ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه از نظر مدیر سازمان ارزشمندتر شویم؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چگونه از نظر مدیر سازمان ارزشمندتر شویم؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه چگونه ازنظر مدیر سازمان ارزشمندتر شویم می‌پردازیماین یک واقعیت در زندگی حرفه‌ای است که اگر کسی پشتیبان و همراه شما باشد، مسیر موفقیت شغلی‌تان هموارتر است. این “فرد” مدیر سازمان شماست و دستیابی به حمایت مدیر ارزش این را دارد که هرچه در توان دارید انجام دهید تا در نظر او توانمند به نظر برسید.

کسب حمایت مدیر سازمان

در اینجا 6 ایده و روش برای رسیدن به این مهم گنجانده‌شده است:

1– تلاش برای درک و حمایت از اهداف مدیر سازمان

چیزی بیشتر از این طرز فکر که “من به اهداف و تعهدات اهمیت می‌دهم” سبب حمایت از راه و هدف موردنظر مدیرتان نمی‌شود. شاید مجبور شوید که درباره اهداف و آرمان‌های او کمی واکاوی کنید. اطمینان حاصل کنید که اهداف شما با اهداف وی سازگار است. برای این کار سؤالات روشن و واضح بپرسید.

در مقاله “چگونه با مدیری که قبلاً همکارتان بوده رفتار می‌کنید؟ “به شما می‌آموزد که چگونه باید با مدیری که قبلاً همکارتان بوده رفتار کنید.

2 – به میزان مناسب با مدیر سازمان ارتباط برقرار کنید:

هر مدیر درزمینه ارتباط با کارمندان نظر متفاوتی نسبت به دیگر مدیران دارد. برخی به‌طور منظم ارتباط داشته و به جزئیات کارها توجه می‌کنند. برخی دیگر فقط در خصوص مسائل مهم صحبت می‌کنند. به نشانه‌های رفتاری آنها، ازجمله علاقه یا بی‌حوصلگی آنها به موضوعی خاص توجه کنید، و رفتار خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

داشتن یک رابطه مثبت، سازنده و سالم با مدیر برای دستیابی به موفقیت حرفه‌ای حیاتی است. داشتن رابطه خوب با او به شما کمک می‌کند تا با اولویت‌های سازمان خود همراه شده، محدودیت‌ها را درک کرده و به منابع مورد نیاز برای انجام کارها دسترسی داشته باشید.

3– به‌طور ناخواسته مدیر را غافلگیر نکنید:

هیچ‌کس اتفاقات ناگهانی و منفی را دوست ندارد. اگر احساس می‌کنید قسمتی از کار مشکل دارد، برای اطلاع دادن این موضوع به مدیرتان درنگ نکنید. هشدار پیش از موعد شما، او را قادر می‌سازد تا مشکل را حل کند یا حداقل برنامه‌ای برای چگونگی به اشتراک گذاشتن آن با دیگر افراد سازمان مهیا کند.

4– برای کسب حمایت مدیر سازمان ، همیشه یک برنامه داشته باشید:

مخرب‌ترین عبارت برای اعتبار شما نزد مدیر این است: “به نظر شما من باید چه‌کار کنم؟” این عبارت را از فهرست واژگان خود حذف کنید و به یاد داشته باشید که با یک برنامه کامل و منسجم وارد اتاق مدیر شوید، ترجیحاً با دو گزینه که یکی از آنها در اولویت باشد. همیشه برای حمایت از پیشنهاد خودتان آمادگی داشته باشید و دلایل محکم و قانع‌کننده ارائه دهید.

5– ارتباطات مناسبی با سایر افراد سازمان داشته باشید:

چه متوجه شده باشید یا نه، شما یک سفیر برای مدیر و منعکس‌کننده توانایی او برای انتخاب و تربیت منابع انسانی خوب هستید. بنابراین سعی کنید رفتار متناسب با این موضوع داشته باشید. با توجه به اولویت‌های مدیر، با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید. همچنین سخت تلاش کنید تا اولویت‌های دیگر سرپرستان و گروه‌ها در سازمان را درک کنید.

6– برای کسب حمایت مدیر سازمان ، نتایج کار خود را به دور از غرور نشان دهید:

متخصصان هوشمند، نتایج موفقیت آمیز کار خود را به دور از غرور نشان می‌دهند. حتماً این توجهی ویژه‌ای را که برای رسیدن به موفقیت‌های قابل توجه به‌دست آورده‌اید را با افرادی که در این راه به شما کمک کرده‌اند قسمت کرده و گرفتار غرور بیجا نشوید..

هیچ چیزی بیشتر از اثبات استعدادها و موفقیت شما منعکس کننده‌ی صحت و درستی انتخاب مدیر و توانایی وی در ارتقای افراد با استعداد نیست. پس سعی کنید مطابق خواسته‌های او رفتار کرده و بهترین خود باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه ارزیابی عملکرد کارکنان مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: inc

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات