ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

دلایل کند بودن رشد کسب‌ و کار شما

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
عوامل کند بودن و مراحل رشد کسب و کار - دلایل کند بودن رشد کسب‌ و کار شما

در این مقاله از مدیرنو؛ به عوامل کند بودن و مراحل رشد کسب و کار می‌پردازیم. دلایل کند بودن رشد کسب‌ وکار شما چیست. رشد کسب و کار شما چگونه است؟ آیا کمتر از انتظار شما است؟ در اینجا چهار نکته ارائه شده است که باعث کند شدن یا توقف کامل رشد کسب و کار شما می­شود و در کنار آن پیشنهادها و راه‌حل‌هایی برای حل این مشکلات نیز ارائه شده است.

بنر میان مقاله فروش

عوامل کند بودن و مراحل رشد کسب و کار

اگر شما محصولاتی منحصربه‌فرد، خدمات پس از فروش عالی، و یک چشم‌انداز توسعه مناسب دارید پس بدانید که کسب و کار شما در مسیر درستی در حرکت است. اما اگر برای رسیدن به برنامه توسعه خود دچار مشکل شده­ اید یا فروش شما رشد چندانی ندارد، دیگر وقت آن رسیده که وضعیت خود را دوباره ارزیابی کنید.

هر تجارت یا کسب و کاری قابلیت رشد کردن و بهبود یافتن را دارد. اما هر مدیری استراتژی های بهبود کسب و کار خود را نمی‌داند.

اگر احساس می‌کنید در تجارت خود به یک مانع برخورد کرده ­اید، قبل از اینکه پول خود را برای بازاریابی یا برای تزریق سرمایه بیشتر در کسب کار خود خرج کنید، به چهار مشکل اصلی زیر که اغلب جلوی موفقیت یک شرکت را می‌گیرند توجه کنید.

اجرای برخی از این راه‌حل‌ها  ممکن است به رفع مشکلات شما کمک کند.

دلایل کند بودن رشد کسب‌ و کار شما

1- برندهای درحال توسعه

این یک اشکال بسیار معمول بین کسب و کارهای در حال رشد و جدید است.

بسیاری از صاحبان مشاغل فکر می‌کنند هنگامی‌که یک نام تجاری خوب و یک لوگوی جذاب و  چشم‌نواز انتخاب کنند، برندینگ خود را انجام داده­ اند. اما اگر به برخی از موفق­ ترین کسب و کارها از جمله استارباکس، اپل یا مایکروسافت نگاه کنید، در همه آن‌ها یک نکته مشترک دیده می‌شود:

نام تجاری آن‌ها مشخص‌کننده و وجه تمایز بین آن‌هاست.

اگرچه این شرکت‌ها اکنون صنایعی عظیم و گسترده هستند، اما به یاد داشته باشید که آن‌ها همیشه غول‌های کنونی نبودند. آن‌ها فرهنگی ایجاد کردند که پیرامون محصولاتشان متمرکز بود. برندهای جدید خود را به چیزهایی مرتبط کردند که برای مخاطبان هدفشان اهمیت بیشتری داشت.

راه حل این مشکل دو مرحله دارد:

اول اینکه شما باید مشتریان بالقوه و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. بجای اینکه سعی کنید همه را تحت تأثیر قرار دهید، بر روی گروه ­ها و افرادی تمرکز کنید که با توجه به محصولاتی که ارائه می‌دهید سود و نفع بیشتری را به شما برسانند. پس از اینکه جمعیت هدف خود را انتخاب کردید، می‌توانید به توسعه و بسط برند خود بپردازید.

سعی کنید بفهمید که برای این افراد چه چیزهایی اهمیت بیشتری دارد. بفهمید دقیقا چرا محصولات شما نفع بیشتری برای این افراد دارد. با انجام این کارها می‌توانید ارزش معنوی محصولات خود را به شدت افزایش دهید. همچنین تصویر بهتری از این محصولات ارائه دهید که در انتها منجر به افزایش تقاضا خواهد شد.

 

2- عدم همکاری

مانع دیگری که بر سر راه صاحبان مشاغل قرار دارد ترس از همکاری و تردید در کم کردن کنترل خود بر کارها است. این کار شما قابل‌درک است. کسب و کار شما هنوز نوپا است، و شما احساس می‌کنید که تنها کسی هستید که می‌­تواند کارها را درست انجام دهد. اما این طرز تفکر باعث فرسودگی و توقف سریع کارها می‌شود.

همکاری در واقع روش بسیار عالی برای افزایش فروش و سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار شماست. از طریق همکاری و شراکت با کسب و کارهای دیگر که مکمل کسب و کار شما هستند می‌توانید بر روی یک موضوع خاص متمرکز شوید.

ایجاد یک بازار به خصوص برای خودتان، روشی دیگر برای افزایش ارزش مادی و معنوی محصولاتتان است. این امر باعث افزایش سود شما و همکارانتان در کوتاه مدت می‌شود.

 

3- نا کارآمدی یا غیرعملی بودن فرایندهای کسب و کار

همان طور که کسب و کار شما رشد می‌کند، پیچیدگی فرایندهای کسب و کار و همچنین اطلاعات مورد نیاز برای پیگیری این فرایندها نیز افزایش می‌یابد.

در ابتدا، شاید اشکالی نداشته باشد که از دفاتر کاغذی استفاده کنید. با استفاده از اکسل به حساب­های خود رسیدگی کنید. یا اینکه برای ارتباط با مشتری از نرم‌افزار Outlook استفاده کنید. یاینکه برای پیگیری موجودی خود به سراغ تخته وایت بورد یا لیست­های کاغذی بروید. اما اگر پس از توسعه کسب و کارتان کارهای روزانه و دقیق را اتوماتیک یا خودکار نکنید در حقیقت رشد و سودآوری خود را محدود کرده­ اید.

اگر سرمایه کافی برای خرید نرم‌افزارهای مناسب ندارید، در موتورهای جست‌وجوی گوگل یا بینگ اصطلاحاتی مانند «برنامه هایی برای ارائه خدمات به مشتری در کسب و کارهای کوچک» یا «ترم افزارهای مدیریت پروژه های کم هزینه» را جستجو کنید. از تجار دیگری که در حرفه شما کار می‌کنند نیز در مورد روش‌های بهره وری مورد استفاده آن‌ها سوال کنید.

اگر شما تنها مالک شرکت هستید، یا اینکه کارکنان بسیار کمی‌در اختیاردارید، بهتر است به فکر استخدام یک دستیار باشید. که در اداره­ ی عملکردهای اجرایی ماهر است. واگذاری مسئولیت‌های روزانه به کسی دیگر به شما اجازه می‌دهد برای آینده کسب و کار خود به دنبال هدفی بزرگ‌تر بروید.

4- نبود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت واقعی

هر کسب و کار جدیدی از یک تصور بزرگ به وجود آمده

همه کارآفرینان شرکت خود را با رویای موفقیت بلندمدت تأسیس می­کنند، اما متأسفانه، همیشه این رویاها برای حفظ رشد مثبت شرکت کافی نیستند. مشکل رایجی که اکثر صاحبان کسب و کارهای جدید با آن روبرو هستند عدم وجود یک برنامه‌ریزی خاص است. به منظور داشتن رشد و توسعه مداوم در شرکت خود، باید ایده­ هایی کوتاه مدت و درازمدت در مورد راه­ های رسیدن به موفقیت مورد نظر خود داشته باشید.

بهترین راه حل اینست که بنشینید و اهداف طولانی مدت خود را روی کاغذ بنویسید. پس از تهیه این لیست آن‌ها را به ترتیب اولویت مرتب کنید. تصمیم بگیرید که کدام یک از مواردی که در لیست خود نوشته­ اید را می‌خواهید اول از همه به دست آوریدد کارتان را با آن هدف شروع کنید. می‌توانید از اهداف بلندمدت خود به عنوان طرحی کلی برای تعیین اهداف کوتاه مدت استفاده کنید.

برای رسیدن به هر هدف بلندمدت چندین مرحله نیاز است.

این مراحل اهداف کوتاه مدت شما به حساب می‌­آیند. در حقیقت شما با برنامه‌ریزی فعالیت ­های روزانه و سالانه، خود را در مسیر رشد و توسعه مداوم قرار می‌دهید. اولین قدم برای رشد کسب و کار کوچک خود اینست که موانعی و مشکلاتی که با آن مواجه هستید را بشناسید. هنگامی‌که مشکلات و نقاط ضعف خود را شناسایی کردید می‌توانید از این راهنمایی‌ها برای تقویت و رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه مشاوره کسب و کار و ارزیابی سازمان مدیرنو مراجعه فرمایید.

با ما در ارتباط باشید.

 

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات