ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

تعیین استراتژی رسانه کسب و کار

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
تعیین استراتژی رسانه کسب و کار

در این مقاله از مدیرنو؛ به استراتژی رسانه کسب و کار می‌پردازیم. چگونگی تعیین استراتژی رسانه کسب و کار را شرح خواهیم داد. استراتژی رسانه برنامه‌ای است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف به مخاطبان موردنظر دست یابند و با دست یابی به این مخاطبان بتوانند نرخ تبدیل وب سایتشان را بهبود دهند. وقتی‌که تلاش می‌کنید توجه قسمتی از بازار را جلب کنید، شناختن ویژگی‌های جمعیت شناختی و علاقه‌مندی‌های بازار هدفتان بسیار مهم است.

بنر میان مقاله فروش

مؤلفه‌های تأثیر گذار در ایجاد و تعیین استراتژی رسانه کسب و کار

• بازار هدف را بشناسید

شما در ابتدا باید ویژگی‌های جمعیت شناختی بازار هدفتان را در نظر بگیرید. هرچه بیشتر در مورد مخاطبانتان اطلاعات داشته باشید، استراتژی بازاریابی شما کارآمدتر خواهد بود و نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

بازارتان را شناسایی کنید و بدانید مخاطبانتان وقتشان را کجا و چطور می‌گذرانند و چطور به بهترین شکل می‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

مثلاً: بازاریابی از طریق اَپ‌های موبایل و شبکه‌های اجتماعی نسبت به رسانه سنتی و چاپی برای دستیابی به جمعیت نوجوان مؤثرتر هستند.

تعیین استراتژی رسانه کسب و کار

• اهمیت اهداف قابل اندازه گیری

یکی از چیزهایی که در حین فرآیند تدوین استراتژی باید در ذهن داشته باشید، اهداف کلی بازاریابی شماست. این اهداف باید قابل‌اندازه‌گیری و مشخص باشند؛ اگر هدف شما اینست که “پول بیشتر دربیاوریم”، به هیچ روش خاصی اشاره نشده است و برنامه‌تان برای رسیدن به این هدف مشخص نیست. اما هدف ” افزایش سود به‌اندازه %20 طبق برنامه زمانی سه ماهه” یک هدف مشخص‌تر و واقع‌بینانه‌تر است – و یک محدوده زمانی هم ایجاد می‌کند که قابل‌اندازه‌گیری است و می‌توان طبق یک جدول زمانی آن را به اجرا درآورد.

• بودجه بازاریابیی خودرا تعیین کنید

در استراتژی رسانه ، باید بودجه بازاریابی‌تان را تعیین کنید. بدون یک بودجه بندی مناسب، این امکان وجود دارد که چند میلیون صرف مشکلی کنید و راه حل مشخصی پیدا نکنید. داشتن بودجه مشخص شمارا تشویق می‌کند که با دقت به هر تاکتیک نگاه کنید. در حل مشکلات همه جوانب را در نظر بگیرید. همچنین تخصیص بودجه از صرف هزینه‌های زیاد و یا هزینه در موارد غیرضروری جلوگیری می‌کند.

تعیین استراتژی رسانه کسب و کار

• از نتایج درس بگیرید

مؤثرترین استراتژی های رسانه آن‌هایی هستند که در طول زمان تکمیل می‌شوند. اگر شرکتی یک استراتژی را به‌کار بگیرد و نتایج موردنظر نرسد، آن شرکت می‌تواند از اشتباهاتش درس بگیرد و در موقعیت‌های بعدی آن‌ها را تکرار نکند. به همین دلیل هست که اندازه‌گیری نتایج اهمیت دارد. این کار داده‌های ارزشمندی تولید می‌کند که می‌تواند در استراتژی رسانه بعدی استفاده شود و آن‌ها را بهبود بخشد.

 

هدف استراتژی رسانه

هدف استراتژی رسانه کاملاً به هدفی که شرکت قصد دارد به آن برسد بستگی دارد. بهبود روابط عمومی یک هدف کاملاً جدا از افزایش سود است. اما هر دوی آن‌ها را می‌توان با استفاده از یک استراتژی و برنامه‌ریزی خوب به‌دست آورد.

 

انواع مختلف استراتژی رسانه

تمام استراتژی‌های رسانه در ابتدای کار رویکرد یکسانی دارند. همه آن‌ها باید برنامه ریزی مشخص و مخاطبان مشخصی را در نظر بگیرند. هرچند شاید اهداف کاملاً متفاوتی داشته باشند. از این نظر، انواع مختلفی از استراتژی رسانه وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، استراتژی برای افزایش آگاهی در مورد یک مشکل یا شرایط خاص، با استراتژی مورداستفاده برای افزایش درآمد یک محصول یا فیلم متفاوت است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: dotdashmeredith

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات