ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

اهمیت و استراتژی ویدئو مارکتینگ

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
اهمیت ویدئو مارکتینگ

در این مقاله از مدیرنو؛ به اهمیت ویدئو مارکتینگ و استراتژی ویدئو مارکتینگ می‌پردازیم. مزایای استفاده از ویدئو مارکتینگ در کسب و کار را خواهیم گفت. و با ذکر چند مثال از نمونه ویدئو مارکتینگ تلاش میکنیم تا موارد مطرح شده را بهتر درک کنید. امروزه محتوای ویدئویی یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی محتوا محسوب می‌شود. طبق تحقیقات انجام‌شده محتوای ویدئویی 85 درصد از کل ترافیک اینترنتی را در سال آینده به خود اختصاص خواهد داد. اگر تابه‌حال از ویدئو در بازاریابی خود استفاده نکرده‌اید، اکنون زمان مناسبی است تا دراین‌باره تجدیدنظر کنید.

اگر کسب و کار کوچکی را اداره می‌کنید یا به‌تازگی استارتاپی را راه اندازی نموده‌اید و قصد دارید از محتوای ویدئویی استفاده کنید، حتماً 4 فایده‌ی ذکرشده در مقاله حاضر را به‌دقت مطالعه کنید.

بنر میان مقاله فروش

اهمیت و مزایای ویدئو مارکتینگ

اولین مزیت ویدئو مارکتینگ

ویدئو نقش بسیار مهمی در کمپین‌های بازاریابی محتوای شرکت‌ها ایفا می‌کند. امروزه کاربران اینترنتی به دنبال محتواهایی پویاتر هستند و آمارها نشان داده که کاربران جوان‌تر تمایلی به خواندن متن‌های طولانی ندارند!

بهتر است ویدئوهای تولیدی‌تان نه خیلی رسمی و نه خیلی تبلیغاتی باشند. تبلیغات همه‌جا یافت می‌شود و به‌جای ساخت یک آگهی تبلیغاتی سعی کنید در ویدئوتان قابل‌اعتماد باشید، ایجاد ارزش کنید و حتی گاهاً طنز و شوخی را چاشنی کار خود کنید. به محتوای ویدئویی به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی نگاه نکنید، بلکه آن را به‌عنوان یک فرصت طلایی جهت برندینگ خود و مجموعه‌تان در نظر بگیرید. فراموش نکنید که با کمک بازاریابی ویدئویی می‌توانید ارتباط شخصی‌تری با مخاطبانتان برقرارکنید و تأثیر گذار باشید.

 

دومین مزیت ویدئو مارکتینگ

ویدئو بخشی انکارناپذیر از استراتژی تولید محتوای شماست. بارها و بارها دیده‌ایم که فیلم‌ها و ویدئوها ترافیک زیادی را به وب سایت‌ها جذب نموده‌اند. ویدئو نیازی است که مخاطبان شما می‌خواهند و شما باید پاسخگوی این نیاز باشید.

تولید محتوای ویدئویی بدون داشتن یک استراتژی مشخص، نتیجه قابل قبولی به‌دست نمی‌دهد و اگر برای تولید آن برنامه ریزی و هدف گذاری ندارید بهتراست فکر تولید آن را فراموش کنید!

برای برنامه ریزی تولید ویدئو در ابتدا باید جامعه هدفتان را مشخص کنید و سپس خط مشی‌هایتان برای رساندن پیام موردنظر، تدوین شوند. تا مزایای ویدئو مارکتینگ را یکی پس از دیگری مشاهده نمایید.

 

مانند دیگر روش‌های تولید محتوا سعی کنید:

  1. با یک بخش کوچک و نمونه شروع کنید.
  2. آمارها را به‌دقت تحلیل و بررسی کنید.
  3. اصلاحات را انجام دهید.
  4. دوباره و دوباره تلاش کنید.

 

مزیت سوم ویدئو مارکتینگ

تولید ویدئو سنگ بنایی برای اغلب برنامه‌های تولید محتوا محسوب می‌شود. ویدئو به طرز باورنکردنی‌ای انعطاف‌پذیر است و برای همه کاربردها از قبیل فیلم کوتاه، انیمیشن، فیلم بلند، داستان‌های مستند، مصاحبه‌ها و گفتگوهای خودمانی مناسب است. مواردی که نتوانید از طریق ویدئو انجام دهید، بسیار محدودند.

نیازی نیست ویدئوتان با بودجه زیاد تهیه شود. به دنبال ایده‌هایی برای تهیه ویدئو با بودجه کم باشید. تمرین کنید تا ویدئوهایی سریع و ارزان تهیه کنید. اما دقت داشته باشید حد مناسبی از کیفیت و حرفه‌ای بودن در فیلم‌هایتان وجود داشته باشد.

 

مزیت چهارم ویدئو مارکتینگ

ویدئو می‌تواند یک ابزار کلیدی برای ارتباط با مخاطبانتان محسوب شود. اما به محتوای کمپینتان نیز بستگی دارد. در دوره‌ای که ارتباط با مخاطب سریع، زودگذر و گاهاً قابل فراموشی است، بازاریابان باید مطمئن باشند که محتوای ویدئویی‌شان توانایی به دام انداختن بیننده و بازگشت مجدد او به وب سایت را دارد. به یاد داشته باشید برنامه ریزی درست از عملکرد ضعیف جلوگیری می‌کند.

این‌که بدانید از محتوای ویدئویی‌تان چه هدفی دارید به‌عنوان یک راهنما برای تیم شماست و هرگاه احساس سردرگمی کردید، هدفتان را با خود مرور نمایید. تولید یک ویدئو منجر به برند سازی برای شما نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از تولیدات ویدئویی همراه با پشتوانه‌ای قوی از استراتژی‌های بازاریابی به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

 

چگونه یک استراتژی ویدئو مارکتینگ بسازید؟

با اهداف ویدیویی خود شروع کنید.
-مخاطب هدف خود را پیدا کنید.
-بفهمید که چه داستانی را می خواهید بگویید.
نیازهای خلاقانه را در یک راستا نگه دارید.
به جدول زمانی خود پایبند باشید.
-بودجه واقع بینانه را حفظ کنید.
توجه داشته باشید که انتخاب استراتژی ویدئو مارکتینگ شما کاملا بستگی به محصول، شخصیت برند و حتی شرایط و امکانات شما دارد. پس تلاش نکنید یک کپی از کسب و کارهای دیگر باشید.

چند نمونه ویدئو مارکتینگ:

-مثال های ویدیویی توضیح دهنده :

نمونه های ویدیویی توضیح دهنده دقیقاً همان چیزی است که از نام آن نشان می دهد. شما در ویدئویی هستید که “چگونه” یک محصول را توضیح می دهید، نه اینکه چه چیزی. ویدیوهای توضیح دهنده معمولاً برای مشاغل مبتنی بر محصول بهترین کار را دارند. مثل فروش ملک، فروش اسباب بازی و ..

نمونه های بازاریابی محصول:

بازاریابی محصول در بازاریابی ویدئویی به معنای واقعی کلمه “نور، دوربین، عمل” را در نظر می گیرد. محصول در جلو و مرکز قرار دارد در حالی که مصرف کنندگان آن را در عمل می بینند. از این گذشته، چه راهی بهتر از نشان دادن محصولتان برای اثبات عالی بودن آن وجود دارد؟ ویدیوهای بازاریابی محصول برای برندهای غذایی بهترین گزینه هستند.

-لینک ویدیو به رسانه های اجتماعی دیگر یا سایت:

شما با این روش میتوانید در ویدئو خود مخاطبین را از اینستاگرام به سایت و یا از یوتیوب به اینستاگرام هدایت کنید.برای نمونه در انتهای ویدئو مارکتینگ شما این جمله می آید: لینک را کپی یا کلیک کنید. این استراتژی ویدئو مارکتینگ برای محصولات آرایشی و شرکتهای هواپیمایی گزینه مناسبی می باشید.

-ویدئو از پشت صحنه :

اکثر برندها به اهمیت ویدئو مارکتینگ آگاه هستند. و از تولید ویدیوهای پشت صحنه برای نزدیک‌تر شدن به مخاطبان خود استفاده میکنند .برای مثال برند Nike دوست دارد از تأییدیه افراد مشهور برای فروش محصولات خود استفاده کند. این خرده فروش ویدیویی با سرنا ویلیامز از پشت صحنه منتشر کرد تا به دنبال کنندگان آنلاین خود روند همکاری جدید را نشان دهد. و این مدل ویدئو برای صنف پوشاک بسیار مورد تایید است.

ویدیوهای ویروسی :

شما می‌توانید بهترین ویدیوی ویروسی ممکن را بسازید، اما در نهایت بازار تصمیم می‌گیرد که آیا ویدیوی شما ارزش ویروسی شدن را دارد یا خیر. یک جستجوی سریع برای جدیدترین ویدیوهای ویروسی انجام دهید و موزیک ویدیوها و شوخی های زیادی می بینید. این روش برای غذاهای آماده ، محصولات آرایشی بسیار جذاب و گیرا میباشد.

ویدئوی بازاریابی چریکی:

هنگامی که برندها از تعاملات غیرمتعارف یا خارج از چارچوب استفاده می کنند که در ویدیو ضبط شده است، بازاریابی چریکی دریافت می کنید. این یک استراتژی است که می‌تواند برای برندهایی که می‌خواهند با بودجه کم امتیاز کسب کنند، موثر باشد. اگر به خوبی اجرا شود، می تواند به یک محتوای جاودانه از بازاریابی تبدیل شود. با این حال، اگر از این استراتژی برای بازاریابی برند خود استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که بسته به نحوه استفاده از آن، در معرض خطر سوء تفاهم قرار می گیرید. 

ویدئوی تعاملی:

چه کسی تعامل را دوست ندارد؟ این یک نیاز اساسی انسان است. وقتی آن را در تلاش‌های تبلیغات ویدیویی خود برای تجربه‌ای همه‌جانبه‌تر قرار می‌دهید، ارتباط به یاد ماندنی‌تری با برند شما ایجاد می‌کند. اگرچه ویدیوهای تعاملی می توانند کمی بیشتر درگیر شوند، اما می توانند سرمایه گذاری مناسبی برای برند مناسب باشند. در واقع، 89 درصد از شرکت‌ها پس از ایجاد ویدئوهای بازاریابی تعاملی، شاهد افزایش فروش بودند. چیزی که یک ویدیو را تعاملی می کند، توانایی آن در دریافت ورودی مخاطب از طریق نظرسنجی، پیوندها یا برخی از انواع ورودی است. از نمونه ویدئو مارکتینگ های موثر میتوان Netflix را نام برد که در این زمینه بسیار خوب عمل میکند.

تبلیغات ویدیویی :

تبلیغات ویدیویی کلاسیک راه به جایی نمی برد. تنها با ظهور رسانه های اجتماعی شکل دیگری به خود گرفته است. تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۷ درصد از بازاریابان ویدیو بازدهی مثبتی را از محتوای ویدیویی گزارش می‌کنند، که احتمالاً با در نظر گرفتن اولویت جمعی برای ویدیو با پلتفرم‌های اجتماعی جدید مانند Tik Tok در حال ظهور، جای تعجب ندارد.

امیدواریم با این مقاله اهمیت و مزایای ویدئو مارکتینگ را درک نموده و الهام‌بخش شما برای تولید محتوای ویدئویی مختص خودتان بوده باشد.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه آموزش درون سازمانی مدیرنو مراجعه فرمایید. 

با ما در ارتباط باشید.

منبع: smallbusiness

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات