ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

4 شیوه مدیریت و تاثیر آن بر خروجی سازمان

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
شیوه مدیریت سازمان و کسب و کار

در این مقاله از مدیرنو به شیوه های مدیریت سازمان و کسب و کار و تأثیر آن بر خروجی سازمان می‌پردازیم. بهبود کیفیت محل کار برای کارمندان، مستقیماً روی بازده و خروجی اونها تأثیر داره. قبل از هر چیز مدیران باید روی سبک مدیریت خودشون دقت نظر بیشتری داشته باشن.

بنر میان مقاله منابع انسانی

چرا؟ چون:

  1. بهبود سازمان از بهبود مدیران ارشد آغاز می‌شود. بزرگ‌ترین و پر تکرارترین اشتباه مدیران اینست که راه تغییر سازمان را از پرسنل سازمان دنبال می‌کنند. هزینه کردن برای آموزش‌های پرسنلی قبل از اصلاح و بهینه سازی شیوه مدیریت سازمان کسب و کار، بالطبع آن فرهنگ سازمانی چیزی جز هدر دادن سرمایه‌های شرکت نیست.
  2. تحقیقات ثابت کرده که تغییر در شیوه های مدیریتی مدیران به‌تنهایی می‌تواند تا 30% باعث بهبود و بالا رفتن راندمان کاری سازمان شود.
  3. خروجی تحقیقات شرکت مکنزی هم نشان داده، 75% از کارکنان مورد آزمایش اعلام کردن که مدیر آن‌ها پراسترس‌ترین قسمت کار آن‌هاست. 56% هم اعلام کردن مدیرشان تا حدودی عضو سمی سازمان است.

تا اینجا بر اهمیت آموزش مدیران تاکید کردیم، اما روال آموزش‌های اجراشده عموماً عکس این مطلب است. یعنی عموماً این مدیران هستند که به امید ایجاد تحول در کسب و کارشان دوره‌های آموزشی متعددی را برای پرسنل خود برنامه ریزی می‌کنند.

 

اما چطور مدیریت بهتری داشته باشیم؟

گام اول شناخت انواع سبک‌های مدیریتی غالب خودمان است. برای شناخت سبک مدیریت خود می‌توانید از تست سبک رهبری مدیرنو استفاده کنید.

با استفاده از پرسشنامه 12 سوالی این تست، خیلی سریع با نحوه مدیریت خود آشنا خواهید شد. همچنین می توانیداز سایر تست های روانشناسی ما برای شناخت ابعاد دیگر شخصیت شغلی خود استفاده کنید.

 

شیوه های مدیریت سازمان و کسب و کار

1- سبک مستبدانه

برای چنین مدیری نظر اعضای تیم اهمیتی ندارد و به کسی اجازه دخالت کردن در تصمیم‌گیری‌ها و روش‌های انجام کار داده نمی‌شود. چنین مدیری تنها به دنبال “سربازان بله قربان گو” ست.

پیشنهاد مطالعه :

2- سبک ضابطه مند

به این گروه از مدیران می‌توان عنوان مجریان قانون را هم اعطا کرد. چنین شیوه مدیریتی تنها زمانی مفید است که روال کار مشخص‌شده باشد یا اینکه کار آن‌قدر دقیق و حساس باشد که مراحل آن باید به‌دقت شرح داده شود.

 

3- سبک آزادی عمل

مدیران در این روش، کمتر دستورالعمل‌ها و روندها را مشخص می‌کنند و یا اصلاً این کار را نمی‌کنند تا بیشترین آزادی عمل را به پرسنل خود بدهد. اعضا باید اهداف را تعیین کرده، تصمیمات لازم را بگیرند و نهایتاً خودشان از پس مشکلات هم برآیند.

 

4- سبک دموکراتیک

در این سبک در کنار آزادی عمل اعضا، چارچوب‌ها و روندهای مشخصی هم وجود دارد. این چارچوب‌ها تعیین‌کننده نقش افراد و میزان مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌ها و حل مسائل شرکت است. در این سبک تمامی اختیارات و تصمیمات بر عهده پرسنل نیست.

باید یادآور شد که هیچ سبکی بهترین سبک نیست. بلکه مورد ایده آل، استفاده از چهار سبک بسته به اقتضاء شرایط است. از طرفی هر مدیر بنا به شخصیت و علائقش یک سبک غالب را در راهبری تیم خود دارد که بیشترین سبک مورداستفاده اوست.

 

اگر در مدیریت سازمان و کسب و کار خود نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق صفحه مشاوره کسب و کار و یا تماس با ما در ارتباط باشید .

 

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات