ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

راهکارهای افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی

در این مقاله از مدیرنو؛ به 3 راهکار جهت افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی می‌پردازیم. راهکار افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی چیست؟ با ما در ادامه همراه باشید. شرایط قرمز اقتصادی شرایطی ست که در آن هزینه‌های افراد با درآمدهایشان تناسب ندارد. افراد برای انتخاب و خرید کالاهای موردنیاز، وسواس خاصی دارند. در مقابل، در شرایط فعلی شاهد بازار فوق رقابتی و رقابت تنگاتنگ کسب و کارهایی با ارائه کالاها و خدمات مشابه برای جذب مشتریان حداکثری هستیم.

بنر میان مقاله فروش

حال در این میان بعضی از کسب و کارها با مجموعه اقداماتی که به‌صورت کاملاً هدفمند انجام می‌دهند، همچنان فروش‌هایشان را ادامه و حتی بهبود می‌دهند. خیلی از کسب و کارها هم دچار بحران و آشفتگی شدیدی می‌شوند. در بعضی از موارد کارشان به ورشکستگی و خروج از بازار می‌رسد.

افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی

1. بر روی مشتریان فعلی خودتان تمرکز کنید.
2. تمرکز بر روی خدمات مشتریان عالی
3. استفاده از سیستم همکاری در فروش

در ادامه به 3 راهکار اشاره خواهیم کرد که باعث بهبود و افزایش فروش هر کسب و کاری در شرایط قرمز اقتصادی خواهد شد.

1. بر روی مشتریان فعلی خودتان تمرکز کنید.

طبق قانون پاره تو 80 درصد درآمدها و فروش‌های ما، از 20 درصد از مشتریان ما است. پس شما به‌عنوان یک کسب و کار، می‌توانید با استفاده از رسانه‌های آنلاین، مانند اینستاگرام و تلگرام و همچنین رسانه‌های آفلاین، مانند تلفن و پیامک، همواره مشتریان خودتان را دنبال کرده و ارتباطات خودتان را با آنها حفظ کنید. برای حفظ ارتباطات هم می‌توانید از یک نرم‌افزار CRM یا باشگاه مشتریان استفاده کنید. با توجه به رویدادهایی که در طی سال با آنها روبرو هستیم مانند تولد افراد، اعیاد و جشن‌ها و مواردی این‌چنینی آنها را با پیام‌های خود خوشحال و خرسند کنید.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که یک مشتری خوشحال و خشنود رضایت خود را به افراد زیادی منتقل می‌کند. مشتری راضی، به‌صورت دهان‌به‌دهان برای شما و کسب و کارتان را بازاریابی می‌کند. او باعث علاقه‌مندی افراد جدید جهت بازدید و خرید از کسب و کار و محصولات و خدمات می‌شود.

 

2. تمرکز بر روی خدمات مشتریان عالی

رمز وفاداری و رضایتمندی بیش‌ازپیش مشتریان، خدمات مشتریان عالی است. برای داشتن خدمات عالی شما می‌توانید خدماتتان را به 4 بخش تقسیم کنید. خدمات قبل از فروش، حین فروش، بعد از فروش و خدمات بدون فروش.

مقاله “۸ روش عالی در فروش و خدمات پس از فروش” از مدیران نواندیش، به راهکارهای کاربردی در فروش محصولات یا خدماتتان اشاره می‌کند.

برای ارائه این خدمات شما می‌توانید با استفاده از رسانه‌های آنلاین مانند وب‌سایت، اینستاگرام و حتی تلگرام برای مشتریان با توجه به نیازها و علاقه‌مندی‌هایشان محتواهایی مفید در قالب ویدیوهای جذاب تولید کنید، فعالیت دیگر آن است که می‌توانید در رسانه‌ای مانند اینستاگرام به سؤالات و ابهامات قبل از خرید و بعد از خرید مشتریان پاسخ دهید و با آنها تعامل سازنده‌ای را داشته باشید.

همچنین می‌توانید از مشتریانتان بخواهید هر سؤالی دارند از شما بپرسند. شما نیز به آنها جواب خواهید داد. این همان خدمات بدون فروش است که در بازار فعلی می‌تواند طرفداران زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین اگر مشتری به‌صورت حضوری به فروشگاه و کسب و کار شما مراجعه کرد. شما می‌توانید با پذیرایی از مشتریان و همچنین داشتن محیطی آرام و دل‌نشین کاری کنید که مشتریان احساس راحتی و آرامش کنند. تمایل داشته باشند مدت‌زمان بیشتری را با شما و کسب و کارتان باشند. این خود باعث افزایش خرید و افزایش فروش شما خواهد شد.

3. استفاده از سیستم همکاری در فروش

یک کسب و کار برای افزایش فروش می‌تواند با کسب و کارهای مکمل و رقیبان خود ارتباط برقرار کند. و در قالب یک تفاهم‌نامه به همکاری بپردازد. فرض کنید شما یک کسب و کار در حوزه مواد غذایی هستید. یک هایپرمارکت بزرگ دارید. شما می‌توانید با همکاری با رستوران‌ها به این نحو که شما آن رستوران را تبلیغ می‌کنید و آن رستوران هم شمارا برای مشتریانش تبلیغ می‌کند، وارد همکاری در فروش شوید. همچنین شما می‌توانید طبق توافق، مشتریان را به روش‌های مختلف مانند کوپن تخفیف ویژه یا ارائه معرفی‌نامه به یکدیگر ارجاع بدهید. به ازای هر مشتری مبلغ خاصی را به‌عنوان پورسانت در نظر بگیرید.

البته سیستم همکاری در فروش در فضای آنلاین و سایت به صورت بهتر و کاربردی‌تر قابل‌اجراست. با لینک دادن به سایت‌های دیگر و صفحات خرید آن سایت‌ها و بک لینک‌ها یک همکاری در فروش فوق‌العاده را با دیگر وب‌سایت‌ها می‌توانید داشته باشید. به‌نوعی هر دو طرف، درآمد و سود خوبی را از این معامله و ارتباط کسب کنید.

با توجه به مطالب گفته‌شده می‌توان گفت؛ یک کسب و کار برای افزایش فروش در شرایط قرمز اقتصادی باید نگرش مشتری محور داشته باشد. همواره با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان خود، در پی ارائه خدمات ویژه، منحصربه‌فرد و کاملاً شخصی‌سازی‌شده جهت خشنودسازی و رضایت مشتریان برآید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مدیریت کسب و کار به صفحه آموزش درون سازمانی و مشاوره کسب و کار مدیرنو مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

 

عضویت
Notify of
0 نظر
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
0
عاشق نظراتتان هستیمx