ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه موفق شویم و پیشرفت کنیم؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چگونه در کار و زندگی خود پیشرفت کنیم

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه راه های پیشرفت در کار و زندگی می‌پردازیم. چگونه باید به سمت پیشرفت در کار و زندگی گام برداشت؟ در ژاپن واژه‌ای که به‌جای پیشرفت دائمی و بی‌پایان به‌کار می‌رود، کایزن (kaizen) است. این تنها فلسفه‌ای عملی برای تجارت امروزی ژاپن محسوب می‌شود. آدم  های موفقچه در تجارت، ورزش و چه در هنر- متعهد به پیشرفت مداوم هستند. اگر می‌خواهید بیشتر موفق شوید، باید یاد بگیرید از خودتان بپرسید:

  • چگونه می‌توانم این کار را بهتر انجام دهم؟
  • چگونه می‌توانم این کار را به‌طور مفیدتری انجام دهم؟

چگونه در کار و زندگی خود پیشرفت کنیم ؟

بهبود برای زنده ماندن امری ضروری است. برای این‌که پیشرفت کنیم، همان‌طور که افراد موفق پیشرفت می‌کنند، مسیری اختصاصی‌تر به سمت پیشرفت لازم است.

در این مقاله به نکات مهمی در خصوص چگونگی پیشرفت در کار و زندگی شخصی‌تان اشاره می‌کنیم.

 

1- با گام های کوچک پیشرفت کنید.

هر وقت مصمم شدید مهارت‌های خود را بهتر کنید، رفتارتان را تغییر دهید، یا زندگی خانوادگی یا کسب و کارتان را بهتر کنید، با گام‌های کوچک و کنترل پذیر شروع کنید، تا شانس موفقیت در درازمدت بیشتر شود. انجام دادن کار خیلی زیاد با سرعت بیش‌ازحد نه تنها شمارا دستپاچه می‌کند؛ می‌تواند تلاش شما را محکوم به شکست کند. درنتیجه، این باور را تقویت می‌کند که پیشرفت کردن اگر غیرممکن نباشد، سخت است. وقتی با گام‌های کوچک دست‌یافتنی و قابل‌کنترل شروع کنید، باورتان برای پیشرفت تقویت می‌شود.

2- مشخص کنید که چه کاری را می‌خواهید بهتر از گذشته انجام دهید.

در محل کار، ممکن است هدفتان برای شرکت این باشد که کیفیت محصول یا خدمات و یا تبلیغات خود را بهبود بخشید. ازلحاظ کار ممکن است مهارت‌های کامپیوتری، مهارت‌های فروش، مهارت‌های مذاکره خود را بهتر کنید. در منزل ممکن است بخواهید مهارت‌های تربیت فرزندان، مهارت‌های ارتباطی یا مهارت‌های آشپزی خود را تقویت کنید.

هدفتان هرچه باشد، مشخص کنید در کجا می‌خواهید بهتر شوید و برای رسیدن به آن هدف چه گام‌هایی باید بردارید. هرروز باید از خودتان بپرسید: “امروز چگونه می‌توانم پیشرفت کنم؟ چگونه می‌توانم بهتر از پیش عمل کنم؟ در کجا می‌توانم مهارتی جدید یا صلاحیتی جدید یاد بگیرم؟” اگر این کار را بکنید، پیشرفت را شروع خواهید کرد که موفقیتتان را تضمین می‌کند.

پیشنهاد مطالعه :

3- شما نمی‌توانید مراحل را جا بیندازید.

یکی از واقعیت‌های زندگی این است که پیشرفت‌های عمده زمان می‌برند؛ در یک شب رخ نمی‌دهند. ماهرشدن زمان می‌برد. باید تمرین کنید، باید مهارت‌های خود را پرورش دهید. دست یافتن به تجربه‌ای که باعث ایجاد خبرگی می‌شود، سال‌ها طول می‌کشد. هر کتابی که می‌خوانید، هر کلاسی که می‌روید، هر تجربه‌ای که کسب می‌کنید، نقشی سازنده در زندگی و حرفه‌تان دارد.

خود را به واسطه‌ی آماده نبودن در وقتی‌که فرصتی بزرگ ظاهر می‌شود، فریب ندهید. مطمئن شوید که تکلیفتان را انجام و مهارتتان را پرورش داده‌اید. بازیگران به‌طورمعمول باید زمان زیادی را صرف اماده‌سازی خود کنند- شرکت در کلاس بازیگری، تئاتر، نقش‌های جزئی در سینما و تلویزیون، کلاس‌های بازیگری بیشتر، درس‌های صداگذاری، آموزش لهجه، آموزش هنرهای رزمی و … تا یک روز نقش رؤیایی شان را بازی کنند.

بازیکنان بسکتبال موفق یاد می‌گیرند که با دست مخالفشان توپ را پرتاب کنند. هنرمندان با وسایل مختلف آزمایش می‌کنند. خلبانان برای هر نوع حالت اضطراری در یک شبیه ساز پرواز تعلیم می‌بینند. پزشکان شیوه‌های جدید را یاد می‌گیرند. همه افراد در فرآیند دائمی و بی‌پایان پیشرفت درگیر هستند. با خود عهد ببندید که هرروز به روشی به بهتر و بهتر شدن ادامه دهید. اگر این کار را بکنید، از افزایش احساس عزت نفس و اعتماد به نفس سرشار خواهید شد.

 

هرگز دست از امیدها و آرزوهای خود برندارید. به موارد زیر توجه کنید:

آدمیرال رابرت هفت بار تلاش کرد به قطب شمال برسد، پیش‌ازاین که در آزمون هشتم موفق شود. ناسا در بیست و هشت اقدام اولش برای پرتاب موشک به فضا، بیست شکست داشت. و نمونه‌های بسیار دیگری مانند این‌ها هستند. پس شما هم نباید از شکست‌ها ناامید شده و تسلیم شوید و با عزمی راسخ به راهتان ادامه دهید.

 

4- سخت گیر باشید

فهرستی از همه‌ی کسانی تهیه کنید که به‌طور منظم با آنها وقت می‌گذرانید – اعضای خانواده، همکاران، دوستان و… . زمانی که فهرست خود را تکمیل کردید، برگردید و کنار افرادی که منفی و سمی هستند، یک علامت منها و کنار آنهایی که مثبت و روحیه‌دهنده هستند، یک علامت مثبت بگذارید.

هنگامی‌که در مورد هر شخص تصمیم می‌گیرید، ممکن است دریابید که محل کارتان پر از شخصیت‌های سمی باشد و یا دوستانتان باشند که به هر کاری که انجام می‌دهید رأی منفی می‌دهند. دیگر با افرادی که کنار اسمشان علامت منفی دارد، وقت نگذرانید. اگر غیرممکن است، آنگاه مقدار وقتی‌که با آنها می‌گذرانید را به‌شدت کاهش دهید. برای پیشرفت شما باید خودتان را از تأثیر منفی دیگران آزاد کنید.

از این 4 راهکار برای پیشرفت در کار و در زندگی روزمره خود استفاده کنید تا بتوانید به نتایج مثبتی در رشد و موفقیت خود دست یابید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی و مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

با ما در ارتباط باشید.