ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

اهمیت و تاثیر تحقیق کلمات کلیدی در سئو

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
نحوه جستجوی کلیدواژه و کلمات کلیدی برای سئو

در  این مقاله از مدیرنو؛ به اهمیت و تاثیر تحقیق کلمات کلیدی در سئو می‌پردازیم. جستجوی کلمات کلیدی و کلیدواژه اولین قدم در فرآیند سئو و بخش مهمی از استراتژی SEO است. قبل از اینکه محتوای وب‌سایت خودتان را ایجاد کنید، باید بفهمید که مخاطبین شما چه کلمات، واژه‌ها و اصطلاحاتی رو در جستجو بکار می‌برن. اصطلاحات و واژه‌های که توسط مخاطبین جستجو شده، کلیدواژه محتوای شماست. شما بر اساس این کلمات کلیدی می‌تونین شروع به نوشتن محتوای مفید و باکیفیت بالا کنید.

 

تاثیر تحقیق کلمات کلیدی در سئو

ما شمارا از گام‌های متعدد دخیل در تحقیقات کلیدی کلمه کلیدی می‌بریم. در اینجا، ما مراحل مختلفی را که در تحقیق کلمات کلیدی انجام می‌شود، به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با مدیرنو همراه باشید.

جستجوی کلمات کلیدی در سئو چیست؟

جستجوی کلمات کلیدی بخشی از seo (بهینه سازی موتورهای جستجو) هست. درواقع جستجوی کلیدواژه کاری است که فرد انجام می‌ده تا لیست گسترده‌ای از کلمات کلیدی را که می‌خواد وب سایت را برای آن کلمات در گوگل رتبه‌بندی کند، پیدا کند. برای دستیابی به چنین لیست یا فهرستی، مالکان وب سایت‌ها باید به کاوش در مخاطبان موردنظرشان و موتورهای جستجو بپردازند.

  • افراد زمانی که برای محصولات، خدمات، کسب و کار و یا نوع سازمان در گوگل جستجو می‌کنند، چه اصطلاحات و کلماتی را تایپ می‌کنند؟
  • و آنها انتظار چه چیزی را دارند؟

نحوه جستجوی کلیدواژه و کلمات کلیدی برای سئو

چرا جستجوی کلمات کلیدی مهم است؟

تحقیق مناسب کلمات کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا مشخص خواهد کرد که مخاطبان شما از چه عباراتی استفاده می‌کنند. ما اغلب با صاحبان مشاغل روبرو می‌شویم که هنگام توصیف محصولاتشان از یک مجموعه کلمات استفاده می‌کنند، درحالی‌که مخاطبان هدف آنها، مجموعه کلمات کاملاً متفاوتی را بکار می‌برند.

درنتیجه، مشتریان بالقوه به دلیل عدم تطابق در استفاده از کلمات، نمی‌توانند آن وب سایت‌ها را پیدا کنند.

به‌عنوان‌مثال

گاهی وقت‌ها دپارتمان بازاریابی تصمیم می‌گیرد یک نام غیر معمول را روی یک محصول بگذارد. این امر می‌تواند یک تصمیم هوشمندانه برای بازاریابی باشد: افراد می‌توانند محصولات شمارا به‌راحتی به یاد بیاورند.

مثال: اگر در تعطیلات به‌جای خانه مسافر یک کلبه مسافر اجاره کنید یک سر و گردن بالاترید.

اما بدانید و هوشیار باشید: افراد کمی عبارت [کلبه‌های تعطیلات] را جستجو می‌کنند.

اگر سایت خودرا بر اساس این نوع کلمات بهینه سازی کنید، احتمالاً رتبه خوبی بابت این کلمه در گوگل پیدا می‌کنید. اگرچه شما با به‌کار بردن این نوع کلمات، بخش عمده‌ای از مخاطبان بالفعل خودتان را از دست می‌دهید و درنتیجه ترافیک ورودی زیادی برای وب سایت خودتان فراهم نمی‌کنید.

احتمالاً متوجه می‌شوید که بهینه سازی کلماتی که مردم آنها را بکار نمی‌برند و جستجو نمی‌کنند، منطقی نیست. از طریق جستجوی کلمات کلیدی مطمئن شوید که همان کلماتی را که مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند، استفاده می‌کنید و این امر باعث می‌شود که کل تلاش‌های شما برای بهینه سازی سایتتان ارزشمندتر شود.

 

مفاهیم و اصول اساسی جستجوی کلمات کلیدی و کلیدواژه در سئو

عبارت کلیدی یا کلیدواژه اصلی و کانونی، یک کلمه یا عبارت است که شما می‌خواهید صفحه خاصی از سایتتان با استفاده از آن کلیدواژه، در گوگل پیدا شود. شما مجموعه کلیدواژه‌های خودرا با جستجوی کلمات کلیدی تعیین خواهید کرد. اگر از پلاگین سئو yoast در وب سایت خود استفاده می‌کنید و می‌خواهید به‌راحتی یک مقاله، پست یا صفحه را بهینه سازی کنید، می‌توانید کلیدواژه اصلی و کانونی موردنظر خود را در فیلد کلیدواژه کانونی در زیر هر مقاله، پست یا صفحه وارد کنید.

کلمات کلیدی طولانی و دنباله‌دار، خاص‌تر هستند و نسبت به کلیدواژه‌های برجسته، کمتر جستجو می‌شوند. هر چه اصطلاحات جستجو طولانی‌تر و مشخص‌تر باشند، رتبه بندی آنها آسان‌تر خواهد بود، زیرا رقابت کمتری وجود خواهد داشت. حتی اگر افراد کمتری در جستجوی این اصطلاحات باشند، ممکن است انگیزه بیشتری برای خرید، اشتراک، ثبت نام یا هر کاری که دوست دارید انجام دهند را داشته باشند.

نحوه جستجوی کلیدواژه و کلمات کلیدی برای سئو

استراتژی کلیدواژه

استراتژی کلیدواژه شما درباره تصمیماتی است که شما بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی اتخاذ می‌کنید. برای مثال، می‌خواهید ابتدا چه محتوای ایجاد کنید؟ آیا بر روی کلیدواژه‌های طولانی تمرکز می‌کنید با برجسته؟ چگونه و کجا آن را منتشر خواهید کرد؟ آیا یک قطعه نوشتاری، یک پست و یا یک صفحه محصول، یک برنامه آموزشی ویدیویی یا یک اینفوگرافیک ایجاد کنید؟

پرداختن به “قصد جستجو” در اینجا حیاتی است: شما مجبورید آنچه که یک جستجوگر نیاز دارد یا می‌خواهد را کشف کنید. شما فقط به دنبال کلمات کلیدی نیستید، بلکه به دنبال اهداف اساسی آنچه جستجوگر می‌خواهد بداند، انجام دهد یا بخرد هستید. محتوای شما باید راه حلی برای “مشکل” جستجوگرها باشد. این امر به‌عنوان “طراحی محتوا” نیز شناخته می‌شود.

 

تحقیق کلمات کلیدی چگونه انجام می‌شود؟

ما معتقدیم که در هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی 8 مرحله مهم وجود دارد. در اینجا، ما مرحله‌به‌مرحله شما را راهنمایی می‌کنیم و نکاتی کاربردی برای شروع تحقیقات کلید واژه به شما می‌دهیم:

 

1- مأموریت و رسالت خود را تعیین کنید

قبل از شروع هر کاری، به مأموریت خود فکر کنید. در مورد سؤالاتی زیر تأمل‌کنید:

  • هدف اصلی کسب و کار یا سازمان شما چیست؟
  • چه چیزی آن را خاص می‌کند؟
  • دقیقاً می‌خواهید به چه کسی برسید؟
  • و چه وعده‌هایی در وب سایت خود می‌دهید؟

وقت بگذارید و به معنای واقعی کلمه مأموریت خود را بنویسید. هنگامی‌که توانستید به‌طور دقیق به این سؤالات پاسخ دهید، اولین و مهم‌ترین قدم را در استراتژی کلمات کلیدی خود برداشته‌اید. بازاری که در آن حضور دارید تعیین می‌کند که آیا مأموریت شما نبوغ کافی برای رتبه بالا شدن در گوگل را نشان می‌دهد یا خیر. برخی از بازارها بسیار رقابتی هستند. شرکت‌های بزرگ بر نتایج جستجو تسلط دارند. این شرکت‌ها بودجه‌های کلانی برای بازاریابی به‌طورکلی و سئو به‌طور خاص دارند. رقابت در این بازارها سخت است، بنابراین رتبه بندی سئو در این بازارها نیز سخت خواهد بود.

مثال

شاید شما در هاوایی، سفرهای دریایی می فروشید. شما امکانات بسیار خوبی را برای کودکان در نظر گرفته اید ، و به طور ویژه این سفرهای دریایی را مخصوصاً برای والدین جوان یا تنها مناسب می سازید. ارائه بهترین سفرهای دریایی در هاوایی برای والدین جوان به خوبی می تواند همان چیزی باشد که خدمات شما را منحصر به فرد می کند. بنابراین ، به دنبال چیزی باشید که باعث می شود محصول شما از رقبا جدا شود. این می تواند ماموریت شما باشد.  این حفره مناسب و همان چیزی است که شما باید به مخاطبان خود ارائه دهید.

اگر در حال ورود به یک بازار رقابتی هستید ، بهترین شرط شما این است که از ابتدا از کم شروع کنید. هنگامی که صاحب بخش کوچکی از آن حفره شدید و نام تجاری بزرگتری در تجارت سفرهای دریایی به هاوایی کسب کردید، می توانید سعی کنید سطح مسافرت خود را برای مخاطبان بیشتر (عمومی تر) ارتقا دهید. سپس ماموریت شما نیز عمومی تر خواهد شد.

 

2- لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

مرحله دوم ایجاد لیستی از کلمات کلیدی شما ، ترجیحاً در یک صفحه گسترده مانند Google Sheets یا Excel است. با در نظر داشتن مأموریت خود ، سعی کنید در ذهن مخاطبان مورد نظر خود قرار بگیرید.

  • این افراد به دنبال چه خواهند بود؟
  • هنگام جستجوی خدمات یا محصول شگفت انگیز شما ، چه نوع عباراتی می توانند استفاده کنند؟
  • محصول شما کدام یک از “مشکلات” آنها را حل می کند؟

هرچه بیشتر پاسخ‌ها را یادداشت کنید. اگر مأموریت شما روشن باشد، شما تصویری کاملاً واضح از نقاط فروش منحصربه‌فرد و امتیازهای منحصربه‌فرد خود خواهید داشت (مواردی که تجارت شمارا از دیگران جدا می‌کند). اینها اصطلاحاتی هستند که شما می‌خواهید با جستجوی آنها، پیدا شوید.

 

3- درباره کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

بعد از ایجاد این اولین لیست، وقت آن است که کمی در کلمات کلیدی خود عمیق‌تر شوید. خوشبختانه، ابزارهایی وجود دارند که تحقیقات کلمات کلیدی شمارا کمی آسان می‌کنند.

گوگل

اولین مورد خود گوگل است. کلمات کلیدی که قبلاً با آنها روبرو شده‌اید را جستجو کرده و جستجوهای Google را هنگام تایپ بررسی کنید. اینها سؤالاتی هستند که مردم درواقع از گوگل پرسیده‌اند! همچنین می‌توانید “جستجوهای مرتبط” را در صفحه نتایج Google بررسی کنید. این ابزارها انواع تغییرات عبارات کلیدی، مترادف و عبارات کلیدی مرتبط را برای شما فراهم می‌کنند. آنها را بررسی کنید و تمام عبارات کلیدی مربوطه را به لیست خود اضافه کنید.

 

4- کلمات کلیدی طولانی، دنباله دار و یا به اصطلاح (دم دراز ) را فراموش نکنید

وقتی افراد با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می‌کنند، تمایل دارند روی اصطلاحات بسیار معروف “برجسته” تمرکز کنند. متأسفانه، این کلمات کلیدی اصلی، بیشتر توسط کسب و کارها و سازمان‌های بزرگ گرفته می‌شوند. از طرف دیگر، کلمات کلیدی بلند و دم دراز، ترافیک جستجو کمتری دارند، اما رقابت کمتری نیز وجود دارد. بنابراین رتبه بندی در آن کلمات کلیدی برای شما آسان‌تر است. علاوه بر این، کلمات کلیدی دم بلند حتی از ارزش تبدیل بالاتری برخوردار هستند، زیرا بیشتر روی یک محصول یا موضوع خاص تمرکز دارند: یک جای مناسب!

کلمه کلیدی دنباله دار اغلب طولانی‌تر و تمرکز بیشتری نسبت به کلمه اصلی دارد. اگر اصطلاح شما [آموزش توله سگ] باشد، یک کلمه کلیدی دم بلند می‌تواند [آموزش توله سگ مثبت برای لابرادودلز در آمستردام] باشد. استفاده از ابزارهای ذکر شده در مرحله 3 به شما کمک می‌کند تا انواع طولانی‌تر کلمات کلیدی خود را پیدا کنید.

فراموش نکنید که کلمات کلیدی دم بلند را نیز به صفحه گسترده خود اضافه کنید. اصطلاحات اصلی و برجسته را در ستون اول قرار داده و ستون‌های (چندگانه) را برای کلمات کلیدی دنباله بلند اضافه کنید. بعداً به شما کمک می‌کند تا یک ساختار سایت مناسب ایجاد کنید. هرچه اصطلاح جستجوی شما طولانی‌تر باشد، پایین‌ترین ساختار سایت شما متعلق به صفحه آن است.

 

5- آنالیز رقبا

اینکه شما باید دنبال کلمات کلیدی دم بلند بروید، بستگی زیادی به میزان رقابت بر سر کلمات موردنظر دارد. اگر رقابت در جایگاه ویژه شما زیاد باشد، برای شما دشوار است و زمان زیادی لازم است که ازنظر رقابتی کلیدواژه‌های اصلی و برجسته موردنظر را رتبه بندی کنید. اگر رقابت کمی دارید، می‌توانید برای بیشتر اصطلاحات اصلی و برجسته خود رتبه بندی کنید. بنابراین شما باید برای SEO بنچ مارکینگ انجام دهید.

کلمات کلیدی حاصل از تحقیق کلمات کلیدی خود را، مجدداً در Google بررسی کنید. با اصلی‌ترین و برجسته‌ترین کلمات شروع کنید. صفحه نتیجه موتور جستجو (SERP-Search engine result page) را بررسی کنید. وب سایتی که در صفحه اول گوگل هستند، وب سایت‌هایی هستند که وقتی محتوای خود را برای چنین کلمه کلیدی بهینه کنید، با آنها رقابت خواهید کرد.

دقیق‌تر نگاه کنید:

  • آیا وب سایت‌های حرفه‌ای می‌بینید؟
  • وب سایت‌های شرکت؟
  • آیا شما با این شرکت‌ها ‘برابر’ هستید؟
  • آیا وب سایت شما در اندازه این سایت‌ها قرار می‌گیرد؟
  • آیا شرکت شما از اندازه مشابهی برخوردار است و آیا به همان اندازه در جایگاه شما تأثیر دارد؟

 

هنگامی‌که رقبای شما سایت‌هایی با نام‌های تجاری قوی باشند، رتبه بندی دشوارتر است. اگر مارک‌ها از تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی شناخته شوند، شانس شما برای کسب رتبه بالا حتی کمتر خواهد شد. اما با نگاهی به محتوای آنها صدمه‌ای نخواهد دید. آیا مطالب به خوبی نوشته‌شده و بهینه سازی شده است؟ اگر رقبای شما محتوای ضعیفی دارد، ممکن است فرصتی برای پیشی گرفتن از آن داشته باشید!

همچنین، نگاهی به تبلیغات در Google بیندازید. آیا وجود دارد؟ اگر حساب Google Ads دارید می‌توانید پرداخت به ازای هر کلیک را بررسی کنید. عباراتی که دارای پرداخت بالایی برای هر کلیک هستند، معمولاً به‌سختی قابل رتبه بندی در نتایج ارگانیک هستند. اطمینان حاصل کنید که در صفحه گسترده خود در مورد یافته‌های خود برای کلمات کلیدی مورد بررسی خود یادداشت کنید!

 

6- نگاه دقیق‌تری به قصد و هدف جستجو بیندازید

استراتژی‌های SEO امروز، در بیشتر موارد، باید در مورد پاسخ دادن به سؤالات افراد یا ارائه بهترین راه حل برای “مشکل” آنها باشد. هر وقت کسی یک عبارت را در یک موتور جستجو وارد می‌کند، در جستجوی چیزی است. هر نوع سؤال نیاز به پاسخ خاصی دارد.

 

سعی کنید بفهمید که مخاطبان شما وقتی یک عبارت کلیدی خاص را در Google تایپ می‌کنند، چه نیتی دارند. آیا آنها قصد دریافت اطلاعات دارند (سعی کنید اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص را پیدا کنید)، قصد ناوبری (می‌خواهید به یک وب سایت خاص دسترسی پیدا کنید)، قصد تجاری (می‌خواهند قبل از خرید در مورد چیزی تحقیق کنند) یا قصد معامله (که اکنون به دنبال خرید چیزی هستند)؟

با دقت در نوع صفحاتی که قبلاً رتبه بندی شده‌اند، می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد هدف جستجو در برخی از جستجوها کسب کنید.

  • آیا بیشتر صفحات محصول را می‌بینید؟
  • یا تعداد زیادی پست وبلاگ اطلاعاتی؟
  • ویدئو می‌بینید؟
  • یا ترکیب موارد است

همه اینها نکاتی است برای آنچه گوگل هدف جستجوی یک جستجوی خاص را فرض می‌کند. در این پست نحوه استفاده از نتایج جستجو برای ایجاد محتوای عالی متناسب با هدف درست توضیح داده‌شده است.

بفهمید کدام نوع قصد و هدف جستجو در عبارات کلیدی شما اعمال می‌شود و دوباره یافته‌های خود را به صفحه گسترده خود اضافه کنید!

 

7- یک استراتژی کلمه کلیدی را تعیین کنید

بر اساس داده‌هایی که اکنون جمع آوری کرده‌اید، می‌توانید استراتژی کلمات کلیدی را تعیین کنید. اگر مراحل بالا را دنبال کرده باشید، باید یک صفحه گسترده با تعداد قابل‌توجهی از کلمات کلیدی و اطلاعات مربوط به رقبا و هدف جستجوی مخاطبان خود برای این عبارات کلیدی داشته باشید.

اکنون به این سؤال فکر کنید: وب سایت من در مقایسه با وب سایت‌های SERP چگونه به کار خود ادامه می‌دهد؟ آیا از نظر اندازه و بودجه بازاریابی یکسان هستید: پیش بروید و روی اصطلاحات اصلی تمرکز کنید. در غیر این صورت: ابتدا کلمات کلیدی طولانی‌تر را امتحان کنید. تمرکز بر روی کل کلمات کلیدی دنباله بلند به خوبی می‌تواند ترافیک زیادی را به خود جلب کند. هنگامی‌که موفق به رتبه بندی برای آن کلمات کلیدی دم بلند شدید، هدف برای اصطلاحات اصلی و برجسته آسان‌تر خواهد شد.

وقتی تصمیم گرفتید که به کجا بپرید، به نوع محتوا فکر کنید: قصد و هدف جستجو برای عبارات کلیدی من چه بود؟ مخاطب من به دنبال چه چیزی است؟ اما همچنین، کدام محتوا را می‌توانم ایجاد کنم که هنوز وجود ندارد و چگونه می‌توانم از نظر کیفیت یا ارائه راه‌حل‌ها برجسته باشم؟ این به شما کمک می‌کند تا در مورد نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید تصمیم بگیرید.

 

8- شروع به ساخت صفحات فرود کنید

از نظر تئوری، این مرحله از حیطه تحقیقات کلمات کلیدی خارج است. اگر بخواهید ترافیک سایت را افزایش دهید، ایجاد صفحات فرود جذاب بسیار ضروری است. بنابراین، شما باید برای جستجوی خود صفحات فرود ایجاد کنید. اما لازم نیست همه این صفحات را فوراً ایجاد کنید. این می‌تواند یک تلاش طولانی مدت باشد. استراتژی کلمات کلیدی به شما در اولویت بندی کمک می‌کند.

برای عبارات کلیدی مهم، مقالات محتوای سنگ بنای اصلی را ایجاد خواهید کرد. مقالاتی که بهترین محتوای ممکن معتبر و همه‌جانبه را در مورد آن کلمه کلیدی ارائه می‌دهند. همه مقاله‌های پشتیبانی کننده و با کلمات کلیدی طولانی شما به این محتوای سنگ بناها پیوند خواهند شد. این باید بخشی از استراتژی پیوند داخلی شما باشد.

 

به نحوه جستجوی کلیدواژه برای سئو می پردازیم. در بخش اول این مقاله به اهمیت و تاثیر تحقیق کلمات کلیدی در سئو  پرداختیم. در ادامه به نکاتی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی خواهیم پرداخت. همه اینها ممکن است کاملاً ساده به نظر برسد. اما ما می‌دانیم که نیاز به کار بسیار زیادی دارد و گفتنش آسان تر از انجام دادنش است. زمانی که وارد عمل شوید، ممکن است برخی از مسائل یا سؤالات رایج برایتان پیش بیاید. در اینجا ما چند نکته برای حل آنها ارائه خواهیم داد!

 

آخرین و جدیدترین راهنما برای سئو

لیست کلمات کلیدی خود را در اولویت قرار دهید

چند کلمه کلیدی باید داشته باشید؟ خوب ، ما نمی‌توانیم تعداد دقیق کلمات کلیدی که نیاز خواهید داشت را به شما بگوییم ، اما می‌توانیم بگوییم که به تعداد زیادی از آنها نیاز دارید. هر تعداد که فکرش را بکنید. هرچند، بیش از 1000 کلمه کلیدی احتمالاً بسیار زیاد است! حتی اگر یک تجارت کوچک باشید، احتمالاً با چند صد کلمه کلیدی مواجه خواهید شد.

اما نیازی به ایجاد صفحات مستقیم برای همه اینها نیست. می‌توانید ذره ذره محتوا اضافه کنید. به این فکر کنید که اکنون می‌خواهید چه کلمات کلیدی را رتبه بندی کنید. شاید کلمات طولانی و دم دراز یکی از این کلمات باشند؟ همچنین باید فکر کنیدکدام یک از آنها فوری و مهم نیستند. اولویت های خود را بشناسید و برای ایجاد محتوای خود برنامه ریزی کنید.

 

برای سئو عبارت کلیدی اصلی و مترادف آن، فقط به یک صفحه نیاز دارید

در گذشته ، برای سئو هر یک از کلمات کلیدی که می‌خواستید برای آنها در جستجو پیداشوید، صفحه فرود مخصوص به خود را باید ایجاد می‌کردید. امروزه موتورهای جستجو آنقدر هوشمند هستند که بیشتر از هدف جستجو استفاده می‌کنند تا بهترین پاسخ را به جستجوگران برای سوالات خود بدهند. صفحه ای که به بهترین وجه به این سؤالات پاسخ دهد، در بالا رتبه بندی خواهد شد. موتورهای جستجو همچنین تفاوت های ظریف بین کلمات کلیدی را درک می‌کنند، بنابراین شما مجبور نیستید برای همه تغییرات ظریف یک کلمه کلیدی ، مانند مترادف ، صفحات فرود ایجادکنید.

این بدان معنا نیست که شما نباید از مترادف استفاده کنید!

در واقع ، مترادف ها واقعاً می‌پردازیم خوانایی نسخه شما را بهبود ببخشند ، بنابراین حتماً از آنها استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید پلاگین یوست به شما امکان می‌دهد محتوای خود را برای مترادف ها و عبارات کلیدی مرتبط بهینه کنید. می‌توانید کلمات مترادف را با کلمه خود در زیر برگه آنالیز سئو در نوار کناری Yoast SEO خود پر کنید. اگر می‌خواهید بیش از یک مورد را پر کنید ، می‌توانید آنها را با ویرگول از هم جدا کنید. وقتی نوبت به اضافه کردن عبارات کلیدی مرتبط به متن شما می‌رسد، Yoast یک ویژگی عالی دارد که می‌خواهیم درباره آن بیشتر بدانید. پس بیایید در مورد آن صحبت کنیم.

 

برای کمک به Google برای درک متن شما ، کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید

عبارات کلیدی مرتبط کلمات و مفاهیمی هستند که درک عبارت کلیدی اصلی شما را تعمیق و گسترده می‌کنند. آنها حتی به گوگل کمک می‌کنند تا موضوعی که درباره آن صحبت می‌کنید را بهتر درک کند. با استفاده از امکان عبارات کلیدی مرتبط در یوست میتوانید در متن خود درکی کامل از کلمه کلیدی اصلی خود را در مقاله ای که می‌نویسید ایجاد کنید.

چگونه می‌توان عبارات کلیدی مرتبط را پیدا کرد که به رتبه بندی کلمه کلیدی اصلی شما کمک کند؟  شاید بتوانید به چند عبارت کلیدی مرتبط فکرکنید، اما ما فکر می‌کنیم امکان داده های کلمات کلیدی مرتبط، ایمن ترین شرط است.

از وردپرس استفاده می کنید؟

ابزار یوست در وردپرس با ابزار SEMrush یکپارچه سازی شد تا عبارات کلیدی مرتبط را پیشنهاد دهد. ابزار SEMrush حتی حجم و روند جستجو را برای هر عبارت کلیدی به شما نشان می‌دهد. از آنجا که SEMrush یکی از شرکت های پیشرو در زمینه جستجوگرها و نرم افزارهای بازاریابی در جهان است ، این امر به شما کمک می‌کند عبارات کلیدی مرتبط مناسب را برای محتوای خود پیدا کنید. این ویژگی را می‌توانید در نوار کناری و متا جعبه Yoast SEO پیدا کنید.

به سادگی به دکمه “دریافت عبارتهای کلیدی مرتبط ” در زیر قسمت “عبارت کلیدی اصلی” بروید و روی آن کلیک کنید. اولین باری که روی این کلیک می‌کنید، باید حساب SEMrush خود را متصل کنید یا یک حساب کاربری ایجادکنید. به Yoast SEO اجازه استفاده از آن را بدهید. بعد از اینکه حساب خود را متصل کردید ، می‌توانید روی دکمه “دریافت عبارتهای کلیدی مرتبط” کلیک کنید و عبارات کلیدی مرتبط را فوراً پیدا کنید:

ویژگی کلمه کالیدی مرتبط در SEMrush به صورت رایگان در دسترس است ، اما اگر از نسخه پرو (Premium) استفاده کنید مزایای استفاده از آن را در ویژگی عبارت کلیدی مرتبط خواهید داشت. این ویژگی به شما امکان می‌دهد عبارات کلیدی مرتبط و حتی مترادف را به فیلدی در نوار کناری یا متا جعبه Yoast SEO اضافه کنید. به این ترتیب می‌توانید به راحتی محتوای خود را برای چندین عبارت کلیدی و مترادف بهینه کنید.

 

نتایج کلمات کلیدی یک کلمه ای و منفرد و جمع را بررسی کنید

سئو کلمه کلیدی یک کلمه ای و تکی را هدف قرار دهیم یا کلمه کلیدی چندتایی و جمع؟

خوب ، این به پرس و جو در مرورگرها بستگی دارد. از آنجا که گوگل در مورد هدف جستجوی شما بیشتر می‌آموزد، می‌تواند آنچه را که می‌خواهید بهتر حدس بزند. به عنوان مثال ، اگر کلمه “کتاب” را جستجو می‌کنید، نتیجه ای متفاوت از جستجوی کلمه “کتاب ها ” خواهید داشت. ظاهراً گوگل فکر می‌کند که در حالت اول به دنبال تعریفی هستید ، در حالت دوم معتقد است که قصد خرید کتاب را دارید. بنابراین مطمئن شوید که می‌دانید چه چیزی در صفحه خود ارائه می‌دهید و آن کلمه یا کلمات، متناسب با پرس و جو و نتیجه ای باشد که گوگل با آن پرس و جو ارائه می‌دهد.

نسخه حرفه ای ابزار یوست (Yoast SEO Premium)

ابزار یوست در نسخه حرفه ای خود (Yoast SEO Premium) از شکل متفاوتی از کلمات کلیدی اصلی پشتیبانی می‌کند (با عنوان keyword stemming)، بنابراین به طور خودکار تمام اشکال مختلف عبارت کلیدی اصلی شما را در متن شناسایی می‌کند ( مثلا عبارت کلمه کلیدی مشاوره مدیریت به صورت مشاوره کسب و کار و سازمان در مدیریت هم پیدامی‌کند).

بنابراین ، دیگر لازم نیست پست خود را برای یک فرم کلمه خاص بهینه کنید. بهینه سازی پست شما به روندی کاملاً طبیعی تبدیل شده. با این حال ، دلایلی وجود دارد که شما هنوز هم می‌خواهید یک فرم کلمه ای خاص از یک کلمه کلیدی را بهینه کنید. در این حالت ، می‌توانید عبارت کلیدی اصلی خود را در نقل قول ها قرار دهید: “بهترین کتاب های موجود”. در این حالت یوست در هنگام بررسی محتوای شما ، فقط کلمه کلیدی اصلی دقیق را در نظر می‌گیرد.

 

فقط یکبار از کلمه کلیدی استفاده کنید

مراقب باشید ، نباید بیش از یک بار دقیقا از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید ، ممکن است رتبه بندی شما از کاهش رتبه کلمات کلیدی رنج ببرد. گوگل به سختی می‌تواند بین محتوایی که بسیار شبیه به هم هستند تمیز دهد. بنابراین ممکن است پست ها یا صفحات بسیار مشابه را در رتبه پایین تری قرار دهد.
ابزار یوست همچنین ، اگر دو بار از یک کلمه کلیدی استفاده کنید ، در بخش توضیحات همان کلمه، به شما هشدار می‌دهد.

آیا فهمیدید قبلاً از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی مشابه یا بسیار مشابه در پست ها و صفحات مختلف استفاده کرده اید؟ بنابراین ، احتمالاً منطقی است که محتوای خود را بررسی کنید و شاید برخی از آنها را ادغام / حذف / هدایت کنید.

 

امتحان کنید ، ارزیابی کنید و دوباره امتحان کنید

هنگامی که شما تجزیه و تحلیل دقیق شانس خود را برای رتبه بندی برای سئو کلمه کلیدی خاص انجام دادید، مرحله بعدی نوشتن یک مقاله شگفت انگیز و بهینه سازی آنست. دکمه انتشار را بفشارید و آن را منتشر کنید و در رسانه های اجتماعی و خبرنامه خود به اشتراک بگذارید. اطمینان حاصل کنید که بک لینک های (backlinks) خوبی را جذب خواهید کرد. و کمی صبر کنید.

رتبه بندی خود را بررسی کنید. آیا مقاله شما ظاهر می‌شود؟ آیا به صفحه اول SERP های Google وارد شد؟ یا اینکه در صفحه 2 یا 3 پنهان شده است؟ حتماً مقالات خود را در SERP ها ارزیابی کنید. اصطلاحاتی را که برای آن مقالات خود را بهینه کرده اید ، در گوگل جستجو کنید. بررسی کنید که آیا تلاش شما جواب می‌دهد یا نه!

اگر قادر به رتبه بندی در صفحه اول نیستید ، سعی کنید مقاله دیگری بنویسید که روی یک کلمه کلیدی (حتی) دم بلندتر متمرکز باشد. آن را کمی خاص تر ، جمع بندی کنید. و ببینید چطور پیش می‌رود. دوباره ارزیابی کنید. این روند را ادامه دهید تا زمانی که به صفحه اول SERP ها بروید!

 

تحقیق سریع کلید واژه

در یک دنیای ایده آل ، شما می‌توانید برای سئو کلمات کلیدی خود تحقیق کنید، یک جدول اکسل زیبا بسازید و صفحات فرود را برای هر یک ایجاد کنید. ساختار سایت شما بی عیب و نقص است و شما هر روز مطالب و مقالات وبلاگ می‌نویسید و می‌نویسید و باعث می‌شوید رتبه سایت شما در گوگل بالاتر و بالاتر برود.

اما ، ما در دنیای واقعی زندگی می‌کنیم.

تحقیقات کلمات کلیدی شما همیشه به این گستردگی نخواهد بود. برخی از پست ها یا مقالات شما در سایت با یک استراتژی عالی نوشته نشده اند. این پست ها فقط به این دلیل که در آن زمان موضوع اخبار بودند یا شما از چیزی برای نوشتن آن الهام گرفتید، در سایت گذاشتید. البته این نوع مقالات مشکلی ندارند.

اگر چیزی می‌نویسید که دقیقاً متناسب با استراتژی سئو کلمات کلیدی شما نیست ، این بدان معنا نیست که  آن محتوا را رتبه بندی نکنید. می‌توانید از آن مطلب و مقاله برای رتبه بندی در مورد چیزی که مربوط به اصطلاحات موجود در لیست استراتژی کلمات کلیدی خودتان است، استفاده کنید. از ابزارهای ذکر شده در مرحله 3 و گوگل ترند ( Google Trends ) برای بررسی سریع کلمه کلیدی که می‌خواهید برای آن رتبه بندی شوید استفاده کنید. حداقل ، کمی وقت بگذارید و به این فکر کنید که چگونه مقاله یا وبلاگ خود را با استراتژی کسب و کار خود متناسب کنید. بعد از همه این چیزها ، اگر شما در حال نوشتن محتوای ارزشمند هستید ، باید آن را رتبه بندی کنید!

 

آماده اید؟ شروع به نوشتن کنید!

تحقیقات کلمات کلیدی باید شروع هر استراتژی سئو پایدار باشد. نتیجه یک لیست طولانی از کلمات کلیدی است که دوست دارید برای آنها در جستجو پیدا شوید. اما سخت ترین قسمت هنوز در پیش است: نوشتن تمام آن مطالب. شما باید مقاله ها و پست های وبلاگ را برای هر کلمه کلیدی مورد نظر خود که دوست دارید برای آن پیدا شوید، بنویسید. این کاملا یک چالش است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: yoast

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات