ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

نکات بستن قرارداد برای سئو

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
ده سوال مهم قبل از بستن قرارداد برای سئو مقاله ------ 10 نکته رهبری برای تازه واردها یادگیری در افراد موفق چگونه است؟ خلاقیت را با 4 ترفند تجربه کنید چه عواملی بر چابکی سازمان نقش دارند؟ چطور با افراد تیم تان هماهنگ می شوید؟ چگونه از اینستاگرام بیشترین استفاده را ببرید چگونه برای استارتاپ خود همکار پیدا می کنید؟ رقبایتان را خنثی کنید! چگونه یک تجزیه و تحلیل رقابتی را اجرا کنیم؟ 5 عادت بد کارآفرین ها در تصمیم گیری را بشناسید چه عباراتی مناسب کسب و کارتان نیستند؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به ده سؤال مهم قبل از بستن قرارداد برای سئو می‌پردازیم. استفاده از بهترین شیوه‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک چالش بزرگ برای بسیاری از کسب‌وکارهاست. به نظر می‌رسد که گوگل همیشه دارای تغییرات الگوریتمی عمده است. آن‌ها هیچ‌گاه این تغییرات را عنوان نمی‌کنند. استخدام یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو می‌تواند راهی ارزشمند برای کسب اطمینان از این جهت باشد که شرکت شما ازنظر سئو جزء برترین‌ها باقی خواهد ماند. اما فقط اگر شما راه صحیح آن را پیدا کنید!

در این مقاله به 10 سؤال اشاره‌شده است که باید قبل از امضای قرارداد با یک شرکت سئو از آن‌ها بپرسید:

شرکت شما چه خدمات سئو ای ارائه می‌دهد؟

قبل از بستن قرارداد سئو این را باید بدانید که شرکت شما چه خدمات سئو ای ارائه می‌دهد. سئو شامل بسیاری از وظایف مختلف است. شما باید از مواردی که شرکت مسئول انجام آن است و کارهایی را که باید خودتان انجام دهید درک روشنی داشته باشید. ازآنجایی‌که سئو، بازاریابی محتوا و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) بسیار به هم مرتبط هستند ممکن است شما بخواهید شرکتی را پیدا کنید که در همه‌ی این موارد به شما کمک کند.

 

آیا شما مطالعات موردی دارید که نحوه کار شما را به‌صورت عملی نشان دهد؟

هر شرکت سئو که برای زمان خود ارزش قائل است. مطالعات موردی و نمونه کارهای زیادی از مشتریان راضی خود را به شما نشان خواهد داد. باید این امکان برای شما فراهم باشد تا بتوانید ببینید که آیا مشتریان فعلی آن‌ها رتبه خوبی دارند یا حداقل رتبه آن‌ها در حال بهترشدن است. همچنین آن‌ها باید بتوانند اثربخشی سایت خود را در نتایج جستجو نشان دهند. اگر آن‌ها این شواهد را نداشته باشند، نشان‌دهنده یک علامت خطر است.

 

چگونه شما دقیقاً میزان ترافیک سایت من را افزایش می‌دهید؟

این یک سؤال مهم است که هنگام بستن قرارداد سئو حتماً باید پرسیده شود. به دلیل این‌که راه‌های بسیاری وجود دارد تا بتوانند به‌صورت موقت در رتبه‌بندی تغییراتی ایجاد کنند که آن‌ها به‌صورت بلندمدت و ادامه‌دار نیستند. به‌خصوص اگر شما بخواهید بدانید که آیا این شرکت از بهترین شیوه‌های گوگل برای جلوگیری از جریمه شدن شما استفاده خواهد کرد یا نه. یک شرکت باکیفیت بالا باید بتواند یک طرح کلی روشن از اقدامات خود برای افزایش ترافیک شما ارائه دهد.

 

شما از چه ابزارهایی استفاده می‌کنید؟

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو ابزارهای بسیاری می‌توانند استفاده کنند. ازجمله ابزارهایی برای جستجوی کلمه کلیدی، ابزارهای تکنیکی سئو مانند سایت‌های موتور جستجو پیمایشی و ابزارهای گزارش‌گیری.

مطمئن شوید که از هریک ابزارهایی که برای شما استفاده می‌شود، درک روشنی دارید. برخی از ابزارها همانند forum scrapers و ابزارهای ایجاد لینک اغلب توسط سئو کلاه سیاه (black hat SEO:تکنیک‌های غیر اخلاقی و غیر قانونی برای به‌دست آوردن رتبه بالا در موتورهای جستجو) استفاده می‌شود. اما آن‌ها همچنان می‌توانند برخی از اهداف سئو کلاه سفید (white hat SEO: مجموعه تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های که از قوانین و راهنمایی‌های موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند) را نیز دنبال کنند.

 

به چه صورتی لینک‌ها ایجاد می‌شوند؟

ایجاد لینک یک موضوع حساس است. این مورد را در قرارداد سئو ذکر کنید. به دلیل این‌که اخیراً تغییرات زیادی در مورد فاکتورهای رتبه‌بندی بهینه‌سازی صورت گرفته است. لینک‌های غیرواقعی از سایت‌هایی باکیفیت پایین می‌تواند به سئو شما آسیب رساند. لینک‌های واقعی از دامنه‌هایی با کیفیت بالا می‌توانند به شما کمک کنند. اگر شرکت ایجاد لینک را به‌عنوان بخشی از خدمات خود می‌داند باید متوجه شوید که آن‌ها چگونه در حال انجام این کار هستند. در اغلب موارد، ایجاد لینک‌هایی با کیفیت بالا نیازمند داشتن قدرت در کسب‌وکار است.

 

هرچند وقت یک‌بار گزارش کار خود را ارائه خواهید داد؟

شاخص‌های عملکردی زیادی وجود دارد تا شما بتوانید بر روی تلاش‌های خود نظارت داشته باشید. شما باید بدانید شرکت هر چند وقت یک‌بار در مورد این معیارها به شما گزارش خواهد داد. شایان‌ذکر است که بازاریابان پیشرو، بیشتر از رقبا تمایل به بررسی شاخص‌های خود را دارند.

 

چگونه من می‌توانم تغییراتی را که در سایت من ایجاد می‌کنید پیگیری کنم؟

هنگامی‌که شما یک شرکت سئو را استخدام می‌کنید و قرارداد سئو می بندید، چاره‌ای جز این ندارید که به آن‌ها اجازه دسترسی به وب‌سایت خود را بدهید. به همین دلیل مهم است تا شرکتی را پیدا کنید که بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید. مطمئن باشید که آن‌ها آماده گزارش هرگونه تغییراتی هستند که بر روی وب‌سایت شما ایجاد می‌کنند. آن‌ها باید همه‌ی تغییرات را ثبت کنند. تا شما بتوانید هر زمان با اشتباهی مواجه شدید یا اگر شرکت سئو شما دیگر پاسخگو نبود، به آن‌ها مراجعه کنید.

 

شما چه قول‌هایی به من خواهید داد اگر از خدمات شما استفاده کنم؟

پاسخ آن‌ها به این سؤال شما اکثراً ناامیدکننده است. یک شرکت سئو فقط در تلاش است تا بفروشد و با خوشحالی به شما بگوید که آن‌ها رتبه‌بندی سایت شما را برای یک کلمه کلیدی خاص بالا خواهند برد. اما این موضوع درواقع غیرممکن است چون هیچ‌کس نمی‌داند چه تعداد فاکتور رتبه‌بندی وجود دارد، چه زمانی فاکتورهای بیشتر یا به‌روزرسانی الگوریتم بعدی ارائه خواهد شد. به همین دلیل شرکت‌ها نمی‌توانند هیچ‌گونه تضمینی برای سئو ارائه دهند.

ساختار پرداختی شما چگونه است؟

در بستن قراراد سئو این سوال مطح است که آیا شرکت هر پروژه را هر ساعت و هرماه شارژ می‌کند؟ اگر آن‌ها یک طرح کلی از برنامه سئو خود را به شما ارائه دهند، می‌توانید هزینه برآورده شده برای کل پروژه را از آن‌ها بخواهید. همچنین به خاطر داشته باشید هرکسی می‌تواند خود را یک متخصص سئو بنامد. اگر شما شرکتی را با قیمتی پایین‌تر از دیگر شرکت‌ها پیدا کردید، این خود ممکن است نشان‌دهنده یک علامت خطر باشد.

آیا شما می‌توانید نرخ بازدهی سرمایه من را از طریق این سرمایه‌گذاری افزایش دهید؟

بر اساس گزارش سایت Hubspot، توجیه نرخ بازگشت سرمایه (Return On Investment) امروزه بزرگ‌ترین چالشی است که بازاریابان با آن مواجه هستند. ازآنجایی‌که ROI کلید بودجه بازاریابی است، شرکت سئو شما باید در این خصوص به شما اطلاعات بدهد. اگر امکان دنبال کردن فعالیت‌ها و تجزیه و تحلیل آن‌ها برای شما مهیا نیست، شرکت سئو باید بتواند بازدهی مناسبی از پولی که شما صرف کرده‌اید را نشان دهد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: entrepreneur

عضویت
اطلاع از
2 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات