ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

5 نکته مهم در استخدام نیرو

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
نکات مهم استخدام نیرو و نیروی انسانی

در این مقاله از مدیرنو به نکات مهم استخدام نیرو جهت تأمین نیروی انسانی کارآمد می‌پردازیم. در ادامه 5 نکته مهم در استخدام نیرو را شرح خواهیم داد. وقتی در حال مطالعه این مقاله هستید یعنی دغدغه استخدام نیروی انسانی دارید. نکات مهمی که می‌توانند در استخدام نیروی انسانی مناسب کمک حالتان باشند. این روزها جذب نیرو مناسب کار سختی بوده و جذب استعدادهای برتر می‌تواند یک چالش مهم در سازمان باشد.

بنر میان مقاله منابع انسانی

نکات مهم استخدام نیرو

1. تجربه

در برخی پست‌ها و سازمان‌ها تجربه عامل مهمی در هنگام استخدام است.

در چنین مشاغلی که تجربه یک الزام است، باید موفقیت‌ها و شکست‌های سابق متقاضی را چک نمایید تا به این اطمینان برسید که فرد موردنظر از سابقه مطلوب و موفقی برخوردار است.

زمانی که بودجه یا زمان لازم برای آموزش کارکنان جدید را ندارید، منطقی به نظر می‌رسد که از نیروی باتجربه برای همکاری استفاده کنید. باید به خاطر داشته باشید که تجربه همه‌چیز نیست. فقط استخدام نیروی انسانی که روی کاغذ باتجربه‌تر است، کافی نیست. تجربه می‌تواند یکی از پارامترهای مهم در جذب نیرو برای مشاغلی که نیاز به تجربه کاری مشابه دارند باشد.

 

2. پتانسیل بالقوه

هنگامی‌که با نامزدها مصاحبه می‌کنید، شاید با افرادی مواجه شوید که پتانسیل و اشتیاق فراوانی دارند، اما سابقه چندانی ندارند. امکان دارد چنین افرادی تازه فارغ‌التحصیلان دانشگاه یا افرادی باشند که تنها چند سال یا چند ماه سابقه کار داشته باشند.

تصمیم با شماست! که از یک متقاضی جوان و مشتاق‌تر استفاده کنید یا نه.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است با متقاضیانی مواجه شوید که با معدل بالا از یک دانشگاه معتبر فارغ‌التحصیل شده‌اند. درحالی‌که چنین متقاضیانی هنوز خود را در بازار کار ثابت نکرده‌اند. این افراد می‌توانند از پتانسیل بالقوه‌ای برخوردار بوده و در تیم شما، به بهترین عملکردها دست پیدا کنند. بنابراین این موارد را در نظر بگیرید.

3. مهارت های سخت

مهارت‌های سخت، مهارت‌هایی قابل‌اندازه‌گیری و قابل تعریفی هستند که متقاضیان در مدرسه، دانشگاه یا در مشاغل قبلی آموخته‌اند.

درجه اهمیت مهارت‌های سخت در استخدام نیروی باکیفیت، به پست مورد نظر بستگی دارد. استخدام نیرو در واحدهایی مثل مهندسی حساسیت به‌مراتب بیشتری نسبت به جذب نیرو در واحد اداری داشته و نمی‌توانید مهارت‌های سخت را نادیده بگیرید.

به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک مهندس عمران استخدام می‌کنید، به فردی باتجربه در AutoCAD، Civil 3D و Microstation نیاز دارید. نامزدهایی که فاقد چنین مهارت‌های سختی باشند، نمی‌توانند کار را با موفقیت انجام دهند.

4. مهارت های نرم

درحالی‌که مهارت‌های سخت ضروری هستند، نمی‌توانید مهارت‌های نرم را فراموش کنید. اندازه‌گیری مهارت‌های نرم دشوارتر است و اغلب به‌عنوان ویژگی‌های شخصیتی در نظر گرفته می‌شوند.

مهارت‌های نرم شامل؛ مهارت‌های ارتباطی، اخلاق کاری و توانمندی کار گروهی هستند.

کاندیداها می‌توانند از مهارت‌های سخت چشمگیری برخوردار باشند، اما اگر مهارت‌های نرم مناسب را نداشته باشند، در تیم شما موفق نخواهند شد.

5. تناسب فرهنگی

فرهنگ شرکت به شخصیت یک شرکت اشاره دارد. هر شرکتی فرهنگ خاص خود را داشته و چنین فرهنگ خاصی برآمده از مدیران و مالکین شرکت میباشد. به‌عنوان‌مثال، برخی از شرکت‌ها فرهنگ با تأخیر کار کردن برای اطمینان از انجام همه کارها را دارند. سایر شرکت‌ها فرهنگ ترک ساعت 5 بعدازظهر را دارند. برخی شرکت‌ها نیز، فرهنگ کار گروهی و معاشرت با همکاران را دارند. در شرکت‌های دیگر، کارمندان بیشتر اوقات به‌صورت جداگانه کار می‌کنند.

از هر فرهنگی که برخوردار باشید، باید به این فکر کنید که نامزدها تا چه حد از تناسب فرهنگی با سازمانش شما برخوردار هستند.

وقتی کارکنان از اشتراکات فرهنگی مناسب برخوردار باشند، در محل کار شادتر، مسئولیت‌پذیرتر، وفادارتر، پرتلاش‌تر و هدفمندتر خواهند بود. نتیجه حداقلی چنین دستاوردهایی، کاهش هزینه‌های اجرایی شرکت است. در طول فرآیند مصاحبه برای استخدام نیرو حتماً در مورد تناسب فرهنگی سؤال بپرسید.

در این مقاله به الزام‌های جذب نیرو اشاره کردیم. عدم توجه به هرکدام از نکات فوق باعث استخدام نیروی انسانی نامناسب برای کسب و کارتان خواهد شد.

انتخاب اشتباه نیروی انسانی

یکی از آفت‌های همه‌گیر در دنیای کسب و کارهای ایرانی انتخاب اشتباه نیروی انسانی است.

باید به خاطر داشته باشید که جذب اشتباه نیرو می‌تواند هر برنامه آموزشی یا رشدی را ناکارآمد کرده و هزینه‌هایتان را هدر دهد.

در صورتی که به این قطعیت رسیدید که استخدام نیروی انسانی به‌اشتباه انجام‌شده، در بازه زمانی مناسب و از پیش برنامه‌ریزی‌شده به فکر جایگزینی نیروی موردنظر باشید. کیفیت انتخاب نیروی انسانی و اثرگذاری آن در خروجی و تلاش‌های شما، همچون کیفیت و حاصل خیزی زمین در کشاورزی است. همان‌طور که می‌دانید بهترین بذر، بهترین کشاورز، بهترین کود و آبیاری هم نمی‌توانند زمین لم‌یزرع را حاصل خیز کنند. پس تا جای ممکن در استخدام نیرو برای کسب و کار و همراهی در مسیر اهدافتان دقت کنید.

درصورتیکه در استخدام نیروی انسانی دچار مشکل هستید می توانید این امر را برون سپاری کنید.

افراد متخصص در حوزه مدیریت منابع انسانی، نکات مهم استخدام نیرو را می دانند و تجربه کافی در استخدام نیروی انسانی دارند. واحد منابع انسانی مدیرنو به شما در انجام مصاحبه تخصصی کمک خواهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مصاحبه سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید.

 

کلیدواژه: نکات استخدام , استخدام نیروی انسانی , نکات استخدام نیرو , نکات استخدام نیروی انسانی , نکات جذب نیرو .

منبع: raiserecruiting

 

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات