ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه مثل زاکربرگ رهبری کنیم؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
راز موفقیت مارک زاکربرگ - چگونه مثل زاکربرگ رهبری کنیم؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به راز موفقیت مارک زاکربرگ و اینکه چگونه مثل زاکربرگ رهبری کنیم می‌پردازیم. در حدود 12 سال پیش مارک زاکربرگ بزرگترین شبکه اجتماعی را ایجاد کرد، او حامیان و همچنین منتقدان بسیاری داشت. چه عاشق او باشید یا از وی متنفر باشید، باید بدانید او تنها کسی است که به خاطر ترک تحصیل اش از کالج موفق به ساخت چیزی شد که کمتر کسی در کره زمین توانایی ساخت آن را داشت. اما آن چه که شگفت انگیز است نحوه انجام آن است. در این جا برخی درس هایی که زاکربرگ در ایجاد و رشد یک کسب و کار قوی و پرجنب و جوش به ما می‌دهد، آورده ایم.

دوره آموزشی

راز موفقیت مارک زاکربرگ

1. علاقه ی شدید مارک زاکربرگ

اغلب کارآفرینان علاقه ی شدیدی به کاری که انجام می‌دهند دارند. مارک زاکربرگ همیشه مجذوب ایجاد سیستم هایی بود که مردم را به هم متصل کند. همیشه علاقه ی شدید او گسترش ارتباطات در دنیا بود.

بله مارک زاکربرگ همیشه علاقه ی شدیدی به اتصال مردم داشت او برای رسیدن به این هدف به سختی تلاش کرد. علاقه ی شدید به چیزی به این معنی است که شما از هدف دست نمی‌کشید. به شما انرژی کار کردن در بین مشکلات را می‌دهد. در جاهایی که برخی افراد با شکست مواجه می‌شوند، یک کارآفرین مشتاق فقط تجربه کسب نموده و پیشرفت می کند.

علاقه شدید چیزی است که یک کارافرین را به یک رهبر کسب وکار موفق تبدیل می‌کند:

اگر شما تحت کنترل شور و اشتیاق خود باشید دست نخواهید کشید، اهمیتی ندارد مسیر موفقیت چقدر زمان خواهد برد، شما به آموختن ادامه خواهید داد. مواردی را بیابید که به آن ها بسیار علاقه مند هستید. بسیاری از اصول فیسبوک این است که اگر مردم به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند و بیشتر به هم متصل باشند، جهان بهتر می‌شود؛ درک و همدلی مردم بالاتر می‌رود.

درس: یکی از عناصر موفقیت اینست که شور و شوق باعث افزایش پشتکار می‌شود.

 

2. داشتن هدف

شرکت های بزرگ در اعماق تمام فعالیت های خود حسی از هدف دارند، از استخدام پرسنل گرفته تا جذب سرمایه گذار مناسب، بازاریابی و خدمات مشتریان شان. این حس داشتن هدف، حس تعلق را پرورش می‌دهد، وفاداری شدید کارمند و مشتری را بالا می‌برد. رهبران بزرگ (و شرکت های بزرگ) نه فقط تولید محصول بلکه ایجاد حرکت می‌کنند. فیسبوک تنها یک سایت شبکه اجتماعی نیست، روشی برای مرتبط بودن با مردم کل دنیا، مکانی برای جمع کردن مردم و ایجاد انجمن ها و ابزاری برای به اشتراک گذاری اطلاعات است.

مارک زاکربرگ

در فیسبوک، از تکنولوژی هایی الهام می‌گیریم که در انتشار و مصرف اطلاعات توسط مردم انقلابی ایجاد کرد.

درس: شرکت های بزرگ تنها محصولات بزرگ خلق نمی‌کنند ، آنها موجب حرکت می‌شوند.

 

3. انتخاب کارمندان مناسب

نو آورترین شرکت ها به کارمندان خود اجازه می‌دهند آزادانه علایق و ریسک های کار خود را توسعه دهند.
فیسبوک فرایند مصاحبه ای دارد که فقط کارکنانی را انتخاب میکند که کاملا مناسب فرهنگ شرکت هستند.
در هنگام ورود کارمندان به آنها روش سریع و خلاقانه انجام کارها آموزش داده می‌شود.

همچنین آنها اجازه دارند بر روی پروژه هایی کار کنند که نسبت به پروژه هایی که باید انجام دهند، علاقه مندتر هستند. شرکت هایی مثل فیسبوک، اپل، و زاپوس فرهنگی را ایجاد کردند که به جرات داشتن در بیان عقیده، آزادی بیان، و عمل قدرت می‌دهد. این از یک رهبری قدرتمندی می‌آید

درس: افراد درست را بر روی کار بیاورید و افراد اشتباه را خارج کنید. و برای نگرش استخدام کنید نه مهارت. مهارت می‌تواند آموزش داده شود اما شور و شوق آموزش دادنی نیست.

4. توجه به محصول

فیسبوک کاملاً به محصول خود متعهد است. هر نوآوری هدفش ایجاد ارتباط بین مردم به ساده ترین حالت ممکن است. فلسفه ی فیسبوک “حرکت سریع و شکستن مرزها” است و این موجب رشد سریع شرکت می‌شود. اعتماد کامل مارک زاکربرگ به محصول خود نیز به او قدرت ثابت قدم ماندن در بسیاری تغییرات ناخوشایند را داد.

درس: فرهنگی ایجادکنید که از نوآوری استقبال میکند. و شما را تشویق می‌کند به دیدگاه خود پایبند باشید.

 

5. مشارکت فعالانه

هیچ رهبری نمی‌تواند بار یک کسب و کار را به تنهایی به دوش بکشد. موفقیت حاصل کار تیمی است. رهبران عالی ضعف هایشان را به اندازه نقاط قوت شان می‌شناسند و سعی در استفاده از افرادی دارند که با مشارکت آنها بتوانند به موفقیت برسند. این مشارکت می‌تواند با سرمایه گذارها، تیم مدیریتی، تامین کننده ها، خرده فروش ها یا افراد دیگر باشد.

درس: مشارکت درست در تخیل و اجرای ایده ها، قلب موفقیت شرکت است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

با ما در ارتباط باشید.

منبع: inc

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات