ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

بهترین راه های جذب ثروت، ثروتمند و پولدار شدن

در این مقاله میخوانید

سطح:

عمومی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
راه ساده برای جذب ثروت و ثروتمند شدن

در این مقاله قصد داریم به راز های پولدار شدن و راه های ثروتمند شدن بپردازیم. 8 راز و 5 راهکار ساده برای جذب ثروت و ثروتمند و پولدار شدن در کار رو بیان کنیم. راز پولدار و ثروتمند شدن چیست؟ همه ما دوست داریم پولدار و ثروتمند باشیم. همه ما کسانی که قبلاً به ثروت رسیدن رو تحسین‌ میکنیم. اما آنها چطور جذب ثروت کردند. ثروتمندها کارهایی انجام میدهند که بقیه به ان کارها توجه ندارند. درواقع طرز فکر افراد درباره‌ی پول می‌تواند انها را به جذب ثروت نزدیک و یا دور کند. پول درآوردن به ورزش کردن شباهت دارد، هرچه بیشتر تمرین کنید، قوی‌تر می‌شوید.

 

راز های جذب ثروت و پولدار و ثروتمند شدن

قانون جذب بر این باور است که می‌توانیم هر چیزی را که روی آن تمرکز می‌کنیم، از ثروت گرفته تا عشق و شادی، جذب کنیم. این ایده زندگی برخی را تغییر می‌دهد، اما برای همه کار نمی کند. این به این دلیل است که بسیاری از مردم نیمه دیگر معادله را فراموش می کنند: جذب آنچه می خواهید کافی نیست. شما نیز باید اقدام کنید.
در اینجا هشت مرحله عملی وجود دارد که مکمل قانون جذب هستند.

1. با ترس های خود روبرو شوید.

برای موفقیت، باید بر ترس های خود غلبه کنید. برخی افراد از شکست می ترسند. دیگران از موفقیت می ترسند خیلی ها از گرفتن تصمیم اشتباه می ترسند و اصلا تصمیم نمی گیرند. این وسوسه انگیز است که فکر کنید همیشه می توانید از فردا شروع کنید – اما شکست واقعی، هرگز تلاش نکردن است.

به جای ترس از چالش های اجتناب ناپذیر، چه می شود اگر بخواهید فقط بپذیرید که آنها بخشی از زندگی هستند؟ مشکلات صرفا موقعیت هایی هستند که مقدم بر راه حل ها و فرصت ها هستند.

در یکی از شرکت‌هایم، از هر کارمندی می‌خواهم که چتربازی کند، که در طول مصاحبه به آنها می‌گویم. می‌توانم صادقانه بگویم که موفق‌ترین شرکت‌های من آن‌هایی هستند که اکثر کارمندان آن‌ها از هواپیما بیرون پریده‌اند.

پیشنهاد میکنیم در این رابطه این مقاله را بخوانید: چگونه ترس را کنار بگذاریم

2. در همه جا علائم یادآوری ایجاد کنید.

قانون جذب بر بیان جملات تاکیدی و تجسم خود در حال انجام اهدافتان تاکید دارد. وقتی شروع به کار مشاوره مدیریت در مدیرنو کردیم، در تمام دیوارهای شرکت جملات تاکیدی و انگیزه بخشی چسبانده بودیم تا به ما یادآوری کند مسیری که شروع کردیم باید به نتیجه برسد. به عنوان مثال وقتی به سرکار می‌رفتیم این جملات را میدیدم و با خود زمزمه میکردیم: «با بهترین تیم مشاوره در کل کشور هستیم. همه علاقمند به فعالیت با ما خواهند بود»

استفاده از کلمات “من هستم” مستقیماً با ناخودآگاه شما صحبت می کند. اهداف و گفته های خود را بنویسید؛ تصاویری از آنچه که برای آن تلاش می کنید چاپ کنید و آنها را در اطراف خانه و محل کار خود قرار دهید. وقتی اغلب آنها را می بینید، بیشتر در ذهن شما نقش می بندد. البته تلاش کنید بیشتر موارد و ویژگی های مثبتا خودتان را بنویسید. برای مثال باهوش، جسور، شجاع، ریسک پذیر و …

تجسم زمانی قوی تر است که با احساسات قوی و مثبت پشتیبانی شود. تصور کنید رسیدن به اهدافتان چه حسی را به همراه خواهد داشت. این چیزی است که شما را الهام می بخشد.

3. ایده های بزرگ را اجرا کنید.

اقدام به این معنی است که کار را انجام دهید و ایده های خود را شروع کنید. وقتی ایده بزرگی دارید، در حالی که الهام گرفته اید، آن را یادداشت کنید. سپس مراحل فوری را که می توانید برای واقعی کردن آن بردارید فهرست کنید. برای امکان پذیر بودن اجرای آن تحقیق کنید یا به یک دوست بگویید تا کمی مسئولیت پذیر باشید. مراقب باشید در این مرحله درگیر کمالگرایی نشوید و به دنبال این نباشید که حتما همه موارد به طور کامل مهیا باشد تا شروع کنید.

برای شناخت بهتر اینکه ایا فردی کمالگرا هستید یا خیر این تست رایگان را بزنید: تست سیاهه کمالگرایی هیل

راه ساده برای جذب ثروت و ثروتمند شدن

4. از دیگران تقلید کنید.

برای اینکه در کاری که انجام می دهید بهترین باشید، به سادگی آنچه را که رقبایتان انجام می دهند تطبیق دهید – سپس آن را بهتر یا متفاوت انجام دهید. وب سایت و ابزار بازاریابی آنها را بررسی کنید. سعی کنید شرکتی باشید که بهترین افراد می خواهند در آن کار کنند. ما استراتژی های زیادی را در شرکتهایی که مشاوره آنها بودیم با استخدام کارمندان از رقبا آموخته ایم.

مربی یا مشاور گرفتن امر خیلی مهمی هست. اما لازم نیست حتما از مشاورین یا شرکتهای گران قیمت کمک و راهنمایی بگیرید. گاهی یک کتاب می‌تواند   به شما الهام دهد یا یک کلیپ و ویدئو انگیزشی در یوتیوب یا اینستاگرام.

5. ورزش کنید.

سلامت جسمانی شما بر تمام زمینه های زندگی شما تأثیر می‌گذارد. احتمالاً می‌دانید که باید ورزش کنید – اما آیا به خودتان اجازه می‌دهید این کار را با شرایط خودتان انجام دهید؟ به عنوان مثال، اگر فرد صبح زود بیدار بشویی نیستید، صبح ها ورزش نکنید. اگر از باشگاه متنفرید، یک ورزش گروهی انجام دهید یا از محل کار به خانه پیاده بروید.

برای صرفه جویی در زمان در طول روز راحت ترین کاری که میتوان کرد حذف ورزش است، اما این کار را نکنید. 15 دقیقه پیاده روی خیلی بهتر از انجام ندادن هیچ کاری است.

از ورزش به عنوان راهی برای رسیدن به اهداف دیگر استفاده کنید، مانند گذراندن وقت به تنهایی، که برای موفقیت بسیار مهم است. مهم ترین پیشرفت ها از تنهایی حاصل می شود، بنابراین هر روز برای خودتان وقت بگذارید.

6. با احساس ببخشید.

اگر می خواهید بدست آورید، باید بدهید. این فقط در مورد پول صدق نمی‌کند. یک لایه دیگر وجود دارد من آن را ارتعاشی می نامم.

روی احساساتی که در حین بخشیدن احساس می کنید، تمرکز کنید. وقتی پول می دهید و از آن احساس خوبی می کنید، در ازای آن چیزی دریافت خواهید کرد که احساس خوبی به شما می‌دهد. ممکن است پول باشد، اما ممکن است نباشد. وقتی به کسی می گویید روز خوبی داشته باشد، طوری بیان کنید که در پشت این آرزوی خوب عشق و محبت احساس شود.

این دلیل دیگری است که قانون جذب برای همه کار نمی کند. فقط برای گرفتن چیزی در ازای آن چیزی ندهید. به کسی که نیاز دارد پول ندهید که بعدا در جای دیگر برای شما جبران کند یا طوری که شما میگویی خرج کند. به آنها کمک کنید چون میدانید با کمک کردن دل آنها را شاد خواهید کرد.

جذب ثروت ،چگونه ثروتمند شدن

7. روی تیم خود سرمایه گذاری کنید.

برای اینکه بهترین باشید، باید با بهترین ها کار کنید، و بهای ارزش آنها را بپردازید. این درس را زمانی که با فروشنده ای در مورد نرخ های پایین تر مذاکره کردم، یاد گرفتم. این باعث شد که آنها را از کار بیاندازند زیرا بودجه لازم برای انجام بهترین کار ممکن را نداشتند. وقتی کارمندان و فروشندگان نگران پول نباشند، روی جزئیات تمرکز می کنند و مشتریان متوجه می شوند.

این سرمایه گذاری نباید پول باشد. یک فرهنگ “یک بار در زندگی” بسازید. مزایایی مانند برنامه های آموزشی یا سلامتی را ارائه دهید. با سفارش یک ناهار ویژه برای تیم خود یا بستن دفتر در اوایل جمعه، لحظات کوچک شادی را ایجاد کنید. به کارمندان مالکیت و اعتماد بدهید. با داشتن یک تیم قوی پشت سرتان، موفقیت بسیار آسان تر است.

پیروزی های کوچک و بزرگ را به عنوان یک تیم جشن بگیرید. دوپامین، که به ما احساس رضایت می دهد، همچنین ما را وادار می کند تا به هر چیزی که باعث آزاد شدن آن می شود، عمل کنیم. با جشن گرفتن موفقیت، می توانید به آن اعتیاد ایجاد کنید.

باید با بهترین ها کار کنید، و بهای ارزش آنها را بپردازید.

8. از آن لذت ببرید و آن را ادامه دهید.

ثروت فقط پول نیست. همچنین در مورد داشتن وقت آزاد برای لذت بردن از آن و جدا شدن از کار است. بیاموزید که از تجربیات با عزیزان خود لذت ببرید بدون اینکه از نظر ذهنی به تجارت خود لنگر بیاندازید.

برای ثروت درازمدت، باید اقداماتی را که در وهله اول شما را ثروتمند کرده است، ادامه دهید، حتی زمانی که شرایط سخت می شود.

وقتی همه چیز در اولین کسب و کار من بد شد، اجازه دادم نگرانی بهترین حالت را داشته باشد. می ترسیدم اگر همه چیزهایی را که برای آن زحمت کشیده بودم از دست بدهم چه اتفاقی می افتد. ذهن من به جای فراوانی به جای کمبود رفت. من از وقت گذاشتن برای تعیین اهداف، تجسم و فعال ماندن دست کشیدم و آن کسب و کار در نهایت شکست خورد. وقتی همه این عادت ها را دوباره شروع کردم، طولی نکشید که موفقیتم را بازیابی کردم.

مثبت بمانید و از احاطه شدن در افکار منفی خودداری کنید. اگر خودم را در وسط یک گفتگوی پر از شایعات یا منفی ببینم، خودم را به دستشویی معذور می کنم یا وانمود می کنم که یک تماس تلفنی دارم.

اگر بتوانید ذهن خود را مدیریت کنید، می توانید زندگی خود را کنترل کنید.

راهکار جذب ثروت و پولدار و ثروتمند شدن در کار

این 5 مورد را برای پولدار شدن در کسب و کار و تجارتتان رعایت کنید:

1– برای پول های خودتان برنامه ریزی کنید

اگر برای پول‌هایتان برنامه‌ریزی نداشته باشید، به‌سرعت انها را از دست میدهید.

به‌جای اینکه سرمایه‌گذاری کنید، آنها را خرج می‌کنید. اگر شغل خوب و درآمد خوبی دارید پس یک گام جلو هستید. اما اگر کارتان به روحیه‌تان آسیب می‌زند و از ان بدتر، شمارا در حیطه‌ی فقر نگه می‌دارد، هرچه زودتر از آن خارج شوید.

2– اگر به کسی اطمینان ندارید با او تجارت نکنید!

با افراد و سازمان‌هایی که به آنها اعتماد ندارید، معامله نکنید.

گاهی اوقات چیزی در درون ما می‌گویدکه به بعضی افراد اعتماد نکنیم. در مواقعی نشانه‌های ملموس و واقعی وجود دارند، اما در خیلی از مواقع این نشانه‌ها وجود ندارند. ذهن نیمه هشیار شما، نشانه‌ها و سرنخ‌ها را سریع درک می‌کند. اگر این نشانه‌ها رو نادیده بگیرید روزی متأسف می‌شوید! می‌توانید این قانون را در زمینه‌های دیگر نیز بکار ببرید.

مثلاً: “اگر به رئیست اعتماد نداری براش کار نکن”. ” اگر با مشاور مالی‌ات راحت نیستی، از مشاور دیگه ای استفاده کن”.

در مقاله “موفق‌ترین کارآفرینان جهان در چه سنی ثروتمند شدند؟” به معرفی کارآفرینان مشهور و اینکه در چه سِنی، ثروتمند شدن پرداختیم.

3– برای ثروتمند شدن هرگز دیر نیست

ممکنه در مقاطع مختلف زندگی فکر کنید که برای پولدار شدن دیر شده است. مثلاً ممکنه بگویید ” باید در دوران بیست سالگی به فکر پس‌انداز کردن می‌افتادم، اما حالا خیلی دیر شده است “. اما بدانید که هر زمان که بخوایید می‌توانید هر تغییری را در زندگی ایجاد کنید. پول درآوردن با سن و سال شما ارتباطی ندارد.

کافیه که به پول دار شدن متمرکز شوید، ان چیزی که می‌خواهید اتفاق می‌افتد.

یکی از راز های ثروتمند و پولدار شدن این است که بدون توجه به اینکه چه مدت در مسیر فقر، عدم موفقیت و یا هر چیز دیگری حرکت کردید، می‌توانید حرکت جدیدی انجام دهید. می‌توانید بدون توجه به اینکه قبلاً تا چه اندازه از مسیر منحرف‌شدید، به مسیری که می‌خواهید برگردید. چیزی به نام بیش‌ازحد دیرشدن وجود ندارد.

4– هنر مذاکره کردن را یاد بگیرید

اگر قصد معامله و تجارت دارید، هنر مذاکره کردن را یاد بگیرید.

برای اینکه به خواسته خودتان برسید باید به‌طرف مقابلتان این احساس را بدهید که آنها هم به‌اندازه شما منفعت می‌برند. هنر مذاکره در موقعیت‌های مختلف شمارا در شرایط مطلوب نگه می‌دارد. اگر این هنر را یاد بگیرید، همه‌چیز ساده و روان به‌دست می‌آید و به خواسته‌ی خودتان می‌رسید. آنها هم به خواسته‌ی خودشان می‌رسند.

پیشنهاد میکنیم در این زمینه این مقاله را بخوانید: اصول و فنون مذاکره در بازاریابی کسب و کار

راه ساده برای جذب ثروت و ثروتمند شدن

 

مروری کوتاه بر روش های مذاکره برای جذب ثروت
  • همیشه بدانید چه چیزی می‌خواهید.
  • همیشه از روش برنده-برنده پیروی کنید.
  • آماده‌باشید که برای به‌دست آوردن بعضی از چیزها، چیزهای دیگری را از دست بدید.
  • دقیقاً از خواسته‌ی طرف مقابل اطلاع پیدا کنید.
  • صبور و خونسرد باقی بمانید.
  • کمتر از درآمدتان خرج کنید.

اشخاص زیادی وجود دارند که این قانون مهم را رعایت نمی‌کنند. در حد امکانات خودتان، زندگی و مخارجتان را کنترل کنید. کمی پس‌انداز داشته باشید و به کمک ان، به درآمد خودتان اضافه کنید. بزرگ‌ترین اشتباه این است که ندانید چه کار میکنید، در چه شرایط مالی‌ای قرار دارید و در آینده در چه وضعی قرار خواهید داشت. باید بدانید که در هر هفته و ساعت چه مبلغی درآمد دارید، چه مبلغی پول خرج می‌کنید و به چه میزان پس‌انداز می‌کنید.

5– یادگیری مهارت های خاص

یکی از راه ها و روش های ثروتمند شدن اینه که به مهارتی مجهز شوید که بارها و بارها برایتان درآمد ایجاد کند.

اگر بتوانید کاری انجام دهید که هیچ شخص دیگری از عهده آن برنیاد، یا تنها تعداد معدودی از اشخاص اطلاع داشته باشند، می‌توانید درآمد خوبی به‌دست آورید. نیازی نیست این مهارت خیلی دشوار باشد، فقط کافیه مهارتی بوده که دیگران آن ا دوست داشته باشند و در ازای ان پول پرداخت کنند.

در نتیجه جذب ثروت و راز پولدار و ثروتمند شدن:

اگر بتوانید ذهن خود را مدیریت کنید، می توانید زندگی خود را کنترل کنید. پس همه چیز به خودتان بستگی دارد و بدانید که هیچ جذب ثروتی با یکجا نشینی اتفاق نمی‌افتد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: forbes و هیات مدیره مدیرنو

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات