ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

راهکارهای مهم بازاریابی مشتری محور

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
9 گزینه بازاریابی مشتری محور برتر

در این مقاله از مدیرنو؛ به بازاریابی مشتری محور می‌پردازیم. در ادامه به 9 گزینه بازاریابی مشتری محور برتر اشاره خواهیم کرد. بازاریاب‌های حرفه‌ای در مورد بازاریابی مشتری محور، تجربیات مشتریان، اطلاعات مشتری و روش‌های دیگر در جهت تجزیه و تحلیل، جذب، شاد کردن و رفع نگرانی‌های مشتریان صحبت می‌کنند. روش‌های بازاریابی که در زیر آمده‌اند می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتری مدارتر بوده و از رقبا پیشی بگیرید.

بنر میان مقاله فروش

گزینه های بازاریابی مشتری محور برتر

1- یک اپلیکیشن برای همه‌چیز

اپلیکیشن ها دیگر فقط مختص گوشی‌های همراه نیستند. علاوه بر اپ موبایل، برنامه‌ها و اپ های مختلف تحت وب نیز وجود دارند. حتی اپ هایی برای تلویزیون نیز به وجود آمده‌اند. هدف از این اپ ها انجام یک یا چند کار به بهترین شکل است. برای بازاریاب‌ها به این معناست که این اپ ها فرصتی بی‌نظیر برای افزایش سرمایه‌گذاری و بهره وری از منابع بازاریابی موجود را در اختیارشان قرار می‌دهند.

سعی کنید حتماً از اپ ها و برنامه‌های رایگان و یا کم‌هزینه موجود برای بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ارائه آفرهای فروش، تبلیغات، مدیریت ارتباطات، تجربه مشتری، تجزیه و تحلیل و دیگر فعالیت‌های بازاریابی، استفاده کنید.

9 گزینه بازاریابی مشتری محور برتر

2- بازاریابی بر مبنای اطلاعات

بازاریاب‌ها دوست دارند درباره بازاریابی داده محور صحبت کنند. اما داده‌ها و اطلاعات چندان مفید نیستند مگر اینکه یک تکنولوژی برای آنالیز آنها وجود داشته باشد تا بتوان آنها را درک کرد. در مقاله آیا شما یک مدیر فروش داده محور هستید؟  از مدیرنو؛ در مورد بازاریابی داده محور توضیحاتی ارائه نمودیم. در سال جاری حجم عظیم اطلاعات غیر کاربردی نادیده گرفته‌شده. درعوض به اطلاعات کلیدی در مورد مشتریان توجه می‌شود که به بازاریاب اجازه می‌دهد از آن اطلاعات به‌درستی استفاده کند. بسیاری از بازاریاب‌ها باید ارتباط بیشتری با اطلاعاتی همچون جنسیت، علایق، عناوین شغلی مشتریان و شرکت‌های مدیریت ارتباطات که اطلاعات مخاطبین را ارائه می‌دهد، برقرار کنند.

مطمئن شوید تیم بازاریابی شما از مخزن اطلاعات مشتریان یا پایگاه داده مرکزی استفاده می‌کنند. تا به‌این‌ترتیب بتوانید کمپین‌های بازاریابی خود را به یکدیگر متصل کرده و اطلاعات مهمی درباره مخاطبان هدفتان داشته باشید.

 

3- محتوای تعاملی

پست‌های وبلاگ، اینفو گرافیک، ویدئوها و گزارش‌ها می‌توانند محتوای خوبی برای افراد و موتورهای جستجو باشند. اما در سال جاری، توجه‌ها از محتواهای آماری به‌سوی محتواهای جذاب‌تر جلب خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، طرح مطالب شما باید شامل ارزیابی‌های تعاملی، محاسبات، آموزش‌ها و بازی باشد تا بتوانید مردم را مجاب به کلیک کردن و اشتراک اطلاعاتی کنید. که شما تمایل دارید، چون این کار در فرایند فروش شما ارزش زیادی دارد.

4- شخصی سازی پیام‌های بازاریابی به میزان مناسب.

پیام‌های بازاریابی شخصی مانند ایمیل و صفحات ورود مشتریان در تمام این مدت پابرجا مانده و هنوز هم یکی از روش‌های عالی برای مجاب کردن افراد به خرید است. اما، قوانین شخصی سازی در حال تغییر است. بسته به افراد مختلف فرق می‌کند، پس بازاریاب باید پیام‌ها و سطح شخصی سازی خود را با مشتریان مطابقت دهد.

مشتریان انتظار دارند ایمیل‌ها حاوی محتوایی مناسب‌تر بوده و برندها نیز در مورد روش تعاملات اجتماعی آنها بیشتر بدانند. مصرف‌کننده تحمل کمتری برای تبلیغات آنلاین و موبایلی بیش‌ازحد شخصی دارد، که گاهی اوقات به نظر آنها ناخوشایند است.

 

5- بازاریابی تدافعی

اگر بتوانید به مشتریان خود تجربه‌ای عالی اعطا کنید، مراجعه به شما بیشتر خواهد شد. در سال جاری اگر بتوانید از بازاریابی تدافعی استفاده کنید، افزایش چشمگیری در حجم مراجعات به خودتان را شاهد خواهید بود. ثابت‌شده که بازاریابی با استفاده از طرفداران و حامیان برندتان روشی بسیار مؤثر برای جذب مشتری و افزایش مراجعه است. تأثیر آن بسیار بیشتر از اعطای مشوق و برنامه‌های وابسته است. دلیلش هم اینست که شناسایی تأثیرگذاران و طرفداران بسیار آسان‌تر از قبل شده.

پیشنهاد مطالعه :

6- جلب توجه اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شامل انتشار پست‌های زیادی شود. این فعل‌وانفعالات باعث نظر دادن، به اشتراک گذاشتن، امتیاز دادن، و پاسخ دادن افراد می‌شود. مطمئن شوید پیام‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شما قابلیت گفتگوی کوتاه و لحظه‌ای با افرادی که در حال مشاهده بازاریابی اجتماعی شما هستند را داشته باشد. یعنی اینکه از ابزارهای نظارت بر رسانه‌های اجتماعی برای پاسخ به تعهدات اجتماعی و گفت‌وگوی بیشتر با مشتریانی که نیاز به خدمت‌رسانی یا خرید دارند، استفاده کنید.

7- حفاظت و حراست در مقابل تقلب

ازآنجایی‌که بازاریاب‌ها پیام‌های فراوانی به مشتریان می‌فرستند، باید مسئولیت محافظت از مشتریان در مقابل کلاه‌برداران را نیز به عهده بگیرند. کلاه‌بردارانی که با استفاده از نام برند افراد را گول‌زده و آنها را مجاب به باز کردن ایمیل و واردکردن اطلاعاتشان در یک وب سایت می‌کنند. مطمئن شوید که سیستم بازاریابی ایمیلی شما استانداردهای تصدیق هویت و همچنین طرحی برای آگاه‌سازی مشتریان خود در صورت حمله کلاه‌برداران به برند شرکت شما یا نقض امنیت را در بر بگیرد.

 

8- استفاده از نرم‌افزارهای بازاریابی

در سال جاری، تیم‌های بازاریابی استفاده از تکنولوژی‌های بازاریابی را افزایش داده که باعث افزایش نیاز به نرم‌افزارهای بازاریابی می‌شود. این نرم‌افزارها اجازه می‌دهند تکنولوژی‌های مختلف بازاریابی در کنار هم کارکرده و تجزیه و تحلیلی از واکنش‌های مشتریان در کمپین‌های مختلف بازاریابی را ارائه دهند.

نرم افزارهای بازاریابی شامل تکنولوژی‌هایی مانند سیستم‌عامل مدیریت اطلاعات (DMPs)، مدیریت برچسب‌ها، رابط ابری، مدیریت کاربر و خدمات رابطه برنامه کاربردی (API) می‌شود. این رابط‌ها به حفظ انعطاف‌پذیری شما در هنگام استفاده از تکنولوژی‌های مختلف بازاریابی کمک می‌کند. ثبات را نیز در مدیریت کمپین‌ها و گزارش‌ها حفظ می‌نماید.

 

9- مهندسی رشد

اپلیکیشن ها و نرم افزارها می‌توانند کارها را برای کسانی که چیزی درباره کدگذاری نمی‌دانند آسان کنند. اما برنامه‌ها و اپ های فراوانی هستند که کارها را برای کسانی که با کدگذاری‌ها آشنایی دارند نیز ساده می‌کنند. سعی کنید حتماً روی خدمات توسعه دهندگان و مهندسان نرم افزار سرمایه گذاری کرده تا به توسعه تجارت دیجیتالی، فرایندهای بازاریابی خودکار، و محتوای تعاملی کمک کرده باشید. این 9 گزینه جزء جدیدترین راهکارها در توسعه بازاریابی شرکت شما محسوب خواهند شد. استفاده از آنها به توسعه و افزایش فروش محصولات و خدمات شما کمک شایانی خواهد نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: entrepreneur

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات