ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

مزایا و فواید استاندارد ایزو

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
مزایا و فواید استاندارد ایزو

در این مقاله از مدیرنو؛ به مزایا و فواید استاندارد ایزو می‌پردازیم. 10 مزیت استانداردهای ایزو در شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) را خواهیم گفت. اگر شما جزء سازمان‌های کوچک و متوسط هستید که می‌خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید، این مقاله به شما نشان می‌دهد که استانداردهای ایزو چگونه به شما کمک می‌کنند، همان‌طور که به هزاران سازمان پیش از شما برای گسترش کسب و کارشان کمک نموده‌اند.

بنر میان مقاله فروش

در این مقاله به 5 مزیت و فواید اولیه استانداردهای ایزو پرداخته و در مقاله بعدی به 5 مزیت و فواید استاندارد باقی‌مانده خواهیم پرداخت.

مزایا و فواید استاندارد ایزو

استانداردهای ایزو

  1. کمک می‌کند کیفیت کالا و خدمات خود را بهبود دهید.
  2. کمک می‌کند رشد کنید، هزینه‌های خود را کاهش و سود خود را افزایش دهید.
  3. به کسب و کار شما یک مزیت رقابتی می‌دهد.
  4. به سازمان شما برای ورود به بازارهای جهانی و صادرات کالا و خدمات کمک می‌کند.
  5. کمک می‌کند مشتریان جدید ایجاد کرده و کسب و کار موجود خود را گسترش دهید.
  6. به شما کمک می‌کند با سازمان‌های بزرگ رقابت کنید.
  7. کمک می‌کند که اعتبار خود را افزایش داده و اعتماد مشتریان را جلب کنید.
  8. کمک می‌کند فرآیندهای کسب و کار شما واضح شده و بهره وری افزایش پیدا کند.
  9. کمک می‌کند زمینه‌های بازاریابی خود را تقویت کنید.
  10. برای رویارویی و درک بهتر قوانین به شما کمک می‌کند.

 

10 مورد از فواید و مزیت های استاندارد ایزو از نگاه مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط (SMEs):

ما با 10 کسب و کار کوچک و متوسط درباره اینکه چه طور استاندارد ایزو در ارتقای کسب و کارشان تأثیر مثبت داشته صحبت کردیم. این سازمان‌ها که بین 3 تا 48 نفر کارمند داشتند، بیان کردند که استانداردهای ایزو: ابزارهایی برای ارتقای سطح محصولات و خدماتشان فراهم آورده، بازارها و مشتریان جدید ایجاد نموده، به رشد سریع‌تر کسب و کارشان کمک کرده و درنهایت منجر به افزایش سودآوری گردیده است.

 

1 -استانداردهای ایزو کمک می‌کند کیفیت کالا و خدمات خود را بهبود دهید:

کسب و کارهایی که خدمات تخصصی ارائه می‌کنند، نیازمند استانداردهای فنی مانند ISO/IEC 17025 (الزامات عمومی برای صلاحیت آزمایشگاه‌های تست و کالیبراسیون) و ISO 1996 (سری استانداردهای آکوستیک برای اندازه گیری و ارزیابی صداهای محیط) اند، که به‌نوبه خود در بهبود کیفیت محصولات یاری‌رسان هستند. تعهد فرآیند استاندارد سازی، این فرصت را به سازمان‌ها می‌دهد تا در توسعه استانداردها شریک شده و مشتریان را از کیفیت محصولات و خدمات مطمئن کنند. ”

توضیحات بالا توسط مدیر فنی و مهندسی شرکت (db laboratorio de Engenharia Acústica) واقع در برزیل ارائه‌شده. این سازمان 9 نفر کارمند دارد و خدمات مهندسی تخصصی آکوستیک فراهم می‌کنند.

به‌عنوان کسی که با تأمین کننده‌ها در ارتباط است و احتمالاً مسئولیت تصمیم گیری خرید را بر عهده دارد، چطور اطمینان حاصل می‌کنید که تأمین کنندگان انتظارات شمارا درک کرده و به‌طور مداوم توانایی تأمین محصولات و خدمات مورد انتظار و خواسته شمارا دارند؟ محصولات و خدماتی که دارای ایزو ۹۰۰۰ یا ۹۰۰۱ هستند، چطور می‌توانند به شما کمک کنند؟

2- استانداردهای ایزو کمک می‌کند رشد کرده، هزینه‌های خود را کاهش و سود خود را افزایش دهید.

“استاندارد ایزو کمک کرد تا به ازاهای جدید برای محصولاتمان پیداکرده و تولید و مدیریت نانو مواد را با اطمینان بیشتری انجام دهیم. موارد ایمنی جدید پیداشده در این زمینه باعث رشد قابل‌توجه سازمان‌ها شده است. شرکت Avanzare به‌عنوان یکی از اولین شرکت‌ها که استاندارد ایزو نانو مواد و فناوری نانو رو اخذ کرده (ISO/TS 12025 و ISO/TR 13121 و ISO/TR 13329) جایگاه خود را در رهبری بازار نانو مواد تثبیت کرده است.

به‌طور طبیعی پیاده سازی استانداردها برای شرکت‌ها هزینه بردار می‌باشد، اما این هزینه به‌سرعت با ایجاد محصولات و فرآیندهای جدید در راستای هدایت همین استانداردها جبران می‌شود. در حال حاضر زمان رشد در عرصه بین‌المللی است، بنابراین پیاده سازی استانداردهای بین‌المللی به این معنی خواهد بود که ما می‌توانیم محصولات خود را با مقررات بین‌المللی حال و آینده منطبق کنیم.”

ایزو بیش از 40 استاندارد در زمینه نانو مواد و نانوتکنولوژی ارائه کرده است.

این توضیحات توسط مدیر عامل شرکت Avanzare واقع در اسپانیا ارائه‌شده است. این سازمان دارای 35 نفر نیروی انسانی می‌باشد که راه‌حل مبتنی بر فناوری نانو فراهم می‌کنند.

 

3- استاندارد ایزو به کسب و کار شما یک مزیت رقابتی می‌دهد.

یکی از فواید استاندار ایزو ایجاد مزیت رقابتی است. ” وقتی ما فعالیت خود را در سال 2000 آغاز کردیم، برای من به‌عنوان مؤسس واضح بود که، سازمان به یک استاندارد برای تضمین خدمات ما نیازمند است. ما همیشه باکیفیت بالا کار می‌کردیم و می‌خواستیم که مشتریان ما نیز این را دانسته و درک کنند. در آن زمان ما می‌خواستیم با سازمان‌های بزرگ همکاری کنیم که آنها خواستار بازرسی روش‌ها و استانداردهای عملی بودند. در این زمان بود که با استاندارد ایزو 9001:2008 آشنا شدیم و گواهی مرتبط با آن را اخذ کردیم. این تصمیم، کیفیت محصولات و خدمات ما را در بالاترین حد ممکن نگه‌داشته، که به‌نوبه خود باعث بهبود روابط ما با مشتریان، کسب اعتماد آنها و درنهایت خروجی و سود بیشتر شده است.”

این توضیحات توسط مدیر عامل و مؤسس شرکت MC Fire Protection واقع در انگلستان بیان‌شده. این سازمان با دارا بودن 9 کارمند وظیفه تأمین و حفظ تجهیزات ایمنی مقابله با آتش را دارد. خدمات مشاوره‌ای مرتبط با ارزیابی ریسک آتش را ارائه می‌دهد.

ایزو ۹۰۰۱: ۲۰۱۵ یک استاندارد از مجموعه سیستم مدیریت کیفیت می‌باشد که به شرکت‌ها و سازمان‌ها برای بهره‌وری بیشتر و افزایش رضایت مشتری کمک می‌کند.

مقاله “چگونه از استاندارد ایزو ۹۰۰۱: ۲۰۱۵ استفاده کنیم؟ ” به توضیحات بیشتری در این خصوص می‌پردازد.

4- استاندارد ایزو به سازمان شما برای ورود به بازارهای جهانی و صادرات کالا و خدمات کمک می‌کند.

یکی از فواید استاندار ایزو صادرات است. استانداردهای هماهنگ با سازمان، دسترسی به بازار را به دلیل کاهش زمان و هزینه به‌ویژه برای سازمان‌های کوچک و متوسط آسان‌تر می‌کنند. علاوه بر این، استانداردها می‌توانند به برند سازی نام تجاری و افزایش سطح اطمینان مشتریان کمک کنند. استانداردها به مشتریان اطمینان می‌دهند که فرایندها و فناوری‌های شما آزمایش‌شده و قابل‌اطمینان‌اند.

شرکت Nanotron مخترع یک تکنولوژی ثبت‌شده برای موقعیت‌یابی محلی (LPS) است که مکمل GPS در داخل یا خارج از خانه می‌باشد. این سازمان دنباله‌رو ISO/IEC 24730-5 (فناوری اطلاعات – سیستم‌های زمان و محل واقعی) می‌باشد. قیمت رقابتی به نسبت عملکرد سیستم ما، امکان دسترسی به بازارهای در حال رشد را به ما می‌دهد. استانداردها ضرورت نفوذ به بازارهای جهانی هستند.

این توضیحات توسط مدیرعامل شرکت آلمانی Nanotron Technologies Ltd بیان‌شده است. این سازمان با دارا بودن 22 کارمند در ارائه اطلاعات موقعیت و سیستم‌های ارتباطاتی، فعالیت می‌نماید.

 

5- استانداردهای ایزو کمک می‌کند مشتریان جدید یافته و کسب و کار خود را گسترش دهید.

یکی از فواید استاندار ایزو پیداکردن مشتریان جدید است. پایه‌های محکم برای ایجاد یک کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. استانداردهای ایزو سنگ بنای کسب و کارهای کوچک هستند. کسب و کارهایی که مایل به گسترش مشتری مداری خود هستند، می‌توانند از استانداردهای ایزو استفاده کنند.

استفاده از سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 به سازمان‌های کوچک کمک می‌کند که کیفیت فرآیندهای خود را بهبود دهند. هزینه‌هایی که به علت استفاده از شیوه‌های نا کارآمد تحمیل‌شده در سازمان را کاهش دهند. این ممکن باعث ایجاد یک موقعیت جدید در کسب و کار شود که قبل از پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت وجود نداشته است.

شرکت Moselli Industries Ltd تنها با استخدام 5 نفر نیروی تمام وقت و 2 عضو همکار پاره وقت قادر شد سیستم‌های مدیریت کیفیت را به بهترین شکل پیاده سازی کرده و از مزایا و فواید استاندارد ایزو بهره‌مند شود.

این توضیحات توسط مدیر شرکت کنیایی، Moselli Industries Ltd بیان‌شده. این سازمان تولید کننده پودر صابون باکیفیت و سایر محصولات تمیز کننده و همچنین توزیع کننده انحصاری محصولات ایتالیایی Hyproclean در کنیا است.

ادامه دارد…

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات