ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

نقش و اهمیت رسانه های اجتماعی در رشد سایت چیست؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
بهینه سازی و بازاریابی رسانه اجتماعی و بهینه‌سازی وبلاگ یا سایت

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه نقش و اهمیت رسانه های اجتماعی در رشد سایت چیست می‌پردازیم. همانند بهینه سازی موتورهای جستجو، بهینه سازی رسانه اجتماعی نیز نقش بسیاری در موفقیت شما بازی می‌کند. به‌خصوص، امروزه سیگنال‌های اجتماعی، سئوی وبلاگ یا وبسایت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بازاریابی رسانه ها و بهینه سازی وبلاگ یا سایت ما به یک اندازه دارای اهمیت هستند.

به عنوان مثال، برای یک سایت تجارت الکترونیک، بهینه سازی رسانه اجتماعی با توجه به تمایل مردم به دنبال کردن پیشنهادها و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی جهت خرید آنلاین محصولات، بسیار مهم خواهد بود. به علاوه، حضور در رسانه اجتماعی به ایجاد یا تثبیت برند کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

بنر میان مقاله فروش

منظور از بهینه سازی رسانه های اجتماعی چیست؟

بهینه سازی رسانه های اجتماعی یا SMO تکنیکی برای بازاریابی تبلیغ و ترویج محصول مورد نظر شما از طریق ایجاد یک برند در کانال‌های مختلف اجتماعی است. این کانال‌ها شامل سایت‌های اشتراک ویدئو مانند یوتیوب و آپارات و شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، گوگل پلاس و توییتر می‌باشند. بعد از بروزرسانی‌های پاندا و پنگوئن گوگل، میزان نفوذ و حضور شما در رسانه‌های اجتماعی تأثیر به سزایی در اعتباربخشی و اعتمادسازی مورد نیاز وبسایتتان یافته. اگر تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده‌اید، بهتر است شروع کنید! می‌توان گفت:

بهینه سازی رسانه یعنی، بهینه سازی مناسب و ساخته و پرداخته کردن مقالات و محتوای وب‌سایت برای رسانه‌های اجتماعی.

چرا کسب و کار شما باید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کند؟

 

 تفاوت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بهینه سازی رسانه اجتماعی (SMO) چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو که یا سئو (SEO) به معنی هدف‌گذاری و هدایت ترافیک از موتورهای جستجو به سمت یک وب‌سایت است که شامل بهینه سازی درون‌صفحه (On-Page) و بهینه سازی برون‌صفحه (Off-Page) می‌گردد. در مقابل، نقش و اهمیت بهینه سازی رسانه اجتماعی (SMO) تماماً با سئوی درون‌صفحه سروکار دارد.

 

سئوی درون صفحه (On Page Seo)

به کنترل مستقیم محتویات یک صفحه یا مقاله از وب‌سایت شما شامل متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به سئوی درون‌صفحه می‌شود. این روش پایه تمام اقدامات بهینه‌سازی موتور جستجو است زیرا بیشترین کنترل را روی آن دارید. ضمن اینکه هر گونه تغییری در محتویات صفحات و مقالات وب‌سایت شما، تأثیر در نتایج جستجو را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین خیلی مهم است که روش On Page Seo بدرستی قبل از روش Off Page Seo انجام شود.

 

سئوی برون صفحه (Off Page Seo)

بر خلاف روش سئوی درون‌صفحه شامل تمام اقدامات بیرونی است که با هدف لینک‌سازی و افزایش ترافیک ورودی از سایت‌های دیگر می‌شود. بخاطر داشته باشید که روش سئوی برون‌صفحه یک فرآیند نامحدود و بی‌پایان هست و نیاز به استراتژی صحیح و صبر و بردباری دارد.

پیشنهاد مطالعه:

  • استراتژی‌های بهینه در شبکه‌های اجتماعی
  • تعیین استراتژی رسانه کسب و کار

 

چطور شروع کنیم؟

قبل از هر چیز فهرستی از رسانه‌های اجتماعی مناسب با محتوای وب‌سایت خود را هدف‌گذاری کنید. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید اینست که هدف ما از بهینه سازی رسانه های اجتماعی تنها ایجاد ترافیک از این رسانه‌ها نیست بلکه می‌بایست ساختار محتوا و سایت شما به گونه‌ای باشد که نرخ فرار (Bounce Rate) کاربر به حداقل برسد. به همین خاطر سه عامل مهم را به عنوان پایه و اساس بهینه سازی همواره به یاد داشته باشید:

 

1. محتوا: محتوا پادشاه است

در صورتی که محتوای شما با هدف جذب مخاطبان دنیای وبلاگ‌ها و با صرف نظر از محدودیت‌های مرزی، طبقاتی و مذهبی تولید نمی‌شود، لطفاً به دنبال بهینه سازی رسانه های اجتماعی نباشید. مقالات و محتوای شما در صورتی معیار حضور در رسانه‌ها را داشته باشد که بر پایۀ تحقیق و پژوهش مناسب و همراه با داده‌های متناسب استوار شود. ارزش محتوایی مقاله شما، باعث جلب اعتماد مخاطبان به محتوای سایت شما می‌گردد.

 

2. طراحی وب سایت

نوع طراحی بلاگ یا وب‌سایت نقش مهمی در کاهش نرخ فرار (Bounce Rate) و جلب رضایت کاربران ایفا می‌کند. اگر طراحی بلاگ یا سایت شما از نظر کاربر آزاردهنده باشد، به احتمال زیاد مانع از حضور مداوم و یا بازگشت مجدد به سایت شما می شود. خزنده‌های موتورهای جستجو، سایت‌هایی را ترجیح می‌دهند که راهبری (Navigation) در سایت راحت‌تر بوده و میزان تبلیغات نیز کمتر باشد. همواره سعی کنید در طراحی صفحات سایت از رنگ‌های روشن و رنگ آبی روشن برای پس‌زمینه استفاده نمایید.

 

3. راهبری محتوا

همان‌طور که پیشتر بیان شد، «محتوا پادشاه است». روان بودن متن و ارتباط مناسب پاراگراف‌ها و بخش‌ها، نقشی اساسی در موفقیت محتوا دارد. مقالاتی که شامل تصویر، ویدئو، پادکست، گزارش، فهرست و آمار و ارقام هستند، برای رسانه‌های اجتماعی مناسب‌تر خواهند بود. در صورتی که مقاله بلندی می‌نویسید، حتما متن را به شیوه‌ای مناسب تقسیم‌بندی کنید تا خواننده بتواند جریان مقاله را بهتر و با سرعت بیشتری دنبال کند.

 

سخن آخر

در این مقاله از مدیرنو؛ به نقش و اهمیت رسانه های اجتماعی در رشد سایت پرداختیم. خیلی از وب‌سایت‌ها ترافیک خوبی از رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند. ولی بسیاری از مواقع، در هدایت این کاربران به مقالات و صفحات ویژه خود ناموفق عمل می‌کنند. برای هدایت کاربران به مقالات ویژه خود، همواره سعی کنید در صفحات و مقالات مختلف پیوندهای مناسبی ایجاد کنید. به طور کلی سئوی داخلی شما را در رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات