ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه به کارکنان انگیزه بدهیم؟ (10 راهکار اجرایی)

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چگونه به کارکنان و کارمندان انگیزه بدهیم؟ انگیزه به کارکنان و کارمندان

در این مقاله از مدیرنو به اینکه چگونه به کارکنان و کارمندان انگیزه بدهیم می‌پردازیم. در ادامه به 10 راهکار اجرایی برای اینکه به کارکنان و کارمندان انگیزه بدهیم اشاره خواهیم کرد. زمانی که افراد برجسته‌ای را استخدام کرده‌اید، باید مطمئن شوید که آنها به سازمان شما چسبندگی دارند. چنین چسبندگی تنها نتیجه پول و مزایا نیست.

نتایج تحقیقات نشان داد که پول و مزایا در صدر فهرست عوامل انگیزه دادن به کارکنان قرار ندارند.

در عوض، برخی از مهم‌ترین عوامل انگیزه دادن به کارکنان ، تمایل به انگیزه دادن به همکاران (20%) و احساس تشویق و قدردانی (13%) بود. چون؛ وقتی کارکنان شما با انگیزه باشند، 20٪ بهره‌وری و عملکرد بهتری داشته و 87٪ احتمال کمتری وجود دارد که سازمان شما را ترک کنند.

دوره آموزشی

از طرفی نتایج مطالعات اخیر نشان داد که:

بیشترین عوامل انگیزشی برای کارمندان، تعادل خوب بین کار و زندگی (21٪)، انگیزه همکاران (20٪) و یک رئیس تشویق کننده (15٪) است.

چگونه به کارکنان انگیزه بدهیم ؟

در ادامه در پاسخ به این سوال که چگونه به کارکنان و کارمندان خود انگیزه بدهیم 10 روش برتر را شرح خواهیم داد:

1. کسب و کار خود را به مکانی دلپذیر تبدیل کنید.

هیچ‌کس نمی‌خواهد ساعت‌ها در یک فضای کثیف و کسل‌کننده بایستد. داشتن یک فضای کاری زیبا، روشن، کاربردی و سرگرم کننده کار را بسیار دل‌پذیرتر می‌کند. اولین قدم اینست که مطمئن شوید همه‌چیز به خوبی نگهداری می‌شود و تجهیزات به‌روز هستند. این بدان معناست که کامپیوترهای دوران جنگ جهانی خود را خاموش کرده و آنها با سیستم‌هایی سریع، انعطاف پذیر جایگزین کنید.

دلپذیری محیط می‌تواند به معنای تمیز نگه داشتن چیزها و ظاهر زیبا باشد. باید در بازه‌های زمانی مشخص تغییراتی را در فضای ظاهری سازمان خود به وجود آورید.

انگیزه دادن به کارمندان

2. مدیری محترم، صادق و حامی باشید.

مدیریت بد یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود کارمندان از سازمان فرار کنند. مواردی مانند احترام، صداقت، حمایت و ارتباط واضح پایه‌های اعتماد سازی و فرهنگ سازمانی شما هستند. اگر در مدیریت تازه کار هستید، ارزش خواندن چند کتاب در این زمینه را دارد. مدیریت مؤثر، مانند هر مهارت دیگری، نیازمند دانش و تمرین است. اگر فرد خوبی برای کار کردن باشید، کارمندان شما وفادارتر خواهند بود.

3. به کار با کیفیت کارمندان پاداش دهید.

افراد زمانی در کسب و کار شما باقی خواهند ماند که، دلیلی برای ماندن در کسب و کار شما داشته باشند. بنابراین، اگر می‌خواهید کارکنان خود را با انگیزه نگه دارید، ارزشش را دارد که یک برنامه تشویقی برای عملکرد خوب آنها را شروع کنید.

برای بررسی عملکرد کارکنان خود می توانید از سیستم ارزیابی عملکرد استفاده کنید.

اگر کارمندان شما بدانند که برای کاری که به خوبی انجام داده اند پاداش دریافت خواهند کرد، احتمال اینکه 1) کار خوبی انجام دهند. و 2) باقی بمانند تا کارها را به خوبی انجام دهند، زیاد است.

4. به آنها فضایی برای رشد بدهید.

اگر کسب و کار شما به‌سرعت در حال رشد است، دادن فضای رشد به کارمندان در شرکت خود به‌تنهایی یک انگیزاننده بزرگ است.

ممکن است همچنان سیستم چماق و هویج طرفداران زیادی داشته باشد. اما، عوامل روانی موجود در فضای کار دلیل مستحکم‌تری برای احساس احترام به وجود آمدن اعتماد در کارکنان می‌شود.

در توسعه‌های فیزیکی محیط کاری‌تان مثل زدن شعبه یا دفتری جدید، به این فکر کنید که کدام یک از کارمندان شما پتانسیل لازم جهت احراز نقش‌های مدیریتی را دارد. وقتی بهترین فرصت‌های رشد را به کارمندان با کیفیت و پر تلاش خود می‌دهید، تفکر آنها از “این فقط یک شغل جانبی است” به “این می‌تواند یک شغل تمام عیار باشد” تغییر می‌کند.

 

5. بازخورد مثبت را به اشتراک بگذارید.

یکی از عوامل کلیدی رضایت شغلی، احساس رضایت از روندهای کاری است.

رضایت از کار می‌تواند منوط به عوامل مختلفی باشد؛ از اینکه کارمند یک فنجان قهوه عالی درست کرده تا افزایش اعتماد به نفس شخصی که با یک مدل موی کاملاً جدید وارد فضای کاری شده. و درصورتی‌که مشتریان شما از چنین چیزهایی قدردانی کردند، حتماً این بازخورد را با کارمندان خود به اشتراک بگذارید.

6. شفاف باشید.

داشتن بینش در مورد چگونگی پیش رفتن کسب و کار باعث می‌شود کارمندان شما سرمایه گذاری بیشتری روی شغل خود و کسب و کار شما داشته باشند. بنابراین، به اشتراک گذاری چنین داده‌هایی را در اولویت همیشگی خود قرار دهید.

می‌توانید با اشتراک گذاری گزارش‌های فروش روزانه، هفتگی یا ماهانه شروع کنید، یا حتی اطلاعاتی درباره تعداد مشتریان جدید در مقابل مشتریان تکراری به اشتراک بگذارید. دسترسی به چنین داده‌هایی نه تنها باعث می‌شود کارمندان احساس کنند که بخش مهمی از کسب و کار شما هستند، بلکه به نقاطی که می‌توان آن‌ها را بهبود بخشید نیز کمک می‌کند.

 

7. در برنامه ریزی انعطاف پذیر باشید.

فناوری نحوه عملکرد کسب و کارها و همچنین نحوه کار افراد را تغییر داده. به‌خصوص بعد از همه گیری کرونا، که در آن کار از خانه به یک امر عادی تبدیل شد، امروز به‌عنوان مدیران کسب و کار باید انعطاف پذیری بیشتری در روندها و ساعات کاری در سازمان خود برخوردار باشید.

بنابراین، چه فرصتی برای کار از خانه و چه زمان کاری انعطاف‌پذیر ارائه دهید. اگر می‌خواهید استعدادهای برتر را جذب کنید، باید سعی کنید گزینه‌های برنامه‌ریزی مختلفی داشته باشید.

8. دستاوردهای آنها را ببینید.

گاهی اوقات تنها چیزی که افراد می‌خواهند اینست که کار خوبی که انجام داده اند، دیده شود. اگر کارمندی زمان زیادی را صرف کار بر روی پروژه‌ای کرده، یا برای کمک به همکار خود تمام تلاش خود را کرده، از تحسین و تشویق او دریغ نکنید. چون اگر افراد احساس کنند که تلاش‌های آنها مورد قدردانی قرار می‌گیرد، تلاش بیشتری برای ادامه کار خوب و با کیفیت خود خواهند کرد.

برای انگیزه دادن به کارکنان ضروری است که قدردانی خود را به کارکنان سخت‌کوش نشان دهید.

در سازمان‌هایی که برنامه‌های پاداش و تقدیر در آنها اجرا می‌شود، 14 درصد مشارکت و بهره‌وری کارکنان و همچنین خدمات مشتری بهتر و 31 درصد جابجایی کارکنان کمتر است.

داشتن کارمندان با کیفیت که برای مدتی در شرکت شما بوده‌اند یک مزیت بزرگ است. انگیزه دادن به کارکنان و با انگیزه‌ی نگه داشتن آنها در روزهای سخت، بخش مهمی از موفقیت کسب و کار شما است. کارمندانی که مدت‌ها کار می‌کنند، نکات مهم را می‌دانند، و همچنین راهبری کسب‌وکار را برایتان بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

 

9. از آنها بپرسید که چه انتظاراتی دارند.

برای اینکه بدانیم چگونه به کارکنان انگیزه بدهیم بهتر است به‌جای حدس زدن، با آنها بنشینید و ببینید برای چه چیزی ارزش قائل هستند. انجام کارهای غیرمنتظره ممکن است بهترین کاری باشد که می‌توانید برای کارمندان و شرکت خود انجام دهید.

10. اجازه ندهید کارمندان خسته شوند.

چالش‌های پیش و پا افتاده اما مداوم در مسیر که شاید برای شما اهمیتی نداشته باشد یا به چشمتان نیاید.

این موانع می‌تواند باعث خستگی پرسنل با کیفیتتان شود. کندی سرعت کامپیوتر یا اینترنت، فرآیندهای کند یا مجوزهای زائد، اشتباهات استراتژیک یا راهبردی زیاد و تغییر مسیرهای مداوم همگی از جمله همین چالش‌های پیش و پا افتاده است. این پالش ها می‌تواند انگیزه هر کارمند با کیفیت و حتی متعصبی را بگیرد. پس از کنار چالش‌های پیش و پا افتاد و ساده به‌راحتی عبور نکنید.

 

کلام آخر:

در این مقاله به اینکه چگونه به کارکنان و کارمندان خود انگیزه بدهیم پرداختیم. انگیزه دادن به کارکنان هدف نیست که با رسیدن به آن، کار تمام شود. انگیزه دادن به کارکنان مسیری همیشگی ست که باید به‌صورت مداوم کنترل و رسیدگی شود.

کلیدواژه ها: انگیزه دادن به کارکنان , چگونه انگیزه بدهیم , چگونه به کارکنان انگیزه بدهیم , چگونه به کارمندان انگیزه بدهیم , انگیزه بدهیم .

منبع: squareup

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات