ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

18 ویژگی شخصیتی مثبت برای موفقیت افراد موفق

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
ویژگی افراد موفق

در این مقاله به 18 ویژگی شخصیتی مثبت برای موفقیت افراد موفق که می توانند برای موفقیت شما هم مثمر ثمر باشند، اشاره خواهیم کرد. شما همه‌چیز برای داشتن زندگی بهتر و رسیدن به موفقیت را در وجود خود دارید و نکته مهم این است که همه موفقیت‌ها قابل یادگیری‌اند. شما می‌توانید صفات و ویژگی شخصیتی مختلفی را بیاموزید تا فردی موفق شوید.

راه‌های مختلفی وجود دارد که شما بتوانید موفق شوید و معانی مختلفی برای کلمه موفقیت وجود دارد. در اینجا 7 ویژگی افراد موفق برای دستیابی به موفقیت و زندگی بهتر را برایتان آورده‌ایم.

ویژگی افراد موفق

در حالی که هیچ فرمول مطمئنی برای موفقیت در هر عرصه ای وجود ندارد، استثنایی ترین رهبران در کسب و کار و کارآفرینی تمایل دارند تعدادی ویژگی خاص را به اشتراک بگذارند. خوشبختانه، اینها ویژگی های ذاتی نیستند، بلکه رویکردهای عمدی و قابل یادگیری هستند که هر فردی می تواند اتخاذ کند.

ما از کارشناسان شورای مربیان فوربس خواستیم در مورد ویژگی هایی که اغلب در افراد بسیار موفق مشاهده می کنند و اینکه چگونه رهبران کسب و کار می توانند همین ویژگی را در خود پرورش دهند، به ما بگویند. با تمرکز، راهنمایی و تمرین مناسب، می توانید با پرورش این 18 ویژگی، نگرش و دیدگاه مثبت در خود، سبک رهبری خود را بهبود بخشیده و آگاه کنید.

دوره آموزشی مدیریت و رهبری اثربخش

1. سازگاری

افراد موفق سازگار و راه حل محور هستند. آنها با این باور که راهی برای انجام کارها پیدا خواهند کرد با موقعیت های غیرمنتظره روبرو می شوند. هنگامی که آنها به جای تمرکز بر روی مشکل بر روی راه حل تمرکز میکنند، ذهن آنها ایده ها و منابعی را ارائه می دهد که به آنها امکان می دهد اقدامات درست را انجام دهند و به نتیجه برسند. نکته کلیدی این است که کنجکاو، انعطاف پذیر و در برابر احتمالات باز بمانید.

2. هوش هیجانی

هوش هیجانی توانایی شناسایی و تنظیم عواطف خود و درک احساسات دیگران است. EQ بالا به شما در ایجاد روابط، کاهش استرس تیم، خنثی کردن تعارض و بهبود رضایت شغلی کمک می کند.

اگر تمایل دارید از هوش هیجانی بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید: هوش هیجانی در محیط کار (تعاریف و راهکارهای اجرایی)

برای سنجش میزان هوش هیجانی خود این تست رایگان را بزنید: تست هوش هیجانی بردبری و گریوز

3. پشتکار

یک ویژگی مشترکی که من در افراد موفق مشاهده کرده ام، پشتکار است. آنها توانایی عجیبی برای پیشروی، پیشرفت و تمرکز روی آنچه برایشان مهم است دارند. آنها اجازه نمی دهند عشق و عاشقی، هرج و مرج و سر و صدا تمرکز آنها را بر روی دستیابی به اهداف مختل کند.

معمولاً طرز فکر آنهایی که به دنبال موفقیت‌های کوچک‌اند، این‌گونه است: من هر آنچه برای موفقیت نیاز باشد را دارم و می‌دانم. در یک جمله آنها ذهنی بسته برای تغییر و یا رشد خود دارند. شاید این افراد به درجات بالایی دست یابند، اما نمی‌توان موفقیت پایدار و همه‌جانبه آنها را تضمین کرد.

4. نظم و انضباط

نظم و انضباط یک ویژگی اساسی افراد موفق است. این موضوع صرفاً انجام کاری است که باید انجام شود. مؤثرترین راه برای توسعه این امر این است که نظم و انضباط را در سطوح کوچک‌تر تمرین کنیم، سپس عوامل حواس‌پرتی را که باعث فقدان انضباط می‌شوند، در نظر بگیریم یا حذف کنیم.

داشتن نظم و ترتیب بیشتر باعث می‌شود که آشفتگی و بهم ریختگی ذهنی کاهش پیدا کند، که در این صورت برای رسیدن به هدف تمرکز بیشتری خواهید داشت. مسائل فرعی و رسیدن به اهداف کوچک یا روزمره، به‌قدری ذهن شما را مشغول می‌کنند که به‌کلی از اهداف اصلی خود دور می‌شوید. این دور شدن می تواند منجر به، به تعویق افتادن اهداف اصلی و بلندمدت شود. در چنین شرایطی، رسیدن به موفقیت ارزش و اهمیت خود را از دست می‌دهد.

داشتن نظم و ترتیب در زندگی به این معنا است که باید بین اهداف و خواسته‌های کوچک و زودگذر، و اهداف بزرگ و مهم زندگی‌ یکی را انتخاب کنید. پس اگر فردی در طی روز، کار مهم و باارزشی انجام نمی‌دهد، در واقع هیچ نظم و ترتیب و اولویت‌‌بندی در زندگی خود نداشته و به اهداف بزرگ و چشم گیری هم نمی رسد.

5. خودآگاهی فروتن

موفق ترین افرادی که من می شناسم، خودآگاهی فروتنانه را تمرین می کنند. آنها نقاط قوت، استعدادها، توانایی ها و دانش خود را می شناسند و سپاسگزار آن هستند. آنها همچنین زمینه های خود را برای بهبود می شناسند و از دیگرانی که در آن زمینه ها قوی هستند حمایت می کنند.

6. کنجکاوی

دریافته ام که افراد موفق همیشه کنجکاو هستند. کنجکاوی افراد موفق را وادار می کند تا همیشه سوال بپرسند. آنها همیشه قبل از اقدام می پرسند. افراد ناموفق نمی پرسند؛ آنها به سادگی پاسخ می دهند. بنابراین، آنها عمل کننده هستند و نه متفکر. شروع به پرسیدن دلیل و تحقیق کنید که چه چیزهایی هستند. و سرسری چیزی را نپذیرید.

7. اصالت

همه افراد موفق به خواسته خود صادق هستند. شما نمی توانید موفقیت واقعی را جعل کنید. افراد و مشاغل «شاد» تقلبی زیادی وجود دارند که در ظاهر موفق به نظر می رسند. یکی از آنها نباشید! کاری را از تمام وجودتان انتخاب کرده و انجام دهید. مسیر منحصر به خودتان را بیابید و در راه آن گام بردارید تا موفق شوید.

8. قابلیت های ریسک پذیری

افراد موفق توانایی ذاتی برای شناسایی و استفاده از فرصت ها را دارند، حتی زمانی که آنها را به وحشت می اندازد. به همین دلیل است که برخی از افراد موفق دستاوردهای خود را به عنوان شانس رد می کنند و اغلب می گویند: “من در زمان مناسب در مکان مناسب بودم.” البته شانسی نبود این توانایی تشخیص وجود فرصت و ریسک کردن در پیگیری آن بود. این یک جزء کلیدی برای موفقیت است.

پیشنهاد مطالعه :

9. قابلیت دسترسی

موفق ترین افراد در دسترس ترین افراد هستند. در دسترس بودن به شما این امکان را می دهد که بهترین فرصت را برای ارتباط با مردم و سرمایه گذاری روی کارمندان خود داشته باشید. اگر افراد را مدیریت می کنید، مطمئن شوید که تمام زمان خود را پر نکنید تا بتوانید در بین کارکنان راه بروید و صحبت کنید و ساعاتی را برای بودن با آنها نظر بگیرید. موفقیت با توانایی شما در برقراری ارتباط تعیین می شود و در دسترس بودن موانع را برای شما برطرف می کند.

10. قاطعیت مشاهده گر

دو چیز ضروری است: گوش دادن و قاطعیت (سریع). گوش دادن، مشاهده، جمع آوری سریع اطلاعات – این ویژگی ها منجر به تصمیم گیری سریع و توانایی رهبر برای فراتر رفتن از قله کوه و پیش بینی آینده می شود. وقتی این کار را انجام می‌دهید، به احتمال زیاد برای چیزهایی آماده می‌شوید که دیگران ممکن است آینده آن را نبینند.

11. مسئولیت پذیری

افراد موفق در هر زمینه‌ای از زندگی در قبال آنچه انجام می‌دهند مسئول می‌دانند. آنها در دام سرزنش دیگران و بهانه آوردن برای شکست‌ها نمی‌افتند. آنها هر گونه شکست را به عنوان فرصت های یادگیری مجدد در نظر می گیرند و به جای واکنشی نسبت به چالش هایی که با آن روبرو هستند، فعالانه عمل می کنند و از به تعویق انداختن امور اجتناب می کنند.

مردان و زنانی که مورد اعتماد دیگران هستند، عمدتاً برای پاسخ به پرسش‌ها و راه‌حل مشکلاتشان به خودشان رجوع می‌کنند. آنها بسیار مسئولیت‌پذیر بوده و دیگران را سرزنش نمی‌کنند، وقتی‌که کارها اشتباه پیش می‌رود، بهانه نگرفته و مسئولیت کارها را به دوش می‌گیرند. افراد موفق، خود را به‌عنوان نیروهای اصلی و تأثیرگذار در زندگی‌شان می‌دانند. آنها برای مأموریت های سخت داوطلب شده و به انجام کارها غیر معمول می‌پردازند.

12. احترام واقعی

راه های زیادی برای تعریف موفقیت وجود دارد. یکی از ویژگی‌های رهبرانی که چیزی بیش از پول را برایشان به ارمغان می‌آورند این است که بر نحوه رفتارشان با هر فرد تمرکز می‌کنند، نه فقط افرادی که می‌توانند به آنها کمک کنند. هنگامی که رهبران با کارگران ساعتی، کارمندان پاره وقت یا کسانی که اعتبار و قدرت کمتری دارند صمیمانه رفتار نمی کنند، این اتفاق می افتد.

13. مشاهده شکست ها به عنوان منحنی های یادگیری

افراد موفق شکست ها را منحنی یادگیری می دانند. شکست آنها را از تلاش مجدد باز نمی دارد. فقط نشان می دهد که چگونه و کجا را باید تصحیح کرد. با انتخاب کاستی های گذشته به عنوان فرصتی برای اصلاح مسیر، رهبران می توانند درک خود از شکست را به موفقیت تاخیری تغییر دهند. در نهایت، افرادی که می دانند نمی توانند شکست بخورند، همیشه در نهایت موفق می شوند.

5 ویژگی شخصیتی مثبت برای موفقیت

14. ذهنیت رشد

رهبران موفق ذهنیت رشدی دارند: آنها به طور مداوم یاد می گیرند و بدون از دست دادن بینش خود با شرایط تغییریافته سازگار می شوند. آنها همچنین تیم های متنوعی می سازند که در آنها اعتماد، تعامل سازنده، مسئولیت پذیری و تمرکز تیم بر روی نتیجه غالب است.

15. مشتری مداری

در هر صنعت یا تجارتی که وارد شوید، مشتری مداری کلید اصلی است. این در مورد این است که همیشه وقت بگذارید تا در خط مقدم نیازهای مشتریان خود را هدف قرار بگیرید، که ممکن است در طول زمان تغییر کند و تکامل یابد. تنها را مشتری مداری این است که به مشتریان خود توجه کنید و روابط خود را با آنها تقویت کنید تا بتوانید پیشگیرانه از آنچه ممکن است نیاز داشته باشند، حتی قبل از اینکه انجام دهند، بدانید.

16. در آنچه که انجام می‌دهید، ماهر باشید.

عموما، افراد موفق در آنچه که انجام می‌دهند بسیار ماهر هستند. آنها می آموزند، تمرین و تأمل می کنند و این رویه باعث می شود تا در حوزه های تخصصی خود، بهتر و بهتر شده تا زمانی که توسط همسالان یا دوستان خود به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در زمینه کاری خود شناخته می شوند. احساس بهترین بودن پیش‌نیازی برای دستیابی به زندگی بهتر بوده و با اعتمادبه‌نفس بالا شروع می‌شود.

17. با افراد موفق در ارتباط باشید

احتمالا در اطراف شما افراد موفقی هستند که همیشه موفقیت آن‌ها را تحسین می‌کنید. وجود چنین افرادی می‌تواند به شما انگیزه رسیدن به اهداف بزرگ را منتقل کند. مثلا؛ اگر در زمینه‌ی شغلی‌ خود، افراد موفقی هستند که همیشه مورد احترام و تحسینتان قرار می گیرند، سعی کنید با چنین افرادی در ارتباط باشید.

اگر در اطرافتان دوستان و نزدیکانی دارید که، افراد موفق و قابل اعتمادی هستند و حرف و عملشان یکی است، با برقراری و حفظ ارتباط با چنین افرادی احتمال موفقیت و رشد خود را افزایش می دهید. یکی از راه‌هایی که می تواند به شما کمک کند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرید این است که؛ ببینید افراد موفق این مسیر را چطور طی کرده‌اند.

به خاطر داشته باشید که؛ افراد موفق بر زندگی اطرافیان خود نیز تأثیرگذار هستند.

18. نتیجه گرا شوید.

نتیجه گرا بودن یعنی بدانید که قادر به دستیابی به نتایجی هستید و مسئولیت آنها نیز به عهده شماست. یک از ویژگیهای شخصیتی مشترک بسیاری از افراد موفق اینست که، همه کارها را به خوبی انجام می‌دهند. آنها همواره افرادی قاطع و نتیجه گرا هستند.

آنها به این دلیل نتیجه گرا هستند که نسبت به انجام کار و حس فوریت کارها تعصب‌دارند. آنها خود را آموزش داده تا هر کار موردنیازی را به خوبی انجام داده و همیشه کارهای بزرگ‌تر، بهتر و مسئولیت‌های بیشتر به سمت آنها جریان می‌یابد. جهان تمایل دارد که راه را برای کسانی که می‌دانند به کجا می‌روند، باز کند.

 

کلام آخر در رابطه با ویژگی افراد موفق

در این مقاله 18 ویژگی افراد موفق را برشمردیم و سعی کردیم توضیحات مختصر را هم ارائه کنیم. به خاطر داشته باشید که، افراد موفق می توانند ویژگیهای متعدد و متفاوتی داشته باشند و این به این معنی است که شما هم می توانید ویژگیهای مثبت و سازنده خاص خودتان را داشته باشید. اما با الهام و مطالعه افراد موفق و ویژگیهای مثبت آنها، می توانید نسخه خاص خود را راحت تر بسازید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: briantracy و forbes هیات تحریریه مدیرنو

عضویت
اطلاع از
1 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات