ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

11 دلیل حیاتی برای شرکت در کنفرانس‌ های آموزشی

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
آموزش مدیریت و بازاریابی و فروش به مدیران و پرسنل

در این مقاله از مدیرنو؛ به 11 دلیل حیاتی برای شرکت در کنفرانس‌های آموزشی می پردازیم. این روزها راه‌های زیادی برای یادگیری و افزایش مهارت‌ها وجود دارد. مثلاً شما می‌توانید مطالب جدید را در وبلاگ‌ها بخوانید. به پادکست‌ها گوش دهید. فیلم‌های مرتبط در یوتیوب را ببینید و یا در سمینارهای مجازی شرکت کنید. پس چرا باید وقت و پولمان را برای شرکت در کنفرانس‌های آموزشی صرف کنیم و خودمان را به‌زحمت بیاندازیم؟

کنفرانس‌ها، سمینارها،کارگاه‌های آموزشی و هر رویداد دیگری که به‌صورت زنده برگزار شود، فرصت بی‌نظیری برای یادگیری بوده و همچنین فرصت‌های شغلی جدیدی خلق می‌کنند که در هیچ جای دیگری نمی‌توان آنها را یافت. در این مقاله 12 دلیل که چرا باید خودتان و کارکنانتان در کنفرانس‌های آموزشی شرکت کنید آمده:

11 دلیل حیاتی برای شرکت در کنفرانس‌های آموزشی

1– اره را تیز کنید.

ایده اره خود را تیز کنید از استفان کاوی است. او آن را هفتمین عادت در افراد بسیار مؤثر می‌داند. این ایده به این معناست که باید گاهی دست از کار بکشید و استراحت کنید تا مهارت‌هایتان را بازسازی کنید. یک اره کند نمی‌تواند به‌اندازه یک اره تیز، خوب و مؤثر عمل کند.

شما همیشه با ایده‌ها و رویکردهای جدیدی که موجب افزایش کارایی و اثربخشی‌تان می‌شود، از کنفرانس‌ها خارج می‌شوید.

مانند چوب‌بری نباشید که چوب را با یک اره کند خرد می‌کند. در حالی که رقیبش در کمتر از نصف همان زمان، همان مقدار چوب را با یک اره تیز خرد می‌کند. یا حتی شاید از اره‌برقی که در کنفرانس پیداکرده است استفاده کند!

 

2– ملاقات حضوری با متخصصان و تأثیرگذاران در کنفرانس‌های آموزشی

در کنفرانس‌های آموزشی شما در مکانی مشترک باکسانی که احتمالاً الگوی شما هستند، قرار دارید. کسی که شما تحسینش می‌کنید ایده‌های تجاری‌اش را با شما به اشتراک می‌گذارد. فرصت ایجاد روابط جدیدی را خواهید داشت که هیچ‌یک از این اتفاقات در سمینارهای مجازی رخ نمی‌دهد.

3– فرصت‌های شبکه‌سازی در کنفرانس‌های آموزشی

شبکه‌های اجتماعی امکان ارتباط ما با افراد همانند خودمان که حتی در فاصله‌های بسیار دور از ما هستند را فراهم می‌کنند. که در فضای واقعی  زندگی احتمالاً هیچ‌وقت ملاقاتشان نخواهیم کرد. کنفرانس‌های خوب برای شرکت‌کنندگان فرصت‌های ایجاد روابط جدید و تقویت روابط قبلی را فراهم می‌کنند. شاید هنگام نوشیدن قهوه، صرف ناهار یا در طول کنفرانس بتوانید بهترین تأمین کننده در حوزه فعالیت خودتان را ببینید. یا ممکن است درآنتراک بین دو پارت از کنفرانس در کنار مشتری بعدی یا مربی خود بنشینید، که اگر در آن کنفرانس شرکت نمی‌کردید، بی‌شک رقیبتان جای شما می‌نشست.

4– یافتن ابزارهای جدید در کنفرانس‌های آموزشی

افراد غالباً دنبال یافتن ابزارها و روش‌های جدیدی هستند که هنوز از آن‌ها استفاده نکرده‌اندبرنامه‌هایی که می‌تواند سرعتشان را افزایش داده و اشتباهات و خطاهای پرهزینه را کاهش دهد و برگزارکنندگان همایش، اغلب در یک رویداد از ابزارها و شیوه‌های جدیدی که شما تاکنون ندیده‌اید رونمایی می‌کنند.

5– یادگیری در یک مکان جدید

صحنه‌ای از فیلم “انجمن شاعران مرده “با بازی رابین ویلیامز را به خاطر دارید که شاگردانش را مجبور می‌کند که برای یافتن یک دید تازه و نگرش جدید  روی میز سرپا بایستند؟ یا در نظر بگیرید که چرا بسیاری از کسب‌وکارها جلساتشان را خارج از محل کارشان برگزار می‌کنند. به این دلیل که بتوانیم خودمان را از عادات و الگوهای رفتاری که بهره‌وری‌مان را می‌کاهد، آزاد کنیم. نشستن روی یک صندلی و کار کردن در یک دفتر ثابت مانع بروز ایده‌های تازه و نگرش جدید در ما می‌شود. ترک کردن دفتر کارمان و نشستن در یک مکان جدید، قطعاً ایده‌های جدیدی در ما ایجاد می‌کند که باعث رشد کسب‌وکارمان خواهد شد.

6-خارج شدن از منطقه امن

هم‌راستا با دلیل قبلی که عنوان شد، رویدادهای زنده شمارا مجبور می‌کند که از منطقه امنتان خارج شوید. در حالی که افرادی در بین ما وجود دارند که بااستعداد شبکه‌سازی به دنیا آمده‌اند، برای بسیاری از ما رویدادهای زنده و رویارویی با افراد جدید یک چالش محسوب می‌شود. اما خارج شدن از منطقه امن کمک می‌کند از طرز فکرهای قدیمی و منسوخ‌شده که فقط بهره‌وری‌مان را کاهش می‌دهند فاصله بگیریم.

7– یادگیری توصیه‌ها و تاکتیک‌های جدید

بسیاری از ما فکر می‌کنیم چون با وب کاملاً آشنا هستیم می‌توانیم به‌تنهایی راه‌حل مشکلاتمان را بیابیم. اما باید بپذیریم که یک حجم غافلگیرکننده از اطلاعات موجود در وب، ما را از بهترین مطالبی که کاملاً مناسب شرایط ماست دور نگاه می‌داردحتماً اطلاعات موردنیاز ما جایی درروی وب موجود است اما شرکت در کنفرانس‌های آموزشی به ما برای رسیدن به بهترین مفهوم که کاملاً مناسب کسب‌وکارمان باشد کمک خواهد کرد.

8– تمرکز بالاتر

شاید شنیدن راجع به نبوغ و استعداد افراد در رابطه با ابداع و راه‌اندازی یک رویکرد جدید که موفقیتشان را در پی داشته، باعث ایجاد جرقه‌ای در ذهن شما شود تا شما هم، به به‌کارگیری روش‌هایی که در موفقیت تجارتتان به شما کمک خواهد کرد فکر کنید.

9– انرژی گرفتن از افراد هم‌فکر

هیچ‌چیز مثل بودن در کنار افرادی که طرز تفکر مشابه شما دارند انرژی‌بخش نیست. افرادی که همه به‌قصد یادگیری مطالب جدید از دفتر کارشان خارج‌شده‌اند، قصد بهتر شدن داشته و مشتاق پیشرفت هستند. وقتی شما در یک کلاس یا سالن اجتماعات می‌نشینید با دیدن جمعیت حاضر می‌فهمید که تنها کسی نیستید که می‌خواهید مهارت‌هایتان را بهبود دهید و با اطلاعات ارزشمندی به شرکت یا سازمانتان بازگردانید.

10– سرمایه‌گذاری روی خودتان

ترک محل کارتان برای اینکه” اره را تیز کنید” سرمایه‌گذاری روی خودتان است. بپذیرید که شما لایق این فرصت هستید، بپذیرید که شما هنوز نیازمند یادگیری هستید و اینکه می‌توانید بهتر از این‌که هستید بشوید. شرکت در کنفرانس یک سرمایه‌گذاری بر روی خودتان، شغلتان و حتی شرکتتان محسوب می‌شود. وقتی شما بلیت کنفرانس را تهیه می‌کنید و وقتی به سمت سالن کنفرانس قدم برمی‌دارید فراموش نکنید که در حال سرمایه‌گذاری برای پیشرفت و رشدتان هستید.

11– خوش گذراندن

شاید این مورد مهم‌ترین دلیل نباشد اما نباید هم از لیست جا بیفتد. شرکت در کنفرانس لذت‌بخش است. هر رویداد زنده‌ای که در آن می‌توانید با دیگران ارتباط گیرید لذت‌بخش است البته برای افراد درون‌گرا شاید این‌طور نباشد! اگر قصد شبکه‌سازی دارید تلاش کنید ارتباطات جدیدی ایجاد کنید. می‌توانید با رفتن به این رویدادهای زنده، با نشستن پشت میز پذیرایی کنار افرادی که هنوز نمی‌شناسید رابطه‌های فوق‌العاده ایجاد کنید و حتی دوستان خوبی پیدا کنید. این فرصت‌ها را از دست ندهید.

نکته‌های کلیدی

کنفرانس‌های آموزشی می‌توانند شبکه‌سازی بی‌همتا، یادگیری و سرگرمی، همگی  را باهم برایتان به ارمغان آورد. یک کنفرانس خوب شمارا به پیشرفت و به چالش کشیدن خودتان مجبور می‌کند. اگر شما مدیر هستید این اجازه را به کارکنانتان بدهید که از شرکت خارج شوند و ایمان داشته باشید با توانایی‌ها، مهارت‌ها و ایده‌های نو بازمی‌گردند چون این کار نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

به نظر شما چه دلایل دیگری برای شرکت در کنفرانس وجود دارد؟

شما چه کنفرانس‌هایی شرکت کرده‌اید که تأثیر طولانی‌مدتی روی شما گذاشته است؟

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

takeflyte :منبع

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات