آموزش مهارت های ارتباطی در محیط کار یا سازمان
آموزش مهارتهای ارتباطی در محیط کار و سازمان به فرایندی گفته میشود که در آن کارکنان و مدیران یاد میگیرند چگونه بهصورت مؤثر، شفاف و حرفهای با یکدیگر تعامل داشته باشند. این آموزشها شامل تقویت مهارتهایی مانند گوشدادن فعال، بیان واضح و محترمانه دیدگاهها، مدیریت تعارض، کار تیمی، زبان بدن، هوش هیجانی و ارائه بازخورد سازنده است. هدف اصلی آن بهبود همکاری، افزایش بهرهوری، کاهش سوءتفاهمها و ایجاد فضای کاری مثبت و اعتمادمحور در سازمان است، بهگونهای که ارتباطات داخلی قویتر شده و عملکرد فردی و گروهی ارتقا یابد.
بر اساس تحقیقات گالوپ، افرادی که با همکاران و مدیران خود ارتباط مثبتی برقرار میکنن، 40% بیشتر از سایرین از شغلشون راضی هستند. علاوه بر آن؛ کارکنانی که ارتباطات موثر با همکاران خود دارند، در عملکرد خود 21% بالاتر از دیگران و موفق تر هستند. مشکلات و تعارضات ارتباطی با همکاران و مدیران، عامل اصلی نارضایتی کارکنان و گاها عدم رشد آنها و خروج از سازمان است.
دوره آموزشی مهارت های ارتباطی چطور به رشد مدیران و کارکنان کمک میکند؟
ارتباط مؤثر، راهی به سوی موفقیت!
در دوره آموزش مهارت های ارتباطی در محیط کار یاد میگیرید:
- در مذاکرات و مکالمات حرفهای، متقاعدکنندهتر باشید.
- قاطعانه صحبت کنید، بدون اینکه پرخاشگر به نظر برسید.
- همکاران سمی را مدیریت کنید و از تأثیر منفی آنها جلوگیری کنید.
- در محیطهای کاری پرتنش، واکنشهای خود را کنترل کنید.



