ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

راه های کسب درآمد کدامند؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
راه های کسب درآمد در ایران چهار راهکار برای کسب درآمد بیشتر در ایران

در این مقاله از مدیرنو؛ به راههای کسب درآمد در ایران می‌پردازیم. در ادامه هفت راه برای کسب درآمد بیشتر در ایران آورده شده. پول تنها دلیل شروع یا رشد یک کسب‌وکار نیست. ولی باید بدانید که در کارتان اهمیت زیادی دارد. وقتی‌که کارتان درآمد کافی نداشته باشد فقط به‌عنوان یک سرگرمی تلقی می‌شود. اقدامات زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با انجام دادن آنها به‌سوی درامد بیشتر هدایت شوید.

کارآفرینان موفق از اتلاف وقت پرهیز می‌کنند و روی کسب‌وکارشان تمرکز بیشتری دارند تا رشد کنند.

 

راههای کسب درآمد در ایران کدامند؟

7 راه وجود دارد که انجام دادن آنها شما را به سمت درآمدزایی بیشتر هدایت می‌کند.

راههای گفته شده در زیر ساده‌اند و رشد فزاینده سود شما را در اجرای این استراتژی‌ها می‌توان مشاهده کرد.

  1. بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید کافیست، بفروشید.
  2. هر روز برای استراتژی افزایش درآمد خود وقت بگذارید.
  3. ارزش آفرینی کنید.
  4. در معرض دید باشید.
  5. تمرکز خود روی فروش را تغییر دهید.
  6. ارزش افزوده را به خدمات یا محصولات خود اضافه کنید.
  7. بخشی از محل کسب‌وکار خود را اجاره دهید.

راه های کسب درآمد در ایران چهار راهکار برای کسب درآمد بیشتر در ایران

1- بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید کافیست، بفروشید

فرصتی که در اختیار شماست اینست که می‌توانید بفروشید. بااینکه می‌دانید فروش از اهمیت زیادی برخوردار است اما شاید ندانید که در حال حاضر تلاشتان برای فروش محصولات یا خدماتتان کافیست یا نه. جالب است بدانید که بعضی از مشتریان برای اینکه اقدام به خرید کنند لازم است تا 37 بار پیام شما در ذهنشان تکرار شود!

زمانی که احساس کردید که به‌اندازه کافی در حال تلاش در جهت فروش هستید، مطمئن باشید که درواقع این‌طور نیست.

وقتی به‌طور مرتب برای مخاطبانتان ارزش آفرینی کنید، این امکان برایتان ایجاد می‌شود که پیشنهادهای ویژه‌تان را به اطلاع آنها برسانید. همیشه بیش از میزانی که تصور میکنید کافیست، بفروشید و درنتیجه افزایش درآمدتان را مشاهده نمائید.

 

2- هر روز برای استراتژی های افزایش درآمد خود وقت بگذارید

میل طبیعی همه ما انسان‌ها اینست که فقط کارهایی که ضروری‌اند را انجام دهیم.

مثلاً ایمیل‌هایمان را را چک می‌کنیم، شبکه‌های اجتماعی‌مان را رصد می‌کنیم و شاید گاهی اوقات تعدادی تماس هم بگیریم. اگر می‌خواهید که درآمدتان بیشتر شود، کارهایی انجام دهید که شما را به‌سوی درآمد بیشتر هدایت کند. مثلاً به افرادی که می‌شناسید ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال کنید و تخفیف‌ها و آفرهای ویژه‌تان را اطلاع رسانی کنید یا با یک مشتری بالقوه تماس بگیرید و یا تماس دوباره با یک مشتری قدیمی برقرار کنید.

هرروز را به انجام کارهایی اختصاص دهید که به تلاش کمی برای تکمیل شدن نیاز دارند. شما نمی‌توانید هرروز یک فروش کامل به انجام برسانید، اما به‌مرور زمان توانایی فروش بیشتر را کسب می‌کنید. وقتی این رفتارتان به یک عادت تبدیل شود به‌طور خودکار یاد می‌گیرید که چگونه از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده نمایید.

 

3- ارزش آفرینی کنید

وقتی مشتری متوجه شود که از محصول یا خدمتی که درباره‌اش صحبت میکنید، از سوی شما ارزش آفرینی می‌شود، قطعاً فروش انجام خواهد شد. ارزش بهترین چیزی ست که ارائه می‌دهید.

وقتی‌که به‌طور پیوسته ارزش آفرینی کنید، بر شمار مشتری‌های بالقوه‌تان افزوده خواهد شد.

  • برای ارزش‌های ارائه‌شده‌تان وقت صرف نمائید.
  • محصولات، خدمات یا اطلاعاتتان باید شما را از سایر رقبا متمایز کند.
  • مشتریان باید متوجه ارزش‌های غیرقابل‌انکار شما بشوند.
  • ارزش‌هایتان را باید در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی و یا در تبلیغاتتان نشان دهید.

 

4- در معرض دید باشید

فرصت‌های زیادی برای کارآفرینان امروزی وجود دارد که کسب‌وکارشان در معرض دید قرار بگیرد.

شبکه‌های اجتماعی میلیاردها کاربر دارد. از طریق کلمات کلیدی گوگل یا بهینه ساری موتور جستجو (SEO) می‌توانید کسب‌وکارتان را در اختیار میلیون‌ها مشتری بالقوه قرار دهید. اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دستیابی ما به منابع نامحدودی از مشتریان را امکان‌پذیر ساخته است. در معرض دید قرار گرفتن کسب‌وکارتان را بالا ببرید و برند و محتوای تولیدی‌تان را به مخاطبان عرضه کرده و آنها را تبدیل به مشتری کنید. این کار به‌سرعت به رشد شما کمک خواهد نمود.

 

5- تمرکز خود روی فروش را تغییر دهید

یکی از ساده ترین راههای کسب درآمد در ایران که اغلب نادیده گرفته می شود، واداشتن مشتریان فعلی به خرید بیشتر محصولات و یا خدمات شما به جای جذب مشتری جدید است. تغییر تمرکز فروش بر روی مشتریان فعلی خود به جای جذب مشتریان جدید، یک منطق اقتصادی عالی می باشد زیرا مشتریان فعلی شما در حال حاضر به مشتری بالقوه تبدیل شده اند.

آنها شرکت و محصولات شما را می شناسند و به راحتی می توانید خدمات یا محصولات خود را به آنها بفروشید.

درحالیکه برای جذب مشتریان جدید باید توان و زمان بیشتری برای شناساندن محصولات وخدمات خود به آنها صرف کنید. اابته باید دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید فروش به مشتریان فعلی خود را افزایش دهید، باید مطمئن شوید که با آنها درست رفتار می‌کنید.

 

6- ارزش افزوده را به خدمات یا محصولات خود اضافه کنید

ارائه خدمات یا محصولات خود به همراه ارزش افزوده یکی دیگر از اقدامات تجاری عالی است.

برخی از نمونه‌های ارزش افزوده عبارتند از: قالی‌شویی که علاوه بر شست و شوی قالی، مواد شوینده لکه‌بر هم می‌فروشد، فروشگاهی که ظروف آشپزخانه می‌فروشد و آموزش‌های آشپزی ارائه می‌دهد، یا یک شرکت خدمات مالی که سمیناری درباره استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در زمان‌های سخت اقتصادی ارائه می‌دهد. یا مزرعه ای که خدمات تحویل (با هزینه) برای محصولاتی که می فروشد ارائه می دهد.

همه اینها نمونه هایی از ارائه محصولات به همراه ارزش افزوده است که مشتریان ممکن است مایل به پرداخت پول برای آنها باشند. بنابریان با بررسی محصولات و خدمات خود و خدمات یا محصولاتی که مشتریان شما ممکن است به ارائه آنها از جانب شما علاقه مند باشند، می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

7- بخشی از محل کسب‌وکار خود را اجاره دهید

آیا شما واقعاً به تمام فضای فعلی خود نیاز دارید؟ اگر نه، می توانید با اجاره بخشی از فضای خود به کسب‌وکار دیگر درآمد بیشتری کسب کنید.

بسیاری از مشاغل کوچک وجود دارند که فقط به یک گوشه یا اتاقک نیاز دارند. از طرفی شاید شما هم یک اتاق استفاده نشده داشته باشید که کسب‌وکاری دیگر می تواند از آن به عنوان فضای اداری استفاده کند. همچنین فضای انبار بلااستفاده و یا گاراژ یا انباری خالی را که می توان اجاره داد.

اگر بتوانید برخی از افزونه ها مانند استفاده مشترک از اتاق کنفرانس و دسترسی به اینترنت (مستقیم یا وای فای)، چاپگرها، دستگاه های کپی، دستگاه قهوه ساز را نیز اضافه کنید، می توانید درآمد حاصل از اجاره فضای اداری اضافی را افزایش دهید. از طرفی می‌توانید با اجاره دادن فضا به کسب‌وکاری که مکمل کسب‌وکار شماست، مزیت بیشتری کسب کرده و فرصتی برای تبلیغات متقابل فراهم کنید.

به عنوان مثال، اگر صاحب یک کسب‌وکار تعمیر خودرو هستید و به یک شرکت فروش قطعات جزئی خودرو اجاره می دهید، می توانید خدمات یکدیگر را ارتقا داده و مشتریان بیشتری جذب کنید.

 

کلام آخر

محل کسب‌وکار شما، مالکیت معنوی شما، محصولات و خدمات شما، مشتریان و کارمندان شما همگی دارایی ها و منابعی هستند که ممکن است تا آنجا که می توانند برای شما درآمد ایجاد کنند. با در نظر گرفتن هفت ایده گفته شده در این مقاله، نگاهی دقیق به کسب‌وکار خود بیندازید و ببینید از کدام یک از دارایی های شما کمتر استفاده می شود.

معمولا راههای بیشتری برای کسب درآمد در ایران در پیش روی ما قرار دارند، فقط باید آنها را ببینیم و با آنها آشنا شویم.

اگر رشد یا درآمد کسب‌وکارتان متوقف‌شده، این 7 گام برای شما مؤثر واقع خواهد شد و اگر فعلاً در وضعیت خوبی به سر می‌برید، از موارد اشاره‌ شده در جهت اهداف آتی کسب‌وکارتان استفاده نمایید. در این مقاله از مدیرنو به راههای کسب درآمد در ایران پرداختیم. با بهره گیری از مطالب این مقاله با راههای کسب درآمد در ایران آشنا خواهید شد و با به کارگیری آنها می توانید به سود و درآمدزایی برسید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت کسب‌وکار به صفحه مشاوره کسب‌وکار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

برگرفته از: thebalancemoney , تحریریه مجموعه مدیرنو

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات