ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

افراد موفق چه کسانی هستند و چه میکنند ؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
قوانین زندگی و خصوصیات افراد موفق چه میکنند راز و عادت های انسان های موفق

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه افراد موفق چه کسانی هستند و چه میکنند و خصوصیات زندگی و ویژگی افراد موفق در ایران و دنیا چیست می‌پردازیم. همه‌ی انسان های موفق در ایران و جهان برای زندگی خود از برنامه های مشخصی پیروی کرده و از تمام توان خود برای رسیدن به اهدافشان کمک می‌گیرند. این گروه که تعدادشان هم زیاد نیست، نسبت به سایرین تلاش بیشتری داشته و کارهای بیشتری را نیز انجام می‌دهند.

یکی از راز های انسان های موفق در ایران و جهان ، ارزشمند بودن زمان و استفاده حداکثری از آنست.

در ادامه مقاله، سعی داریم تا شمارا با 10 روش مفید و مؤثر برای افزایش موفقیت شخصی آشنا کنیم. با خواندن و اجرای توصیه های این مقاله می توانید تغییرات محسوسی را در زندگی خود ایجاد کنید.

قوانین زندگی افراد موفق چیست

1- راز انسان های موفق

انسان های موفق می‌دانند از زندگی چه می‌خواهند. اطلاع از چرایی وجود، یک الزام در راه رسیدن به اهداف و تبدیل شدن به یک فردموفق است.

اینکه بدانید از زندگی چه می‌خواهید و دوست دارید چه‌ تغییری در این جهان ایجاد کنید، گام اول در راه موفقیت شماست. این تغییر الزاما تغییری بزرگ در جهان هستی نیست، همینکه بتوانید مسیر خود را کشف کرده و با کمک شغلی که دوست دارید به مردم کمک کنید، هم خوشنودی خود و هم اثرات مثبت را در این جهان رقم خواهید زد. وقتی چرایی و به دنبال آن مسیر خود را کشف کنید و با سرعت بیشتری به سمت اهدافتان پیشروی خواهید کرد.

برای بررسی ویژگی ها و انطباق شغلی متناسب با شخصیت خودتان می توانید از تست mbti استفاده کنید.

 

2-تمرکز بر روی بایدها

یکی دیگر از خصوصیات افراد موفق قدرت تمرکز بالا روی بایدها و برنامه های اجرایی تا رسیدن به اهداف است.

این تمرکز ممکن است استفاده بهینه از زمان، صرف تلاش بیشتر یا هرچیز دیگری باشد. یکی از توصیه های خوبی که در این زمینه میتوان اجرا کرد، پاسخ به این سوال است که؛ چه قدر شباهت میان کارهایی که انجام می‌دهید و کارهایی که باید برای موفقیتتان انجام دهید، وجود دارد؟

زمانتان را چگونه خرج می کنید؟

موفقیت، طرز تفکری است که در طول زمان یاد گرفته می‌شود، با تمرین گسترش یافته و با تجربه پردازش می‌شود. زمانی که کارهایی را در مسیر رسیدن به اهداف نهایی انجام میدهید، علاوه بر احساس خوشایند درونی، کارایی خود را بالا برده و زودتر هم به نتیجه خواهید رسید!

 

3-موانع کدامند؟

موانع سر راهتان را بشناسید و اجازه ندهید که میان اهدافتان و تلاشتان فاصله بیافکنند. آنها دائما در حال تحلیل و بررسی موانع شخصی و کاری که سد راه موفقیت آنها می شود، هستند. امروز کدام مهره‌، عادت یا باید موفقیت را ندارید؟

 

4- ده قدم اول

همین حالا یک لیست از ده قدمی که باید با آن‌ها پله‌های موفقیتتان را بسازید و با آن کارها موانع و مسائل خودتان را حل کنید، تهیه کنید.

این لیست پاسخ به این سؤال است:” چه چیزهایی در زندگی شخصی و کاری شما وجود دارد که شما را از رسیدن به اهداف دور می‌کنند؟”. این سوال به شما میگوید که؛ افراد موفق چه میکنند تا موانع را از سر راه بردارند؟

تعدادی از موانعی که می توانند در راه رسیدن به اهدافتان سرعت شما را کم کنند: ترک سیگار، عادات غذایی بهتر مانند سبزی خواری، کمتر عصبانی شدن، یادگیری زبان‌های خارجه، ورزش منظم، مطالعه‌ی کتاب‌های مفید و مرتبط، کاهش زمان دیدن تلویزیون یا حضور در شبکه های اجتماعی، رفتن به کلاس‌های مختلف، پرداخت کردن دیون، کاهش وزن و… .

 

5-نقش خود را به عنوان “منِ جدید” انجام دهید

قبل از اینکه بتوانید مراقب دیگران باشید یا در زندگی دیگران اثر بگذارید باید مراقب خودتان و اثرگذاری در زندگی خودتان باشید. بعد از تبدیل شدن به من ِ جدید، کارایی تان بیشتر شده و به فردی مؤثر و هدفمند تبدیل خواهید شد. منِ جدید شما دارای چهار بعدِ جسمی، اجتماعی، ذهنی و معنوی می‌باشد.

  • جسمی: یکی از عادت های انسان های موفق توجه ویژه به بدن و سبک زندگیشان است. وزن مناسب، ورزش، عادات غذایی سالم، خواب کافی و عمیق و آرامش فیزیکی مواردی هستند که باید برای ارتقای سلامت جسمانی تان رعایت کنید.
  • اجتماعی: در دنیای امروزی هر فردی دارای جایگاه اجتماعی خاص خود است. برای ساختن جایگاه اجتماعی متفاوت باید نگاه ویژه ای به روابط عاشقانه و دوستانه، ارتباط با همکاران، کارهای داوطلبانه، کمک به دیگران و … می‌باشد.
  • ذهنی: برای رسیدن به اهدافی بالاتر و جایگاهی بهتر از امروز نیاز به تقویت قدرت تفکر خود هستید. برای این منظور، باید برنامه ای برای آموختن مداوم، کتاب خواندن،کنجکاو بودن و سؤال بپرسید، شرکت در همایش‌ها و سمینارها. بازدید از موزه‌ها و کتابخانه‌ها، حل کردن پازل یا جدول، تدوین کنید.
  • معنوی: باید چرایی زندگیتان را تعیین کنید. توصیه هایی که برای ارتقای ابعاد معنوی وجود دارد شامل؛ رفتن به طبیعت. اختصاص زمانی برای خود، گوش دادن به صدای روح یا حس درونی تان و درمجموع انجام کارهایی که موجب رضایت شما می‌شوند.

6- هدف

کشتی بدون هدف به هیچ مقصدی نمی رسد و جز سرگردانی و از دست دادن منابع چیزی عایدش نمی شود. احتمالاً همه‌ی ما روزی بی هدف بودن و روند هرچه پیش آید خوش آید را تجربه کرده‌ایم. و می‌دانیم که بی‌هدفی سرانجامی به‌جز نابودی ندارد. یکی از ویژگی و قوانین زندگی افراد موفق اینست که اهدافشان را مکتوب کرده و مدام بازبینی می کنند.با زنده نگه داشتن اهداف، به هیچ‌کس و هیچ‌چیز اجازه مسدود سازی یا انحراف از مسیر اهداف را نخواهید داد.

 

7-اهداف خودتان را بنویسید

بعد از اینکه ملزم به تعیین اهداف شدید، باید اهدافتان را مکتوب کنید. نوشتن اهداف مزیت‌هایی را به همراه دارد. به عنوان مثال اگر اهدافتان را روی کاغذ بیاورید خواهید دید که دقیق‌تر، واضح‌تر و ملموس‌تر خواهند شد. علاوه بر آن چیزی که جلوی چشم باشد شانس بیشتری برای انجام شدن دارد!

 

8- دست از تلاش برندارید

انسان های موفق دست از تلاش برنمیدارند و مدام کارهای جدید انجام میدهند.

برای موفقیت در هر زمینه‌ای شما باید بی وقفه کارهای جدیدی انجام دهید. علاقه و اشتیاق شما می‌تواند شمارا به سمت انجام کارهای بیشتر هل داده و انجام کارهای بیشتر می‌تواند بر علاقه‌ی شما بیفزاید. به همین خاطر است که گفته می‌شود به دنبال آنچیزی بروید که دوستش دارید! به خاطر داشته باشید که؛ فائق آمدن بر ترس و انجام کارها می‌تواند زندگی ما را به‌کلی دگرگون کند.

 

9- پرهیز از انجام چند کار همزمان

یکی دیگر از ویژگی زندگی افراد موفق اینست که کارهای خود را اولویت بندی کرده و صرفا آن دسته از کارهای مهم که بیشترین تأثیر را بر زندگی و کار آنها دارد را انجام می دهند. شما هم میتوانید با تمرکز روی کارهای مهم و عدم انجام چند کار همزمان به بهره وری بیشتری دست پیدا کنید. وقتی به انجام چند کار همزمان عادت کنید، هیچکدام خوب و با کیفیت از آب در نیامده و وقت و انرژی بیشتری هم از شما خواهد گرفت.

 

10- استفاده از همفکری مشاور

استفاده از مشاور الزاما به معنی پرداخت پول به مشاور و استفاده از خدمات آنها نیست. هر کسی در زندگی خود باید بتواند با افرادی مورد اعتماد، بالغ و با دانش همفکری داشته و از آنها نظرخواهی و راهنمایی بخواهد. در صورتیکه در اطراف خود فردی با چنین خصوصیاتی سراغ ندارید، حتما به فکر استفاده از دانش و تخصص فردی برای بهتر طی کردن مسیر باشید.

حضور چنین فردی میتواند باعث شود عادات خوب در شما تقویت شده، به شما یادآوری کند که چه تعهداتی دارید، به شما گوش دهد و شمارا بفهمد و به شما کمک کند تا کارها را بهتر سامان دهی کنید.

برای دریافت مشاوره می توانید از خدمات مشاوره کسب و کار مدیرنو استفاده کنید.

کارهایی که افراد موفق انجام نمی دهند

آیا می دانید روش زندگی و رفتار افراد موفق چگونه است؟ ” هرگز به عقب برنمی گردند”، این عبارت به چه معناست؟ وقتی افراد آگاه می‌شوند که کاری را اشتباه انجام داده اند دیگر هرگز به روش قبلی انجام کارهای خود باز نمی‌گردند. پس آن ها دیگر مثل قبل نیستند و به نوعی درس عبرت می‌گیرند. همه‌ی ما اشتباه می‌کنیم اما افرادی که از اشتباهات خود درس می‌گیرند انسان‌های موفقی هستند. ثابت شده که افراد موفق اشتباهات زیر را هرگز تکرار نمی‌کنند :

1. بازگشت به کاری که نتیجه‌ی خوبی به همراه نداشته است

خواه در مورد یک شغل ، یا قطع رابطه‌ای که به یک دلیل منطقی بوده، اگر هیچ چیز فرق نکرده باشد، ما هرگز با این امید که این بار  نتیجه‌ی متفاوتی می‌گیریم به عقب باز نمی‌گردیم.

2. کاری را انجام نمی‌دهند که آن‌ها را مجبور کند به فردی تبدیل شوند که در واقعیت نیستند

در هر کاری که ما انجام می‌دهیم، باید از خودمان بپرسیم ” چرا دارم این کار را انجام می‌دهم؟ آیا برای آن مطالعه کرده‌ام؟ آیا این کار مناسب من است؟ اگر جواب همه‌ی این سوالات منفی است، بهتر است دلیل بسیار خوبی برای انجام آن کار پیدا کنید.

3. تلاش نمی‌کنند تا فرد مقابل را تغییر دهند

وقتی که تشخیص می‌دهید نمی‌توانید فردی را مجبور به انجام کاری کنید، به او آزادی دهید و اجازه ‌دهید که فرد ، پیامد‌های این آزادی را تجربه کند. در صورت انجام چنین کاری، آزادی خود را نیز خواهید یافت.

4. اعتقاد ندارند که می‌توانند همه را خشنود سازند

وقتی که متوجه می‌شوید نمی‌توانید همه را خشنود سازید و راضی نگه دارید و این کار غیر ممکن است، زندگی به صورت هدفمند را شروع کرده و تلاش می‌نمایید تا افراد درست را خشنود سازید.

5. هرگز راحتی کوتاه مدت را به سود بلند مدت ترجیح نمی‌دهند

وقتی افراد موفق می‌دانند خواستار چیزی هستند که نیازمند یک گام دشوار است، نگران برداشتن قدم‌های دشوار نیستند زیرا این گام‌ها آن‌ها را به سمت سود بلند مدت سوق می‌دهد. رعایت کردن این اصل یکی از اساسی ترین تفاوت‌ها بین رفتار افراد موفق و ناموفق هم در زندگی و هم در کار می‌باشد.

6. به فرد یا چیزی که بی عیب به نظر می‌رسد اعتماد نمی‌کنند

برای ما امری طبیعی است که به چیزها و افرادی که شگفت آور به نظر می‌آیند تکیه کنیم. ما عاشق فضیلت و کمال هستیم و باید همیشه به دنبال آن باشیم.
ما باید از افرادی پیروی کنیم که در کار خود عالی هستند برای مثال از کارمندانی که عملکرد بسیار بالایی دارند استفاده کنیم با افرادی قرار بگذاریم که استثنایی هستند، دوستانی داشته باشیم که شخصیت اعجاب آوری دارند و شرکت هایی که برتری دارند.
اما وقتی که فردی یا چیزی خیلی خوب و قابل اعتماد به نظر می‌رسد آیا آن فرد واقعا همین گونه است. این عبارت کامل نیست. هیچ کس یا هیچ چیز بدون نقص نیست. در شناخت اطرافیانتان صبر داشته باشید.

7. چشم خود را بر روی تصاویر بزرگ نمی‌بندند

وقتی که ما بتوانیم تصاویر و هدف های بزرگ را ببینیم از لحاظ عاطفی در زندگی خود بهتر عمل می‌کنیم. برنده ها هر روز و هر ساعت هدفشان را به خاطر می‌آورند.

8. از خودشان می‌پرسند که چرا در موقعیت فعلی قرار دارند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین رفتار افراد موفق و دیگران آن است که این افراد در زندگی ، در روابط و در تجارت، همیشه از خود می‌پرسند نقش من در اینجایی که ایستاده ام چیست؟ به عبارت دیگر آن ها خود را تنها به عنوان قربانی نمی‌بینند حتی اگر واقعا این گونه باشد.

9. فراموش نمی‌کنند که زندگی درونی شان تعیین کننده‌ی موقعیت بیرونی شان است

بعضی وقت‌ها زندگی خوب ارتباط اندکی با وقایع بیرونی دارد. ما خوشحالیم و اغلب با آن چه که در درون خودمان هستیم زندگی می‌کنیم. تحقیقات به این امر اعتبار می‌بخشند. و حیات درونی ما عمدتا به ایجاد بسیاری از وقایع بیرونی در زندگی‌مان کمک می‌نماید.

و عکس این امر هم صحیح است . افرادی که هنوز تلاش می‌کنند تا موفقیت را در حوزه‌های مختلف زندگی پیدا کنند می‌توانند تقریبا همیشه به یک یا چند مورد از این الگوها به عنوان علتی برای آن که اشتباهات یکسان را تکرار می‌کنند اشاره نمایند.

همه اشتباه می‌کنند… حتی موفق ترین افراد از این قاعده مستثنی نیستند. اما آن چه که افراد موفق از دیگران بهتر انجامش می‌دهند تشخیص الگوهایی است که سبب ایجاد آن اشتباه می‌شود و هرگز آن را تکرار نمی‌کنند . به طور خلاصه آن ها از اشتباهات خود و دیگران درس می‌گیرند.

یک مطلب خوب که باید به خاطر سپرد این است که درد و رنج در زندگی اجتناب ناپذیر است اما تکرار یک رنج و اشتباه در صورتی که می‌توانیم از اشتباهات درس بگیریم و راه دیگری را امتحان کنیم عمدتا قابل اجتناب است. نیازی نیست که روش‌های جدید را انتخاب کنیم و در آن شکست بخوریم، بلکه وظیفه‌ی ما این است که در کار و زندگی به روش قبلی نگاه کنیم و هرگز اشتباهات خود را تکرار نکنیم همین کافی است.

کلام آخر

در این مقاله به قوانین زندگی و ویژگی افراد موفق ایران و جهان و دنیا پرداختیم و اینکه انسان های موفق چه کسانی هستند و چه میکنند پرداختیم. راز ها و عادت های انسانی های موفق را بیان کردیم. نکات و قوانین ساده ولی حیاتی گفته شده می تواند شما را در مسیر رسیدن به اهدافتان در زندگی یاری کرده و شما را در جمع افرادموفق قرار دهد. برای موفقیت یا تغییر، منتظر شرایط یا به دنبال کسی نباشید. تنها کسی که مسئول زندگی شماست خود شمایید. اگر به موفقیت برسید، شمارا تشویق می‌کنند و اگرنه، این خودتان هستید که سرزنش می‌شوید.

پس از همین‌ حالا شروع کنید به اجرای تغییرات موثر.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

 

برچسب ها: افراد موفق ایران و جهان و دنیا , قوانین زندگی و ویژگی افراد موفق , افراد موفق چه کسانی هستند و چه میکنند , انسان های موفق , روش زندگی افراد موفق , رفتار افراد موفق

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

کارگاه نیمه خصوصی مدیران چابک |20 و 21 اردیبهشت 1403

اطلاعات بیشتر و ثبت نام
مشاوره کسب و کار می خواهم
آموزش مدیریت می خواهم