ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

7 راهکار افزایش و حفظ انگیزه

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
وقتی انگیزه تان کم شود چه کار می کنید؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به راهکار و راه های افزایش انگیزه و انرژی برای رسیدن به هدف می‌پردازیم. اگر احساس می کنید، گیر افتاده اید، تمرکز ندارید و الهام نمی گیرید، احتمالاً به دنبال راه هایی برای افزایش انگیزه هستید. چطور انگیزه خود را حفظ کنیم ؟ چگونه انگیزه خود را افزایش دهیم ؟ وقتی انگیزه شما کم شود چه کار می‌کنید؟ افرادی با انگیزه کمتر از حد مطلوب با احتمال کمتری برای رسیدن به هدف انرژی‌دارند. حتی اگر داشته باشند، احتمالاً تجربه مثبت، سرزنده یا حسی از خوشی برای ادامه‌ی کار نخواهند داشت.

همه ما هر از گاهی در زندگی گیر می‌کنیم و غرق می‌شویم که نیاز به خودانگیختگی داریم.

راهکار و راه های افزایش انگیزه و انرژی

احتیاجات روانی خود را با انگیزه دادن اقناع کنید. راه های رسیدن به افزایش انگیزه و انرژی در برآوردن 3 نیاز روانیِ کلیدی است که همه ما آن را داریم استقلال، ارتباط و شایستگی.

  • استقلال، نیاز انسانی ما برای این است که احساس کنیم کاری که انجام می‌دهیم اراده‌ی خودمان باشد.
  • ارتباط، نیاز ما به احساس وصل شدن به دیگران است. احساس کردن مشارکت در چیزی بزرگ‌تر از ما.
  • شایستگی، نیازمان به رشد و حس مفید بودن در چالش‌های روزمره است.

در اینجا 7 روش قدرتمند وجود دارد که می توانید همین الان انگیزه و انرژی خود را افزایش دهید تا هر زمان که کمی احساس فشار یا کاهش انرژی کردید، آنها را بکار ببرید:

1. با ساده سازی انگیزه خود را افزایش دهید

با تفویض و حذف فعالیت‌هایی که به شما انگیزه یا هیجان نمی‌دهند، می‌توانید زمان خود را به حداکثر برسانید و انرژی خود را روی دستیابی به اهدافتان متمرکز کنید. زمانی که ذهن شما با تمام پروژه ها و وظایفی که باید انجام دهید، گیج و درهم ریخته است، واقعاً سخت است که انگیزه خود را حفظ کنید. با کاهش کارها پیچیدگی را به سادگی تبدیل کنید. با انجام کارهای کمتر و تمرکز بر روی چیزهایی که دوست دارید، انگیزه شما افزایش می‌یابد. اگر بتوانید کارها و امور را ساده کنید، می توانید موارد غیر ضروری را به راحتی حذف نمایید. وقتی این کار را انجام دهید، زندگی شما متمرکزتر می شود. و تمرکز بیشتر منجر به افزایش انگیزه می شود. حالا به نظر خودتان چه زمینه هایی از زندگی و کارهای خود را می توانید ساده کنید؟

اگر مدیر یا سرپرست هستید پیشنهاد میکنیم این دو مقاله را بخوانید:

  • کارهای کوچک خود را با هم ترکیب کنید

یکی از راه هایی که می توانید کارها را ساده کنید، ترکیب وظایف است. در مورد دو کاری که می خواهید انجام دهید فکر کنید و ببینید چگونه می توانید آنها را در یک فعالیت ترکیب کنید. فهرستی از هر کار کوچکی که باید انجام شود، مثلاً در یک روز یا آخر هفته، تهیه کنید و سپس همه آنها را یکی پس از دیگری انجام دهید. در اصل، شما در حال ادغام بسیاری از وظایف کوچکتر با هم در یک کار و تکمیل همه آنها با هم هستید. بنابراین به جای اینکه یک کار را در یک روز و یک کار دیگر را در روز دیگر انجام دهید، تکمیل بسیاری از چیزهای کوچک در کنار هم تبدیل به یک راه حل سریع و متمرکز می شود. این کار زمان ما را آزاد می کند، به ما احساس موفقیت می دهد، که به افزایش انگیزه کمک می کند.

2. روی دستاوردهای خود تمرکز کنید

یکی از چیزهایی که انگیزه را کاهش می دهد و باعث به تعویق انداختن کارها می شود این است که ما موفقیت خود را نه از راه دوری که آمده ایم، بلکه از میزان دوری خود از رویاها و ایده آل های خود می سنجیم. اگر بتوانیم طرز فکر خود را تغییر دهیم و از نحوه عملکرد مغزمان آگاه تر شویم، می توانیم انگیزه خود را تقویت کنیم. زمانی که از مغز خود برای حل مسئله، تجسم، دستیابی و سنجش پیشرفت خود استفاده می کنیم، اغلب در شادترین حالت خود هستیم.

  • با جشن گرفتن موفقیت انگیزه خود را افزایش دهید

به جای تمرکز بر ایده آل خود، به آنچه از یک نقطه شروع خاص به دست آورده اید فکر کنید. اگر هدف شما این است که در 6 ماه آینده 14 کیلو وزن کم کنید و در 3 ماه اول 3 کیلو وزن کم کرده اید، دو انتخاب دارید:

  1. می توانید روی این واقعیت تمرکز کنید که هنوز 11 کیلو با هدف خود فاصله دارید.
  2. یا روی این واقعیت تمرکز کنید که از زمانی که شروع کرده اید 3 کیلو وزن کم کرده اید.

گزینه دوم به شما این امکان را می دهد که موفقیت را جشن بگیرید و انگیزه خود را افزایش دهید و ذهن خود را دوباره برای کاهش وزن بیشتر متمرکز کنید، در حالی که گزینه اول ممکن است ذهن شما را بر روی میزان دوری از اهداف خود متمرکز کند. اجازه دهید مغز شما اهداف خود را تعیین کند و تجربیات خود را داشته باشد.

این مقاله هم پیشنهاد میکنیم بخوانید:

3. اهداف قابل اندازه گیری تعیین کنید

این نکته به خوبی از مورد شماره 2 پیروی می‌کند. همیشه اهداف مشخص و قابل اندازه گیری تعیین کنید. با هدف گذاری، انگیزه را افزایش می دهید و مغز را آموزش می دهید تا فقط روی چیزهایی که خاص و قابل اندازه گیری هستند تمرکز کند. وقتی ما در حال پیشرفت واقعی به سمت اهداف خود هستیم، ما را بسیار شادتر می کند.  آنگاه همه ما متوجه می‌شویم در لحظه حال کجا هستیم. بیشتر از اینکه به گذشته فکر کنیم به اینده فکر و در لحظه زندگی میکنیم. در این لحظه کنونی، احساس می‌کنیم که در حال پیشرفت هستیم، و آیا در مسیر درست پیش می‌رویم یا نه.

ما نمی توانیم زمان را متوقف کنیم. ما فقط می توانیم از زمان خود بهتر استفاده کنیم. اگر از پیشرفتی که دارید راضی نیستید، ممکن است شروع به مقایسه با دیگران کنید که باعث می شود احساس خیلی بدتری در شما ایجاد کند و انگیزه را در مسیر آنها متوقف کند.

  • از اهداف 90 روزه برای تقویت انگیزه استفاده کنید

بنابراین، به اهدافی که می خواهید برای 90 روز آینده برسید فکر کنید. از خود بپرسید که معنی/هدف پشت هر یک از اهداف چیست؟ اهداف را یادداشت کنید. اندازه گیری های خاصی را در برابر هر هدف مشخص و تصور کنید که دستیابی به اهداف از نظر پیشرفت شخصی برای شما چه معنایی خواهد داشت.

4. انگیزه خود را از گرفتن به بخشش تغییر دهید

برخی از افراد فقط بر آنچه می توانند از زندگی و روابط به دست آورند تمرکز می کنند. همه چیز و همه کس مربوط و متعلق به آنها است.

وقتی نگاه خود را به چیزها تغییر می دهید. چیزهایی که به آنها نگاه می کنید تغییر می کنند.» – وین دایر

وقتی بجای دریافت، دائما به بخشش و کمک کردن فکر میکنید، مغز شما شروع به یافتن راه‌های خلاقانه‌تر و بیشتر برای گسترش فراوانی بیشتر و بیشتر می‌کند. تمرکز بر بخشش بسیار رضایت بخش تر است. اگر واقعاً روی این موضوع تمرکز کنید، می تواند به یک هدف و تمرکز واقعی برای شما تبدیل شود.

  • روابط را عمیق تر کنید تا انگیزه بیشتری داشته باشید

به جای تمرکز بر معاملات ساده، بر عمق روابط و انجام کارهایی تمرکز کنید که واقعاً مردم را خوشحال می کند. اگر بر بخشش و قدردانی تمرکز کنید و اطراف خود را با افرادی با طرز فکر مشابه احاطه کنید، انرژی انگیزه شما همیشه بالا خواهد بود. وقتی افراد شبیه هم گرد هم می آیند، نتایج می تواند بسیار بزرگتر از سطح فردی باشد زیرا همه چیز ظرفیت چند برابر شدن را دارد. وقتی انگیزه شما این باشد که به مغزتان کمک کنید، به راه های خلاقانه تری برای انجام آن فکر می کند. افکار تصادفی به ذهن شما خطور می کند و راه های خلاقانه تری برای بهبود سایر افراد در زندگی تجاری و شخصی خود خواهید یافت.

5. یک عادت مثبت جدید ایجاد و تکرار کنید

گاهی اوقات، کوچکترین تغییرات، بزرگترین نتایج را ایجاد می کند. وقتی عادت جدیدی را شروع می‌کنید، خواه به باشگاه رفتن، ایجاد ویدیو یا بهبود صحبت کردن، نکته کلیدی ثبات و تکرار است. در واقع با تکرار کاری جدید، مغز شما مسیرهای جدیدی را ایجاد می کند که به شما در ایجاد پیشرفت های تدریجی کمک می کند.

اگر می خواهید یک روتین صبحگاهی جدید شروع کنید، نکته کلیدی تکرار است. مدیتیشن را شروع کنید، نکته کلیدی این است که با آن بمانید. اگر برای دویدن 5 کیلومتری آماده می شوید، نکته کلیدی این است که هر روز بدوید و آن قدرت و استقامت را بسازید. وقتی تصوری از خود به عنوان فردی دارید که پروژه‌ها را کامل نمی‌کند، پس خودتان را آن شخص می‌دانید. اما اگر هر روز به خود بگویید که یک «تکمیل کننده پروژه» در سطح جهانی هستید، شروع به فکر کردن و رفتار کردن مانند آن شخص خواهید کرد. نکته کلیدی این است که تصمیم بگیرید چه چیزی را می خواهید بهبود بخشید و سپس هر روز روی آن کار کار کنید.

بهبود 1 درصدی روزانه، می تواند در پایان نتایج بزرگی ایجاد کند.

6. افزایش قدردانی باعث افزایش انگیزه می شود

اگر به خاطر چیزهایی که دارید ابراز قدردانی کنید، کمتر حسادت می‌کنید و به چیزهایی که دیگران دارند توجه می‌کنید. وقتی از افراد مهم زندگی تان قدردانی می کنید، درک شما از آنها و احساس آنها نسبت به شما تغییر می کند. قدردانی انرژی و احساس فراوانی شما را افزایش می دهد. با سپاس، همه چیز قابل قدردانی است. ابراز قدردانی نیز شما را بسیار خلاق تر می کند و انگیزه شما را عمیق تر می کند. یادداشت‌های دست‌نویس، احساسات گویاتر، یادداشت‌های آنی یا تماس‌های فوری با افرادی که بیشتر اهمیت دارند، امری عادی می‌شوند. با این حال، چیزی که در مورد قدردانی وجود دارد این است که مستلزم پیگیری فعال در تمام زمینه های کسب و کار و زندگی شما است. مهم نیست که آن شخص برای شما چه کرده است. این در مورد احساس شما نسبت به آنها و ارزش آنها برای شما است.

  • چگونه شکرگزاری و قدردانی را افزایش دهید؟

در اینجا یک تمرین سریع وجود دارد:

  1. به افرادی که برای شما مهم هستند فکر کنید.
  2. سپس 5 موردی را که برای آن شخص سپاسگزار یا قدردان هستید، بنویسید.
  3. می توانید 5 چیز را به آنها بگویید یا فقط آن را برای خود نگه دارید و دفعه بعد که ملاقات کردید احساس کنید که با آن شخص چگونه هستید.
  4. یکی دیگر از تمرکزهای مهم برای قدردانی، خودتان هستید. امروز بابت چه چیزی شکرگذار هستید؟

7. انرژی خود را برای افزایش انگیزه افزایش دهید

انرژی یک محرک بزرگ است. اگر از کسی یا چیزی عصبانی یا هیجان زده باشیم، معمولاً انگیزه زیادی داریم. به آخرین باری که به چیزی مهم دست یافتید فکر کنید. حدس می زنم انرژی و انگیزه شما بالا بود؟

  • زمان بیشتری را صرف کارهایی کنید که به شما انگیزه می دهد

اگر بتوانید زمان بیشتری را صرف انجام کارهایی کنید که به شما انگیزه و هیجان می دهد، چه معنایی برای کسب و کار و زندگی شما خواهد داشت؟ سطوح بالای انرژی باعث رشد مداوم می شود و به شما اعتماد به نفس بالاتری می دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش انرژی، بهبود خواب است.

این را امتحان کن:

سه چیز را انتخاب کنید که به شما سطح بالایی از هیجان و انگیزه می دهد. متعهد شوید که هر ماه حداقل یک ساعت بیشتر برای هر یک از چیزها وقت بگذارید. ببینید چه چیزی می توانید به دست آورید. اگر نتایجی را که می خواهید به ارمغان آورد، سعی کنید زمان بیشتری را روی آن 3 چیز صرف کنید و 3 چیز را حذف کنید که می خواهید زمان کمتری را صرف آن کنید.

 

در صورتی که نیاز به افزایش انگیزه برای سازمانتان دارید با ما تماس بگیرید و یا به صفحه آموزش درن سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

منابع: community.thriveglobal و هیئت تحریریه مدیرنو

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات