ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

غرق در تغییر و رفتن کارکنان هستید؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
استراتژی حفظ کارکنان و نگهداشت نیروی انسانی %%sep%% غرق در تغییر و رفتن و خروج کارکنان هستید؟

غرق در تغییر و رفتن کارکنان هستید؟ برای حفظ کارکنان و نگهداشت نیروی انسانی گفتگو کنید. در این مقاله از مدیرنو؛ به نکاتی جهت حفظ کارکنان و نگهداشت نیروی انسانی با استفاده از گفتگوهای سازنده اشاره خواهیم کرد.

بنر میان مقاله منابع انسانی

نکات برجسته مقاله

  • تقریباً نیمی از کارگران آمریکایی در حال جستجو یا شکار کار جدید هستند.
  • استراتژی های حفظ کارکنان با کیفیت باید شامل مکالماتی برای نگهداشت نیروی انسانی باشد.
  • بیش از صرف وقت برای کاهش میزان تغییر و تبدیل کارکنان، با کارکنان گفتگو کنید.

 

کارمند برجسته خود را تصور کنید. کارمند قهرمانی که بیش از انتظارات است و چالش‌ها را با اشتیاق فرا می‌گیرد. از هر نظر، آنها به شغل خود متعهد هستند و به فرهنگ کاری شما کمک شایانی می‌کنند. از دیدگاه شما، آنها برای سال‌های آینده عضوی ارزشمند از تیم خواهند بود.

حالا تصور کنید که این کارمند با استعداد بی سر و صدا به دنبال چالش‌های جدید در محل کار باشد. به دنبال فرصت‌هایی برای یادگیری مهارت‌های جدید و کسب اعتبار بیشتر. در واقع، جنبه های ظریفی که در گذر زمان از دست داده‌اند. اما از اینکه نیازهای خود را به شیوه‌ای مستقیم بیان کنند احساس راحتی نمی‌کنند. وقتی احساس نادیده گرفته شدن کنند، قطعا به فرصت‌های خارج از سازمان شما هم فکر کرده‌اند.

“چه چیز بهتر یا شاید متفاوتی در مجموعه های دیگر است؟”

تعداد زیادی از سازمان‌ها چنین کارمندانی دارند، که با عدم آگاهی مدیران، در جستجوی کار جدید هستند. تحقیقات اخیر گالوپ نشان داد که تقریباً نیمی از کارگران آمریکایی (48%) به‌طور فعال در جستجوی شغل یا به دنبال فرصت‌های شغلی هستند.

 

برای حفظ کارکنان و نگهداشت نیروی انسانی گفتگو کنید

ممکن است تصور کنید که این خروج نیری انسانی اجتناب‌ناپذیر است. “اما این‌طور نیست”. 52 درصد از کارکنانی که داوطلبانه از کار بیرون رفته‌اند می‌گویند مدیر یا سازمان آنها می‌توانستند کاری انجام دهند که آنها را از ترک شغل خود باز دارند.

 

بهترین رهبران منتظر علائم مشکل نیستند: آنها برای حفظ کارکنان بااستعداد خود اقدامات پیشگیرانه انجام می‌دهند.

 

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش یا کنترل خروج کارکنان، گفتگوهای مکرر و معنی دار با  آنهاست. امروزه بیش از هر زمان دیگری، رهبران باید مکالمات حمایتی با کارکنان خود در مورد رفاه، انتظارات شغلی، اهداف توسعه و موارد دیگر را داشته باشند. عواملی که بر تمایل کارکنان برای ماندن اثر گذارند.

این مکالمات “ماندن” نه تنها عوامل خطر برای رفتن کارکنان را آشکار می‌کند، بلکه به کارکنان نشان می‌دهد که شما واقعاً به آنها اهمیت می‌دهید. از طریق گفتگو برای ماندگاری کارکنان، رهبران و مدیران بیشتر در مورد انگیزه کارکنان و نحوه بهبود تجربه کاری آنها می‌آموزند. مدیران و رهبران می‌توانند تغییرات آگاهانه‌ای را ایجاد کنند که تجربه کلی کارکنان را بهبود داده و درنهایت، وفاداری و تعهد کارکنان را به‌دست آورد.

مکالمات حفظ کارکنان چیست؟ چرا آنها را دارند؟

مکالمات حفظ کارکنان مکالمه‌های خصوصی ست که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارمند، از جمله علاقه‌ها و اهداف شغلی وی، ارزش آنها در زندگی و آنچه برای موفقیت بیشتر در نقش خود نیاز دارند طراحی‌شده.مکالمات حفظ کارکنان یک بحث یک طرفه نیست: این مکالمات باید یکی از انواع مکالمات مربیگری باشند، که مدیران به‌طور مرتب با کارکنان انجام می‌دهند.

گالوپ پنج نوع مکالمه مربیگری را شناسایی کرده که مدیران را در نقش حمایت کننده، تقویت کننده عملکرد و رشد دهنده کارکنان توانمند می‌کند.

مدیران می‌توانند به‌راحتی سؤالات حفظ کارکنان را در هر یک از پنج گفتگوی مربیگری بگنجانند. مکالمات مربیگری برای سؤالات حفظ کارکنان گزینه‌ی ایده آلی است. زیرا این سوالات برای بحث در مورد اهداف، اولویت‌ها، موفقیت‌ها، موانع عملکرد، و راه‌هایی که مدیران و کارکنان می‌توانند مشارکت قوی‌تری داشته باشند، طراحی شده‌اند.

شیوه‌های زیر می‌تواند به رهبران و مدیران کمک کند تا مکالمات حفظ کارکنان را تسهیل کنند:

 

همه چیز را از قبل مشخص کنید

قبل از مکالمه، مدیران باید انتظارات خود شامل موضوعات مورد بحث و نتیجه مورد نظر را به کارکنان بگویند. اطلاع‌رسانی قبل از شروع گفتگو، امکان گفتگوی مفیدتر و لذت‌بخش‌تری را فراهم می‌آورد زیرا به کارکنان زمان می‌دهد تا در مورد چشم انداز، اهداف و نیازهای خود تأمل کنند.

همچنین می‌تواند به مدیران کمک کند تا مکالمه را فقط در مسیر موضوعات مورد نظر حفظ کنند. از طرفی، انتقال این حس که سمت و سوی گفتگو به سمت بالا بردن کیفیت زندگی کاری کارکنان در محل کار است، میتواند تأکید کننده میزان اهمیت موضوع برای مدیران باشد.

 

شفاف سازی حدود اختیارات و مسئولیت ها

مانند همه مکالمات مربیگری، مکالمات حفظ کارکنان با حال و هوای آینده نگری ست. چنین مکالماتی بر پیگیری امور در آینده و گام های بعدی کار تأکید دارند. بدین منظور مدیران باید با مشخص کردن، انتظارات سازمان از کارکنان و آنچه کارکنان می‌توانند روی آنها حساب کنند، به مکالمات خود پایان دهند.

علاوه بر این، رهبران باید مدیران را مسئول مکالمات مداوم مربیگری با گزارشات مستقیم به خود بدانند. مهم‌تر از همه، رهبران باید به مدیران فضا، آزادی و اختیار بدهند تا موانع کار موجود را که در مکالمات حفظ کارکنان کشف می‌کنند برطرف کنند. و در مورد مسائلی که خارج از کنترل مدیران است، رهبران باید فرایندی روشن برای کاهش سریع نگرانی‌ها ارائه دهند. چنین فرایندهایی شامل سطح قابل قبول در اختیار تصمیم‌گیری است.

 

از یک رویکرد جامع استفاده کنید

گفتگو با کارکنان نیازهای فعلی، اهداف، آرزوها و تجربیات آینده آنها در فرهنگ کار را آشکار می‌کند. بهترین محیط‌های کاری مکالمات مدیر و کارمند را با نظرسنجی و تجزیه و تحلیل نگهداشت نیروی انسانی در سراسر سازمان تکمیل می‌کند.

وجود مطالعات آماری، گروه‌های در معرض خطر را برجسته و مشخص کرده و دیدگاه‌های بیشتری را در مورد محرک‌های حفظ و پیش بینی رفتن کارکنان ارائه می‌دهد. با تجزیه و تحلیل، رهبران می‌توانند نقاط بحرانی، مانند منابع ناکافی در یک بخش خاص و استراتژی‌های موفقیت، مانند یک رویکرد کاری انعطاف پذیر که به‌طور چشمگیری بهره وری کارکنان را بهبود می‌بخشد را، شناسایی کنند.

 

“وقتی رهبران استراتژی مدون و جامع برای حفظ کارکنان دارند، می‌توانند قبل از وقوع ضررهای سنگین،

اقدام به اجرای یک برنامه نگهداری کارکنان به‌صورت داده محور و هدفمند کنند.”

برای تدوین رویکردی جامع در حوزه برنامه های نگهداشت کارکنان به صفحه ارزیابی عملکرد کارکنان و آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید.

رشد مدیران

مشخص بودن استراتژی و کیفیت مدیر در مکالمات حفظ کارکنان بسیار مهم است. در واقع، 70 درصد از واریانس تعهد تیم توسط مدیر تعیین می‌شود. مدیران بزرگ با نقش مربیانی فعالیت می‌کنند که مکالمات معتبر، مکرر و شخصی با افراد خود دارند. مربیان به کارکنان این فرصت را می‌دهند تا ایده‌ها و بازخورد خود را بیان کنند و برای فهم و درک بهتر با دقت به آنها گوش می‌دهند.

در بسیاری از سازمان‌هایی که گالوپ با آنها کار می‌کند، رهبران اغلب مسئول امور مربوط به واحد کاری خود هستند. آنها مربیگری یا رشد و توسعه کارکنان را بخشی از “کار روزانه” خود نمی‌دانند. با این حال، مدیران برای داشتن مکالمات مؤثر که به تقویت نقاط قوت کارکنان، تقویت عملکرد و پیشبرد کاری آنها در حرفه خود بپردازد، به یک ذهنیت مربیگری نیاز دارند.

مانند هر مهارت دیگری، مهارت‌های مربیگری نیز باید پرورش داده‌شده و رشد یابد.

پیشنهاد مطالعه :

مکالمات حفظ کارکنان چوبهای لای چرخ کاری آنها را نمایان می کند

از طریق مکالمات نگهداشت نیروی انسانی، مدیران می‌توانند چالش‌ها و موانع پیش بینی نشده‌ای را برای تجربه رضایت بخش تر کارکنان که فراتر از حقوق و مزایای کل می‌باشد، شناسایی کنند. به این ترتیب، رهبران می‌توانند سیاست‌ها و شیوه‌های سازمانی را برای کاهش خروج کارکنان بهینه کنند.

ممکن است مدیران از دستاوردهای خود شگفت‌زده شوند. هر نوع بازخورد، خواه مثبت و سازنده خواه منفی و مخرب، می‌تواند به مدیران و سازمان‌ها در درک و حمایت بهتر از کارکنان کمک کند. حتی وقتی مدیران نمی‌توانند به همه نگرانی‌ها پاسخ مثبت دهند، فقط پرسیدن دیدگاه کارکنان و صادق بودن در مورد آنچه امکان‌پذیر است، می‌تواند تعهد کارکنان را افزایش دهد.

مکالمات حفظ کارکنان مسئولیت زاست

در طول مکالمات نگهداشت نیروی انسانی، مدیران می‌توانند بر متغیرهای قابل‌کنترل تکیه کنند. مانند اینکه کارکنان ترجیح می‌دهند چگونه شناخته شوند. کدام تجربیات یادگیری با نیازهای شغلی کارکنان مطابقت دارد. این امر باعث افزایش مسئولیت پذیری متقابل می‌شود. هم مدیران و هم کارکنان ترغیب می‌شوند تا نقش‌های مربوطه خود را در بهبود تجربه کارکنان ایفا کنند.

رهبران به خوبی می‌دانند که رفتن کارکنان پرهزینه است. (این میزان سالانه بیش از 1 تریلیون دلار در ایالات متحده است). اما هزینه جایگزینی، تازه شروع کار است: همچنین از دست دادن ستاره‌ها و افراد برجسته، به معنای از دست دادن بهترین متفکران، پرکارترین فروشندگان و تیزبین‌ترین رهبران آینده شماست.

خوشبختانه اغلب عواملی که سبب رفتن کارکنان می‌شود، قابل‌حل است. و راه‌حل با پرسیدن سؤالات مناسب در مورد آنچه برای افراد شما بیشتر اهمیت دارد شروع می‌شود.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه به صفحه ارزیابی عملکرد کارکنان و آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. با ما در ارتباط باشید.

 

کلیدواژه ها: حفظ کارکنان – استراتژی حفظ کارکنان – نگهداشت نیروی انسانی – خروج کارکنان – رفتن کارکنان

منبع: گالوپ (gallup)

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات