ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

استراتژی بازاریابی تهاجمی استارتاپ

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
استراتژی‌ بازاریابی تهاجمی استارتاپ

در این مقاله از مدیرنو؛ به اینکه استراتژی بازاریابی تهاجمی استارتاپ چیست می‌پردازیم. همچنین در ادامه شمارا با چند استراتژی بازاریابی تهاجمی طراحی‌ شده برای افزایش فروش استارتاپ آشنا می‌کنیم. مهم‌ترین مسئله برای یک استارتاپ، بازاریابی و فروش است. باید بدانید حتی اگر محصول شما عالی نباشد، فروش یک محصول خوب بهتر از دیرتر فروختن یک محصولِ عالی است. علاوه بر این، به روزسانی یک خط محصول نیز می‌تواند یک فرصت بزرگ برای مقابله با کسب و کارهای رقبا باشد. همچنین عرضه محصول جدید، فرصت‌های خوبی برای ایجاد سروصدا و بیشتر در معرض دید قرار گرفتن در بازار فراهم می‌کند.

پس اگر شما یک محصول مناسب برای عرضه در بازار دارید، چگونه آن را در بازار ارائه می‌دهید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به فروش رسانید؟

درصورتیکه برای تدوین استراتژی بازاریابی تهاجمی نیاز به راهنمایی دارید، با کارشناسان مدیرنو در تماس باشید تا شما را راهنمایی نمایند.

بنر میان مقاله فروش

بازاریابی تهاجمی چیست؟

بازاریابی تهاجمی تاکتیکی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه و پیگیری فعالانه تعامل آنها با تجارت شما است. این با بازاریابی غیرفعال مخالف است، جایی که اطلاعات مربوط به یک محصول در دسترس قرار می‌گیرد، اما این بر عهده مصرف‌کننده است که اگر می‌خواهد با تجارت شما درگیر شود، اقدام کند.

نمونه هایی از بازاریابی تهاجمی

بازاریابی تهاجمی را می توان از طریق چندین استراتژی مختلف به دست آورد.تماس سرد و ایمیل مارکتینگ احتمالا بهترین نمونه هستند. بنابراین، این به عمل جلب مشتریان بالقوه ای اشاره دارد که هرگز با نام تجاری شما درگیر نشده اند تا ببینند آیا به چیزی که شما ارائه می دهید علاقه مند هستند یا خیر.
تبلیغات بنری بزرگ، پاپ آپ ها و تبلیغات ویدیویی در پلتفرم هایی مانند یوتیوب نیز اشکالی از بازاریابی تهاجمی هستند، زیرا مخاطبان را با اطلاعات بمباران می کنند. این مواد بازاریابی دیجیتال اغلب تقسیم بندی می شوند، در وب سایت های مرتبط ظاهر می شوند و در کنار محتوایی که مشتری هدف از قبل با آن درگیر است، ظاهر می شود.
نمونه دیگری از بازاریابی تهاجمی، جمع آوری یک تیم خیابانی برای پخش آگهی ها یا به دست آوردن آدرس ایمیل است. این می‌تواند یک عمل تخلیه‌کننده باشد، اما اگر بتوانید با تمام رد شدن‌ها کنار بیایید، این یک راه عالی برای ارتباط با افرادی است که در غیر این صورت ممکن است درباره شرکت شما اطلاعی نداشته باشند. از تمامی این روش ها برای بازاریابی تهاجمی استارتاپ ها استفاده میگردد. در زیر، چندین استراتژی بازاریابی تهاجمی برای افزایش فروش محصولاتتان پیشنهاد کردیم.

انواع استراتژی‌ های بازاریابی تهاجمی استارتاپ چیست ؟

  1. برقراری ارتباط با افراد تأثیرگذار
  2. تاکید بر بر اهمیت محصولاتتان
  3. ایجاد همهمه (سروصدا)
  4. نشانه گیری احساسات مخاطب

1. برقراری ارتباط با افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسر)

مهم‌ترین افراد در بازار شما کسانی هستند که با مخاطبان هدفتان به‌صورت روزانه صحبت می‌کنند. اینها می توانند شخصیت های تلویزیونی یا رادیویی باشند، یا ممکن است بلاگرهای اینستاگرام باشند. به عبارت ساده، اگر مشتری هدف شما به آن‌ها توجه می‌کند، باید از وجود آن‌ها به نفع خود استفاده کنید. برای آن‌ها ایمیل بفرستید. تماس بگیرید. محصولات رایگان عرضه کنید و از همه مهم‌تر، با آن‌ها همانند بهترین مشتریان خود رفتار کنید. اشاره یک فرد تأثیرگذار می‌تواند باعث حرکت روبه‌جلوی بازاریابی تهاجمی استارتاپ شما شود.

برخی از استارتاپ‌ها مذاکرات موفقیت‌آمیزی در معاملات بازار با تأثیرگذاران داشته‌اند؛ مثلاً یک شرکت تولیدکننده کفش کتانی بنام Happy Feet درازای پرداخت کمیسیون، در شبکه‌های اجتماعی شرکتی که از اعتبار خوبی در بین مشتریان برخوردار بود، معرفی شد و توانست فروش زیادی از این راه حاصل کند. خلاقانه عمل کنید و برای گسترش روابط خود با  افراد تأثیرگذار بر مشتریانتان، راه‌هایی پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه :

2. تاکید بر بر اهمیت محصولاتتان

یک عنصر خاصی از ترس در هر کمپین تبلیغاتی وجود دارد. این ترس ممکن است به شما وانمود کند که به‌اندازه مدل آگهی جذاب نیستید، مگر اینکه عطر یا ادکلنی را بخرید که آنها استفاده می‌کنند. یا خانه شما به یک سیستم امنیتی نیاز دارد به دلیل اینکه هرسال مقدار زیادی سرقت از خانه‌ها در محله شما اتفاق می‌افتد.

امیدوارم شما به‌اندازه کافی به اخلاقیات پایبند باشید و بدانید که چگونه یک احساس نیاز ایجاد کنید بدون این‌که مخرب باشید. در راستای ارزشمند نشان دادن محصول عمده‌فروشان به‌صورت هفتگی حراج برگزار می‌کنند که یک حس فوریت در خریدار به وجود بیاورند. طبیعت انسانی به ما می‌گوید که وقتی چیزی کمتر و یا تنها برای مدت‌زمان کوتاهی در دسترس است، ما انگیزه بیشتری برای سریع خرید کردن داریم.

پیشنهاد مطالعه :

3. ایجاد همهمه (سروصدا)

در جهان رسانه‌های اجتماعی، چیزی به‌عنوان توجه منفی وجود ندارد. هنگامی‌که مصرف‌کنندگان بیشتر در مورد برند یا خدمات شما با دوستان خود یا به‌صورت آنلاین صحبت می‌کنند، شما تبلیغات رایگان بیشتری به‌دست می‌آورید. کسب و کارهای حال حاضر شروع به استفاده از انواع تاکتیک‌های بازاریابی در اینستاگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی کرده‌اند.

یکی از استراتژی های بازاریابی تهاجمی ایجاد سر و صدا و پر کردن گوش همه است. شروع به گرفتن عکس از دفتر خودنمایید. آنها را در مجموعه‌ای قرار دهید. داستان کوتاهی برای آنها تایپ کنید. شاید یکی از شرکای شما در این مورد که چگونه محصول شما ایجادشده است، داستانی داشته باشد. به او این قدرت را دهید تا داستان خود را به اشتراک بگذارد. شرکت شمارا در آن پست تگ کند. هنگامی‌که همهمه (Buzz) شروع می‌شود، فراموش نکنید که با آن تعامل داشته باشید. توجه داشته باشید به اینکه چه مطالب منتشرشده، بیشتر موردپسند بوده‌اند و دنبال شده‌اند. زمانی که شما مؤثرترین تاکتیک‌های موردعلاقه مخاطبان را شناسایی کردید، آنها را با توجهات بیشتری تکرار کنید.

 

4. نشانه گیری احساسات مخاطب

با توجه به مطالعات انجام‌شده، تبلیغات احساسی مؤثرترین نوع هستند. در تبلیغاتی که محرک‌های منطقی با محرک‌های عاطفی ترکیب هستند تنها 60% در مقایسه با تبلیغات صرفاً عاطفی مؤثر هستند. درحالی‌که تبلیغات منطقی بدترین نوع می‌باشند. بنابراین، اگر شما تا الآن به این موضوع توجه نکرده‌اید، بهتر است روشتان را عوض کنید.

خلاصه نکات گفته‌شده

هنگامی‌که در حال تدوین کمپین تبلیغاتی شرکت خود هستید، بر لحن احساسی که نقش مهمی در امید و آرزوی مخاطبان شما دارند، توجه ویژه بدهید. اگر شما از حمایت یک فرد تأثیرگذار (اینفلوئنسر) بهره‌مند باشید، به مشتریان بیشتری دست خواهید یافت. بر روی پیام خود تمرکز کنید. که چرا مشتریان باید هم‌اکنون به محصولات شما نیازمند باشند؟ با شفاف شدن هدفتان به مشتریانی دست خواهید یافت که برای باز کردن کیف پول خود برای شما عجله خواهند داشت.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت کسب و کار به صفحه مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

کلیدواژه ها: استراتژی تهاجمی, بازاریابی تهاجمی, استراتژی بازاریابی تهاجمی, استراتژی تهاجمی چیست

منبع: www.business.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *