزشهای زبان، غذا، طراحی، ورزش و … جزو مرسوم ترین شغل های دورکاری به خصوص در فضای اینستاگرام است.

دورکاری تولید محتوا - فروشگاه آنلاین

15- تولید محتوا

تقریباً همه‌ی کسب ‌و کارها امروزه به نوعی در حال انجام بازاریابی محتوا هستند. همه برای جلب توجه تلاش می‌کنند. به همین دلیل برای جذب نویسندگان بسیار عالی همیشه تقاضای زیادی وجود دارد.

هر کسی می‌تواند محتوا منتشر کند. اما تعداد کمی از کسب ‌و کارها محتواهای با کاربرد و مناسب ایجاد می‌کنند. تا توجهات را جلب کرده و مخاطبان خود را به منابع درآمدی تبدیل کنند. اگر شما یک نویسنده ماهر هستید، فرصت‌های سودآور زیادی برای شما وجود دارد. شما می‌توانید پروژه های تولید محتوا به صورت دورکاری گرفته و انجام دهید.

16- راه اندازی فروشگاه آنلاین

این شغل یک گزینه بسیار مناسب برای کسانی است که به دنبال جذب سرمایه برای یک استارت‌آپ هستند. یک فرصت بزرگ برای افرادی است که می‌خواهند یک کسب‌ و کار اینترنتی را شروع کنند اما نمی‌خواهند ریسک کنند و زمان زیادی را صرف کار خود کنند.

اگر شما هم می خواهید یک آنلاین شاپ ( فروشگاه اینترنتی ) بسازید مقاله چگونه آنلاین شاپ بزنیم ؟ تمامی مراحل را به شما می آموزد .

دورکاری - مشاوره - بازاریابی رابطه ای

17- مشاوره

مشاوره می‌تواند یک کسب ‌و کار بسیار پرسود باشد. راهنمایی افراد به انجام درست امور می‌تواند بازدهی بالایی در کسب‌ و کار کارفرمایان ایجاد کند. این روزها به نظر می‌رسد که همه یک مشاور هستند! به همین دلیل نه تنها شما باید اعتبار کسب کنید و نتایج خود را ارائه دهید بلکه باید راهی پیدا کنید تا برتر از رقبا شوید.

یکی از راه های اینکه بدانید شما مناسب شغل مشاوره هستید آزمون های شخصیت شناسی و شغلی می باشد که ما دو آزمون رایگان تست استعداد یابی شغلی هالند  و تست MBTI  را به شما پیشنهاد می دهیم .

18- بازاریابی رابطه‌ای (Affiliate Marketing)

بازاریابی رابطه‌ای یکی از انواع بازاریابی است که در آن شما محصولات دیگران را در سایت خود یا سایت‌های مخصوص این کار تبلیغ می‌کنی. به ازای فروش یا هر مراجعه‌کننده‌ای که به سایت مبدأ می‌فرستید کسب درآمد می‌کنید. همان طور که از تعریف بازاریابی رابطه‌ای مشخص است، در این نوع کسب و کار شما نیازی به ساخت یا تولید محصول یا خدماتی ندارید. بلکه تنها بستری برای فروش محصولات دیگران فراهم می‌کنید. اما در این راه نیاز به جذب کاربران و تبدیل آن به مشتریان واقعی دارید و الا درآمدی نخواهید داشت! پس تکنیک‌های بازاریابی را باید فرابگیرید.

در این مقاله با بازاریابی رابطه ای و انواع بازاریابی ها می توانید به صورت عمیق تری آشنا شوید: انواع بازاریابی برای افزایش فروش کسب و کار

19- انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

شاید باور نکنید که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یک کسب‌ و کار اینترنتی محسوب می‌شود. اگر شما فالوئرهای زیاد و وفادار در شبکه‌های اجتماعی دارید، می‌توانید از طریق تبلیغات درآمد زیادی کسب کنید. اما به یاد داشته باشید برندها پول زیادی خرج نخواهند کرد اگر برگشت سرمایه‌ای نداشته باشند.

در نتیجه انواع شغل دورکاری و کسب و کار اینترنتی

هنگامی‌که شما برای خودتان کار می‌کنید و به اصطلاح فریلنسر (freelancer) هستید، بر ساعات کاری خود کنترل دارید و می‌توانید انتخاب کنید که با چه افرادی کار کنید. قیمت کارتان را خودتان تعیین می‌کنید، پروژه‌ها را شما انتخاب می‌کنید و در نهایت کاری را انجام می‌دهید که دوست دارید.

منبع: entrepreneur و indeed و هیئت تحریریه مدیرنو

نظرات شما ارزشمند هستند آن را با ما به اشتراک بگذارید.

عضویت
اطلاع از
2 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات