ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

برنامه ریزی هدفمند زندگی

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
برنامه ریزی هدفمند زندگی

در این مقاله از مدیرنو؛ به 5 راه ساده در برنامه ریزی هدفمند زندگی می‌پردازیم. مهم‌ترین علت تنظیم برنامه ریزی هدفمند برای زندگی اینست که شمارا وادار به حرکت می‌کند. ارزش این بسیار بیشتر از چیزی است که دریافت می‌کنید. به همین خاطر اهداف قدرتمند هستند. آنها بخشی از اجزای سازنده زندگی ما هستند.

تنظیم کردن اهداف باعث ایجاد تمرکز می‌شود. به رؤیاهای ما شکل می‌دهد و توانایی صیقل دادن اعمالی را دارد که برای رسیدن به آرزوهای زندگی‌مان نیاز داریم.

اهداف هیجان‌انگیز اند زیرا برای زندگی ایجاد جهت و تمرکز می‌کنند. اهداف باعث می‌شوند در مسیرهایی رشد کنیم که قبلاً در آن نبوده‌ایم. به منظور رسیدن به اهداف ما باید بهتر شویم، ما باید تغییر و رشد کنیم.

 

آنچه در مطلب برنامه ریزی هدفمند زندگی می خوانید:

 

یک هدف قدرتمند سه مؤلفه دارد:

  • باید الهام بخش باشد.
  • باید قابل باور باشد.
  • باید قابل عمل باشد.

 

زمانی که اهداف به شما الهام ببخشد، زمانی که آنها را باور کنید و به آنها عمل کنید، شما به آنها رسیده‌اید.

اساس شناخت جایی که می‌خواهیم به آن برویم شناخت جایی است که از آن آمده‌ایم و جایی است که در آن هستیم. همچنین مشخص می‌شود چقدر خوب به چیزهایی که قبلاً برای آن برنامه ریزی کردیم رسیده‌ایم. این ذات ارزیابی و تأمل است. ما نیاز داریم بدانیم چگونه به چیزی که انجام داده‌ایم بنگریم و سپس از آن به‌عنوان زمینه‌ای برای کاری که پس‌ازآن می‌خواهیم انجام دهیم استفاده کنیم. فرایند ارزیابی نسبتاً ساده است اما می‌تواند کمی متفاوت باشد. نقطه‌ی مهم داشتن یک فرایند است.

 

فرایند های ارزیابی و تأمل روی اهداف

1. یک مکان ساکت پیدا کنید.

تأمل به‌دوراز حواس پرتی‌ها به بهترین حالت انجام می‌شود. به ذهن فضای تفکر می‌دهد.

2. زمان‌بندی منظم داشته باشید.

خواه هفته‌ای یک‌بار است، 2 هفته یک بار، ماهی یک بار یا هر فصل، مطمئن شوید که در فواصل منظم برای ارزیابی و تأمل زمانبندی منظم دارید.

3. به کاری که انجام داده‌اید و جایی که هستید نگاه کنید.

خاص باشید. قابل اعتماد باشید. بی‌رحمانه صادق باشید!

4. آنوشتن اهداف روی کاغذ

یادداشتی تهیه کنید. در مرحله بعدی ارزیابی، این به شما شانس دیدن دقیق جایی که آخرین بار بودید را می‌دهد و آن را تا حد ممکن قابل‌مشاهده می‌سازد.

5. به جلو نگاه کنید و اهداف بعدی را تنظیم کنید.

خود را مطابق با چیزی که برایتان انجام می‌شود منعطف کنید.

این فرایند اصلی ارزیابی و بازتاب است. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، این به حرکت کردن شما کمک می‌کند. ایده‌ی کلی خود را دنبال کنید و برای ارزیابی و برای سنجش و بازتاب زمان تعیین کنید.

 

هدف سنجش دو قسمتی است:

اول: به شما یک مسیر هدفمند می‌دهد تا به‌کارهایی که انجام دادید بنگرید و دیدگاهی که برای زندگی خوددارید را دنبال کنید.

دوم: جایی که هستید را به شما نشان می‌دهد، بنابراین می‌توانید تعیین کنید که نیاز دارید به کجا بروید. به‌عبارت‌دیگر، به شما پایه‌ای برای کار می‌دهد.

همه‌ی ما این نقل‌قول را شنیده‌ایم که زندگی بدون تجربه ارزشی ندارد. فرآیند ارزیابی و تأمل ما را باکسی که هستیم و چیزی که شده‌ایم رودررو می‌کند. مهم‌تر از آن، به ما اجازه می‌دهد رؤیا بسازیم و برای چیزی که می‌خواهیم باشیم یک دیدگاه خلق کنیم.

فقط زمانی خارج از فعالیت‌های روزمره می‌توانیم در اعماق خود به سکوت و تمرکز برسیم که برای یافتن اینکه که هستیم و چه کسی می‌توانیم باشیم کمک می‌کند. کسانی که هیچ کاه زمانی برای سنجش و تأمل صرف نمی‌کنند به زندگی ضربه می‌زنند. با اجبار فرهنگ، شرایط، فشارهای اجتماعی و متأسفانه ضعف‌های فردی زندگی می‌کنند.

در مقابل، کسانی که برای سنجش خود وقت صرف می‌کنند، درمی‌یابند که در طوفان به‌مانند درخت بلوط هستند: آن‌ها یک زیربنای مستحکم دارند، می‌دانند کجا می‌روند، چگونه می‌خواهند بروند و نهایتاً برای آن‌ها اهمیتی ندارد در این مسیر چه چیزی پیش می‌آید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت کسب و کار به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

 

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات