ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

اخلاق حرفه ای در کار گروهی

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
اخلاق حرفه ای در کسب و کار

در این مقاله از مدیرنو به اصول اخلاق حرفه ای کارکنان در کار گروهی می‌پردازیم. اخلاق کاری حرفه ای در کسب و کار ویژگی ارزشمندی است که کارفرمایان در هر صنعت به دنبال آن هستند. کارکنان با این خصوصیات اغلب توسط کارفرمایان برای پروژه‌های ویژه در نظر گرفته می‌شوند زیرا قابل اعتماد، متعهد و منظم هستند. در ادامه مقاله به 8 ارزش که باید توسعه داد اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید
بنر میان مقاله منابع انسانی

اخلاق کاری چیست؟

اخلاق حرفه ای در کارکنان نگرش قاطعانه و فداکارانه فرد نسبت به شغل خود است.

کسانی که این خصوضیت را دارند، ارزش بالایی برای موفقیت شغلی خود قائل هستند. آنها اصول اخلاق حرفه ای در کار گروهی رو رعایت میکنن که باعث می‌شه، برای هر موقعیتی، جزء کارمندان انتخابی به‌حساب بیان. اگر شخصیت کاری قوی داشته باشین، به کار خودتون اهمیت میدین و عموماً اعتقاد دارین که برای حفظ شخصیت کاری ، باید سخت کار کرد.

**برای شناخت بهتر شخصیت کاری خود میتوانید از تست های روانشناسی شغلی مدیرنو استفاده کنید.

 

نمونه هایی از اخلاق حرفه ای در کارکنان

این نوع پرسنل مجموعه خاصی از ارزش‌ها و رفتارها را از خود نشان می‌دهند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که آنها به‌عنوان اعضای تیم، بسیار پرطرفدار و به‌عنوان پرسنلشایسته تحسین و برجسته شوند.

  • قابلیت اطمینان
  • فداکاری
  • انضباط
  • بهره وری
  • مشارکت
  • شرافت
  • مسئولیت پذیری
  • حرفه‌ای گری

 

قابلیت اطمینان

کارکنان با اخلاق کاری قوی، بسیار قابل اعتماد هستند.

می‌توانید انتظار داشته باشید که این افراد به‌موقع برای شیفت و جلسات حضور داشته باشند. آنها به تاریخ انجام کارها توجه می‌کنند و کار با کیفیتی ارائه می‌دهند. یک همکار قابل اعتماد میتونه یه هم‌تیمی عالی باشه چراکه به‌طور عادلانه در پروژه‌ها سهیم میشه.

 

فداکاری

یخشی از کار اخلاقی، تعهد و وفاداری در کار است.

اونها می دانند چطور روی کارها بدون اینکه حواسشون پرت به شه تمرکز کنند. این افراد عموماً تا به نتیجه رسوندن وظایفشون کار میکنن و نصفه نمیذارن. اونها عموماً مدت طولانی توی سازمان میمونن.

 

انضباط

نظم و انضباط یک قسمت اساسی در نشان دادن اخلاق حرفه ای در کار گروهی است.

کارمندان با نظم و انضباط بالا عزم و تعهد خود را نسبت به شغل نشان می‌دهند. آنها تلاش می‌کنند انتظارات را برآورده یا فراتر از آن ببرند و به دنبال فرصت‌هایی برای یادگیری مهارت‌های جدید و بهبود عملکرد خود هستند.

 

بهره وری

داشتن اخلاق در کار به معنی بهره وری عالی کسب و کار هستش.

کارمندان فعال و مولد معمولاً خروجی بالاتری نسبت به همتایان خود دارند. آنها پروژه‌ها را زودهنگام به اتمام می‌رسانند و بیش از حداقل نیازها کارها را انجام می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: 80 راز افراد سازنده و رسیدن به نقطه اوج و افزایش بهره‌وری

 

مشارکت

اخلاق کاری چیزیه که باعث میشه که کارکنان از دیگر اطرافیانشون متمایز بشن، چون به‌طور داوطلبانه تمایل به همکاری دارن. اونا عملکرد تیمی خوبی دارن و وقتی‌که دیگران به کمکشون نیاز دارن، قابل اعتمادن و کمک می کنن.

پیشنهاد مطالعه: روش های بهبود تعامل کارکنان در سازمان

 

شرافت

شریف بودن به معنای رعایت اصول اخلاقی بالاست.

اونایی که اخلاق حرفه‌ای دارن، از نظر شرافت هم برجسته هستن. اونا صادقن و با دیگران مودبانه و منصفانه برخورد می‌کنند.

 

مسئولیت پذیری

نشون دادن اخلاق کاری قوی، نیازمند حس مسئولیت پذیریه بالاییه.

اونایی که اخلاق در کار دارن و مسئولیت پذیری بالایی دارن خودشونو در مقابل عملکرد خودشون مسئول میدونن. اونا اشتباهاتشون و سرزنش بر سر اشتباهاتشون رو می‌پذیرن و به طور فعالانه سعی می‌کنند که اون اشتباهات رو برطرف کنند.

 

حرفه‌ای گری

افرادی که اخلاق حرفه‌ای دارن عموماً سعی می‌کنند که حرفه‌ای باشند و این حرفه‌ای بودن از طرز صحبت کردن و لباس پوشیدنشون کاملاً پیداست. انها محترم، متمرکز، منظم و تمیز و آراسته هستند.

چه طور اخلاق کاری رو توی خودمون پرورش بدیم؟

شما میتونین با حرفه‌ای عمل کردن و اختصاص دادن زمان برای کارتون، خودتون رو به‌صورت قابل‌توجهی برجسته کنین.

 

نکات اخلاق حرفه ای در کار گروهی

1- نقش سفیر رو توی سازمانتون داشته باشین.

نگرش مثبت خودتون رو چه در تعاملات کاری و چه شخصی در سازمان حفظ کنین. حتی اگه توی وظایفتون نبود، به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت سازمان باشین. مثلاً ممکنه یه نیروی مالی یه پیشنهادی بده که منجر به بهبود فروش بشه.

 

2- مسئولیت‌های شغلی خودتون رو در اولویت بذارین.

حضور مفید در محل کار داشته باشین، از ناهار زود برگردین، به‌موقع در جلسات حضور داشته باشید. سعی کنین کارها و قرار شخصیتون توی کارتون اختلال ایجاد نکنه و در زمان ناهار از تلفن همراه خود استفاده کرده و یا تماس شخصی بگرید.

 

3- به دنبال رشد حرفه‌ای خود باشید

به صورت جداگانه به دنبال روش‌هایی برای بهبود عملکرد خودتون باشین، توی کلاس‌های شرکت کنید و یا آخر هفته‌ها مطالعات توی صنعت خودتون داشته باشین.

4- کار خودتون رو بررسی کنید.

کاری رو تحویل بدین که دوبار از نظر کیفی و درستی چک کردین. وقتتون رو طوری مدیریت کنین که هم بتونین پروژه هارو زودتر از موعد تحویل بدین و هم برای هرکاری زمان و توجه مناسب اختصاص بدین.

 

5- به دیگران احترام بگذارید.

در محیط کار چه با افراد و چه در موردشون با احترام صحبت کنید. تو تعاملاتتون حرفه‌ای باشین و نشون بدین که به دیگران احترام می‌ذارین.

 

سخن پایانی

اگه شما مدیر سازمان هستین و مشاهده میکنین که پرسنلتون در این موارد دچار ضعف هستن می‌تونین با استفاده از سیستم ارزیابی عملکرد مدیرنو، نقاط قوت و ضعف کارکنان رو بسنجین. پس از شناسایی اونها، برای بهبود عملکردشون از دوره های آموزش درون سازمانی مدیرنو اسفاده کنین. ما به رشد کسب و کار شما کمک خواهیم کرد.

منبع: indeed

کلیدواژه ها: اصول اخلاق حرفه ای در کار گروهی , اخلاق حرفه ای در کارکنان . اخلاق حرفه ای در کسب و کار

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات