ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چطور با افراد تیم تان هماهنگ می شوید؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
هماهنگ شدن افراد تیم در کار گروهی

در این مقاله از مدیرنو؛ به هماهنگ شدن افراد تیم در کار گروهی و راه های ایجاد هماهنگی در سازمان می‌پردازیم. چطور با افراد تیمتان هماهنگ می‌شوید؟ هیچ‌کس فردی را که خلاف جهت دیگران رفتار می‌کند و همیشه با نظرات سایرین مخالف است، دوست ندارد. شما به‌عنوان عضوی از تیم باید یاد بگیرید که چگونه با دیگران هماهنگ باشید و یکی از “آنها” شوید و مانند یک فرد غریبه، خارج از گروه نباشید. برای این منظور باید تا جایی که می‌توانید رفتارهای زیر را در خود تقویت کرده و خود را با همکارانتان سازگار و هماهنگ کنید.

دوره آموزشی

چگونگی هماهنگ شدن افراد تیم در کار گروهی و راه های ایجاد هماهنگی در سازمان

1- فرهنگ جمعی را بشناسید

یکی از راه های ایجاد هماهنگی در سازمان شناختن فرهنگ جمعی در آن است. هر موسسه، شرکت یا حتی دفتر کوچکی دارای فرهنگ مختص به خود است. دانستن آن فرهنگ به شما حد و مرز می‌بخشد و کلیدی برای رسیدن به موفقیت، دانش و قدرت است. فرهنگ یعنی چگونگی انجام کارها توسط افراد و این فرهنگ گاهی توسط شرکت راهبری شده و اغلب اوقات به‌وسیله افراد آفریده می‌شود.

اگر فرهنگ جمعی را نشناسید یا در به‌کارگیری آن با شکست مواجه شوید؛ درنهایت سوءاستفاده از شما سهل و آسان خواهد بود. 70 درصد از برکناری‌ها، به دلیل انجام نادرست وظایف اتفاق نمیوفتد بلکه به این سبب بوده است که فرهنگ جمعی را نمی‌دانسته اند و خود را با آن هماهنگ نکرده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: 8 راه برای ایجاد یک فرهنگ فروش مثبت

2- با توجه به موقعیت، لباس رسمی و مخصوص یا غیر رسمی بپوشید

برای هماهنگ شدن افراد تیم در کار گروهی با دقت دیگران را زیر نظر بگیرید. آنها چه می‌کنند؟ اگر در یک گردهمایی کت‌ها را در آورده‌اند و آستین‌ها را تا زده‌اند، شما نیز این‌چنین کنید. اگر جلسه بسیار رسمی است و افراد کت به تن دارند، شما هم با کت در آنجا حاضر شوید. این نکات بسیار واضحی هستند اما افرادی که در ملاقات‌ها ساز مخالف می‌زنند توسط دیگران کنار گذاشته می‌شوند. بنابراین از راه های ایجاد هماهنگی در سازمان همرنگ جماعت شدن است.

 

3- در رفتار با افراد مختلف سازگار باشید

افراد باهم تفاوت دارند. اگر با همه به یک روش رفتار کنید، این خطر وجود دارد که همه‌ی آنها را دلگیر کنید یا حداقل، رضایت هیچ‌ یک از آنها را به‌دست نیاورید. اگر صاحب فرزند باشید این قانون را بهتر درک خواهید کرد که باید با هر کودک روش رفتاری متفاوت و منحصربه‌فردی را پیش بگیرید. در کسب و کار به همین شکل است اگر مدیر هستید باید برای افراد تیمتان در نقش والدین باشید و با هرکدام رفتاری جداگانه داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه :

بررسی کنید که با مردم چگونه رفتار می‌کنید. آیا بدون در نظر گرفتن شخص مقابل و اتفاقات در حال جریان با همه یکسان برخورد می‌کنید؟ آیا به‌راحتی و به‌سرعت سازگاری می‌یابید و تغییر می‌کنید؟ تحقیق کنید که چه کسی در اطراف شما موفق است و چگونه با دیگران رفتار می‌کند.

اکثر موانع و مشکلات بیرونی تیم‌های کاری بر اثر تغییرات بیرونی به وجود می‌آیند و برای جلوگیری از تأثیر مشکلات بر تیم و از هم پاشیدن آن پس از هر اتفاق ناخوشایند، باید تیمی با قابلیت انعطاف و برگشت‌پذیر تشکیل داد که با هر تندباد کوچکی نلرزد و از بین نرود و دارای هماهنگی بیرونی باشد. هماهنگی بیرونی به‌معنای متناسب بودن بین اعضا و کارمندان یک سازمان و افراد بیرون از آن است. این روابط با این هدف ساخته می‌شوند که به مجموعه کمک کنند تا درک بهتری از کسانی که خارج از سازمان با آنها در ارتباط‌اند، به دست بیاورد.

 

4- باید بدانید کی و کجا رفت‌وآمد داشته باشید

همواره مکان‌های کلیدی‌ای وجود دارند که بزرگان و افراد رده‌ بالا در مواقع رسمی و غیررسمی در آنجا گرد هم جمع می‌شوند. شما باید این مکان‌ها را شناسایی کرده و از آنها به‌عنوان محل‌های مهم برای جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات، برقراری ارتباط، نقطه‌ای برای دیده شدن و ایجاد تأثیر خود استفاده کنید. رؤسا در موقعیت‌های رسمی، برای تنفس از جلسه بیرون خواهند آمد، بهتر است با پیوستن به جمعشان جزئی از آنها شوید.

 

5- روحیه و نگرش گروه را درک کنید

افراد ایجاد گروه‌های کوچک و امن را دوست دارند؛ خانواده، دوستان، همکاران، شهر، کشور و.. در صورت تهدید آنها، بی‌نهایت از آنها حمایت خواهند کرد. هماهنگ شدن با گروه های کوچک به این معنا نیست که شما اجباراً هویت خود را از دست بدهید و تمام احساس فردی خود را کنار بگذارید بلکه تمام آنچه نیاز است، درک روحیه و طرز تفکر گروه است و  سپس به‌ کارگیری آن در جهت منافع خودتان.

پیشنهاد مطالعه :

کلام آخر

با به کارگیری راه های ایجاد هماهنگی کارآمد بین بخش‌های داخلی و خارجی هر سازمان، پیچیدگی‌های درونی و بیرونی غیرضروری کاهش می‌ یابد؛ بنابراین، سازمانی که از انواع راه های ایجاد هماهنگی برخوردار است، کارآمدتر می‌شود؛ پویایی بین سطوح خرد و کلان آن افزایش می‌یابد؛ باعث بهبود رابطه‌ گروه‌های درون‌سازمانی و فراسازمانی‌ آن شده؛ باعث افزایش اعتماد بین گروه‌هایی که در آن سازمان با هم رقابت می‌کنند، می‌شود و شرح وظایف سازمانی نیز به‌روشنی تعریف می‌شوند.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار و آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. با ما در ارتباط باشید.

 

برگرفته از: کتاب 100 قانون موفقیت در بازار کار

کلیدواژه ها: راه های ایجاد هماهنگی , ایجاد هماهنگی در سازمان, اصول ایجاد هماهنگی در سازمان , هماهنگ شدن در کار گروهی

 

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات