ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

هشت نکته برای افزایش مخاطبین شبکه های اجتماعی

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
هشت نکته برای افزایش مخاطبین شبکه های اجتماعی

در این مقاله از مدیرنو؛ به هشت نکته برای افزایش مخاطبین شبکه های اجتماعی می پردازیم. مهم نیست که در چه مرحله ‌ای از شروع کسب و کار هستید، تازه می‌خواهید کار خود را آغاز کنید یا مخاطبین رسانه اجتماعی خود را افزایش دهید. شما می‌توانید به افراد بیشتری از طریق رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات دسترسی پیدا کنید، با شروع بهتر به افزایش فروش بیشتری در آینده دست خواهید یافت.

بنر میان مقاله فروش

هشت نکته برای افزایش مخاطبین شبکه های اجتماعی

1. ایجاد پروفایل‌ و صفحات اجتماعی قدرتمند

برای داشتن پروفایل‌ها و صفحات اجتماعی قدرتمند شما نیازمند عکس‌های مختص به برند خودتان، عکس پروفایل یا لوگو مجموعه و واردکردن تمام جزئیات هستید. این اطلاعات 160 کاراکتری در توئیتر شامل بیوگرافی، لینک وبسایت و آدرس می‌باشد. فیسبوک از شما یک توضیح کوتاه، لینک وبسایت، آدرس و شماره تلفن درخواست می‌کند. فیلدها را برای صفحات و پروفایل های صفحه اجتماعی خود تا حدی که برایتان امکان‌پذیر است کامل پر کنید. پیش از شروع کار خود 5 تا 10 مطلب جدید را برای جذب مخاطب به اشتراک بگذارید. این کار موجب دنبال‌کردن (follow) کسانی می‌شود که از صفحات شما بازدید می‌کنند.

2. محتواهای با کیفیت به اشتراک بگذارید.

حتی قبل از آغاز کار، با اشتراک‌گذاری مطالب مورد علاقه مخاطبین هدف  شروع به جذب مخاطب کنید.
محتوای کاربردی در مورد کسب و کارتان به اشتراک بگذارید مانند مقالات، پادکست‌ها، ویدئوها، سخنرانی‌ها و اینفوگرافیک‌هایی که توسط شما یا دیگران تهیه شده باشد.

3. استفاده از ویژگی دوست‌یابی

اکثر شبکه‌های اجتماعی این ویژگی را دارند که شما را با افرادی که می‌شناسید، ارتباط می‌دهند. توئیتر جستجوی مخاطبین ایمیل را برای شما فراهم می‌سازد، فیسبوک علاوه بر جستجوی مخاطبین به شما امکان جستجوی پیشرفته‌ را نیز می‌دهد، اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا دوستان فیسبوکی خود را در این اپلیکیشن بیابید. لینکدین نیز همچنین به شما امکان جستجوی مخاطبین و یافتن همکلاسی‌ها و همکاران فعلی و قبلی براساس اطلاعات پروفایلتان را می‌دهد.

4. افزودن لینک‌های حساب‌های کاربری اجتماعی به سایت خودتان

شما می‌توانید این کار را با اضافه‌کردن آیکون‌های شبکه اجتماعی به سایت خود انجام دهید.

با این کار کاربران سایت با شبکه های اجتماعی شما آشنا شده و در آن شبکه ها نیز مطالب شما را دنبال کرده و اگر محتوای تولید تان برایشان جذابیت داشته باشد با دوستان به اشتراک خواهند گذاشت.

5. افزودن لینک‌های حساب‌های کاربری اجتماعی را به امضای ایمیل (email signature) خودتان

با لینک‌کردن‌ شبکه اجتماعی خود به امضای ایمیلتان، مطمئن می‌شوید همه افرادی که از طریق ایمیل با آنها در ارتباط هستید متوجه کار جدید شما خواهند شد. همچنین می‌توانید آیکون‌های شبکه اجتماعی یا لینک متن استاندارد آنها را در ایمیل قرار دهید یا از سایت‌هایی نظیر WiseStamp برای ایجاد امضای ایمیل حرفه‌ای کمک بگیرید .

6. حساب‌های کاربری شبکه اجتماعی خود را متقابلاً تبلیغ کنید.

 اگر مخاطبان زیادی در یک شبکه اجتماعی دارید از آنها بخواهید از طریق دیگری نیز با شما ارتباط داشته باشند. به عنوان مثال از کاربران خود در توئیتر بخواهید که اگر در پینترست (Pinterest) عضو هستند از آن طریق نیز شما را دنبال کنند. همچنین می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را به یکدیگر لینک دهید برای مثال پینترست اجازه لینک به توئیتر و فیسبوک را به شما می‌دهد.

اگر در هر شبکه اجتماعی محتوای یکتا و منحصر به فردی برای مخاطبان ارائه کنید بهتر می توانید آنها را جذب و حفظ کنید.

7. استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی

وقتی که عکس‌ها و ویدئوهای خود را به اشتراک می‌گذارید، حتماً از هشتگ در توضیحات خود استفاده کنید.
هشتگ‌ها توسط کاربران اینستاگرام برای پیدا‌کردن مطالب با موضوعات خاص استفاده می‌شود.
هنگامی‌که افراد از طریق هشتگ عکس‌ها و ویدئوهایتان را می‌بینند، می‌توانند با یک کلیک شما را دنبال کنند.

8. اظهار نظر کردن در مورد پست‌های دیگران اظهارنظر

لینکدین، اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی به کاربران خود اجازه می‌دهد تا وبلاگ‌های خود را پست کنند و برخی از کاربران هزاران فالوئر دارند. افرادی را پیدا کنید که متناسب با موقعیت شما هستند، آخرین پست‌های آنها را دنبال کنید و با مخاطبین هدف خود از طریق اظهارنظر در مورد پست‌ها تعامل برقرار کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: entrepreneur

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات