ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

رئیس هستید یا رهبر ؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
رئیس هستید یا رهبر

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه رئیس هستید یا رهبر می‌پردازیم. اداره کردن یک گروه و یک تیم، از شما رهبر نمی‌سازد و مدیریت نادرست معمولاً منجر به کاهش کارایی و بهره وری سازمان خواهد شد. همچنین یکی از دلایلی که افراد شغلشان را ترک می‌کنند، داشتن یک رئیس نالایق است!. رئیس یا کسی که توانایی هدایت و الهام بخشیدن به یک تیم کاری را دارد می‌تواند حس رقابت و تمایل به پیشرفت را در کارکنان سازمان ایجاد کند.

بدترین کاری که یک رییس انجام می‌دهد زمانیست که به شما نگاه می‌کند و سرش را به علامت نارضایتی تکان می‌دهد به‌جای اینکه به شما اعلام کند که چه ‌کاری را اشتباه انجام داده‌اید و چگونه باید آن مشکل را حل کنید.

دوره آموزشی

رفتارهای ناخوشایند رئیس ها

یکی دیگر از رفتارهای ناخوشایند رئیس ها اینست که مسیرهای کاری مشخصی به کارمندان ارائه نمی‌کنند و هر فرد از نحوه دستیابی به اهداف اطلاع چندانی ندارد.

و اما بدترین رفتاری که رئیس ها دارند این است که هیچ گونه راهنمایی و پیشنهادی در کار ارائه نمی‌کنند. به محض اینکه کاری اشتباه انجام شد، تمام تقصیرها را به گردن کارمند می‌اندازند. درست مانند کاری که بعضی از والدین با فرزندانشان انجام می‌دهند. وبدون اینکه راه را به کودک نشان دهند از  او انتظار راه رفتن دارند!

هر فردی در جایگاه سرپرستی می‌تواند به یک رییس و رهبر فوق‌العاده تبدیل شود به‌شرطی که مهارت‌های رهبری را یاد بگیرد.

اینفوگرافیک زیر 2 نوع شیوه رهبری را باهم مقایسه می‌کند.

رئیس هستید یا رهبر

رئیس هستید یا رهبر

شما برای کارمندان خودتان چه نقشی ایفا می کنید؟

رییس یا رهبر؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: dailyinfographic

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات