ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

راه اندازی کسب و کار در دبی

در این مقاله میخوانید

سطح:

عمومی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
راه اندازی کسب و کار در دبی

در این مقاله از مدیرنو به تشریح راههای عملی راه اندازی کسب و کار، بیزینس و باز کردن مغازه در دبی و مراحل ثبت شرکت در امارات و دبی خواهیم پرداخت. بر کسی پوشیده نیست که دبی مزایای بی‌شماری را به صاحبان کسب‌وکار ارائه می‌کند، که بزرگترین آن‌ها %0 مالیات بر درآمد و موقعیت مرکزی و استراتژیک خود دبی است. در ادامه این مقاله، هر آنچه که باید در مورد نحوه راه اندازی کسب و کار در دبی بدانید را تشریح خواهیم کرد.

در واقع فرآیند شروع کسب و کار در دبی، کاملاً ساده است. هر چند مواردی هم وجود دارند که باید مراقب آنها بود.

چرایی راه اندازی کسب و کار در دبی ؟

دبی و امارات متحده عربی محیط های تجاری بسیار خوب و حمایت کننده‌ای دارند. در واقع، بیش از 20000 کسب و کار جدید تنها در سال گذشته در دبی راه اندازی شد. جای تعجب نیست که بسیاری از این موارد توسط کارآفرینان خارجی ثبت شده است. بین 80 تا 90 درصد نیروی کار امارات را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

دلایل قانع کننده زیادی وجود دارد که هزاران کارآفرین در سراسر جهان برای راه اندازی کسب و کار به امارات متحده عربی و دبی می‌آیند.

کسب و کار در دبی ،ابوظبی ، امارات و قطر و عمان

مزایای اصلی راه اندازی کسب و کار در دبی

  • مالیات کم: امارات متحده عربی با افتخار از مالیات 0% بر درآمد شخصی و شرکتی برخوردار است. تنها مالیات قابل توجهی که در امارات باید از آن آگاه بود، مالیات بر ارزش افزوده است، که در ژانویه 2018 معرفی شد و 5٪ است.
  • اقتصاد پر جنب و جوش: امارات دومین اقتصاد بزرگ در جهان عرب است. با تولید ناخالص داخلی حدود 692 میلیارد درهم، پس از عربستان سعودی قرار دارد. به همان اندازه که بزرگ است متنوع نیز هست. می‌توانید در صنایع متعددی، از مراقبت‌های بهداشتی و گردشگری گرفته تا فناوری و تجارت، کسب‌وکار خود را در دبی راه‌اندازی کنید.
  • کیفیت زندگی عالی: امارات متحده عربی در فهرست بهترین کشورها، با فاصله کمی پس از اسپانیا و ایرلند و بالاتر از پرتغال و یونان، در جایگاه بیست و سوم قرار گرفت.
  • پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها: امارات خانه بسیاری از انکوباتورهای استارت‌آپ و طرح‌های تأمین مالی است که برای تسریع رشد کسب‌وکار طراحی شده‌اند.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول (IMF)، انتظار می‌رود که امارات متحده عربی رشد اقتصادی 2.5 درصدی را در سال جاری تجربه کند. چنین رشدی به طور قابل توجهی جلوتر از بزرگترین اقتصاد منطقه یعنی عربستان سعودی است که پیش‌بینی می‌شود 0.4 درصد رشد کند.

اگر تا اینجای مقاله در مورد چگونگی راه اندازی کسب و کار در دبی کنجکاو شدید، تنها نیستید. خبر خوب این است که اگر مراحل این مقاله را دنبال کنید، تشکیل شرکت در دبی خیلی سخت نیست.

فرآیند تشکیل شرکت در دبی و امارات متحده عربی

نحوه راه اندازی کسب و کار در دبی (فرآیند تشکیل شرکت)

1. صنعت مورد نظر را انتخاب کنید

صنایع و فرصت‌های زیادی برای نوآوری در امارات وجود دارند. ممکن است وسوسه شوید که فوراً فرآیند راه‌اندازی شرکت یا مغازه در دبی را شروع کنید، اما توصیه می‌کنیم در ابتدا درباره ماهیت کسب‌وکارتان تصمیم بگیرید.

در دبی و امارات، بسیاری از مکان‌ها محدودیت انجام فعالیت‌های خاص تجاری دارند. مراقب باشید که قبل از بررسی چنین محدودیت‌های مکانی در دبی، کسب و کار راه اندازی نکنید.

به عنوان مثال، برخی از مناطق آزاد به فعالیت‌ها یا صنایع خاصی مانند رسانه، امور مالی یا فناوری اختصاص داده شدند.

شهر رسانه ای دبی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک منطقه آزاد است که به شرکت‌های رسانه‌ای یا مشاغلی که فعالیت‌های مرتبط با رسانه را انجام می‌دهند اختصاص داده شده است. شهر رسانه ای دبی محل استقرار شرکت‌های مشهوری مانند بی بی سی، سی ان ان و تامسون رویترز است.

مثال دیگر مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC) است که در آن شرکت‌های بزرگ خدمات مالی جهانی مانند Credit Suisse AG، Goldman Sachs International و Morgan Stanley دارای دفاتر هستند.

به غیر از محدودیت‌های موجود، ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد که بخواهید در نزدیکی مناطق خاصی کسب و کار خود را راه اندازی کنید. مثلا؛ اگر تجارت شما به شدت به واردات و صادرات متکی است، باید یکی از مناطق آزاد واقع در نزدیکی فرودگاه یا بندر را در نظر بگیرید.

بخش‌های تجاری متعددی در امارات متحده عربی وجود دارند. تعهد دبی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد غیر نفتی به این معنی است که به کسب و کارهای جدیدی که به این چشم انداز کمک می‌کنند، با دید مثبتی نگاه می‌شود.

بنر دوره مدیریت و رهبری اثربخش

2. یک مکان را انتخاب کنید

پس از انتخاب صنعت مورد نظر، تصمیم بزرگ بعدی شما این است که بیزینس خود را در چه منطقه‌ای راه اندازی کنید. اگر کسب و کار خود را در یک منطقه آزاد راه اندازی کنید، از مزایای زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • 0% مالیات شرکتی و شخصی
  • 100% مالکیت شرکت
  • بازگرداندن 100% سرمایه و سود
  • بدون محدودیت ارزی
  • 100% معافیت مالیاتی واردات و صادرات

با این حال، اگر می‌خواهید مستقیماً با بازار محلی امارات متحده عربی تجارت کنید، باید با شرکتی در سرزمین اصلی (غیر از مناطق آزاد) کار کنید که کارمزدی را از شما دریافت خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر قصد راه اندازی کسب و کار در مناطق معمولی دبی را دارید، می‌توانید مستقیماً با بازارهای محلی و بین المللی تجارت کنید. اگر فعالیت تجاری شما در حوزه خدمات حرفه‌ای قرار گیرد، باید با یک شریک اماراتی کار کنید که 51 درصد از سهام شرکت شما را در اختیار بگیرد.

Virtuzone یک سهامدار شرکتی محلی را به شما ارائه می‌کند که به عنوان شریک محلی عمل خواهد کرد. به این ترتیب، صاحبان مشاغل خارجی می‌توانند 100٪ کنترل عملیاتی و مالی بر شرکت اصلی خود را حفظ کنند.

اگر با واژگان اساسی کسب و کار آشنا نیستید و علاقه دارید با آن آشنا شوید  چرا باید زبان انگلیسی تجاری را یاد بگیریم؟ به شما پیشنهاد می شود .

مغازه در امارات و دبی و قطر

3. نام شرکت خود را انتخاب کنید

امارات متحده عربی قوانین نامگذاری سختگیرانه‌ای دارد. بنابراین قبل از اینکه نام شرکت را انتخاب کنید، مطمئن شوید که از نظر قانونی مشکلی ندارد.

هر نامی که شامل الفاظ توهین آمیز باشد، ممنوع است. همانطور که نام شرکت هایی که به الله یا هر گروه مذهبی، فرقه ای یا سیاسی دیگری مانند FBI یا مافیا اشاره داشته باشد، ممنوع است. اگر نام شخصی را برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید، آن شخص باید شریک یا مالک شرکت باشد و همچنین از نام کامل او بدون حروف اول یا اختصار استفاده شود.

اگر طرحی از چگونگی انجام کسب و کارخودتان در دبی و یا امارات متحده عربی در ذهن دارید می توانید از طریق دریافت مشاوره از ما اجرای آن را رقم بزنید.

4. مدارک ادغام را تکمیل کنید

وقتیکه به چگونگی راه اندازی کسب و کار در دبی فکر می‌کنید، باید به تک‌تک این مراحل مهم توجه کنید. در این مرحله، شما می‌خواهید با کاغذبازی زائد مقابله کنید.

شما باید درخواستی را برای نام شرکت و فعالیت انتخابی خود تکمیل کنید تا به همراه کپی پاسپورت سهامداران به مقامات دولتی مربوطه ارائه شود. برخی از مناطق آزاد به اسناد اضافی نیاز دارند، مانند یک طرح تجاری یا گواهی عدم اعتراض (NOC)، نامه‌ای که تأیید می‌کند شما مجاز به راه اندازی کسب و کار در امارات یا دبی هستید.

هنگامی که برای ثبت شرکت خود در امارات می‌آیید، باید درخواست ثبت شرکت و فعالیت انتخابی خود را به همراه کپی پاسپورت سهامداران تکمیل کنید.

شرکت‌های سرزمین اصلی ملزم به رعایت برخی الزامات سرمایه‌گذاری خواهند بود که باید در یک تفاهم نامه بیان شود.

بررسی و ارسال مدارک

برای ثبت فعالیت تجاری و نام تجاری خود باید با بخش توسعه اقتصادی انتخابی خود تماس بگیرید و سپس مدارک مورد نیاز را برایشان ارسال کنید. می‌توانید لینکهای مرتبط با دفاتر مربوطه را در وب‌سایت اصلی دولت امارات متحده عربی، در بخش اطلاعات و خدمات بیابید.

پس از بررسی درخواست شما، مجوز شرکت شما برای فعالیت در دبی صادر می‌شود.

پیمایش مدارک در این مرحله شاید سخت‌ترین کاری باشد که باید با آن دست و پنجه نرم کنید. در حالیکه ممکن است درک و تکمیل این روند تا هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد، کمک شرکتهای ثبت برند در دبی در این مرحله از فرآیند می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. برای هر کسی که از کاغذبازی های یکنواخت و دشوار با جزئیات زیاد بیزار است، اکیداً توصیه می‌کنیم از تخصص چنین شرکتهایی استفاده کند. پول و زمان صرفه‌جویی شده در این مرحله به تنهایی بیش از هزینه پرداخت شده به چنین شرکتهایی است.

چطور در دبی مغازه باز کنم ؟

5. برای مجوز فعالیت اقدام کنید

پس از بررسی درخواست شما، دولت مجوز شرکت شما را صادر می‌کند. صرف نظر از محل فعالیت، معمولاً تنها به چند سند استاندارد نیاز دارید: فرم درخواست تکمیل شده، کپی پاسپورت سهامدار و موارد مشابه. برخی از مناطق آزاد نیز ممکن است از شما بخواهند که یک طرح تجاری ارائه کنید.

6. یک حساب بانکی باز کنید

پس از بازگرداندن مدارک شما، تمام مدارکی را که برای افتتاح حساب بانکی شرکت خود نیاز دارید در اختیار خواهید داشت. امارات خانه بسیاری از بانک‌ها، چه محلی و چه بین المللی است، از جمله؛

NBD امارات
بانک تجاری ابوظبی
و بانک تجاری دبی
بانک نور، امارات اسلامی، مشرق، راکبانک و عجمان.

همچنین نام های جهانی مانند HSBC، Citibank و Barclays وجود دارد. انتخاب موردی که برای شما مناسب است به نیازهای خاص شما بستگی دارد.

قبل از شروع کسب و کار در امارات به یک حساب بانکی نیاز دارید.

نحوه افتتاح حساب بانکی در امارات متحده عربی

به طور کلی افتتاح یک حساب بانکی در امارات بین دو تا چهار هفته طول می‌کشد. بانک می‌خواهد بداند:

حوزه اصلی فعالیت کسب و کار شما
حجم ارز مورد انتظار شما
کل سپرده‌ها
سطوح درآمدی و
مشتریان و تامین کنندگان اصلی شما چیست.

هنگامی که مدارک شما از دولت بازگردانده شد، تمام مدارک مورد نیاز برای مراجعه به بانک مورد نظر خود را خواهید داشت.

7. برای گرفتن ویزا اقدام کنید

درخواست ویزا، آخرین مرحله برای راه اندازی کسب و کار در دبی است. علاوه بر درخواست برای ویزای شخصی خود، بسیاری از مناطق آزاد به شما این امکان را می‌دهند که برای کارمندان و افراد تحت تکفل خود نیز درخواست ویزا کنید. تعداد دقیقی که می‌توانید درخواست کنید بستگی به این دارد که کدام منطقه آزاد را برای راه اندازی کسب و کار در دبی انتخاب کنید.

اگر به دنبال دریافت ویزا برای همسر، فرزند، خدمتکار یا راننده خود هستید، بهتر است از مشاوره متخصصان استفاده کنید تا مطمئن شوید که اولاً امکان انجام این کار در منطقه آزاد انتخابی شما وجود دارد و دوم اینکه هم شما و هم هرکسی که برای دریافت ویزا او اقدام می‌کنید، تمام معیارهای ورود را داشته باشند.

فرآیند گرفتن ویزا در دبی از چهار مرحله ساده تشکیل شده است:

  • مجوز ورود
  • تنظیم وضعیت
  • تست آمادگی جسمانی پزشکی
  • ثبت شناسه امارات و مهر ویزا

هیچ محدودیتی برای تعداد ویزاهایی که یک شرکت می‌تواند درخواست کند وجود ندارد، در حالی که شرکت‌های مناطق آزاد دارای محدودیت‌هایی هستند که هر یک از مناطق آزاد با دیگری متفاوت است.

قوانین راه اندازی کسب و کار در امارات

نحوه راه اندازی کسب و کار در دبی (آداب معاشرت در امارات)

بعد از آگاهی از روند راه اندازی کسب و کار در دبی، منطقی است که با برخی از دام‌های موجود در این محیط پیچیده، چند فرهنگی و سریع، آشنا شوید.ی

درست لباس بپوشید، خوب بازی کنید و لبخند بزنید

ساکنان دبی برندهای خود را دوست دارند، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که مردم اینجا در مورد ظرافت و پیچیدگی بسیار باهوش شده‌اند. و در حالی که دبی از برخی جهات بسیار غربی است، ریشه های اسلامی قوی نیز دارد. و واضح است که چه مرد باشید چه زن، شیک و متواضع لباس پوشیدن ضروری است.

به عنوان مثال، کت و شلوار و کراوات برای مردانی که در جلسات شرکت می‌کنند، کم و بیش اجباری است.

همچنین، انرژی مثبت و شاد یکی از ویژگی‌های اصلی روندهای اجتماعی، کارآفرینی و حتی شرکتی در دبی است. پس لباس خود را با لبخند بپوشانید.

وقتیکه راههای راه اندازی کسب و کار در دبی را فرا گرفتید، مهم است که نحوه تعامل با اماراتی ها را درک کنید. اولاً باید بدانید که رسم بر این است که در جلسات با نهایت احترام برخورد کنید. ممکن است فوراً رتبه افراد حاضر در اتاق جلسه را ندانید، بنابراین بهتر است هنگام صحبت کردن با افراد و تعاملات اجتماعی، از آداب معاشرت آگاه باشید: به عنوان مثال، هرگز با جنس مخالف دست ندهید، مگر اینکه آنها ابتدا دست خود را دراز کنند.

در نهایت، خیلی سریع وارد مسائل تجاری نشوید. در حالی که ممکن است برای تجارت عجله داشته باشید، اختصاص زمان برای پرس و جو در مورد افراد طرف مذاکره، سود شما را افزایش خواهد داد. نکته خوب و حائز اهمیت این است که منتظر بمانید تا طرف مقابل گفتگوی تجاری را شروع کند.به عنوان یک مدیر نیاز است اصول و مهارت های ارتباط را بیاموزید .

شوآف و بزرگ‌نمایی نکنید

دبی مملو از افراد خودنمایی شده است که ادعا می‌کنند اولین، بهترین، تنهاترین و یا بزرگترین بیزینس یا فعال در حوزه خود هستند.

دبی اکنون به سمت مینیمالیسم مدرن و عناصری که ریشه در ذوق و فروتنی دارد و کیفیت بر کمیت گرایش دارد. بنابراین، هنگام انتشار هرگونه تبلیغ تجاری، از کاتالوگ‌ها گرفته تا فایل‌های آنلاین، سعی کنید بدون استفاده از کلیشه‌های رایج، بازاریابی خود را پیش ببرید.

از مذاکرات رودررو استفاده کنید

هنگام راه اندازی کسب‌ و کار در دبی، محدود به استفاده از ایمیل و یا فعالیت‌های آنلاین نشوید.

جلسات حضوری و ملاقات و احوالپرسی با جامعه هدف در دبی می‌تواند کسب و کار شما را با سرعت بیشتری به حرکت در آورد. بنابراین از ایجاد شبکه‌های کوچک ارتباطی در صنعت خود استقبال کنید.

تبلیغات دهان به دهان در دبی نیز بسیار قوی است و برقراری تماس‌های مثبت بیشتر برای گسترش مهارت‌ها و پایگاه مشتری شما کلیدی است. بنابراین به جلسات شبکه‌سازی، کنفرانس‌ها مرتبط رفته و همیشه یک کارت ویزیت دو زبانه (عربی-انگلیسی) در دسترس خود داشته باشید.

اگر زبان جدید آموختن برای شما سخت است و قصد ایجاد یک کسب و کار در ایران را دارید مقاله کسب و کار های کوچک پرسود 1402 به شما پیشنهاد می شود.

کسب و کار در دبی | مدیرنو

انتظار معجزه نداشته باشید

صبر ارزشمندترین فضیلتی است که می‌توانید در طول زندگی و کار خود به دست آورید. جلسات گروهی طولانی می‌تواند گاهی اوقات تا حدودی استرس‌آور و خسته‌کننده باشد. عموما افراد تلفن‌های خود را در حین بحث چک می‌کنند، بدون اعلام قبلی به آن پاسخ می‌دهند و مسیر مکالمه را تغییر می‌دهند، یا به سادگی با تاخیر در جلسات حاضر می‌شوند.

اطلاعات بیشتری از فرهنگ دبی به دست آورید

یاد بگیرید با گرمای دبی زندگی کنید و بسیاری از جنبه‌های مثبت آن را بپذیرید. شکایت از گرما (که می‌تواند در تابستان تا 45 درجه سانتیگراد برسد) فایده‌ای ندارد. به هر حال دبی در منطقه‌ای بیابانی واقع شده و در کنار گرمای شدید روز، می‌توانید از شب‌های خنک‌تر با مناظر شنی، تپه‌ها و مجموعه‌ای از فعالیت‌های دیگر لذت ببرید.

در مورد منطقه مورد نظر اطلاعات کسب کرده و به رفاه مردم محلی نیز علاقه نشان دهید و سعی کنید زبان عربی را نیز بیاموزید.

جمع‌بندی مقاله راه اندازی کسب و کار در دبی

شهر دبی با چشم انداز تجاری شکوفا و با کمک مشوق‌های دولتی و سهولت راه اندازی شرکت های جدید، فرصتی جذاب برای رویاپردازان تجاری است. دبی دارای تناقضات و پارادایم‌های اجتماعی نسبتاً جدیدی است، اما مهمان نوازی و استراتژی‌های آینده‌نگرانه این کشور برای کسانی که جاه طلب هستند فوق‌العاده است.اگر در این شهر کسب وکاری دارید و به دنبال گسترش آن هستید و یا با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید از طریق دریافت مشاوره ما چالش های شما را بر طرف می کنیم .

منابع: VZ.AE ، هیئت تحریریه مدیرنو

 

عضویت
اطلاع از
2 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

شما در دبی هم دفتر دارید ؟

سلام وقت بخیر
خیر دفاتر ما در تهران و گیلان می باشد اما برای جلسات ما به صورت آنلاین می تونید از سراسر دنیا اقدام کنید .