ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

عبارات تاکیدی معجزه گر

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
عبارات تاکیدی معجزه گر

در این مقاله از مدیرنو؛ به عبارات تاکیدی معجزه گر می‌پردازیم. نحوه استفاده از عبارات تاکیدی را در ادامه خواهیم گفت. از جادوی عبارات تاکیدی غافل نشوید. در مورد عبارات تاکیدی چه میدانید؟ تا چه حد از این عبارات تاکیدی معجزه گر به‌صورت روزانه استفاده می‌کنید؟

یکی از راه‌های رشد و موفقیت این است که ذهن ناخودآگاه خود را با افکار و تصویرهای جدیدی از حساب بانکی بزرگ، بدنی سالم و پیراسته، کاری جالب، تعطیلات به‌یادماندنی از تمامی اهداف خود طوری بمباران کنید که انگار از پیش محقق شده‌اند. شگردی که برای انجام دادن این کار به‌کار می‌برید “تاکیدی” نامیده می‌شود.

عبارت تاکیدی بیانیه‌ای است که هدفی را در حالت از پیش تکمیل‌شده‌اش توصیف می‌کند. تمرین در جملات تاکیدی، مراکز پاداش مغز را فعال میکند. ارتباطات عصبی و مناطقی از مغز شما را که با شادی و خوش بینی مرتبط است تغییر میدهد. طبق تأییدات TMM، این تغییرات حالتی را در ذهن ما ایجاد میکند که موجب ممانعت و جلوگیری از تغییر است. این موانع برای هر فرد منحصر به فرد است. در نتیجه، اگرچه ممکن است یک نفر 28 تا 30 روز طول بکشد تا جملات تاکیدی مثبت صبح بخیر را سه بار در روز تکرار کند،و برای برخی دیگر ممکن است 60 روز طول بکشد.

اینکه فکر کنیم انتخابی نداریم در واقع یک انتخاب است.

8 راهبرد برای تهیه عبارات تاکیدی معجزه گر

استفاده از جملات تاکیدی در سال‌های اخیر تا حدودی به یک پدیده روان‌شناسی تبدیل شده است. تکرار مداوم برخی از افکار در طول زمان باعث تغییر مغز، سلول‌ها و حتی ژن‌های شما می‌شود. اساساً، از طریق تأیید های مثبت، افراد می‌توانند افکار خاصی را دوباره ایجاد کنند. طبق یک مطالعه در سال 2016، تأیید می‌تواند به افراد کمک کند تا در مواجهه با موقعیت هایی که ممکن است سلامت روان آنها را تهدید کند، انعطاف پذیرتر شوند. جملات تاکیدی مثبت می‌تواند یک راه فوق العاده برای شروع روز باشد، در لحظات استرس زا با شما ارتباط برقرار کند، و همچنین در پایان روز به رفع افکار منفی شما کمک کند. با وجود تمام این تعاریف، مهم است که بدانیم تأییدیه‌ها به تنهایی ممکن است برای درمان فردی که مشکلات شدید روحی را تجربه می‌کند کافی نباشد چون این جملات تاکیدی درمان همه چیز نیستند. جملات تاکیدی بدون عمل، بعضا میتواند این جملات تاکیدی مثبت را به جملات “مثبت سمی” تغییر دهد. برای اینکه عبارات تاکیدی مؤثر و معجزه گر باشند باید با این 8 راهبرد ایجاد شوند.

 

1- با واژه‌های” من هستم ” شروع شود.

این واژه‌ها نیرومندترین کلمات در زبان هستند. ذهن ناخودآگاه هر جمله‌ای را که با من هستم شروع شود، آن را به‌عنوان یک دستور تعبیر می‌کند و این دستور به محقق شدن اهداف کمک می‌کنند.

 

2- زمان حال به‌کار ببرید.

خواسته‌ی خود را طوری بیان کنید انگار از پیش به آن رسیده‌اید. مثلاً: نگویید تصمیم دارم یک اتومبیل پورشه قرمز رنگ جدید بخرم بلکه بگویید: من از راندن پورشه‌ی قرمز رنگ جدیدم لذت می‌برم.

«هرگز امید خود را از دست نده. طوفان ها مردم را قوی تر میکند و برای همیشه دوام ندارند.»  Roy T. Bennett

3- به‌صورت مثبت بیان شود.

آنچه را که می‌خواهید تاکید کنید، نه آنچه را که نمی‌خواهید. همیشه عبارات تاکیدی خود را به‌صورت مثبت بیان کنید.. ذهن ناخودآگاه کلمه‌ی نه را نمی‌شود. عبارت «من دیگر از مسافرت هوایی نمی‌ترسم.» تصویری از ترسیدن از مسافرت هوایی را فرا می‌خواند، درحالی‌که عبارت «من از هیجان پرواز لذت می‌برم» تصویری از لذت را زنده می‌کند.

 

4- خلاصه‌اش کنید.

عبارات تاکیدی خود را به‌عنوان شعر و آهنگ ضربی تبلیغات در نظر بگیرید. طوری عمل کنید که انگار هر کلمه هزار دلار هزینه دارد. باید آن‌قدر کوتاه و به‌ یادماندنی باشد که به‌آسانی به یاد بیاید.

عبارات تاکیدی معجزه گر

5- مشخص باشد.

تاکیدهای مبهم نتایج مبهم به بار می‌آورد. غلط: من دارم ماشین مدل جدیدم را می‌رانم. درست: من ماشین پورشه قرمز رنگ جدیدم را می‌رانم.

 

6- فعلی در آن قرار دهید که با در حال شروع شود.

این فعل فعال با زنده کردن تصویری از انجام دادن آن در همین‌الان، باعث بالا بردن نیروی اثر می‌شود.

  • غلط: من حرف خود را بی‌پرده و صادقانه می‌زنم.
  • درست: من دارم صادقانه و بی‌پرده حرفم را با اطمینان می‌زنم.

7- دست‌کم یک کلمه‌ی عاطفی یا احساسی پویا به کار ببرید.

حالت عاطفی را که اگر از پیش به هدف رسیده بودید احساس می‌کردید، اضافه کنید. بعضی از کلماتی که به‌طور عادی به‌کار برده می‌شوند عبارت‌اند از لذت بردن، به شادی، با مسرت، تجلیل کردن، با افتخار، از روی محبت. غلط: من وزن شصت و پنج کیلویی بی‌عیب بدنم را حفظ می‌کنم. درست: من با وزن شصت و پنج کیلو احساس چابکی و سرزندگی می‌کنم.

8- عبارات تاکیدی را برای خودتان بنویسید نه دیگران.

هنگامی‌که دارید عبارات تاکیدی خود را می‌سازید، آن‌ها را طوری درست کنید که رفتار شمارا توصیف کند نه رفتار دیگران را.

  • غلط: من بر خواهرم که اتاقش را تمیز می‌کند نظارت می‌کنم.
  • درست: من نیازها و خواسته‌هایم را به‌طور مؤثری به خواهرم منتقل می‌کنم.

 

شیوه‌ای ساده برای تهیه عبارات تاکیدی

  1. آنچه را که می‌خواهید خلق کنید، مجسم کنید. اوضاع دلخواه خود را ببینید. خودتان را درون تصویر قرار دهید و اوضاع را از چشم خود ببینید، اگر اتومبیلی می‌خواهید، درحالی‌که آن را می‌رانید دنیا را از داخل اتومبیل ببینید.
  2. صداهایی را بشنوید که اگر از پیش به هدف خود رسیده بودید، می‌شنیدید.
  3. حالی را حس کنید که اگر چیزی را که می‌خواهید، خلق کرده بودید، حس می‌کردید.
  4. آنچه را که دارید تجربه می‌کنید در جمله‌ای کوتاه توصیف کنید، ازجمله احساسی که دارید.
  5. در صورت لزوم، عبارت تاکیدی خود را تصحیح کنید به‌طوری‌که تمام راهکارهای فوق را شامل شود.

 

چگونه از عبارت تاکیدی و تجسم فکری بهره گیریم

  1. عبارات تاکیدی خود را روزی یک تا سه بار مرور کنید. بهترین اوقات صبح اول وقت، وسط روز برای جمع‌کردن حواس خود و هنگام خواب است.
  2. در صورت لزوم هر عبارت تاکیدی را با صدای بلند بخوانید.
  3. چشمان خود را ببندید و خود را طوری که عبارت تاکیدی توصیف می‌کند، مجسم کنید. خودتان را ببینید انگار از درون خود به صحنه مشرف هستید، به بیانی دیگر خودتان را نبینید که بیرون صحنه ایستاده‌اید؛ صحنه را طوری ببینید انگار به‌راستی در آن زندگی می‌کنید.
  4. صداهایی را بشنوید که وقتی‌که عبارات تاکیدی محقق می‌شوند، خواهید شنید؛ صدای خروش جمعیت، نواختن سرود ملی. سایر افراد مهم زندگی خود را مجسم کنید که به شما تبریک میگویند و اظهار می‌کنند که چقدر از موفقیت شما خوشحال‌اند.
  5. احساساتی را حس کنید که پس از موفقیت آن‌ها را حس خواهید کرد.
  6. عبارت تاکیدی خود را یک بار دیگر بگویید و سپس این فرایند را با عبارت تاکیدی بعدی تکرار کنید.

 

شیوه‌های دیگر به کار گیری عبارات تاکیدی

  1. عبارات تاکیدی خود را روی کارت‌های کوچک یادداشت و به دیوار اتاق خود بزنید.
  2. عبارات تاکیدی خود را در طول «اتلاف وقت» مانند انتظار در صف، ورزش و رانندگی تکرار کنید. می‌توانید آن‌ها را بی‌صدا یا با صدای بلند تکرار کنید.
  3. عبارات تاکیدی خود را ضبط کنید و حین کار، رانندگی و موقع خواب به آنها گوش دهید.
  4. عبارات تاکیدی خود را روی صفحه‌نمایش کامپیوتر خود بگذارید، تا هربار که با کامپیوتر خود کار می‌کنید آن‌ها را ببینید.

 

پیشنهاد میکنیم برای شناخت خودتان تست های روانشناسی رایگان ما را بزنید. 

با ما در ارتباط باشید.

 

منابع: کتاب چگونه از جایگاه فعلی خود به جایگاه دلخواهتان برسید و هیئت تحریریه مدیرنو

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات