ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

کارمندان تعدیل شده چگونه باید کار جدید پیدا کنند؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
پیدا کردن کار کارمندان تعدیل شده

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه کارمندان تعدیل شده چگونه باید کار جدید پیدا کنن می پردازیم. گاهی باید قبول کنیم که نیروهای خوب هم تعدیل می‌شن. این کارمندها باید بتونن مجدداً به بازار کار برگشته و با دنبال کردن استراتژی‌های مناسب، جذب بازار کار بشن. در این مقاله در خصوص کارمندان تعدیل شده که به دنبال کار می‌گردن و اینکه چطور باید در مصاحبه‌های کاری‌شون این موضوع رو برای کارفرمای جدید بیان کنن، صحبت می‌کنیم.

بنر میان مقاله منابع انسانی

کارمندان تعدیل شده و پیدا کردن کار جدید

 

امروزه تعدیل‌ها جنبه منفی سابق رو ندارن. عموم مردم می‌دونن که در این شرایط اقتصادی شرکت‌ها ممکنه حتی نیروهای خوب خودشونو تعدیل کنن. اینکه صرفاً کسی از سازمانی تعدیل شده، نشانه بدی نخواهد بود.

 

مصاحبه های استخدامی

در مصاحبه‌های استخدامی، صداقت بهترین روشه و بهتره کارجویان صادقانه این مطلبو به کارفرمای خودشون اعلام کنن. درگذشته وقتی فردی در چند سازمان مختلف جابه‌جا شده بود و تجربه کار در چند سازمان داشت، یک نکته منفی در رزومه محسوب می‌شد. ولی به‌تدریج چنین مساله ای دیگه نکته منفی نیست. چون خیلی از افراد چنین کاری را به‌خصوص در سال‌های ابتدایی کار خود انجام می‌دن. برای خیلی از مدیران چنین مساله ای یک مزیت محسوب میشه. چون فرد در چند صنعت مختلف کارکرده و در مورد بازارهای مختلف اطلاعات داره.

 

نحوه خروج از سازمان

کارمندان باید توجه داشته باشن که خروج اونها از سازمان کاملاً محترمانه و بدون هیچ‌گونه دعوا و برخوردی صورت بگیره. تا اگر کارفرمای جدید با محل کار قبلی شما تماس گرفت، نکات مثبتی در مورد شما بشنوه. اگه در شرکتی کار می‌کنین و از آنجا تعدیل شدین، در محیط کار جدید هیچ‌وقت نباید از محیط کار قبلی بدگویی کنین. حتی اگر بدگویی‌تون صحیح باشه! این یک نکته مهم در مصاحبه شما خواهد بود.

در شرکت‌های بزرگ و کشورهای پیشرفته حمایت‌هایی از کارمندان تعدیل شده صورت می‌گیره. مثلاً معرفی کردن به شرکت‌های دیگه، دادن سبدهای حمایتی و… . در کشور ماهم بعضی از سازمان‌ها دست به چنین فعالیت‌هایی در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتشون زدن. همه مدیران باید چنین استراتژی‌هایی رو مدنظر داشته باشن. کارجویان باید از منابع مختلفی برای کاریابی استفاده کنن. اونا باید موقعیت‌های شغلی رو کشف کنن و خودشونو به سازمان‌ها معرفی کنن.

 

حوزه‌های فعال برای کاریابی کارمندان تعدیل شده

  • سایت‌های کاریابی و پر کردن رزومه به‌صورت آنلاین
  • انجمن‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برای کسانی که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند.
  • اتحادیه‌ها برای مشاغل فنی و عملی
  • سایت‌های تبلیغاتی که آگهی‌های مختلف را منتشر می‌کنند مثل دیوار
  • سایت‌هایی که فرصت‌های دورکاری را معرفی می‌کنند مثل پونیشا
  • شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص لینکدین که بسیاری از مشاغل تخصصی را می‌توان در آن جستجو کرد.

نحوه پرزنت به کارفرمایان جدید

در وهله اول رزومه‌ای که فرستاده می‌شود اهمیت دارد. قاعدتاً هر فردی که رزومه ارسال کند، دعوت به مصاحبه نمی‌شود و کارفرمایان بعد از بررسی و فیلتر کردن رزومه‌ها، کارجویان را دعوت به مصاحبه می‌کنند.

برای موفقیت در مصاحبه‌های استخدامی مساله مهم این است که کارجو نشان دهد چه توانمندی‌هایی داشته و چه تغییراتی در سازمان ایجاد خواهد نمود. کارفرمایان در مصاحبه حضوری سؤال می‌کنند که در مجموعه ما چه‌کاری می‌توانید انجام دهید و پاسخی که شما می‌دهید اهمیت بیشتری نسبت به مواردی دارد که درگذشته انجام داده‌اید. در خصوص کارمندان تعدیل شده، همان‌طور که در بالا گفتیم صداقت داشتن بهترین کار است و لازم است در خصوص سازمان قبلی و تعدیل شدنتان به کارفرمای جدید توضیح دهید.

کارفرمایان توجه کنند که:

مصاحبه‌ها باید به سمت مصاحبه‌های برنامه محور پیش رود. برخلاف مصاحبه‌هایی که درگذشته داشته‌ایم و باید به سمت بهره‌وری بیشتر برویم. مثلاً درگذشته برای جذب نیروی فروش می‌پرسیدند اگر با یک مشتری ناراضی مواجه شدید چه برخوردی انجام می‌دهید؟ اما امروز می‌پرسند از چه کانال‌هایی فروش ایجاد می‌کنی و به چه ارقامی می‌رسی؟

چنین سؤالی نیازمند پاسخ دقیق و حساب‌شده است. به این صورت فرد نادرست و درست را می‌توان از هم تشخیص داد. مصاحبه‌های تک‌نفره به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و باید حداقل سه‌نفره باشد و کارجو از زوایای مختلف سنجیده شود.

 

سخن پایانی: در شرایط حاضر حفظ اتحاد و آرامش شخصی و سازمانمان بسیار مهم و مؤثر است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مصاحبه استخدامی و دعوت به همکاری مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات