ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه به مدیری موفق تبدیل شویم؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
چگونه به مدیری موفق تبدیل شوید؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به ویژگی و مهارت های مدیر موفق می‌پردازیم. مدیر موفق چه کارهایی انجام میدهد؟ چگونه به مدیری موفق تبدیل شوید؟ یک مدیر موفق و مؤثر به جنبه­ های مختلف مدیریت، رهبری و یادگیری توجه دارد. به همین دلیل انتخاب موضوع مدیر موفق بسیار سخت است و اینکه بگوییم این ده مورد برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم هستند، نیز دشوار است. اما در اینجا چند مهارت مختلف مدیریتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که بدون آنها ممکن نیست به مدیری موفق تبدیل شوید. اینها مهارت­ های کلیدی و بسیار مهمی‌هستند که به شما کمک می­ک نند تیم خود را رهبری کرده و آنها را تشویق کنید که دنباله رو شما باشند.

دوره آموزشی

ویژگی و مهارت های مدیر موفق

مدیر موفق می‌داند کارکنانش برای داشتن کارکردی مؤثر به چه چیزهایی نیاز دارند، او نوآور و سازنده است، و با مشتری­ های هیجان زده و همچنین محل کار هماهنگ بوده و می‌­داند برای تشویق کارکنان موفق باید از چه رفتارهایی دوری کند.

مدیرانی که می‌خواهند موفق شوند نیز درک می‌کنند که مهم­ترین عامل در موفقیت دانستن این نکته است که آیا کارکنان انگیزه ی آمدن به سر کار خود را دارند یا خیر. معمولا مدیر بد، از اصلی ترین عواملی است که کارکنان شغل خود را رها می‌کنند.

مدیر موفق چه کارهایی انجام میدهد؟

یکی از چیزهایی که تمام مدیران به دنبال آن هستند تلاش برای بهترین شدن و سرافرازی به عنوان یک مدیر است. تفاوتی که یک مدیر عالی می‌­تواند در زندگی کاری کارکنان ایجاد کند فوق العاده است. یکی از اعمال کلیدی و مؤثر که یک مدیر می‌تواند انجام دهد عبارت است از القای این حس به کارکنان که از کار آنها قدردانی می‌شود و مورد تأیید هستند.

اما مهم­ترین مسأله در مدیریت موفق، اینست که شخصی باشید که دیگران می‌خواهند دنباله­ رو او باشند. هر عملی که در طول زندگی حرفه ­ای خود در یک سازمان انجام می‌دهید، به شما کمک خواهد کرد تشخیص دهید آیا روزی افراد از شما پیروی خواهند کرد یا نه.

پیشنهاد مطالعه :

شما بدون پیروان و زیر دستان خود نمی‌توانید رهبری یا مدیریت کنید. پس از راهنمایی های زیر استفاده کنید تا تبدیل به یک مدیر موفق شوید که همیشه آرزوی تبدیل شدن به آن را داشتید.

 مهارت های کلیدی مدیر موفق

یک مدیر موفق کسی است که دیگران می‌خواهند از او پیروی کنند:

یک رابطه بین فردی مؤثر و پاسخگو ایجادکنید:

گزارش به کارکنان، همکاران و مدیران نشان دهنده توانایی یک مدیر در به تصویر کشیدن مراقبت، همکاری، احترام، اعتماد و دقت است. آنها انتظار دارند مدیر با همکاران خود با احترام و شایستگی رفتار کند، به عهد و قول خود وفادار بوده، صداقت داشته باشد و اعتماد و اطمینان از خود به نمایش گذاشته و حتی تحت چالش برانگیزترین رخداد­ها و چالش­ ها، شخصیت خود را حفظ کند.

در همه حال ارتباط مؤثری برقرار کند: گوش دادن و  ارائه بازخوردهای دو سویه نشان دهنده میزان تعامل با دیگران است. مدیر باید از همکاران خود بازخورد دریافت کند. درصورتی که بازخوردهای صحیحی دریافت کرد، باید از واکنش های تدافعی خودداری کرده و تمایل به تغییر رفتار خود داشته باشد.

تشکیل تیمی‌که توانایی همکاری مؤثر تر با یکدیگر را در اختیار دیگر پرسنل قرار دهد:

در چنین تیمی‌کارمندان احساس می‌کنند که مفیدتر، خلاق­تر و سازنده ­تر شده ­اند. هنگامی‌که کار گروهی یا وظایف تیم به خوبی پیش نمی‌روند و کارها به گونه­ ای مؤثر انجام نمی‌شود، او حاضر است بنشیند و اقدام به حل مشکلات نماید. او می‌تواند به طور مستقیم و با صراحت به کارکنان نشان دهد که کجاها مانع پیشرفت تیم شده اند.

درک جنبه­ های مالی کسب و کار و تعیین اهداف و اقدامات مورد نیاز و ثبت پیشرفت و موفقیت کارکنان

این کار به تیم اجازه می‌دهد پیشرفت خود را احساس کنند. اجازه میدهد تصور کنند به هدف خود نزدیک­تر شده­ اند و انتظارات آنها را افزایش دهد. همه افراد می‌خواهند بدانند عملکردشان چگونه است و تا چه حدی توانسته ­اند انتظارات را برآورده کنند. اجازه دهید آنها از اهداف مالی و سایر اهداف شرکت مطلع باشند. اهداف عددی وجود ندارند. به همین دلیل بهتر است تصویری از اهداف خود ترسیم کنید. تا کارکنان بتوانند به مفید و کاربردی بودن آن در نشان دادن پیشرفت­ ها اذعان کنند. یک مدیر خوب این موضوع را به خوبی درک می‌کند . یک مدیر موفق نقش مناسبی در ترسیم این تصویر، بازخوردها و ارتباطات ایفا خواهد کرد.

 او می‌داند چگونه محیطی ایجاد کند که در آن افراد روحیه مثبتی به دست آورد. و کارکنان انگیزه بیشتری برای سخت کار کردن به منظور رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود به دست آورند. او درک می‌کند که خود او یک عامل بسیار مهم در احساس شادی کارکنان در محیط کاری است.

به افراد کمک می‌کند مهارت­ها و توانایی­ های خود را از طریق آموزش و یادگیری در هنگام کار، رشد و توسعه دهند

مدیر مسیر زندگی حرفه­ ای کارکنان را مشخص کرده تا آنها به رشد و پیشرفت خود ادامه دهند. در محیط کار اولویت خود را حرفه­ ی کارکنان و توسعه شخصی آنها قرار می‌دهد. کارکنان احساس می‌کنند مدیرشان برای شغل و حرفه آنها و پیشرفت­ های آنها اهمیت قائل است.

شما چند ویژگی دیگر از یک مدیر خوب را می‌دانید؟ اینها فقط شروع کار هستند، اما به شما کمک می­کند شروع خوبی داشته باشید. اگر به دنبال مدیریت موفق هستید حتما کار خود را با این مهارت­ها و ویژگی­ها آغاز خواهید کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید.

با ما در ارتباط باشید.

عضویت
اطلاع از
2 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات