ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

3 راه تشخیص افراد ناکارآمد قبل از استخدام

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
روش های گزینش و استخدام 3 راه تشخیص افراد ناکارآمد قبل از استخدام

در این مقاله از مدیرنو؛ به روش های گزینش و استخدام می‌پردازیم. در ادامه به 3 راه تشخیص افراد ناکارآمد قبل از استخدام آنها خواهیم پرداخت. ما به دنبال فرهنگ‌های سازمانی برتر هستیم تا آن‌ها را در لیست سالانه‌ی خودمان مشخص نماییم. بزرگ‌ترین چیزی که شمارا به‌عنوان یک رهبر به دردسر می‌اندازد مواجه‌شدن با افراد ناکارآمد در تیمتان است.

بنر میان مقاله منابع انسانی

در زندگی شخصی، شما آزادی و اختیاردارید تا از افرادی که احساس می‌کنید منفی، سمّی، خودشیفته، جامعه‌ستیز و ناکارآمد هستند و یا به‌سادگی بی‌انگیزه می‌شوند دوری‌کنید. اما در محیط اداری، خلاصی از دست این افراد سخت‌تر است.

در مقاله استخدام بهترین ها؛ اشاره کرده ایم که چگونه بهترین ها را استخدام کنید.

روش های گزینش و استخدام

3 راه تشخیص افراد ناکارآمد قبل از استخدام

وقتی شما تلاش می‌کنید تا فردی را از شرکتتان اخراج کنید، این موضوع می‌تواند موجبات ترس دیگران را فراهم نماید و باعث شود از خود بپرسند ” آیا من نفر بعدی هستم؟ ” و به‌طور گسترده برای تیم مخرب باشد. هم‌چنین می‌تواند بر عملکرد تیم شما تأثیر بگذارد و طور بالقوه افراد هم‌تراز و دوستان فرد اخراج شده را از دست بدهید. بهترین راه برای پیش‌گیری از این وضعیت، استخدام افراد باهوش‌تر است.

ما چطور می‌توانیم قبل از استخدام نسبت به انتخاب افراد اطمینان پیدا کنیم؟

1- از هوش عاطفی خود استفاده کنید

اولین و مهم‌ترین نکته این است که از هوش عاطفی خود استفاده نمایید. وقتی با کسی مصاحبه می‌کنید، به رفتار عمومی او توجه نمایید. آیا آن‌ها می‌توانند ارتباط چشمی را حفظ کنند؟ آن‌ها مضطرب و وحشت‌زده هستند؟ آن‌ها شل دست می‌دهند؟ به‌سرعت صحبت می‌کنند؟ به کارفرمایان قبلی خود بدوبیراه می‌گویند؟ در مورد معضلات خانه، خانواده، یا دوستان با شما صحبت می‌کنند؟

بسیاری از این موارد، نشانه‌هایی از ناکارآمدی و رفتار مضطربانه هستند که اگر شما این فرد را استخدام نموده و با او شروع به‌کار نمایید می‌تواند شمارا به ستوه بیاورد. به خاطر بسپارید، افراد معمولاً در یک مصاحبه بهترین رفتار را از خود نشان می‌دهند اگر تناقض در ساعات اولیه‌ی جلسه نشان داده شود، احتمالاً نشانه‌ی آن این است که تناقضات دیگری هم وجود خواهند داشت.

 

2- با آنها کارکنید

یک روش که در بعضی از شرکت‌ها استفاده می‌شود این است که پس از مصاحبه با فرد مناسب، یک گام جلوتر بروید و به فرد جدید اجازه دهید در شرکت شما کار کند. فرد کاندید شده به مدت یک نصفه‌روز در یک محیط شبیه‌سازی‌شده مشغول به‌کار می‌شود و در آنجا با اعضای استخدامی یا تیم بر روی یک پروژه کار می‌کند.

به شیوه‌ای که او در طی پروژه از طریق آن تأمل می‌نماید نگاه کنید و سپس خواهید دید که این فرد چگونه فکر می‌کند، مشارکت اش چگونه است و چطور به تیم کمک می‌نماید. هم‌چنین، تلاش کنید آن‌ها با یک مسئله‌ی واقعی که در سازمانتان با آن مواجه هستید مقابله نمایند.

بهتر است کارمندان جدید را سر کاری که قبلاً در شرکت دیگری مشغول به آن بوده‌اند نگه ندارید زیرا می‌تواند سخت باشد که بررسی کنید آیا آن‌ها واقعاً آن کار را خودشان انجام می‌دادند یا نه. یک کار جدید به آن‌ها محول کنید. شرح وظایف جدیدی برایشان تعریف کنید تا نقاط قوت و ضعفشان را بیابید.

 

3- از پرسنلتان برای یافتن فرد جدید استفاده کنید

همیشه “انرژی، انرژی را جذب می‌کند”. افرادی با کارآمدی بالا، افراد کارآمد دیگر را به کنار خود جذب می‌کنند. افراد پرانرژی باید منبع درجه‌ی یک شما برای استخدام باشند. به کارمندان اجازه دهید بهترین افراد را جستجو کنند.

وقتی شما نقشی را تعریف می‌کنید که برای آن استخدام می‌نمایید، از کارمندان و شبکه‌ی خود بپرسید که آیا آن‌ها فردی را که مناسب است می‌شناسند یا نه.

تیم شما از قبل دقیقاً می‌داند که کار در شرکتتان چگونه است. بنابراین، آن‌ها همگی قادرند به‌سرعت ارزیابی کنند که چه کسی می‌تواند بهترین فرد باشد. استخدام از این روش، سرعت بیشتر و ریسک کمتری برای شما به همراه دارد.

درنهایت، منابعی را که افراد کاندید به شما نمی‌دهند را بررسی نمایید. در شبکه‌های اجتماعی پیشینه فرد را ببینید و دنبال افرادی باشید که فرد موردنظر را بشناسند. از این طریق اطمینان می‌یابید که فرد متقاضی مناسب همکاری با شما هست یا نه.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مصاحبه سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: entrepreneur

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات