ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

سوالات عجیب شرکت های بزرگ در مصاحبه های استخدامی

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
سؤالات عجیب شرکت های بزرگ در مصاحبه های استخدامی

در این مقاله از مدیرنو؛ به سوالات استخدامی عجیب شرکت های بزرگ در مصاحبه‌ می‌پردازیم. سوالات استخدامی شرکت های بزرگ مانند اپل و گوگل و فیسبوک و مایکروسافت و … موارد خاص خود را دارند. اگر پرسش‌ها چالش برانگیز و دشوار نباشند ارزش زیادی ندارند! معمولاً اکثر کاندیداها پاسخ‌هایی برای سؤالات روتین و معمولی آماده می‌کنند به این امید که بهترین گزینه برای استخدام باشند. به نظر شما چه اتفاقی می‌افتد اگر مصاحبه کننده سؤالات غیرمنتظره از افراد بپرسد؟ افراد چه واکنشی در مقابل این پرسش‌ها نشان می‌دهند؟

بنر میان مقاله منابع انسانی

در این مقاله به بررسی سوالات شرکت های بزرگ دنیا پرداخته تا ببینیم که آنها چطور افراد با استعداد را انتخاب و استخدام می‌کنند.

مثلاً کسی که می‌خواهد وارد شرکت اپل شود با چنین پرسشی مواجه خواهد شد:

از نظر بهترین دوستتان، تنها چیزی که باید در خودتان بهبود دهید چیست؟

 

و یا در سؤال استخدامی فیسبوک چنین موردی پرسیده می‌شود که:

چه چیزی روز کاری شمارا عالی می‌کند؟ و یا شما در مورد چه‌کاری شور و اشتیاق زیادی دارید؟

 

بعضی از این پرسش‌ها عمیق‌ترند درحالی‌که ممکن است بی‌معنی و احمقانه به نظر برسند! مثلاً شرکت Whole Foods می‌پرسد؛ شما ترجیح می‌دهید با یک اردک هم اندازه اسب بجنگید و یا 100 اسب هم اندازه اردک؟ (یعنی مبارزه با یک مشکل بزرگ را انتخاب می‌کنید یا چندین مشکل کوچک)

 

سوال استخدامی شرکت اپل

ازنظر بهترین دوستتان، تنها چیزی که باید در خودتان بهبود دهید چیست؟

منظور این سوال در مصاحبه استخدامی اپل اینست که در مورد ضعف‌ها و خطاهایی که دیگران در شما می‌بینند، توضیح دهید تا متوجه شویم چه چیزهایی شمارا متوقف می‌کنند و چگونه باید با آنها مبارزه کرده و رشد کنید. بیشتر ما از چنین سوالاتی وحشت می‌کنیم! اما به یاد داشته باشید که باید پاسختان صادقانه باشد و نشان دهید که به دنبال بهبود نقاط ضعفتان هستید.

 

سوال استخدامی شرکت فیسبوک

فکر کنید امروز بهترین روز کاری‌تان است و تصور می‌کنید که بهترین شغل دنیا را دارید در این روز چه کاری انجام می‌دهید؟

این سوال استخدامی فیسبوک برای درک این مسئله است که به چه کاری شور و اشتیاق زیادی دارید؟ و در مواقعی که خوشحال و راضی از زندگی هستید به چه کاری می‌پردازید. پاسخ افراد به مصاحبه کننده نشان می‌دهد که آیا علایق آنها با شرکت همخوانی دارد یا نه.

 

سوال استخدامی شرکت گوگل

تصور کنید که ناخدای کشتی دزدان دریایی هستید و یک صندوق پر از طلا پیدا می‌کنید. خدمه کشتی به نحوه تقسیم طلاها رأی خواهند داد. اگر کمتر از نیمی از افراد با روش تقسیم شما موافق باشند، شما خواهید مرد. چطور طلاها را تقسیم می‌کنید که هم سهم خوبی بگیرید و هم زنده بمانید؟

این سوال استخدامی گوگل برای بررسی توانایی شما در حل مسائل مطرح می‌شود و پاسخ شما این موضوع را برای مصاحبه کننده روشن می‌کند.

یکی از مهم‌ترین نکات در مصاحبه‌های استخدامی، آمادگی لازم برای پاسخگویی سریع است. بعضی از این پرسش‌ها رایج هستند و مصاحبه کنندگان انتظار دارند که در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهید.

پیشنهاد مطالعه :

 

سؤالات استخدامی شرکت HubSpot

یک چیز به من یاد بده!

HubSpot (بازاریابی محصولات نرم افزاری) است. خیلی خوب است که در مورد تجاربتان صحبت می‌کنید، اما در این سؤال باید تجاربتان را نشان دهید و به مصاحبه کننده ثابت کنید که چقدر در حوزه تخصصی‌تان به خود مطمئن هستید.

 

سؤالات استخدامی شرکت مایکروسافت

بین نامرئی شدن و پرواز کردن کدام را انتخاب می‌کنید؟

این سوال استخدامی مایکروسافت اطلاعاتی در مورد شخصیتتان به مصاحبه کننده نشان می‌دهد. مثلاً اگر نامرئی شدن انتخاب شما باشد، ممکن است آدمی خجالتی‌ای باشید. اگر هم پرواز کردن را انتخاب کنید یعنی از آزاد بودن و ریسک کردن لذت می‌برید.

 

سؤالات استخدامی شرکت Nvidia

کاربردهای آجر را در یک دقیقه نام ببرید.

Nvidia یک شرکت آمریکایی پیشگام درزمینه کارت‌های گرافیکی است. این پرسش بررسی می‌کند که شما چقدر خلاق هستید و با چه سرعتی می‌توانید در مورد مسائل فکر کنید. مصاحبه کننده از شما نمی‌خواهد که به‌صورت تخصصی در مورد آجر فکر کنید، فقط باید سعی کنید خارج از چهارچوب‌ها فکر کنید.

 

سؤالات استخدامی شرکت stryker

از چه افرادی متنفرید؟

شرکت stryker تولید کننده تجهیزات پزشکی است. این پرسش مشخص می‌کند که چه چیزهایی برای شما ارزش بیشتری دارند و چه ویژگی‌هایی از افراد برایتان خوشایند نیستند و آیا ارزش‌های شما با سازمان همخوانی دارد یا نه.

 

سؤال شرکت Thoughtworks(فعال در زمینه تولید نرم افزار)

یک داستان در مورد یک کلاه سبز تعریف کنید. هدف این سؤال سنجیدن میزان خلاقیت شماست.

 

سؤال شرکت whole foods (فروشگاه  زنجیره‌ای آمریکایی)

شما ترجیح می‌دهید با یک اردک هم‌اندازه اسب بجنگید و یا 100 اسب هم‌اندازه اردک؟

هدف این پرسش، سنجیدن ترجیح شما در این موضوع است که می‌خواهید با یک مشکل بزرگ بجنگید یا با چند مشکل کوچک؟ در مورد این پرسش، هیچ پاسخ صحیحی وجود ندارد اما تصمیم شما اطلاعات زیادی در مورد نحوه حل مسائل و مهارت‌های تحلیلی‌تان خواهد داد.

درصورتیکه که برای مصاحبه سازمان خود نیاز به مشاوره دارید، برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه مصاحبه سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. با ما در ارتباط باشید.

منبع: dailyinfographic

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات