ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

نحوه معرفی خود در جلسه اداری و مصاحبه

در این مقاله میخوانید

سطح:

عمومی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
معرفی حرفه ای خود به دیگران در جلسه اداری و کاری و مصاحبه

در این مقاله از مدیرنو به نحوه معرفی حرفه ای خود در جلسه اداری و مصاحبه به دیگران می‌پردازیم. با ذکر مثال به شما نشان خواهیم داد که برای معرفی حرفه ای خود به دیگران در جلسه مصاحبه چه بگوییم ؟

 

در معرفی خود چه بگوییم؟

معرفی خود به دیگران یک مهارت حرفه ای و اجتماعی مهم است. همه‌ی افراد می‌توانند برای معرفی حرفه ای خود روش‌های مناسب را یاد بگیرند. تمرین کردن روش‌های مختلف و آماده سازی برای نحوه معرفی خود به دیگران باعث می‌شود احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. چه در حال آشنایی دو یا چند نفر به یکدیگر باشید، یا نیاز به معرفی خود به دیگران داشته باشید و یا با بیان ایده و مفهومی جدید در حال معرفی خود در جلسه اداری و کاری باشید.

در این مقاله با ذکر یک سری از نکات و مثال‌ها در مورد اینکه در معرفی خود چه بگوییم و چگونه خود را معرفی کنیم می‌پردازیم.

 

معرفی چیست؟

یک روش مؤدبانه برای شروع مکالمه و ایجاد ارتباط بین خود و شخص دیگر، یا بین دو یا چند نفرست. معرفی‌شما، مشخص می‌کند شخصی که معرفی می‌کنید کیست و آنچه که دیگران نیاز است در مورد شخص بدانند را توضیح می‌دهد.

 

اهمیت معرفی

معرفی‌ها مهم هستند. چرا؟ چون اگر بدانیم در معرفی خود چه بگوییم به ما کمک می‌کند تا اثرگذاری بیشتر و ارتباطی عمیقتر بسازیم.

هنگامی‌که برای اولین بار با فردی که نمی‌شناسید ملاقات می‌کنید، یک معرفی‌خوب، می‌تواند کمک کند با کسی که نمی‌شناسید گفتگو خوبی داشته باشید. همچنین باعث می‌شود که شبکه حرفه‌ای‌تان را گسترش داده و اولین تصویر مثبت از شخصیت خودتان را ایجادکنید. هنگامی‌که شما دو یا چند نفر را به یکدیگر معرفی می‌کنید، یک معرفی عالی توسط شما می‌تواند منجر به یک گفتگوی معنادار و ایجاد ارتباط پایدار بین آنها شود.

 

معرفی خود در جلسه اداری یا مصاحبه

همان‌طور که در شغل خود پیشرفت می‌کنید، افراد زیادی را ملاقات خواهید کرد که می‌توانند به رشد شغلی شما کمک کنند. در هنگام ملاقات با فردی مانند مصاحبه کننده، سرپرست، مربی، جلسه اداری و یا ارتباطی جدید، داشتن یک معرفی قوی که از قبل آماده کرده‌اید، می‌تواند به شما کمک کند تا اعتبار مثبتی برای خود ایجادکنید. در این مقاله به دلایل اهمیت نحوه معرفی خود به دیگران را بیان می‌کنیم و دستورالعمل‌ها و مثال‌هایی را برای آن بیان می‌کنیم.

 

مزایای معرفی حرفه ای خود به دیگران

وقتی با یک معرفی حرفه ای و قوی شروع کنید، احتمالاً دیگران شما را فردی مطمئن و توانا می‌بینند.

چه هدف شما به‌دست آوردن شغل، فروش، جذب یک مربی یا ایجاد یک ارتباط حرفه‌ای‌ جدید باشد، داشتن یک معرفی‌موثر می‌تواند مکالمه شما را جذاب‌تر کند. اینکه خود را به‌عنوان فردی باز، دوستانه و حرفه‌ای‌ معرفی کنید، می‌تواند فرصت‌هایی را برای شما در طول کار حرفه‌ای‌تان ایجاد کند.

 

چگونه خود را معرفی کنیم

چهار راه برای معرفی حرفه ای خود به دیگران در جلسه اداری و مصاحبه وجود دارد:

  1. هدف خود را بیان کنید.
  2. کنترل زبان بدن خود را در دست داشته باشید.
  3. توضیح دهید که چرا شما ارزشمند هستید.
  4. فرهنگ سازمانی مجموعه مورد نظر را درک کنید.

 

  1. هدف خود را بیان کنید

بسیاری از افراد، معرفی‌شان با ذکر نام و عنوان شغلی فعلی‌شان آغازمی کنند. اما باید سعی کنید اطلاعاتی را که مخاطب جدید شما نمی‌تواند در کارت ویزیت شما بیابد اضافه کنید. اگر در یک رویداد شبکه‌ای هستید، با نام خودتان شروع کنید. سپس بیان کنید که چه علاقه‌ای دارید. همچنین می‌توانید هدفتان از این ملاقات (مانند یافتن فردی برای همکاری در ایده جدیدی که دارید) را ذکرکنید.

به خاطر داشته باشید نحوه معرفی خود به دیگران باید به‌گونه‌ای شروع شود که متناسب با زمینه حضورتان در آنجا باشد.

به‌عنوان‌مثال، در یک رویداد شبکه‌ای هستید، ممکن است به‌سادگی با ارتباطی جدید مواجه شوید و با یک معرفی‌ساده مکالمه شما شروع و سپس با پرسش و پاسخ و سؤالاتی در مورد پیشینه آنها و خودتان، گفتگو را ادامه دهید.

در نحوه معرفی خود در جلسه مصاحبه شغلی، به صورت کوتاه، مختصر و مفید بگویید که چه کسی هستید و چرا آنجا هستید.

مصاحبه کنندگان از قبل می‌دانند که متقاضی چه پستی هستید، بنابراین در معرفی حرفه ای خود به دیگران در مصاحبه ، هدف خود را در چند جمله توضیح دهد. شما باید نام خود و اینکه چرا کاندیدای خوبی برای آن موقعیت شغلی هستید را ذکرکنید.

 

مثال نحوه معرفی خود در مصاحبه

 «من آزیتا اکبری هستم، من به تهران نقل مکان کردم چون تبلیغات علاقه اصلی منه و اینجا مکانیه برای پیدا کردن یه جامعه تبلیغاتی الهام بخش و خلاقانه. من یک پیشینه غنی در تجزیه و تحلیل مخاطبان برای بهینه سازی پیام دارم و دوست دارم در مورد نقاط قوتی که می‌تونم برای بهتر عمل کردن تو این نقش رو خدمتتون بگم.

اگر سازمان و کسب و کار در حال توسعه هستید و برای جذب نیروی جدید، وقت و اطلاعات فنی کافی برای مصاحبه ندارید؛ ما به شما کمک خواهیم کرد. بیشتر بدانید؛ مصاحبه های سازمانی

 

  1. کنترل زبان بدن خود را در دست داشته باشید

زبان بدنتان تاثیر به مراتب بیشتری نسبت به کلمات مورد استفاده بر اولین برداشت‌ها می‌گذارند.

کنترل زبان بدن برای حرفه‌ای‌ به نظر رسیدن در یک معرفی‌جدید ضروری است. به‌عنوان‌مثال، هنگامی‌که به یک همکار جدید در بخش خود نزدیک می‌شوید، با یک دست دادن قوی شروع و در طول مکالمه ارتباط چشمی خود را حفظ کنید. انجام این کار به طرف مقابل نشان می‌دهد که شما علاقمند به تعامل هستید.

در هنگام معرفی خود به دیگران ، می‌توانید با صحبت کردن با صدای واضح و شنیدنی، اعتماد به نفس خود را نشان دهید. در طول مکالمه خود، زبان بدن طبیعی را با شانه‌های آرام و بازوهای باز در کنار خود حفظکنید. اگر نشسته‌اید، برای احوالپرسی با کسی که در اتاق راه می‌رود، بایستید، مثلاً هنگام مصاحبه.

  1. توضیح دهید که چرا شما ارزشمند هستید

کارفرمایان ممکن است چندین مصاحبه را در طول روز یا هفته برای یک فرصت شغلی برنامه ریزی کنند. شما باید در معرفی خود در مصاحبه، تجربیات و صلاحیت‌های منحصربه‌فرد خودتان را منتقل نمایید، تا از سایر نامزدها متمایز شوید. شنیدن مقدمه‌ای که به نظر متفاوت از مقدمه‌های قبلی است، توجه کارفرما را به سمت شما معطوف می‌کند و آن را به‌یادماندنی‌تر می‌کند. به‌عنوان‌مثال، در طول معرفی خود در مصاحبه باید به مصاحبه‌کننده‌تان بگویید که چطور کمک ارزشمندی به تیم می‌کنید.

مثال: « من علی گیلانیم و 10 سال در بخش روابط عمومی سابقه کار دارم. من با بیشتر از 20 مجموعه بازاریابی کار کردم تا گردشگر بیشتری جذب کنن. که نتیجه رشد 40 درصدی اون کسب و کار در مناطق مورد نظر بود.»

 

  1. فرهنگ سازمانی مجموعه مورد نظر رو درک کنید.

قبل از مصاحبه در مورد فرهنگ سازمانی شرکت مورد نظر تحقیق کنید تا اطلاعات خوبی در مورد فرهنگ سازمانی آنها بدست آورید.

برای مثال، قبل از معرفی خودتان به یک شرکت برنامه نویسی کامپیوتر، ابتدا وب‌سایت یا صفحات رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید فرهنگ سازمانی آنها چگونه است. اگر شرکت راحتی هستن، ممکنه بتونید در جلسه وارد فضای طنز و شوخی بشید. برای رفتن به یک شرکت و یا ملاقات با یک مشتری بالقوه که رسمی تراست، حفظ رفتار حرفه‌ای‌ می‌تواند احتمال استخدام یا به‌دست آوردن مشتری را افزایش دهد.

مثال: “سلام، محمد عزیزی هستم. مشتاقم که در ساخت ساختمان جدید با شما همکاری کنم.”

 

مثال های نحوه معرفی حرفه ای خود به دیگران

در مثال هایی به سه نمونه از نحوه معرفی خود در جلسه کاری و مصاحبه به دیگران می پردازیم.

مثال 1: نحوه معرفی خود در جلسه مصاحبه

در نحوه معرفی خود در جلسه مصاحبه ، مقدمه را کوتاه و ساده نگه‌دارید تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنید.

مثال: «سعید مجیدیان هستم. من از تبلیغ شرکت‌های کوچک برای کمک به افزایش سودشان لذت می‌برم. برای حضور در تیمی که آگاهی از مشاغل را افزایش می‌دهد، هیجان زده‌ام. من تجربه و رزومه قوی در روابط عمومی دارم. خیلی علاقه دارم که در مورد نقاط قوتم که می‌توانم در این موقعیتاز آنها استفاده کنم توضیح بدم.»

 

مثال 2: ارتباط با مشتری جدید

داشتن یک معرفی حرفه ای از طریق ایمیل می‌تواند به اندازه جلسه حضوری مهم باشد.

ایمیل‌ها به‌جای زبان بدن و لحن، به زبان و دقت نوشتار متکی هستند. داشتن یک ایمیل مختصر و بدون خطا ممکن است مخاطب شما را تحت تأثیر قرار دهد و از آنها بخواهد درخواست شما را بررسی کنند.

مثال: «سلام. نگار حمیدی هستم. از شرکت مدیرنو تماس می‌گیرم، میخواستم اگه اجازه بدید در مورد خدمات حوزه بسته بندی توضیحاتی بدم. شرکت ما تامین کننده انواع بسته‌های برون‌بر برای رستوران‌های خوب و مطرح شهره. ما بسته‌های مختلفی را بر اساس نیازهای شما ارائه میکنیم. علاقه‌مندم زمانی رو برای صحبت بیشتر و ارائه اطلاعات تکمیلی خدمتتون فیکس کنم.”

 

مثال 3: نحوه معرفی خود در جلسه اداری یا به یک همکار جدید

گاهی با آمدن همکار جدید یک نشست برای معرفی تشکیل می‌شود و نیاز است که همکاران قدیمی و جدید یک معرفی حرفه ای از خود در جلسه اداری داشته باشند. همکار جدید شما احتمالاً در روز اول با چندین نفر ملاقات خواهد کرد، بنابراین معرفی‌تان مختصرکنید.

مثال: «علی ایرانی هستم. در واحد بازاریابی به‌عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی کار می‌کنم. تیم‌های ما جلسات هفتگی برگزار می‌کنن. مشتاقانه منتظر همکاری با شما در آینده هستیم. اگر در مورد چیزی نیاز به کمک دارید، به من اطلاع بدید.»

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. با ما در ارتباط باشید.

 

منابع: indeed

 

کلیدواژه ها: در معرفی خود چه بگوییم , چگونه خود را معرفی کنیم , نحوه معرفی خود در جلسه اداری , نحوه معرفی خود به دیگران , نحوه معرفی خود در جلسه مصاحبه , معرفی حرفه ای , معرفی حرفه ای خود

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

کارگاه نیمه خصوصی مدیران چابک |20 و 21 اردیبهشت 1403

اطلاعات بیشتر و ثبت نام
مشاوره کسب و کار می خواهم
آموزش مدیریت می خواهم