ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

برند شخصی و انواع استراتژی آن چیست؟

در این مقاله میخوانید

سطح:

عمومی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
اصول توسعه برند شخصی و پرسونال برندینگ

در این مقاله از مدیرنو؛ به مفهوم و استراتژی توسعه برند شخصی می پردازیم. اصول و نکات برندینگ شخصی و معنی پرسونال برندینگ چیست ؟ چرا برند سازی شخصی مهم است ؟ اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا با اصطلاح برندسازی شخصی و ارتباط آن در دنیای تجارت مواجه شدید و ممکن است به اهمیت اجرای اصول برندینگ شخصی آنچنان که باید و شاید واقف نبوده یا به آن نپرداختید. در این مقاله به این سوال که چرا برند سازی شخصی مهم است پاسخ خواهیم داد.

 

معنی پرسونال برندینگ چیست ؟

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی فرآیند ایجاد هویت برند برای یک شخص یا یک شرکت است.

همانطور که از نام آن پیداست، این پروسه ساخت یک برند برای شما یا کسب و کار شماست. اساساً اصول برندینگ شخصی اینست که چگونه کسب و کار خود و ارزش‌های آن را به جهان نشان دهید و اطمینان پیدا کنید که؛ مخاطبان هدف شما می‌دانند شما چه کسی هستید، چه چیزی را مطرح می‌کنید و به چه ارزش یا ارزشهایی پایبندید؟ و اینکه چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می کند.

اصول برندینگ شخصی تنها شامل بازاریابی نیست، بلکه بخشی از بازاریابی شماست و در مورد انتخابها و تاکیدهای شما برای خود و کسب و کارتان است تا احترام و اعتماد صنعت و مشتریان خود را جلب کنید.

به کارگیری اصول و استراتژی های صحیح در حوزه توسعه برند شخصی به شما کمک می کند تا یک هویت برند برای خود یا کسب و کارتان ایجاد کرده و به شما کمک می کند تا از رقبای خود متمایز شوید.

 

چرا برند سازی شخصی مهم است؟

در عصری که هر لحظه دامنه توجه افراد کوتاه‌ و کوتاه تر می‌شود، نیاز به تأثیرگذاری مهم‌تر و کلیدی تر از همیشه است و بهترین راه برای اثرگذاری مطلوب، ایجاد یک هویت برند محکم و به یاد ماندنی است.

متأسفانه، اکثر صاحبان مشاغل درک نمی کنند که چرا برند سازی شخصی مهم است ، چون فکر می کنند کار اضافی یا فانتزی است. با این حال، واقعیت این است که؛ مسیر خلق یک کسب و کار موفق از ساخت یک برند موفق می گذرد.

در صورتیکه روی برندسازی شخصی سرمایه گذاری کنید، افرادی که شما و کسب و کارتان را می شناسند بیشتر به شما اعتماد کرده و محصولات و خدمات بیشتری را از شما خریداری خواهند کرد.

 

فواید برندسازی شخصی

  1. کمک می کند تا متمایز شوید.
  2. منجر به خلق فرصتهای بیشتری می شود.
  3. مخاطبان بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.
  4. مخاطبین شما را به صورت آنلاین دنبال می کنند.

 

روش های تبلیغات و بازاریابی برند کانال های ارتباطی در ساخت برند

6 گام مهم در برند سازی شخصی

1- ایجاد بستر و زیرساخت برند

شما برای داشتن پرسونال برندینگ ، نیازمند یک وب سایت برای ایجاد یک پلت فرم دیجیتال خواهید بود.

وب سایت باید شامل نام شما باشد. شما همچنین نیازمند حساب کاربری در رسانه‌های اجتماعی مرتبط با جامعه هدفتان هستید تا برندتان را به خوبی ارائه دهید. از شبکه های اجتماعی تان می‌توانید برای به اشتراک گذاشتن صدای خود استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه :

2- شناسایی نقاط قدرت و منحصربه‌فرد برند خودتان

در مورد ویژگی‌ها و نقاط قوتی که در حرفه خود ایجاد کرده‌اید فکر کنید یا از دیگران بپرسید. شما به عنوان یک فعال در حوزه کسب و کار دارای نقاط منحصر به فرد خود و مهارتها و توانمندیهای خاص خود هستید. قبل از هرچیز باید به شناخت دقیق این نقاط بپردازید و در گام بعد سعی در تقویت آنها و نهایتا به اشتراک گذاشتن آنها اقدام کنید.

همه‌ی مواردی را که می‌توانید، یاد بگیرید و درزمینهٔ کاری خود تبدیل به یک متخصص شوید. هرگز یادگیری را متوقف نکنید (خواندن، تحلیل کردن و آموزش دادن).

پیشنهاد مطالعه :

3- دانش خود را به اشتراک بگذارید.

یادگرفتن به‌تنهایی کافی نیست، شما باید آن را آموزش دهید و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این کار را از طریق ویدئوها، رسانه‌های اجتماعی و نوشتن به‌صورت آنلاین یا آفلاین انجام دهید. از این طریق شما به خودتان اثبات می‌کنید که کار خود را بلد هستید و با انجام این کار تجربه کسب می‌کنید. از طرفی، تمرکز بر انتقال آموخته هایتان علاوه بر کمک در برندسازی شخصی شما، می تواند باعث رشد علمی و تجربی شما نیز شود.

 

4- خودتان باشید.

سبک خود را پیدا کنید، شما مجبور نیستید کاری را انجام دهید که دیگران انجام می‌دهند و از آنها پیروی کنید.

پیروی و کپی کردن از دیگران، نهایتا از شما یک نسخه کپی شده می سازد و هیچ وقت تبدیل به نسخه ای حرفه ای و منحصر به فرد نمی شوید. با سبک و سیاق خودتان برای انجام کارها و جذب مشتریان موردنظر استفاده کنید. سبک خود را پیدا کنید و مجموعه تغییرات مورد نظر را ایجاد کنید تا دیگران از شما پیروی و کپی برداری کنند.

 

5- مشخص کردن ارزش‌ها و تعیین اولویت ها در برندینگ

در اصول برندینگ شخصی ، بسیار مهم است تا از اهداف شخصی و حرفه‌ای خود (کوتاه مدت و بلند مدت) تصویر دقیق و روشنی داشته باشید.

این کار به شناسایی مهم‌ترین مواردی که باید وقت خود را برای آنها صرف کنید، کمک خواهد کرد و همچنین باعث هماهنگی مسیرها و فرصتهای جدید می‌شود. از ارزش‌ها و اولویت‌های خود به‌عنوان یک قطب‌نما استفاده کنید که شمارا هم در عمل و هم در فرآیند تصمیم‌گیری راهنمایی کرده و به شما اطمینان دهد که در مسیر درست باقی خواهید ماند.

 

6- نکات پرسونال برندینگ

تدوین شخصیت برند از نکات و گام های بنیادین در پرسونال برندینگ است.

شخصیت برند شما می‌تواند با شناسایی سه مورد زیر ساخته شود:

  • به عواطف خود رجوع کنید.

شما چه ویژگی‌های شخصیتی دارید؟ (یک شخص شوخ‌طبع یا به‌طور وسواس‌گونه‌ای منظم). چرا مردم باید جذب برند شما شوند؟

  • خودتان را توصیف کنید.

برندسازی شخصی یعنی شما چه کسی هستید و چرا مردم از تعامل با شما لذت می‌برند؟

  • تخصص‌های خود را شناسایی کنید.

چه‌کاری را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهید و مردم از شما می‌خواهند چه‌کاری را برای آن‌ها انجام دهید؟

با کمک این سؤالات می توانید یک شخصیت قوی برای برند شخصی خود ایجاد کنید، پس با دقت هرچه تمام به این سوالات پاسخ دهید.

 

کلام آخر:

بهتر است یک مفهوم و استراتژی توسعه برند شخصی روشن و هدفمند در کنار برند شرکتی و سازمانی خود داشته باشید. برندسازی شخصی تنها در صورتی می تواند موفقیت آمیز باشد که با یک استراتژی و برند تجاری قوی حمایت شود.

به خاطر داشته باشید که؛ اگر برنامه اجرایی و استراتژی شما ضعیف باشد، کسب‌وکار شما قبل از شروع شکست خورده است. وقتی برند تجاری و برند شخصی خود را ادغام می کنید یا اصطلاحا در یک مسیر قرار بگیرند، یک ترکیب برندینگ قدرتمند دارید که می تواند به شما کمک کند سریعتر و آسان تر به اهداف خود برسید.

 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت کسب و کار به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

 

منبع : هیئت تحریریه مدیرنو

 

برچسب ها: مفهوم و استراتژی توسعه برند شخصی , چرا برند سازی شخصی مهم است , نکات پرسونال برندینگ چیست , اصول برندینگ شخصی

عضویت
اطلاع از
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات