ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

آمارهای نرخ بهره وری کارکنان و نیروی انسانی در سازمان

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
آمارهای نرخ بهره وری کارکنان و نیروی انسانی در سازمان

در این مقاله از مدیرنو به آمارهای بهره وری کارکنان و نیروی انسانی در سازمان که باید بدانید می‌پردازیم. دانستن این آمارها به شما در افزایش نرخ بهره وری کارکنان در سازمان کمک خواهد کرد. نرخ بهره وری کارکنان میزان کار ارزشمندی را اندازه گیری می‌کند که یک کارمند در یک دوره مشخص برای سازمان انجام می‌دهد. سازمان‌ها برای موفقیت و کسب سود بیشتر به افرادی مولد و با نرخ بهره‌وری بالا نیاز دارند. بااین‌حال، بیشتر مطالعات نشان می‌دهند که کارمندان تنها در حدود 60 درصد مواقع بازدهی دارند و تمایل بیشتری دارند که از خانه کار کنند.

بنر میان مقاله منابع انسانی

مطالعات نشان می‌دهد یکی از دلایل عدم بهره‌وری پرسنل، وجود جلسات بی‌نتیجه و وجود وقفه‌هایی است که هر 3 دقیقه یک‌بار در محل کار رخ می‌دهند.

در این مقاله، تعدادی از آمارهای مفید برای بهره وری نیروی انسانی به شما ارائه می‌شود تا بتوانید از این آمار برای اجرای سیاست‌های جدید در سازمان خود و افزایش کارایی و خود استفاده کنید.

نرخ بهره وری کارکنان در سازمان

احتمال اینکه کارکنان در خانه سازنده‌تر باشند بیشتر است به دلیل نبود سر و صدا و حواس‌پرتی‌هایی که در یک دفتر شلوغ وجود دارد، حذف رفت‌وآمدهای روزانه و یا افزایش راحتی افراد درون‌گرا در خانه، کارمندان اذعان کردند که؛ هنگام کار از خانه و به صورت دورکاری، بهره‌وری بیشتری دارند. معمولاً تمرکز پرسنل توسط همکاران، زنگ تلفن، مکالمات با صدای بلند و افرادی که در محل کار در حال حرکت هستند، به هم می‌خورد.

هنگامی‌که یک کارمند حواسش پرت می‌شود، به‌طور متوسط 23 دقیقه طول می‌کشد تا دوباره تمرکز کند.

هنگام کار از خانه، بیشتر این حواس‌پرتی‌ها وجود ندارند. از طرفی آن دسته از کارکنانی که درون‌گرا هستند بیان می‌کنند که زمانی که در خانه هستند راحت‌ترند و می‌توانند کارهای بیشتری به‌ دور از فشارهای اجتماعی و تعامل با دیگران در دفتر انجام دهند.

بااین‌حال، سایر افراد، افزایش بهره‌وری خود را به دلیل عدم اتلاف ساعت‌های روزانه در رفت‌وآمد به محل کار می‌دانند. کارکنانی که از خانه کار می‌کنند هیچ رفت‌وآمدی ندارند و در صورت نیاز به انجام کار بیشتر برای به‌پایان رساندن یک پروژه، احساس راحتی بیشتری در خانه می‌کنند در نتیجه نرخ بهره وری نیروی انسانی افزایش می‌یابد.

آمارهای نرخ بهره وری کارکنان و نیروی انسانی در سازمان

آمار کار از خانه

کارمندانی که یک بار در ماه مجاز به کار در خانه هستند 24 درصد در محل کار خوشحال‌ترند.

مطالعات نشان می‌دهد که برای افرادی که از محل کار خود ناراضی هستند، کار کردن از خانه حتی یک روز در ماه می‌تواند کلیدی برای تغییر کامل این نارضایتی باشد. افزایش 24 درصدی رضایت شغلی یک افزایش فوق‌العاده است و سازمان‌ها می‌توانند با اجازه دادن به کارمندان خود برای کار کردن یک روز در ماه از خانه، به آن دست یابند. این هزینه کمی برای افزایش بهره‌وری است که سازمان‌ها می‌توانند برای افزایش رضایت آنها پرداخت کنند.

آمار وقفه در کار

به‌طور متوسط هر سه دقیقه یک وقفه در کار کارکنان ایجاد می‌شود.

ممکن است 23 دقیقه طول بکشد تا افراد بتوانند بعد هر وقفه کاری، دوباره تمرکز کنند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا در ایروین انجام شد، کارمندان تقریباً هر سه دقیقه و پنج ثانیه یک‌بار یک وقفه در کارشان ایجاد می‌شود. تکرار می‌کنیم: هر سه دقیقه و پنج ثانیه، و پس از هر وقفه 23 دقیقه تلاش برای تمرکز مجدد انجام می‌شود. این بدان معناست که افراد به ازای هر 26 دقیقه‌ای که در دفتر می‌گذرانند، سه دقیقه کار انجام می‌دهند. چنین آماری غیرقابل‌ باور است.

آمارهای نرخ بهره وری کارکنان و نیروی انسانی در سازمان

آمار مرخصی گرفتن کارکنان

احتمال مرخصی گرفتن کارکنانی که از خانه کار می‌کنند 52 درصد کمتر است.

همان‌طور که قبلاً گفته شد کار کردن از خانه باعث بهبود انگیزه و بهره وری نیروی انسانی می‌شود. همچنین باعث می‌شود آنها مرخصی کمتری از محل کار بگیرند. کارمندانی که از خانه کار می‌کنند اغلب بدون تماس با افراد بیمار و به‌دوراز مریضی، به کار خود ادامه داده و از تعطیلات و زمان شخصی کمتری استفاده می‌کنند.

 

کار فردی یا تیمی؟

86 درصد از کارکنان ترجیح می‌دهند به‌تنهایی کار کنند.

حداقل 86 درصد از افراد ترجیح می‌دهند چه در خانه و چه در محل کار، به‌تنهایی کار کنند. آنها بیان کرده‌اند با جدا کردن خود از دیگران، حواس‌پرتی کمتری برایشان ایجاد می‌شود. آنها همچنین فشار کمتری برای رفتار یا تعامل به روش‌های خاص با سایر همکاران احساس می‌کنند و می‌توانند کاملاً روی کار خود تمرکز کنند.

این استقلال در کار به پروژه‌ها نیز سرعت می‌بخشد. بسیاری از کارمندان ترجیح می‌دهند به‌تنهایی روی پروژه‌ها کار کنند تا اینکه مجبور شوند برای انجام بخشی از پروژه مشترک به دیگران اعتماد کنند. حتی اگر در بیشتر موارد، کار کردن به‌تنهایی به این معنی باشد که فرد باید سخت‌تر کار کند، این موضوع همچنان صادق است.

 

آمار بهره وری کارکنان اداری

به‌طور میانگین نرخ بهره وری کارکنان اداری کمتر از 3 ساعت در روز می‌باشد.

در همه زمینه‌های شغلی، نرخ بهره وری نیروی انسانی به‌طور متوسط روزانه 60 درصد یا کمتر از آن است. بااین‌حال، برای کارکنان اداری، این میزان به‌شدت کاهش می‌یابد. تحقیقات انجام شده توسط Voucher Cloud نشان می‌دهد که یک کارمند اداری به‌طور متوسط فقط دو ساعت و 23 دقیقه در روز بازدهی دارد. با فرض یک روز کاری هشت ساعته، پرسنل اداری معمولاً برای پنج ساعت و 37 دقیقه در روز غیرمولد هستند. این باعث می‌شود که مقدار زیادی از زمان و پول کارفرما هر روز هدر برود.

آمارهای نرخ بهره وری کارکنان و نیروی انسانی در سازمان

جلسات کاری به‌شدت بی‌ثمر هستند

جلسات کاری در سازمان‌ها همیشه باعث اتلاف وقت نمی‌شوند، اما تحقیقات نشان می‌دهند که همیشه هم سازنده نیستند. مطالعه انجام شده توسط Atlassian نتایج تکان‌دهنده زیر را در مورد جلسات به همراه داشت:

  • 91 درصد از کارکنان در جلسات رؤیاپردازی می‌کنند.
  • 39 درصد از کارکنان در جلسات خوابیده‌اند.
  • 96 درصد از آنها حداقل یک جلسه “اجباری” را از دست داده‌اند.
  • 73 درصد افراد در یک جلسه روی کار دیگری کار می‌کنند.
  • 50 درصد از کارکنان جلسات را باعث تلف شدن وقت می‌دانند.
  • 89 درصد از افراد،از “جلسات ناکارآمد یا نامناسب” شکایت دارند.

موارد بالا باعث اتلاف زمان زیاد و کاهش بهره‌وری می‌شود که باید اصلاح شود.

کارکنان مشارکتی کارمندان مولدتری هستند

مطالعه‌ای بلند مدت نشان داد که کارکنانی که مجاز به شرکت در تصمیم‌گیری‌های کلیدی سازمان هستند، عموماً بهره‌وری بیشتری دارند. وقتی به پرسنل اجازه داده می‌شود که در تصمیمات شرکت مشارکت داشته باشند، احساس می‌کنند که جایگاه آنها برای سازمان مهم است و نقشی در سازمان دارند که مورد احترام است. این احساسات باعث افزایش نرخ بهره وری کارکنان در سازمان می‌شود. اگر پرسنل احساس کنند که روی چیزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و دستی در ایجاد یا بهبود آن دارند، اغلب احساس می‌کنند که به ایجاد آن کمک کرده و می‌خواهند در آن زمینه موفق شوند، بنابراین برای تحقق آن بیشتر تلاش می‌کنند.

درخواست مشاوره مالی کارکنان

بیش از 80 درصد از پرسنل، خواهان مشاوره مالی هستند.

یک نظرسنجی از 220 کارمند دفتری نشان داد که بیش از 175 نفر از آنها تمایل داشتند که سازمان‌هایشان به آنها مشاوره مالی ارائه دهند. کارمندانی که نگران پول و هزینه‌ها هستند، نسبت به کسانی که نسبت به موقعیت‌های مالی خود اطمینان دارند، بازدهی کمتری دارند. مشاوره مالی یک برنامه نسبتاً ارزان برای اجرا در اکثر مشاغل است و افراد خواهان آن هستند. آن‌ها احساس می‌کنند که اگر می‌توانستند در مورد مدیریت پول احساس امنیت بیشتری کنند، خوشحال‌ تر و برای سازمان سازنده‌ تر بوده و بهره وری کارکنان در سازمان افزایش می‌یابد.

 

کلام آخر

کارکنان برنامه‌های کاری منعطف و توانایی کار از خانه یا یک مدل کاری ترکیبی از هر دو را ترجیح می‌دهند حتی اگر به‌صورت پراکنده باشد.

علاوه بر این، سازمان‌ها می‌توانند با اجرای چند سیاست جدید نسبتاً ارزان باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش رضایت و نرخ بهره وری کارکنان و نیروی انسانی در سازمان خود شوند. بهره‌وری و کارآمدی در محل کار با رضایت شغلی و شادی شخصی آنها همراه است. اگر می‌خواهید کارمندان مولدتری داشته باشید، باید برای رضایت آنها سرمایه‌گذاری کنید.

برای افزایش بهره‌وری نیار به بررسی عملکرد برای شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها دارید. برای این منظور به صفحه سیستم ارزیابی عملکرد مدیرنو مراجعه فرمایید.

 

منبع: apollotechnical

کلیدواژه: نرخ بهره وری کارکنان، نرخ بهره وری نیروی انسانی در سازمان

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات