ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

دوری از اتلاف زمان در فروش

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
دوری از اتلاف زمان در فروش - چگونه فروش را بالا ببریم

در این مقاله از مدیرنو؛ به دوری از اتلاف زمان در فروش می‌پردازیم. چگونه فروش را بالا ببریم؟ ما همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن داریم ولی وقتمان خیلی محدود است. تفاوت بین موفقیت و شکست، انتخاب‌های افراد در به تأخیر انداختن امور است. بازنده‌ها کارهای مهمی که در زندگی‌شان حیاتی است را به تعویق می‌اندازند اما برنده‌ها و افراد موفق فعالیت‌های کم‌اهمیت را به بعد موکول می‌کنند.

بنر میان مقاله فروش

چگونه فروش را بالا ببریم

دوری از اتلاف زمان در فروش

به تعویق انداختن کارها، تأخیر در برنامه ریزی و نداشتن اطلاعات درباره محصول مهم‌ترین عواملی هستند که موجب می‌شوند شما زمان را در فروش از دست بدهید. اگر به هر دلیلی ارتباط با مشتریان بالقوه‌تان را به تأخیر بیندازید، به‌راحتی آن‌ها را از دست خواهید داد.

ما معمولاً نیمی از زمان کاریمان را تلف می‌کنیم. استراحت‌های بیش‌ازحد، تماس‌های تلفنی و کارهای شخصی مهم‌ترین فعالیت‌هایی هستند که وقتمان را از بین می‌برند.

چگونه از به تعویق انداختن کارها جلوگیری کنیم؟

بهترین راه این است که برنامه ریزی صحیحی انجام دهید، کارهایتان را اولویت بندی کنید و اولین فروش تلفنی تان را سریعاً انجام دهید. وقتی روز کاری‌تان آغاز می‌شود، سعی کنید در اولین فرصت کار مهمی انجام دهید این کار باعث می‌شود در طول روز بازدهی بالاتری داشته باشید.

در مقاله فروش تلفنی از مدیرنو؛ به فروش تلفنی و چند نکته برای فروشندگان تلفنی پرداختیم.

تماس تلفنی ناتمام

زمانی که برای فروش تلفنی آماده نیستید و اطلاعات لازم را در اختیار ندارید، معمولاً فروش تلفنی‌تان را ناتمام می‌گذارید و این باعث می‌شود که زمانتان را از دست بدهید. زمانی که در حال صحبت با مشتری هستید متوجه می‌شوید که در آن لحظه نمی‌توانید فروش را تکمیل کنید و آن را به تماس بعدی موکول می‌کنید، تماسی که اغلب اوقات هیچ‌وقت دوباره تکرار نمی‌شود.

نداشتن دانش درباره محصول

نداشتن اطلاعات در مورد محصول می‌تواند تمام تلاش‌های شمارا هدر دهد. باعث اتلاف زمان در فروش شده و سبب شود فروشتان را از دست بدهید. ولی نکته اینجاست که می‌توانید با اختصاص زمان و مطالعه، این مشکل را حل کنید.

چگونگی آمادگی و کسب اطلاعات در مورد محصول، فروشندگان حرفه‌ای را از دیگران متمایز می‌کند. آنها به‌دقت تمام جزئیات مربوط به کالا یا خدماتشان را شناسایی می‌کنند. آموخته‌هایشان را مرور می‌کنند و از نکات مهم یادداشت برداری می‌کنند. امکان ندارد که مشتریان از فروشندگان حرفه‌ای سؤالی بپرسند که نتوانند به‌طور کامل پاسخ دهند.

 

قرار ملاقات های تایید نشده

گاهی اوقات بعضی از فروشندگان برای ملاقات با مشتری مسافت زیادی را طی می‌کنند و وقتی به محل ملاقات می‌رسند متوجه می‌شوند که مشتری در دفترش نیست، قرار ملاقات دارد و یا حتی به هر دلیلی نمی‌توانند با او صحبت کنند! در این صورت وقت باارزش زیادی را از دست داده‌اند و حتی ممکن است نیمی از روز را هم در مسیر رفت و آمد طی کرده باشند. اینجاست که باید همیشه قرارهای کاری‌تان را چک کنید تا باعث اتلاف وقتتان نشود.

تمرین عملی :

از همین حالا برنامه ریزی کنید. لیستی که از تمام کارهای مهم تان آماده کنید و اولویت های لیستتان را تعیین کنید. همیشه با اولین اولویتتان که مهم ترین کار است، شروع کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات