ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

مهم ترین دلایل بی انگیزه بودن کارکنان چیست؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
بی انگیزه بودن کارکنان چه پیامدهایی دارد؟

در این مقاله از مدیرنو؛ به پیامدهای بی انگیزه بودن کارکنان می‌پردازیم. بی انگیزه بودن کارکنان چه پیامدهایی دارد؟ ایجاد انگیزه در کارمندان برای انجام دادن وظایف شغلی خود در سطح رضایت‌بخش یا بهتر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. کارکنان زمانی انگیزه دارند و نسبت به نتیجه کار خود متعصب هستند که خودشان مسئول انجام کارهایشان باشند.

بنر میان مقاله منابع انسانی

کارکنانی که انگیزه‌ای برای کسب موفقیت در شرکت شما ندارند، به‌صورت منفی بر دیگر افراد محل کار تأثیر می‌گذارند که حتی می‌تواند به‌طور مستقیم بر موفقیت کسب‌وکار کوچک شما اثر بگذارد. نارضایتی از محل کار، انگیزه کارکنان را از بین برده و منجر به پیامدهای منفی می‌شود. در مقاله حاضر به 4 پیامد ناشی از بی انگیزه بودن کارمندان در سازمان می‌پردازیم:

 

پیامدهای بی انگیزه بودن کارکنان

1- عملکرد ضعیف

کارکنانی که بی انگیزه‌اند، کارشان را در سطح پایین‌تری نسبت به سایر کارمندان انجام می‌دهند. اگر هیچ هیجانی برای انجام مأموریت شرکت وجود نداشته باشد، دستیابی به‌سرعت موردنیاز برای تکمیل پروژه دشوار خواهد شد. بهره‌وری کم، ناشی از بی انگیزه بودن کارمند بوده و سایر کارکنان ممکن است احساس کنند که باید برای جبران وظایف ناتمام، به‌سختی کار کنند. همبستگی اهداف شرکت با اهداف کارکنان، به آنها کمک می‌کند تا متوجه اهمیت موقعیت خود شوند و با تشویق درمی‌یابند که مورد قدردانی قرارگرفته‌اند. بااین‌حال، عملکرد ضعیف کارکنان می‌تواند باعث هدر رفت زمان در کسب‌وکارهای کوچک شود و انجام پروژه‌ها به‌صورت ناتمام یا با تأخیر می‌تواند به‌طور مستقیم بر درآمد شما تأثیرگذار باشد.

به گفته آقای علی معبودی ، یکی از مشکلات اصلی حوزه کسب و کار در سال‌های اخیر، کاهش وفاداری نیروی کار به دلیل حجم بالای اخراج‌ها، کاهش حجم کار و تغییر ساختارها بوده است و در گام اول باید وضعیت کسب و کارتان را در این مورد بررسی نمایید تا بتوانید راهکارهای بهینه‌ای جهت ارتقا سطح انگیزه همکاران و درنتیجه ثبات و ارتقا سودآوری مجموعه خود داشته باشید.

2- نارضایتی

هنگامی‌که یک کارمند بی انگیزه است، می‌تواند روحیه کل افراد شرکت را تضعیف نماید. شایعات و شکایت در میان افراد می‌تواند کارکنان را برعلیه شما تبدیل کند. نارضایتی از شغل می‌تواند گسترش یافته و باعث ترک کارکنان از کارشان شود. برای جلوگیری از رخداد این اتفاق، به‌محض اینکه متوجه تغییر در رفتار کارکنان بی‌انگیزه شدید، با آن‌ها صحبت کنید. به کارکنانی که وظایف خود را به‌طور مرتب، سر وقت و کامل انجام می‌دهند، پاداش بدهید تا نشان دهید دلیلی برای نارضایتی شغلی در محل کار وجود ندارد.

3- ارائه خدمات ضعیف به مشتریان

کارکنان بی‌انگیزه امکان دارد انرژی یا صبر کافی در هنگام تعامل با مشتری را نداشته باشند. اگر کارکنان بی انگیزه شما مسئول فروش، تکمیل سفارش، مدیریت کالاهای مرجوعی یا رسیدگی به شکایات باشند. ممکن است آن‌ها شرکت را به مشتریان و عموم مردم به‌طور مناسبی نشان ندهند.

نتایج بی‌انگیزگی می‌تواند شامل عدم پیشرفت، عدم ارائه توضیحات مناسب، عدم علاقه به ایجاد رضایت در درخواست‌ها یا خشن بودن هنگام شکایت مشتریان باشد. شهرت بد شرکت شما در زمینه خدمات به مشتریان می‌تواند برایتان تأثیر منفی به همراه داشته باشد.

 

4- کاهش درآمد

کارکنان باید به کسب‌وکار شما ارزش بیفزایند. هنگامی‌که یک کارمند انگیزه‌ای برای انجام کار خود به‌درستی نداشته باشد، می‌تواند بر نتیجه کار شما تأثیر گذاشته و به‌جای سود، هزینه‌بردار شود. به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار کوچک، لازم است به لحاظ مالی موارد مهم مرتبط با نیروی کار را مشخص کنید. از قبیل تعادل هزینه کارکنان با درآمدی که موقعیت آن‌ها ایجاد می‌کند.

کارکنانی که بی‌انگیزه هستند، وظایف خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند. امکان دراد با شرکت شما در دستیابی به درآمد پیش‌بینی‌شده هماهنگ نباشند. باید هرچه زودتر نسبت به اصلاح رفتار آنان و درنهایت در صورت حل نشدن مشکل نسبت به جایگزینی آنان اقدام کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه ارزیابی عملکرد کارکنان مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: smallbusiness

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات

کارگاه نیمه خصوصی مدیران چابک |20 و 21 اردیبهشت 1403

اطلاعات بیشتر و ثبت نام
مشاوره کسب و کار می خواهم
آموزش مدیریت می خواهم