ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

تفریح مغز – چرا مغز شما به تفریح نیاز دارد؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چرا مغز شما به تفریح نیاز دارد؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به تفریح مغز و اینکه چرا مغز شما به تفریح نیاز دارد می‌پردازیم. گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که نیاز به استراحت دارید و لازم است برای تفریح و استراحت برنامه ریزی کنید. همان‌طور که بعد از نشستن طولانی بدنتان نیاز به کشش و حرکت دارد، مغز شما هم نیاز به تغییر روند روزمره و همیشگی دارد.

آیا تعادل در زندگی‌تان را برقرار کرده‌اید؟ بسیاری از ما مرخصی‌ها را برای پایان سال ذخیره می‌کنیم و به این فکر نمی‌کنیم که در اثر کار مداوم چقدر ذهنمان خسته شده و کارایی‌اش را از دست می‌دهد. صرف‌نظر از اینکه شما احساس بهتر و شادتری پیدا می‌کنید، تعطیلات دارای مزایای قابل‌توجهی برای سلامتی و بهره وری شماست.

 

چرا مغز شما به تفریح نیاز دارد؟

همه ما صبح‌های بعد از تعطیلات احساس سرزندگی بیشتری داریم. درواقع مغز ما گاهی نیاز به شارژ مجدد دارد و بعد از یک استراحت کوتاه انرژی زیادی به‌دست می‌آوریم.

 

10 دلیلی که چرا باید به تعطیلات بروید و استراحت کنید.

  1. قدرت مغز شما بالا می‌رود.
  2. مغز مجدداً شارژ می‌شود.
  3. مشکلات را حل می‌کند.
  4. به مدت طولانی‌تری عمر می‌کنید.
  5. قلبتان قوی‌تر می‌شود.
  6. از بیماری جلوگیری می‌کند.
  7. کیفیت انجام کار بالا می‌رود.
  8. موجب افزایش خلاقیت می‌شود.
  9. افسردگی را از بین می‌برد.
  10. انگیزه ایجاد می‌کند.

 

1- قدرت مغز شما بالا می‌رود.

بر اساس آزمایش‌های دانشکده پزشکی هاروارد وقتی مغز در حالت آرامش قرار می‌گیرد، مهارت‌های جدیدی که فراگرفته را راحت‌تر ذخیره کرده و دانش و قدرت اش افزایش می‌یابد.

 

2- مغز مجدداً شارژ می‌شود.

متأسفانه ما دسترسی به منبعی از انرژی ندایم که بتوانیم، مغز را شارژ کنیم اما استراحت و استفاده از تعطیلات تنها راهی است که عملکرد مغز را به حالت اول برگردانده و آن را دوباره فعال میکند. (دانشکده کالیفرنیا)

 

3- مشکلات را حل می‌کند.

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه هلند، وقتی نمی‌توانیم یک کار را به‌درستی انجام دهیم به‌این‌علت است که مغز از دانش قبلی و ایده‌های همیشگی استفاده میکند. با خارج شدن از وضعیت روتین، ایده‌ها و راه‌حل جدیدی را به مغز انتقال داده و عملکرد آن را بهبود می‌دهد.

 

4- به مدت طولانی‌تری عمر می‌کنید.

بر اساس آزمایش‌های پزشکی، کارمندانی که از مرخصی‌هایشان به‌صورت متعادل استفاده می‌کنند، به میزان 21 درصد خطر بیماری در آنها کاهش می‌یابد.

 

5- قلبتان قوی‌تر می‌شود.

مردانی که به مدت چندین سال تعطیلاتشان را به تعویق می‌اندازند، به میزان 30 درصد خطر حمله قلبی در آنها افزایش می‌یابد.

 

6- از بیماری جلوگیری می‌کند.

به مدت طولانی در معرض استرس قرار گرفتن بدون استراحت، می‌تواند به قلب شما آسیب بزند. کارمندانی که ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، خطر بیماری‌های قلبی  به میزان 40 درصد در آنها افزایش می‌یابد.

 

7- کیفیت انجام کار بالا می‌رود.

کار کردن در ساعت‌های طولانی اثر مضری بر عملکرد فرد گذاشته و باعث کاهش کیفیت کار خواهد شد. که این مشکل هم با استفاده از استراحت به‌موقع رفع میشود.

 

8- موجب افزایش خلاقیت می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهند که سفر به مناطق جدید با فرهنگی متفاوت، خلاقیت را در شما ایجاد نموده و کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدی در کسب و کار شما ارائه دهید.

 

9- افسردگی را از بین می‌برد.

استراحت‌های منظم خطر ابتلا به افسردگی را کاهش داده و وضعیت روحی مناسب‌تری را تجربه خواهد کرد.

 

10- انگیزه ایجاد می‌کند.

استراحت کردن و تفریح حتی به مدت یک روز، باعث میشود که دیدگاه بهتری نسبت به زندگی داشته باشید و برای دستیابی به اهدافتان مصمم‌تر شوید. چه دو روز به مرخصی بروید و چه دوهفته، این کار تاثیر مثبتی در شما خواهد داشت. به چه دلایل دیگری نیاز دارید تا کمی استراحت کنید؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش دورن سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: dailyinfographic

 

 

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات