ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه مدیر دوست داشتنی باشیم؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
مدیر دوست داشتنی

در این مقاله از مدیرنو؛ به موضوع مدیر دوست داشتنی می‌پردازیم. چگونه مدیر دوست داشتنی باشیم؟ به‌راستی چه رازی در محبوبیت افرادی چون جک ولش، استیو جابز، جف بزوس و… نهفته است. محبوب بودن و خوشنامی، شالوده‌های یک برند شخصی معتبر هستند. حال سؤال اینجاست که چگونه می‌توان در محیط کار مدیر و رهبری دوست داشتنی باشیم؟

7 موردی که در ادامه می‌خوانید براساس تحقیقات و مصاحبه با برخی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین رهبران کسب و کار گردآوری‌شده است و پیشنهاد می‌کنیم حتماً این نکات را در نظر داشته باشید.

دوره آموزشی

چگونه مدیر دوست داشتنی باشیم؟

1- گوش شنوا داشته باشیم

شنیدن، شالوده‌ی روابط سازنده است. رهبران سازمانی محبوب به این اصل اعتقاددارند که خداوند به آن‌ها یک زبان و دو گوش‌داده، بنابراین به خوبی پذیرای نظرات موافق و مخالف هستند. گوش آن‌ها کاملاً نسبت به نجوای رقبا، مشتریان، همکاران و سهامداران تیز و حساس است.

پیشنهاد مطالعه :

2- زبان قصه گویی داشته باشیم

مدیران کارآمد همان‌گونه که گفته شد دارای گوش‌های هوشمند و تیز هستند. آن‌ها بعد از گوش دادن باید به فروش ایده‌ها و محصولات خود بپردازند و قصه گویی یکی از موثرترین روش‌ها برای فروش است. داستان‌ها با قدمتی به‌اندازه خلقت بشر به‌راحتی قادرند تا مخاطبان را مجذوب سازند و به آن‌ها اراده‌ی عمل (خرید) بدهند.

مردم از شنیدن ماجراها و زندگی نامه حرفه‌ای ما به وجد می‌آیند و دلیلی برای معاشرت و بده بستان تجاری با ما می‌یابند.

 

3- شفاف گفتاری، شفاف پنداری، شفاف کرداری

به‌عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، هیچ اهرمی توانمندتر و بزرگتر از حقیقت در دست نداریم. “جان وایتیر”.

امروزه هیچ رازی نیست که روزی برملا نشود. صداقت و شفافیت در سازمان‌ها موجب ایجاد جوّ شادکامی می‌شود. به‌علاوه شفاف بودن یک زندگی آرام شخصی را رقم می‌زند و موجب می‌شود شب‌هنگام سر آسوده بر بالین بگذاریم، مدیران راست‌گفتار شادترند و بهره‌وری بالاتری دارند. رهبران و مدیران توانمند به مشتریان و کارکنان خود حقیقت می‌فروشند.

4- پاسخگویی

مدیران محبوب در مقابل مشتریان، کارکنان، سرمایه‌گذاران و حتی مشتریان بالقوه پاسخگو هستند و فرهنگ پاسخگویی در ذات آن‌ها نهفته است. خواه تعامل و پاسخگویی در قالب ایمیل، تلفن، یادداشت و یا ملاقات رودررو باشد و یا هر شکل دیگری، مهم پاسخگو بودن و تکریم دیگران است. به‌این‌ترتیب می‌توان به سودآوری بیشتر سازمان امیدوار بود، چراکه پاسخگویی موجب می‌شود تا دیگران به بلندگوی تبلیغاتی شما تبدیل شوند.

 

5- شور و اشتیاق را چاشنی کار خود کنیم

اشتیاق به‌کار یک مزیت رقابتی برای مدیران محسوب می‌شود، چراکه اشتیاق علاوه بر بهره‌وری، از ویژگی مسری بودن نیز برخوردار است و به‌راحتی به کارکنان و حتی مشتریان نیز سرایت می‌کند.

 

6- همیشه چیزی برای غافلگیر کردن در آستین داشته باشیم

انسان‌ها از غافلگیر شدن به وجد می‌آیند، چراکه شگفتی زندگی را از یکنواختی خارج می‌کند. رهبران محبوب کمتر وعده می‌دهند و بیشتر تحویل می‌دهند و این‌گونه مخاطب را غافلگیر می‌کنند.

 

7- قدردان باشیم

مدیران محبوب و مدبر همواره قدردان کسانی هستند که در یافتن فرصت‌ها و هموار کردن مسیر موفقیت کوشیده‌اند، بدین رو همواره قدردان همکاران و مشتریانتان باشید. یک یادداشت قدردانی مکتوب تأثیری شگرف بر سایرین دارد.
قدردانی کلامی و عملی تأثیری به‌مراتب بهتر از تقدیر مالی دارد، اما هریک جایگاهی منحصربه‌فرد در کسب محبوبیت دارند و مدیران را به رهبرانی سخاوتمند تبدیل می‌کنند.

نکته پایانی: مهم‌تر از تمامی موارد بالا این است که با دیگران چنان رفتار کنیم که دوست داریم با ما نیز متقابلاً رفتار شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره سیستم سازی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: کتاب چهل گفتار پیرامون مدیریت و رهبری در کسب و کار

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات