ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

نکات مهم در نحوه برخورد و رفتار مدیر با کارکنان و کارمندان و پرسنل

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
آموزش اصول رفتار مدیریتی با پرسنل - نحوه برخورد و رفتار مدیر با کارکنان و کارمندان و پرسنل - گفتگو و مکالمه مؤثر با کارمندان و کارکنان

در این مقاله از مدیرنو؛ به نحوه برخورد و رفتار مدیر با کارکنان و کارمندان و پرسنل می‌پردازیم. در ادامه به آموزش اصول رفتار مدیریتی در نحوه برخورد مدیر و مدیران با پرسنل خواهیم پرداخت. از طریق داشتن گفتگو و مکالمه مؤثر با کارکنان و کارمندان خود قادر خواهید بود که میزان جابه‌جایی آنها را کاهش داده و بهره روی را بالا ببرید.

بسیاری از مدیران کسب و کارها آن‌قدر مشغول‌اند که گاهاً فراموش می‌کنند که گفت‌وگوهای شفاف با پرسنلشان داشته باشند.

معمولا نحوه برخورد و رفتار مدیر با کارکنان و کارمندان و پرسنل مانند مهره‌های شطرنج است. مدیران آنها را حرکت می‌دهند تا توسط آنها به اهداف شخصی‌شان دست پیدا کنند. با این‌وجود تعجب می‌کنند که چرا اعضای تیمشان از مجموعه جدا می‌شوند! نتیجه چنین رفتاری اینست که شرکتشان هیچ‌وقت رشد نخواهد کرد.

بنر میان مقاله منابع انسانی

آموزش اصول رفتار مدیریتی با پرسنل

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که نحوه برخورد و رفتار مدیر با کارکنان و کارمندان و پرسنل چگونه باید باشد و چطور مکالمه ای مؤثر با کارمندان خودتان داشته باشید؟ اعضای تیم می‌خواهند که به‌طور ویژه به آنها توجه نمایید. بهتر است که جلسات منظمی حداقل چهار بار در سال با آنها داشته باشید و موضوعات زیر را با آنها در میان بگذارید.

 

1- گفتگو با کارکنان در مورد انتظارات

دقیقاً مشخص کنید که چه انتظاراتی از آنها دارید.

این مرحله شامل تعریف دقیق استراتژی ها و اهداف آنها، تاکتیک‌ها و گام‌های لازم برای دستیابی به اهداف و کمک به آنها در زمان‌هایی که با مشکل مواجه می‌شوند، میباشد. اهداف باید کاملاً مشخص و قابل اندازه گیری باشند. مثلاً اگر هدف تشکیل گروهی از فروشنده‌ها باشد، بهتر است بگویید “باید تا پایان ماه آینده 10 فروشنده جدید پیدا کنند.”

2- صحبت کردن در مورد حقوق یا مزایایی که قول داده‌اید

هم کارفرما و هم کارمندان از اینکه در مورد پول صحبت نمایند، احساس خوبی ندارند. اما هرچقدر این موضوع به تعویق بیفتد نتایج ناخوشایندی در بردارد.

برای داشتن یک مکالمه مؤثر درباره آن زودتر صحبت نمایید. همچنین سؤال کنید که هریک از اعضای تیم چه پاداش‌هایی در کنار پول برایشان ارزشمند است. هرکس شاید علایق متفاوتی داشته باشد مثلاً چند روز مرخصی یا ترفیع پست و… .

کارمندان باید بدانند شغلشان برایشان چه موفقیت‌هایی خواهد داشت و چقدر درآمد یا مزایای دیگر از آن کسب خواهند کرد. آنها همچنین باید بدانند که چطور می‌توانند بر اساس کار یا موفقیت‌های بیشتر، پول بیشتری کسب نمایند. داشتن مکالمه در مورد حقوق و مزایا و مشخص کردن آنها بسیار مؤثر خواهد بود.

3- درک اهداف شخصی و حرفه‌ای کارمندان

همیشه از افرادتان بپرسید که با کار کردن به چیزی می‌خواهند دست پیداکنند.

به‌عبارت‌دیگر وقتی‌که شرکت فعلی را ترک کنند، چه چیزی را به‌عنوان موفقیتی بزرگ در رزومه‌شان ذکر می‌کنند؟ از آنها زمان بخواهید که چه وقتی بزرگ‌ترین کارشان را انجام می‌دهند؟ وقتی اهداف افراد و شرکت همسو باشند، کارمندان در محل کارشان می‌مانند وگرنه آنجا را ترک خواهند کرد.

4- شرح نحوه پیشرفت در سازمان

یکی از اصول رفتار مدیریتی اینست که به پرسنل توضیح دهید که چطور می‌توانند در شرکت پیشرفت کنند.

اکثر اعضای تیم اگر خودشان را جزئی از یک هدف بزرگ‌تر بدانند، بیشتر کار میکنند. به آنها اطمینان خاطر دهید که رشد و پیشرفت شغلی شان را می‌بینید و آنها را باور دارید.

5- گفتگو با کارکنان در مورد اهداف سازمان

از کارمندان بپرسید که به چه کمک‌هایی در راستای نیل به اهداف نیاز دارند. اکثر کارمندان نیاز به کمک دارند ولی از بیان آن می‌ترسد. نحوه رفتار و برخورد مدیران با کارکنان و کارمندان و پرسنل باید به گونه ای باشد که آنها ترس را کنار بگذارند. شما دقیقاً و به‌طور مشخص باید سؤال کنید که به چه کمکی نیاز دارند و از آنها حمایت کنید. به آنها مثال‌هایی از انواع کمک کردن را ارائه نموده و از آنها بخواهید تا مشکلاتشان را با شما در میان بگذارند.

6- عملکردشان را به آنها توضیح دهید (چه مثبت و چه منفی)

در یک مکالمه مؤثر با کارمندان ، ماهی یک بار به آنها توضیح دهیدکه چه کارهایی را خوب انجام می‌دهند و چه کارهایی نیاز به بهبود و اصلاح دارد.

این مورد خیلی مهم و تأثیر گذار میباشد. وقتی برنامه‌های سازمان به‌صورت عالی انجام می‌شوند، به آنها خاطرنشان نمایید که نقششان چقدر حیاتی و ضروریست و وقتی ضعیف عمل میکنند، دقیقاً به آنها توضیح دهیدکه چه کاری را اشتباه انجام می‌دهند و چطور باید آن را تغییر دهند تا پیشرفت نمایند.

برای بررسی میزان پیشرفت و پسرفت کارکنان خود می توانید از سیستم ارزیابی عملکرد مدیرنو استفاده کنید.

بسیار مأیوس‌کننده است وقتی شما کارمندی دارید که به‌طور مداوم تأخیر یا غیبت دارد امّا مشکلات حضور کارمندان همیشه مربوط به بی‌مسئولیتی نیست. در صورت مواجهه با چنین مشکلی مقاله ” کارمندان شما هم همیشه تأخیر دارند؟ ” را مطالعه نمایید.

به تیمتان نشان دهیدکه به آنها اهمیت می‌دهید و این لطف شما شامل حال کسب و کارتان خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. با ما در ارتباط باشید.

برچسب ها: نحوه رفتار مدیر با کارکنان و پرسنل , نحوه رفتار مدیر با کارمندان , نحوه برخورد مدیر با پرسنل , رفتار مدیریتی با پرسنل ,  رفتار مدیران با کارکنان

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات