ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

ویژگی رهبران و افراد بلند پرواز

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
ویژگی رهبران و افراد بلند پرواز

در این مقاله به چند نکته و ویژگی افراد و رهبران بلند پرواز می‌پردازیم. همه ما می‌دانیم که جاده‌ی موفقیت پر از خطا و شکست است و اگرچه که همه‌ی مدیران و رهبران و افراد بلندپرواز ، تجربه‌ی دست‌انداز، راه‌های انحرافی و یا تصادفات شاخ‌به‌شاخ را در این جاده داشته‌اند اما سفر هر رهبر، منحصربه‌فرد است و درس‌های ارزشمندی را می‌آموزد.

دوره آموزشی

نکات و ویژگی‌های افراد بلند پرواز

1. بسیار منظم

افرادی که به طور فعال برای رسیدن به اهداف خود در دنیا تلاش می کنند، افراد بلندپرواز هستند. این افراد با عملکرد بالا اغلب چندین پروژه را در یک زمان انجام می دهند. ناگفته نماند که این افراد بدون شک نیاز دارند زندگی شخصی خود را با کار خود ترکیب کنند. این شامل گذراندن وقت با خانواده و برنامه‌ریزی کارهای شخصی مانند رفتن به باشگاه، رفتن به رویدادهای اجتماعی یا انجام کارهای منظم است.

برای تکمیل همه اینها باید بسیار سازماندهی شود و این افراد در مدیریت زمان و توانایی های سازمانی استاد هستند.

2. جزئیات گرا

جیمی جانسون، تالار مشاهیر فوتبال آمریکا، زمانی گفت: «تفاوت بین فرد معمولی و خارق‌العاده در همین یک مورد است.»

اغلب، این عنصر مخفی برای موفقیت یک فرد بلندپرواز است. در حالی که مردم عادی مایلند به انجام کاری ساده بسنده کنند، افراد بلندپرواز نیاز به برتری دارند. توجه زیاد این افراد به جزئیات سبب میشود تا به افرادی کمالگرا نیز نسبت داده شوند. این به معنای دقیق بودن است زیرا آنها می دانند که بین 99٪ و 100٪ درست تفاوت زیادی وجود دارد.

پیشنهاد میکنیم برای سنجش میزان کمالگرایی خود تست رایگان کمالگرایی هیل را بزنید.

3. ارتباطات شفاف

توانایی برقراری ارتباط موثر در تجارت بسیار مهم است. این شامل انتقال یک پیام متفکرانه و پرطنین به مشتریان، کار در کنار اعضای تیم و به اشتراک گذاری ایده ها با آنها، و توانایی در تعامل حرفه ای هنگام تعامل با سرپرستان و تصمیم گیرندگان است.

حفظ ارتباط شفاف و باز می تواند به معنای تفاوت بین تکمیل پروژه به موقع و نیاز به توضیح تاخیرهای ناشی از اشتباهات و سوء تفاهمات تازه کار باشد و تیم شما را مانند یک گروه آماتور جلوه دهد. افراد بلند پرواز در برقراری ارتباط واضح پیام خود و اطمینان از دریافت آن به صورت مورد نظر، متخصص هستند.

4. رابط

افرادی که بلند پرواز هستند ارزش ارتباط با افراد همفکر را می دانند. آنها می دانند که چگونه افراد مناسب را برای همکاری و به اشتراک گذاشتن ایده ها برای پیشبرد تلاش ها و دستیابی به اهداف خود بیابند و با آنها هماهنگ شوند. این یکی از دلایل محبوبیت گروه های شبکه است.

احتمالاً این ضرب المثل را شنیده اید که «شبکه شما دارایی خالص شماست» که در مورد قدرت شبکه سازی در تجارت به طور گسترده در مورد آن صحبت شده است. اساساً، پتانسیل شما برای رشد و موفقیت مستقیماً با کیفیت افراد و انجمن هایی که نگه می دارید مرتبط است.

اگر می‌خواهید در کسب و کار و زندگی پیشرفت کنید، مطمئن شوید که ارتباطات شما منعکس کننده جایی است که می‌خواهید باشید و می‌تواند برای رسیدن به آن ارزش به شما کمک کند.

5. پرشور

اینها کسانی نیستند که فقط برای هشت ساعت کار کنند تا در نهایت برای یک شب خوشگذرانی به خانه برگردند. افرادی که دبلندپرواز هستند کاملاً عاشق کاری هستند که انجام می دهند. هر روز صبح عشق به کار آنها را از خواب بیدار می کند و آنها را در طول روز درگیر می کند.

این چیزی است که واقعاً برای آنها و اینکه چه کسی هستند مهم است. آنها ارتباط عمیقی با فعالیت هایی دارند که در طول روز انجام میدهند.

6. مشتاق

افراد بلند پرواز نه تنها کاری که انجام می دهند را دوست دارند، بلکه از انجام آن نیز هیجان زده هستند. انجام کارشان آنقدر شادی می آورد که اغلب به دنبال کارهای بیشتری هستند.

این افراد در واقع به دنبال کار بیشتری هستند. دلیلش این است که آنقدر از کار لذت می برند که به معنای سنتی کار به نظر نمی رسد. برای آنها سرگرم کننده است و مشتاقانه منتظر انجام آن هستند. آنها تمام روز به کار خود فکر می کنند و هیجان خود را با هرکسی که ملاقات می کنند به اشتراک می گذارند.

7. رقابتی

در حالی که برخی از افراد با صرف حداقل تلاش عمل می کنند، افراد بلندپرواز نیاز به برتری دارند. این میل از درون می آید و بخشی از آنهاست. آنها باید بهترین خودشان را همه جا ارائه دهند زیرا تمایل دارند تا همیشه برنده باشند.

این افراد به جوایز مشارکت بسنده نمی کنند. آنها نیاز به پیروزی دارند. این آنها را هر روز به حرکت در می آورد. ماهیت رقابتی آنها چیز خوبی است زیرا آنها همیشه برای داشتن یک برتری بیشتر تلاش می کنند.

8. استراتژیک

با توجه به ماهیت رقابتی و نیاز به برنده شدن، افراد بلند پرواز ارزش آماده سازی لازم و توسعه یک برنامه عمل قوی را درک می کنند. اینها افرادی هستند که با اقدامات مشخص و هدفمند برای رسیدن به نتیجه مطلوب حرکت می کنند.

به ندرت این افراد را خواهید یافت که از لگن تیراندازی کنند یا فقط آن را بال بزنند. اعمال آنها کاملاً اندیشیده شده است و استدلال درستی در پشت خود دارد. آنها می دانند چه چیزی کار می کند و چه چیزی نه. آنها برای پیروزی بازی می کنند و داشتن برنامه ریزی صحیح یکی از مؤلفه های کلیدی برای ادامه موفقیت آنها است.

9. تمرکز لیزری

از لحظه‌ای که صبح از خواب بیدار می‌شویم، با عوامل بی‌شماری بمباران می‌شویم. ما مملو از تصاویر چشم نواز و فانتزی و برندهایی هستیم که برای جلب توجه ما می جنگند. ما همچنین با سیل دائمی اعلان‌ها از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، پیام‌های متنی و یادآوری‌های مهم برای رویدادهایی که بعداً امروز اتفاق می‌افتد غرق شده‌ایم. این یک جریان ثابت از سر و صدا از هر جهت است.

افراد بلندپرواز یاد گرفته‌اند که حواس‌پرتی‌ها را از بین ببرند تا تمرکز لیزری روی کارشان داشته باشند. آن‌ها مدت‌هاست که اهمیت خاموش کردن اعلان‌های مزاحم یا خاموش کردن کامل دستگاه‌ها را درک کرده‌اند. آنها همچنین در ایجاد بلوک های زمانی برای فعالیت های مهم و استفاده از مهارت های خود مدیریتی برای افزایش تمرکز و ارتقای بهره وری ماهر هستند.

10. خودکنترلی

در برخی از زمان‌ها، همه ما در رویداد شبکه‌ای شرکت کرده‌ایم و وسوسه شده‌ایم که فقط برای یک نوشیدنی دیگر بمانیم یا با دوستان برای جشن گرفتن یک مناسبت بیرون برویم و همتایان برای ادامه مهمانی تحت فشار قرار گرفته‌ایم. کسانی که پرواز می کنند می دانند که یک نوشیدنی بیشتر می تواند به سه نوشیدنی دیگر تبدیل شود و بیرون ماندن برای یک ساعت بیشتر می تواند به سرعت تبدیل به یک شب تمام شود، که می تواند منجر به دنیایی از درد و پشیمانی در روز بعد شود.

تمرین خودکنترلی به معنای شناخت ارزش ها و تعیین اولویت هاست. در حالی که ممکن است به معنای ناامید کردن چند دوست گهگاهی یا به روز نبودن آخرین نمایش های ارزشمند باشد، شما برای عملکرد مطلوب آماده خواهید شد.

به جای اینکه آن را به عنوان نیاز به فداکاری در نظر بگیرید، دیدگاه خود را به سمت اولویت قرار دادن اهداف خود تغییر دهید. و اولویت ها مستلزم تعهدات هستند، که به معنای «نه» گفتن به فعالیت هایی است که در نهایت پیشرفت را از مسیر خارج می کند یا مانع از پیشرفت می شود.

11. کنجکاو

افراد بلندپرواز، یادگیری را فرصتی برای توسعه ایده‌های جدید و پیشرفت می‌دانند. آنها ذاتا کنجکاو هستند – همیشه به دنبال راه هایی برای تقویت مهارت های خود برای به دست آوردن نتایج بهتر هستند. آنها مجذوب چگونگی کارکردن چیزها هستند و علاقه جدی به تعیین اینکه چگونه رویه ها را می توان بهبود بخشید، نشان می دهند. آنها از چالش ها منصرف نمی شوند. چیزی به نام شکست وجود ندارد، فقط بازخوردی است که باید به تلاش ادامه داد تا پاسخ را پیدا کرد.

12. متفکران راه حل محور

یکی از فاکتورهای مهمی که افراد بلندپرواز را از دیگران متمایز می کند، نحوه برخورد آنها با مشکلات است. آنها به جای اینکه وقت و انرژی خود را صرف صحبت در مورد مشکل واقعی یا احساسشان در مورد مشکل کنند، انرژی خود را روی جستجوی راه حل متمرکز می کنند. نشستن در اطراف کولر آبی و شکایت از شرایط یا تلاش برای سرزنش کردن، هرگز مشکل را حل نمی کند. تنها راه برون رفت از این مشکل، تمرکز بر کشف آن است.

13. انعطاف پذیر

تصور کنید در بزرگراه رانندگی می کنید و تابلوی نارنجی روشنی را می بینید که به شما اطلاع می دهد به دلیل کار جاده ای مسیری انحرافی در پیش است. آیا به کنار جاده می‌روید و منتظر می‌مانید تا خدمه جاده کار را تمام کنند، حتی اگر به این معنی باشد که فقط چند ساعت یا احتمالاً روز منتظر بمانید، زیرا این راهی است که انتخاب کرده‌اید؟ یا اینکه علائم را دنبال کنید و مسیر جایگزین را انتخاب کنید؟

فقط یک احمق سرسخت می نشست و منتظر می ماند. با این حال، افرادی در جهان هستند که انعطاف ناپذیر هستند و هر بار از تغییر مسیر خودداری می کنند.

افراد بلندپرواز می دانند که رسیدن به هدف مهم ترین چیز است. اگر این به معنای تنظیم یا دستکاری فرآیندی است که آنها را به آنجا می رساند، پس همینطور باشد. اگر طرح “الف” جواب نداد، پس طرح “B” و “C” و “D” و غیره را امتحان کنید تا زمانی که موفق شوید.

14. سازگار

در نگاه اول، این ویژگی شخصیتی ممکن است در تضاد با کیفیت قبلا ذکر شده انعطاف پذیری به نظر برسد، اما آنها در واقع دو روی یک سکه هستند و به زیبایی یکدیگر را تکمیل می کنند. افراد موفق در وهله اول به این دلیل موفق شدند که وقف هدف بودند.

به همین دلیل است که سالن‌های ورزشی در اول ژانویه مملو از جمعیت هستند، اما تا روز ولنتاین دوباره خالی می‌شوند، زیرا مردم امروز با رضایت فوری فروخته می‌شوند. افراد بلندپرواز می دانند که بهترین نتایج اغلب زمان می برد، بنابراین در تلاش خود ثابت قدم می مانند. به همین دلیل است که آنها می توانند از پاداش هایی لذت ببرند که تعداد کمی از آنها تا به حال تجربه خواهند کرد.

15. مصمم

در مسیر تعالی، مخالفان و منتقدان زیادی را خواهید دید که سعی کنند روحیه شما را بشکنند و رویاهای شما را از بین ببرند. برای مبارزه با این موانع، افراد بلند پرواز یاد گرفته اند که عقاید و تلاش خود را ثابت نگه دارند. آنها به انتقاد دیگران اهمیتی نمی دهند و اجازه نمی دهند که اظهارات دیگران مسیر را متزلزل کند.

نکات و ویژگی‌های مدیران و رهبران بلندپرواز

تا اینجا از خصوصیات و ویژگی های کلی افراد بلند پرواز در زندگی گفتیم. حال در ادامه به ویژگی های مدیران و رهبران بلندپرواز در تیم میپردازیم:

1. به افراد تیمشان امکان رشد میدهند

مدیران و رهبران و افراد بلند پرواز به تیمشان مسئولیت می‌دهند. اگر نمی‌توانید مسئولیتی را به افراد محول کنید و به آن‌ها اجازه دهید که بال‌ و پر خود را بگشایند و استعدادشان را نشان دهند، نمی‌توانید یک سازمان پایدار بسازید و استرس زیادی خواهید داشت. درنتیجه نمی‌توانید در هنگام مدیریت، کارها را به‌پیش ببرید.

شما باید به افراد اجازه دهید اشتباه کنند. درنتیجه در کاری که انجام می‌دهند بهتر خواهند شد.

2. از شکست درس میگیرند

مدیران و رهبران و افراد بلند پرواز ممکن است در مسیر خود دچار شکست شوند. بر کسی پوشیده نیست که بزرگ‌ترین ترس اغلب ما، ترس از شکست است.

ولی اگر شکست یک اتفاق خوب باشد چطور؟

. «آلبرت انیشتین، یکی از بزرگ‌ترین دانشمندان تاریخ در این رابطه می‌گوید: «شکست یک پیروزی در حال پیشرفت است»

بزرگ‌ترین دانشمندان و محققین نیز بارها در طی مسیر خود با شکست مواجه شده‌اند. توانایی برخورد با شکست‌ ها و ترس‌ ها راهگشای بزرگ‌ترین تغییرات در زندگی و تجارت ما است. اگر تلاش نکنید موفق نمی‌شوید. نمی‌توانید همیشه به آنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید. اما از هر تلاش درس می‌گیرید و بر اهداف آینده‌تان متمرکز می‌شوید.

3. چشم‌های خود را باز میکنند

مدیران و رهبران و افراد بلند پرواز به سبب خواسته‌هایشان معمولاً رقبای سختی در پیش رو دارند. هرچند وقت یک بار رقبایتان را رصد کنید تا ببینید در حال انجام چه‌کاری هستند. پس‌ از آن در مورد اقدامات لازم صحبت کنید. راه‌های جدیدی را که متناسب با بازارتان است برگزینید.

 

4. برای مشتریان خود ارزش قائل هستند

رکن اصلی در هر تجارتی، مشتری است. بدون مشتری هرچقدر هم که شرکت موفقی باشید کاری به انجام نمی‌رسانید. پس به آنها توجه کنید و نیازهایشان را در نظر بگیرید.

5. یک دانش‌آموز همیشگی هستند

مفیدترین راه برای پیشرفت، یادگیری است. همیشه به دنبال کسب اطلاعات باشید هر گاه در مورد مسئه ای اطلاعات ندارید از افراد خبره و مشاوران حوزه خود استفاده کنید.

6. سخت‌کوشی را فراموش نمیکنند

ویژگی اغلب مدیران و رهبران و افراد بلند پرواز، سخت‌کوشی است. این همان چیزی است که نیاز دارید تا در کار خود موفق شوید و به شما اجازه می‌دهد در رقابت برنده شوید. تنها از طریق سخت‌کوشی (و کمی استعداد) است که می‌توانید اعتمادبه‌نفس موردنیاز را کسب کنید.

همین امر در زندگی حرفه‌ای ما اتفاق می‌افتد. وقتی‌که ما کار خود را انجام می‌دهیم، وقتی‌که آماده شده‌ایم، وقتی‌که می‌دانیم می‌توانیم خدمات خوبی را ارائه دهیم این همان مواقعی است که موفق خواهیم شد.

علی‌رغم آنکه بادها چقدر در جهت موافق شما می‌وزند، ثبات و سخت کوشی همیشه لازم و ضروری است.

سه ویژگی تعهد، مبارزه‌طلبی و کنترل از ویژگی‌های افراد سخت‌کوش است.

ویژگی تعهد در افراد سخت کوش سبب می‌شود تا آنها:
در برابر هر آنچه انجام می‌دهند احساس مسئولیت کنند و سرانجام موفق‌تر باشند.
خود را متعهد بدانند تا از یک موقعیت استرس‌زا، شرایطی به وجود آورند که منجر به رشد و بالندگی آنها شود.

ویژگی مبارزه‌طلبی در مدیران و رهبران و افراد بلند پرواز سبب می‌شود تا آنها:

برهم خوردن روال همیشگی زندگی خود را دور از انتظار ندانند و آن را تهدیدی علیه امنیت خود نپندارند. برای مقابله با مشکلات، از روش‌های مقابله‌ای کارآمد، مثل کنترل مناسب هیجان‌های منفی (خشم) استفاده کنند.

ویژگی کنترل در افراد سخت کوش سبب می‌شود تا آنها:

  • در برابر فشار روانی، بر موقعیت‌ها و رویدادهای زندگی خود، کنترل داشته باشند.
  • به فشارهای روانی زندگی خود آگاه‌تر باشند.
  • هم انتظارات خارجی را بشناسند و هم از خواسته‌های درونی خود آگاه باشند.
  • برای باورها، ارزش‌ها، و مهارت‌های، شخصی خود بهای مناسبی قائل باشند.

 

نتیجه آنکه چنین افرادی نسبت به محتویات زندگی خود، سازگارانه تر عمل می‌کنند. اگر تمایل دارید در محیط کار یک رهبر بلندپرواز و به روز باشید پیشنهاد میکنیم در دوره غیرحضوری مدیریت و رهبری اثربخش شرکت کنید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: success و lifehack و هیات تحریریه مدیرنو

 

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات