ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

مهم ترین موانع، چالش ها و مشکلات کسب و کار

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
3 راه برای غلبه بر موانع کسب و کار

در این مقاله به راهکارهایی برای غلبه بر موانع و مشکلات و چالش کسب و کار می‌پردازیم. حتماً شما هم‌زمانی با موانعی و مشکلات درراه پیشرفت کسب و کار خودتان مواجه شده‌اید. موانع و چالش‌ها در هر برهه‌ای از زمان وجود دارند و برای همه اتفاق می‌افتند اما نکته مهم اینجاست که شما چگونه آنها را مدیریت می‌کنید؟ اگر با موانع تجاری روبرو بوده اید، فهرست اقدامات توصیه شده زیر را بخوانید.

پایگاه مشتری منبع اصلی کسب و کار و درآمد یک شرکت است. پایگاه مشتری شامل مشتریان فعلی است که برای محصولات یا خدمات پول پرداخت می کنند. پایگاه مشتری بسته به نوع صنعت می تواند به طرق مختلف شناسایی یا تعریف شود.

بنر میان مقاله فروش

موانع ، چالش ها و مشکلات کسب و کار

در دنیای کسب و کار، چالش موقعیتی است که تهدید می کند موفقیت کسب و کار را مختل کند یا از مسیر خارج کند. در اینجا چند نمونه از مشکلات و چالش‌هایی که امروزه کسب‌وکارها با آن‌ها مواجه هستند همراه با پیشنهاداتی برای نحوه رسیدگی به آنها آورده شده است:

1. حفظ کیفیت روابط با مشتری

اگر سال‌ها مشتریان خود را می‌شناسید، روابط خوبی با آن‌ها دارید و زمانی را برای ملاقات با آن‌ها صرف می‌کنید، ممکن است حفظ این مشتریان چالشی برای شما نباشد. با این حال، گاهی اوقات برای به دست آوردن و حفظ وفاداری مشتری می توان تلاش کرد.

با تکامل فناوری، جامعه ما پیوسته‌تر به هم متصل شده است. به احتمال زیاد، مشتریان شما ممکن است به طور مداوم خرید کنند، حتی ناخواسته. با تبلیغات، هدف‌گیری مجدد، رسانه‌های اجتماعی، خرید آنلاین و تلفن‌های همراه، اطلاعات هرگز به این سرعت در دسترس نبوده است. برای حفظ روابط با کیفیت با مشتریان خود، باید ارائه، سازگار و شخصی باشید.

2. برآوردن نیازهای مشتری

حفظ کیفیت روابط با مشتری شامل برآورده کردن نیازهای مشتریان شما نیز می شود. آگاهی از اینکه مشتری به دنبال چه چیزی است و چگونه می خواهد به آن دست یابد، بخش مهمی از موفقیت یک کسب و کار است. همانطور که یک تجارت رشد می کند، برای مدیریت مهم است که به اولویت بندی نیازهای مشتریان خود ادامه دهد.

برآوردن نیازهای مشتری شامل درخواست بازخورد مشتری، عمل به پیشنهادات آنها و تلاش برای تغییر یا به روز رسانی محصولات و خدمات برای ارائه خدمات بهتر به آنها است. مشتریان احتمالاً مشاغلی را توصیه می کنند که به ارائه خدمات عالی به مشتریان معروف هستند، بنابراین به یاد داشته باشید که مشتریان خود را در اولویت قرار دهید.

3. حفظ حسن شهرت

امروزه، نظرات و برداشت‌های مشتریان از کسب‌وکارها اغلب با استفاده از اینترنت منتشر می‌شود. با افزایش سرعت اطلاعات، به روز ماندن از شهرت عمومی کسب و کار شما ممکن است دشوار شود. در اینجا چند نکته برای حفظ شهرت کسب و کار خود آورده شده است:

  • آگاه باشید:

یکی از چالش برانگیزترین جنبه های نظارت بر شهرت شما این است که بدانید کجا باید به آن نگاه کنید. صدها پلتفرم وجود دارد که مردم می توانند در مورد تجربیات خود نظرات خود را به اشتراک بگذارند. علاوه بر جستجوی خود در این پلتفرم ها، ممکن است از شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند نیز کمک بگیرید. شرکت هایی مانند TrustPilot در اینترنت و رسانه های اجتماعی برای ذکر نام شرکت شما در کنار کلمات کلیدی خاص جستجو می کنند. سپس در صورت بروز مشکل می توانند گزارش یا اعلان ارسال کنند تا بتوانید فوراً به آن رسیدگی کنید.

  • پاسخگو باشید

اطمینان حاصل کنید که به نظرات مثبت و منفی پاسخ می دهید. وقتی کسی خوشحال است، باید از او تشکر کنید. اگر کسی از شما ناراضی است، ممکن است بخواهید عذرخواهی کنید یا برای رفع مشکل پیشنهاد کمک کنید. مشتریان بالقوه ای که نظرات را بررسی می کنند، می توانند به همان اندازه که از یک بررسی مثبت تحت تأثیر قرار می گیرند، با پاسخ سریع و شایسته تحت تأثیر قرار گیرند. تلاش‌هایی که به یک مشتری ناراضی نشان می‌دهید می‌تواند شهرت عمومی شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

  • خودتان را تبلیغ کنید

اگر می‌دانید که مشتری از خدمات شما راضی است، از او بخواهید که در پلتفرمی مانند اینستاگرام نظر خوبی ارائه دهد. همچنین، اگر یک نقد عالی دریافت کردید، می توانید با تشکر عمومی از منتقد، رابطه خود را بیشتر تقویت کنید. در نتیجه، باعث می‌شوید مشتری با بازخورد مثبت احساس قدردانی کند و همچنین کیفیت کسب‌وکار خود را برای مخاطبان گسترده‌تری تبلیغ کرده‌اید.

  • کارمندان خود را به خاطر بسپارید

علاوه بر بررسی های منظم در مورد شرکت، محصولات و خدمات شما، امکان بررسی کارمندان نیز وجود دارد. کارمندان شما یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای شما برای اطلاع رسانی عمومی هستند. کارمندان فعلی یا سابق ممکن است با دوستان خود صحبت کنند، محتوای تبلیغاتی شما را به اشتراک بگذارند یا در مورد شغل خود در رسانه های اجتماعی پست کنند. آنها همچنین ممکن است نظرات خود را به نفع جویندگان کار در پلتفرم های استخدام بگذارند. اینکه آنها چگونه کسب و کار شما را به تصویر می کشند به نحوه برخورد آنها در محل کار بستگی دارد. هر کارمندی این پتانسیل را دارد که دارایی قدرتمندی برای شهرت عمومی کسب و کار شما باشد.

4. حفظ کارکنان

هدف استخدام برای کسب و کارها یافتن فرد مناسب برای یک شغل است. پس از استخدام یک کارمند، کسب و کارها باید برای حفظ کارمند تلاش کنند. استخدام و آموزش کارکنان به زمان و منابع نیاز دارد. کارمندان خوب یک سرمایه گذاری ارزشمند هستند.

در سال‌های اخیر، بخش قابل‌توجهی از کارمندان هر پنج سال یکبار تمایل به تغییر شغل دارند. برای حفظ یک عضو با کیفیت در تیم، قدردانی از کار آنها، ارائه مزایای جذاب و ارائه حقوق رقابتی برای موقعیت خاص آنها مهم است.

  • از کار آنها قدردانی کنید

قدردانی یکی از عوامل اصلی در حفظ یک کارمند با کیفیت است. اگر کارمندی احساس قدردانی نمی کند، ممکن است تصمیم بگیرد در جای دیگری به دنبال کار باشد. قدردانی شامل قدردانی از دستاوردها و مشارکت های آنها، گوش دادن به بازخورد آنها و تمجید از آنها برای انجام کار خوب است.

  • ارائه مزایای جذاب

برای یک کارمند مهم است که مزایای مهمی مانند مراقبت های بهداشتی، روزهای تعطیل و مرخصی با حقوق را در زمانی که تصمیم می گیرد برای یک تجارت کار کند، در نظر بگیرد. علاوه بر مزایای استاندارد، تلاش‌هایی مانند تخفیف کارکنان برای محصولات شرکت، برنامه‌های سلامتی یا جشن‌های تعطیلات اداری، مزایای اضافی هستند که به افراد کمک می‌کنند از کار کردن در یک شرکت خوشحال بمانند.

  • پیشنهاد حقوق رقابتی

کارمندان خوب تلاش می کنند تا ارزش خود را بدانند. بیشتر کارمندان از اینکه چه حرفه ای دیگر با اعتبار مشابه در مشاغل مشابه حقوق دریافت می کنند مطلع می شوند. اگر بر این باورند که کارفرمای دیگری برای کار آنها ارزش بیشتری قائل است، ممکن است به دنبال موقعیت دیگری باشند. اگر کارمندی برای یک شرکت ارزشمند است، باید همیشه حقوقی متناسب با آن پرداخت شود.

 

5. یافتن یک برند موثر

برندسازی بخش مهمی از دنیای تجارت امروز است. با ماندن در مقابل مخاطبان خود و تعامل با آنها، اطمینان حاصل می کنید که یک رهبر شناخته شده در زمینه خاص خود هستید. با این حال، این بسیار فراتر از بسته بندی و تبلیغات سنتی است. برای اینکه ناشناخته تلقی نشوید، باید در مقابل مخاطبان خود حضور داشته باشید و اعتماد آنها را جلب کنید. در اینجا چند مرحله برای برندسازی خوب وجود دارد:

  • مقاوم باش

پیام شما ممکن است تغییر کند، می توانید چندین شعار داشته باشید و کمپین های تبلیغاتی شما بر اساس مخاطبان هدف متفاوت به نظر می رسند. با این حال، برند شما چیزی است که مردم تشخیص می دهند. ارائه چیزی منسجم دائماً به مخاطب یادآوری می کند که شما نامی هستید که آنها می شناسند و می توانند روی آن حساب کنند.

  • اعتماد ایجاد کنید

اگر تا به حال یک ماده غیر نام تجاری را جایگزین ماده ای که معمولاً خریداری می کنید، کرده اید، اهمیت اعتماد به یک برند را درک می کنید. وقتی مردم برند شما را می شناسند، محصول شما را جستجو می کنند و به نتایج اعتماد می کنند، یک مشتری پایه قوی دارید که احتمالاً وفادار می ماند. این وفاداری ارزش صرف زمان و تلاش برای تبدیل شدن به یک برند قابل تشخیص و قابل اعتماد را دارد.

  • مشتریان جدید را هدف قرار دهید

از طریق برندسازی موثر، می توانید مشتریان جدیدی به دست آورید. وقتی شخصی به چیزی که ارائه می‌دهید متعهد و وفادار باشد، برند شما را به خاطر می‌آورد و آن را با هرکسی که به چیزی مشابه نیاز دارد به اشتراک می‌گذارد. یک هدف مهم برای تیم های برندینگ، یافتن تعادل بین ارائه خدمات عالی برای مشتریان فعلی شما و تلاش برای جذب مشتریان جدید است. از آنجایی که یک نام تجاری موثر برای مشتریان جدید بسیار مهم است، ایجاد یک نام تجاری و شهرت قوی به تضمین رشد و موفقیت کسب و کار شما کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه :

6. بازاریابی در یک بازار اشباع شده

همانطور که اطلاعات به آسانی در دسترس می شود و دامنه توجه عموم کوتاهتر می شود، باید بازاریابی استراتژیک داشته باشید تا مشتریان بالقوه را با یک نام تجاری منحصر به فرد و موثر جذب کنید. این بدان معنی است که شما باید پیام اصلی خود را در عنوان یا در چند ثانیه اول یک ویدیو به اشتراک بگذارید.

به این فکر کنید که انگشت در هنگام حرکت در رسانه های اجتماعی با چه سرعتی حرکت می کند. بازاریاب‌های باهوش می‌دانند که برای جذب مشتری، باید هم توجه را جلب کنند و هم آن را حفظ کنند. در اینجا چند ایده در مورد نحوه بازاریابی در یک بازار اشباع وجود دارد:

  • خلاق بودن

از نوآور بودن و استراتژی های خود جسورانه تردید نکنید. توجه را جلب کنید و سپس پیام خود را ساده اما به یاد ماندنی توضیح دهید. گاهی اوقات می‌توانید از طریق روش‌های منحصربه‌فرد کنجکاوی ایجاد کنید و باعث شود مخاطبان بیشتر درباره شما بدانند.

  • فیلمبرداری کنید

اگر دامنه توجه کم است، در نظر بگیرید که آیا کسی ترجیح می دهد پیامی را بخواند یا پیام ویدیویی را تماشا کند. ویدیو می‌تواند تأثیر بصری فوری داشته باشد که ممکن است لزوماً از طریق کپی یا حتی عکس‌ها نتوانید آن را دریافت کنید. خرید تبلیغات تلویزیونی، استفاده از وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو و ارسال کلیپ‌ها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تنها چند مورد از راه‌هایی است که می‌توانید از ویدیو برای پیشبرد استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.

  • شامل یک فراخوان برای اقدام

هنگامی که توجه بینندگان را جلب کردید، مطمئن شوید که آنها را جایی قرار دهید تا ببینند. از زبان‌هایی مانند «برای دانلود رایگان اینجا کلیک کنید»، «برای اطلاعات بیشتر از وب‌سایت ما دیدن کنید»، «از آخرین اخبار به‌روز باشید—به لیست پستی ما بپیوندید» و «امروز با این کد تبلیغاتی سفارش دهید و رایگان شوید» استفاده کنید. حمل دریایی.” دستورالعمل‌هایی از این دست نه تنها مخاطبان شما را تشویق می‌کنند که به مشاهده محتوای شما ادامه دهند، بلکه می‌توانند نتایج قابل اندازه‌گیری مانند حساب‌های جدید، افزایش تعامل با مشتری و مشترکین جدید را نیز ایجاد کنند.

مشکلات وموانع و سدها و مسیرهای انحرافی زیادی پیش روی هر کسب و کاری قرار دارد. درواقع هرکدام از مشکلات به ما ثابت می‌کنند که چقدر به هدفمان و آینده‌ی موردنظرمان، تعهد داریم و چقدر برای رسیدن به خواسته‌هایمان تلاش می‌کنیم.

 

3 راه برای غلبه بر موانع، چالش ها و مشکلات کسب و کار

وقتی شرکتتان با مانع یا مشکلی مواجه می‌شود، چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟ وقتی میزان فروشتان کاهش می‌یابد، همکاری و همدلی کارمندانتان کم و بهره‌وری‌شان کاهش می‌یابد، چه می‌کنید؟ چگونه از سدهایی که سر راه موفقیت کسب و کارتان وجود دارند، عبور می‌کنید؟ در اینجا به 3 روش ساده برای مواجه‌شدن با مشکلات اشاره‌شده است:

1- ارزیابی جایگاه فعلی‌تان

مشکلتان را می‌شناسید؟ مشکلی ساده دارید و یا اینکه با مشکلی به‌شدت بغرنج و پیچیده مواجه شده‌اید؟ در بسیاری از موارد مسئله به‌شدت جزئی است ولی سعی کنید مسائل کوچک را نادیده نگیرید چون همین مسائل به‌ظاهر بی‌اهمیت می‌توانند به مشکلاتی بزرگ تبدیل شوند. مسائلی که در طول زمان مشکل‌ساز می‌شوند را بیابید، مشکل با پرسنل، مشتریان و … را هر چه زودتر حل نمایید. گاهی اوقات ما خودمان از موفقیت می‌ترسیم و بهانه‌هایی می‌یابیم که ما را از مسیر موفقیت دور می‌کنند. این ترس‌ها را کنار بگذارید.

2- پیدا کردن راه‌حل ممکن

مشکلات همیشه فرصت‌هایی هستند که نحوه تصمیم گیری را به شما یاد می‌دهند. شما بعد از ارزیابی موقعیتتان باید بتوانید راه‌حل مناسب را انتخاب نمایید.
وقتی به کارمندانتان قدرت بدهید که موانع سد راه شرکت را پیدا کنند، تبدیل به رهبری می‌شوید که کنترل همه‌چیز را در دست دارد. اگر کارمندانتان مشکلات شرکت را بشناسند و برای رفع آنها تلاش کنند، به‌راحتی می‌توانند به مراحل بالاتر دست پیدا کنند.

توجه کنید که کارمندان مشکل را از همه زوایا در نظر گرفته باشند. تیمتان باید همه اطلاعات را دارا باشند تا موقعیت را ارزیابی کنند و بهترین تصمیم را بگیرند.

3- حمله کردن به مشکل

وقتی‌که با اعضای تیمتان به راه حل جامعی برای حل مشکل دست یافتید، به آن حمله‌ور شوید. تکرار و ادامه داشتن مشکلات و موانع بهره وری اعضا را کاهش داده و روحیه آن‌ها را تضعیف می‌کند. هیچ‌کس نمی‌خواهد همیشه با مسائل تکراری روبه‌رو شود.

شما تابه‌حال به این مسئله فکر کرده‌اید؟ تابه‌حال با مشکلاتتان جنگیده‌اید یا اینکه آنها بر شما غلبه کرده‌اند؟ موانع را به‌عنوان اصلی‌ترین اولویت کسب و کارتان در نظر بگیرید، به آنها غلبه کنید و به مسیر موفقیت نزدیک‌تر شوید.

نتیجه گیری درباره مشکلات و چالش های کسب و کار:

وقتی نوبت به تجارت می رسد، همیشه چالش هایی وجود دارد، اما نحوه برخورد شما با آنها، تلاش برای غلبه بر آنها و یادگیری از آنها که در نهایت شرکت شما و موفقیت کلی آن را مشخص می کند. با استفاده از نکات موجود در این مقاله و سایر منابع، می‌توانید توصیه‌های عملی در مورد نحوه رسیدگی به چالش‌هایی مانند اینها در زمانی که بر کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارند، بیابید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با حل مشکلات و چالش های کسب و کار به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

منابع: americanexpress و indeed و هیات تحریریه مدیرنو

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات