ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه مشتریان را جذب کنیم؟ +روش های حفظ آنها

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چگونه مشتریان خود را جذب و حفظ کنیم

در این مطلب از مدیرنو به 8 نکته انکارناپذیر برای جذب و حفظ مشتریان می پردازیم. اگر شما از مشتریان خود در مورد میزان رضایت آنها از خدمات سوال بپرسید، فکر میکنید چه پاسخ هایی به شما خواهند داد؟ امروزه فروش مستقیم به یک مشتری می‌تواند از نظر صرفه جویی در زمان، تبلیغات و هزینه‌های دیگر ارزش داشته باشد.

هزینه های دستیابی به یک مشتری می تواند کسب‌وکار شما را مختل کند مگر اینکه بارها و بارها اقدام به خرید نماید. بهترین فروشندگان و شرکت‌ها استراتژی‌هایی برای بدست آوردن مشتریان و نگه‌داشتن آنها اجرا می‌کنند. هدف شما باید توسعه روابط بلند مدت با مشتریان و حفظ آنها برای پیروزی بر رقبا باشد.

بنر میان مقاله فروش

هنگامی که شما استراتژی‌های جذب و حفظ مشتریان را اجرا میکنید، باید بیش از قبل برای ایجاد و حفظ روابط بلند مدت با آنها تلاش کنید. در این مقاله به 8 نکته برای افزایش رضایت مشتری و جذب و حفظ مشتریان برای ادامه کار اشاره شده:

8 نکته انکارناپذیر برای جذب و حفظ مشتری

  1. همیشه بر روی فروش دوم تمرکز داشته باشید.
  2. فروش مجدد و معرفی مشتری جدید منافع زیادی دارند
  3. ایجاد یک زنجیره طلایی از رضایت و بازگشت مشتری
  4. تبلیغات دهان به دهان
  5. سوال نهایی را بپرسید
  6. همیشه از مشتری بازخورد بگیرید.
  7. استراتژی خدمات به مشتریان خود را بهبود دهید
  8. اقدام کنید

 

1. همیشه بر روی فروش دوم تمرکز داشته باشید.

اولین فروش به مشتری همیشه سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین است امّا دومین فروش مهم‌ترین است. فروش دوم اثباتی است برای قول‌هایی که شما هنگام فروش اول داده‌اید. در واقعیت، شما هر روز در معامله با مشتری برای دستیابی به پول، قول‌ هایی را به آن‌ها می‌فروشید. قول می‌دهید که محصول یا خدمات شما چه سودهایی به آنها می‌رساند که در حال حاضر از آنها بهره‌مند نیستند. وقتی آنها دوباره از شما خرید می کنند یعنی توانسته اید به قول هایی که داده اید، عمل کنید.

2. فروش مجدد و معرفی مشتری جدید منافع زیادی دارند

فروش مجدد به مشتریان راضی 10 برابر آسان‌تر از فروش به مشتری جدید میباشد. دوباره فروختن به مشتری فقط به 10/1 زمان و تلاش برای دستیابی به موفقیت نیازمند است. به همین دلیل  بیشتر شرکت‌های موفق میزان موفقیت خود را بر ‌اساس تعداد دفعاتی که مشتریان آنها برای خرید مجدد مراجعه می‌کنند، قرار می‌دهند.

فروش از طریق معرفی از طرف یک مشتری راضی، 15 برابر آسان‌تر از فروش به روش تماس گرفتن است. این نوع فروش معمولاً توسط تبلیغات دهان به دهان صورت می گیرد. در این موقعیت فقط 15/1 زمان، هزینه و تلاش نیاز هست. در این حالت90% از فروش از قبل انجام شده .

مقاله پیشنهادی: پیشنهادی رد نشدنی به مشتری بدهید

3. ایجاد یک زنجیره طلایی از رضایت و بازگشت مشتری

هنگامی‌ که شما فروش را به اتمام رساندید و مشتری خوشحال هست، با پرسیدن زمینه های مورد علاقه‌ آنها نظرشان را جویا شوید. سعی کنید همیشه از مشتریان بپرسید که آیا آنها می‌توانند افراد دیگری را به شما معرفی کنند. هنگامی‌‌ که شما از مردم درخواست می‌کنید تا افراد دیگری را معرفی کنند، به آنها اطمینان دهیدکه هیچ فشاری برای خرید به آن افراد تحمیل نمی‌کنید. مردم در مورد اشتراک‌گذاری نام افراد دیگر با شما مردد هستند مگر اینکه بدانند مزاحمتی برای آشنایانشان ایجاد نخواهد شد.

4. تبلیغات دهان به دهان

قدرتمندترین روش برای جذب و حفظ مشتریان جدید در بازار رقابتی امروز ایجاد انگیزه از طریق تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان راضی میباشد. هدف شما اینست که مشتریان را بخشی از نیروی فروش خود کنید تا با صحبت کردن در مورد محصولات شما با مشتریان بالقوه دیگر برایتان فروش به همراه بیاورند.

آیا می‌دانید که چگونه در آنها ایجاد انگیزه کنید تا این کار را انجام دهند؟

شما باید از طریق ارائه خدمات مهم به آنها، برایشان انگیزه ایجادکنید. سرعت تاثیر گذارترین پارامتر در ارائه خدمات هست. با پاسخ سریع به پرسش‌ها، نگرانی‌ها و درخواست‌ها میتوانید رضایت مشتریان را بالا برده و از طریق تبلیغات دهان به دهان، مشتریان جدیدی بدست بیاورید. همان‌طور به مشتریان خدمت کنید که دوست دارید تأمین‌کنندگان به شما خدمت کنند. طوری با مشتریان رفتارکنید که با همسر، مادر یا دوست نزدیک خود رفتار می‌کنید. همیشه بیش از آنچه از شما انتظار می رود، انجام دهید.

5. برای جذب و حفظ مشتریان ، سوال نهایی را بپرسید

تحقیقات نشان داده که سوال زیر بیشتر از بقیه نشان‌ دهنده میزان رضایت آنها و معرفی کسب‌وکار شما خواهد بود. این را سوال نهایی می‌نامند.

“براساس تجربه خود ، آیا ما را به دیگران پیشنهاد می‌دهید؟ ” تمایل مشتری به معرفی شما به دیگران نشان‌دهنده بالاترین سطح رضایت اوست. اغلب اوقات، اگر شما یک رابطه خوب با کسانی که مشتری تان نیستند شکل دهید، آن‌ها شما را دوست خواهند داشت و به دیگران توصیه خواهند کرد حتی اگر خودشان خرید نکنند.

6. همیشه از مشتری بازخورد بگیرید.

در پایان گفتگوی خرید‌ و فروش ، شما می‌توانید این سوال را بپرسید: ” از مقیاس یک تا 10، به چه میزان شما ما را به دیگران توصیه می‌کنید؟ “

هنگامی‌ که مشتریان به شما نمره 10 می‌دهند:

  • آنها طرفدار شما خواهند شد.
  • آن‌ها تبدیل به یک مشتری و حامی برند شما خواهند شد.
  • آنها همچنین به تمام دوستان خود خواهند گفت تا از شما خرید کنند.

اما اگر شما نمره‌ای کمتر از 10 دریافت کنید- هفت یا هشت، از پاسخ آن‌ها تشکرکنید و بلافاصله بپرسید که “چه کاری باید انجام دهیم تا دفعه بعد نمره 10 از شما کسب کنیم؟”

موفق ترین فروشنده ها همیشه به دنبال ایجاد مشتریان راضی هستند که از آنها بارها و بارها خرید میکنن.

7. استراتژی خدمات به مشتریان خود را بهبود دهید

استراتژی‌های فروش و خدمات مشتری خود را توسعه دهید تا بتوانید مشتری را بدست آورده و برای همیشه حفظ کنید. این رویکرد خدمات به مشتریان به‌طور تصادفی اتفاق نمی‌افتد و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و آموزش همه‌ی کسانی است که با مشتری در ارتباط هستند. همه‌ی فروشندگان و کسب‌وکارهای موفق به دلیل رفتارهای خوبشان با مشتریان معروف هستند. این موضوع باید همشه هدف شما باشد.

8. برای جذب و حفظ مشتریان اقدام کنید

چه برخوردی باید با هر مشتری و مشتریان آینده داشته باشید که باعث شود آن‌ها بخواهند مشتریان احتمالی را به شما معرفی کنند؟ یک عمل یا رفتار مشخص در شرکت که امکان دارد رضایت مشتری و میزان معرفی کسب‌وکار را کاهش دهد، شناسایی کنید. چگونه و با چه سرعتی می‌توانید این موضوع را حل کنید؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت کسب و کار به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

 

منبع: Brian tracy

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات