ورود/ثبت نام

تماس با ما
مرکز تخصصی مشاوره و آموزش کسب‌وکار

چگونه به کار و زندگی تعهد داشته باشیم

در این مقاله میخوانید

سطح:

تخصصی

ویدئو:

ندارد

پادکست:

ندارد
تعهد در زندگی و کار چگونه به کار و زندگی تعهد داشته باشیم

در این مقاله از مدیرنو؛ به تعهد در زندگی و کار می‌پردازیم. چگونه به کار و زندگی تعهد داشته باشیم؟ “زندگی من خیلی خسته‌کننده است” این جمله‌ای است که بسیاری از ما هنگامی‌که در مورد زندگی روتین روزانه، کار و آینده خود صحبت می‌کنیم، از آن استفاده می‌کنیم. دلیل‌های زیادی برای این نوع طرز فکر وجود دارد. در حقیقت این منطقِ نوعی نیروی انگیزشی است. اگر ما همیشه خوشحال بودیم، آنگاه آرزو و هدفی نداشتیم.

 

تعهد در زندگی و کار

مشکل این است که بیشتر مردم هیچ کاری برای رفع این نوع طرز فکر خود انجام نمی‌دهند. آسان‌ترین راه این است تا رئیس، دولت و افراد دیگر را برای این حس نارضایتی مقصر بدانیم! همه‌ی افراد می‌توانند طرز فکرشان را بهبود ببخشند و عادت‌های خود را برای بیشتر متعهد، فعال و راضی بودن تغییر دهند.

بسیار راحت است تا بگویید کارتان دلیل این نوع طرز فکر است به دلیل این‌که رئیس شما آدم خوبی نیست و توجهی به کارمندان خود ندارد. اما در واقع، مقصر اصلی شما هستید چون هیچ کاری انجام نمی‌دهید به دلیل اینکه برایتان اهمیتی ندارد؛ اگر مهم بود، حتماً کاری انجام می‌دادید تا احساس بهتری داشته باشید.

شرکت‌های بزرگتر، مشکلات بیشتری دارند. در شرکت‌های بزرگ میزان سطح تعامل کم است. این موضوع ممکن است یک مشکل بزرگ برای یک مدیر باشد به دلیل اینکه عدم تعهد کارمندان موجب از دست دادن درآمد و نرخ گردش مالی بالاتر می‌شود. اما این موضوع مشکل شما هم است به دلیل اینکه شما کسی هستید که خوشحال نیستید.

 

چگونه به کار و زندگی تعهد داشته باشیم؟

در این مقاله به 3 عامل مهم تعهد در زندگی و کار اشاره می‌کنیم.

1. چرا شما صبح از خواب بلند می‌شوید؟

حتی محیط‌ های کاری بسیار خسته‌کننده نیز می‌توانند از طریق توجه کردن به مواردی که برای شما مهم هستند، مفرح و جالب باشند. اگر شما هدف شخصی خود را به یاد داشته باشید و آن‌ها را با اهداف کارفرما هماهنگ ‌کنید و کارتان را در اولین اولویت قرار ‌دهید، بیشتر به کار خود متعهد می‌شوید و خوشحال‌تر خواهید بود.

برای همه‌ی ما روزهای سخت وجود دارند اما داشتن اهداف بلند مدت به شما کمک می‌کند تا کمتر با چنین روزهایی مواجه شوید. هر شب قبل از خوابیدن، درباره روز بعد خود فکر کنید و اینکه چه کارهایی انجام خواهید داد. با این روش، راحت‌تر می‌توانید صبح‌ها از خواب برخیزید و روز خود را سپری کنید.

 

2. چه چیزی برای شما مهم است؟

برای بسیار ی از مردم، روزها با وظایف و ملاقات‌های بی‌معنی و بیهوده‌ای کلید خورده است که ما را از انجام کارهایی که مهم‌تر هستند باز می‌دارند. بسیاری از این وظایف ضروری یا مهم نیستند. به نظر می‌رسد تنها هدف آن‌ها پرت‌کردن حواس ما از انجام کارهای مهم اند.

گاهی اوقات، ما این شانس را داریم که انتخاب کنیم چه کارهایی را انجام دهیم. فکر کنید چه وظایفی باعث رسیدن شما به اهدافتان می‌شوند. به یاد داشته باشید،80٪ نتایج از طریق 20٪ از کارها به نتیجه می‌رسند. پس، شما می‌توانید با ارزیابی کارهای بی‌فایده زمان خود را مدیریت کنید و روی کارهای مهم تر تمرکز کنید. اگر برایتان امکان‌پذیر است‌ کارهایی را انجام دهید که مهارت‌هایتان را به چالش بکشند، حتی ممکن است در حال حاضر برایتان جالب نباشند اما در آینده به بهبود و پیشرفت تان کمک زیادی خواهند کرد.

هر روز صبح زودتر بیدار شوید و به برنامه روزانه خود فکر کنید و تصمیم بگیرید که چه کارهایی را باید و چه کارهایی را نباید انجام دهید. هر روز صبح به این موضوع فکر کنید که امروز چه کمکی به شما خواهد کرد تا به اهدافتان دست یابید. این نوع تفکر به شما انگیزه تعهد در زندگی می‌دهد.

 

3. خودتان را بسنجید.

برای افزایش رضایت کاری خود، در مورد تأثیرات کار خود بر روی دیگران کمی تأمل کنید. وظایفی که شما انجام می‌دهید با کارهای افراد دیگر در تیم شما چه ارتباطی دارند؟ این تأثیرات مثبت را بسنجید. با دانستن میزان اهمیت خود، سطح تعهدات و وابستگی شما افزایش پیدا خواهد کرد و باعث می‌شود شما بهتر کار خود را انجام دهید.

اگر مدیر شما از ابزار مدیریت پروژه یا گزارش وضعیت استفاده نمی‌کند. شما می‌توانید یکی از آن‌ها را برای خودتان انتخاب کنید. موثرترین راه برای سنجیدن و نظم‌دادن استفاده از روش : برنامه‌ها – پیشرفت – مشکلات و تعیین و بررسی این سه آیتم است.

در پایان، ما کسی هستیم که تصمیم می‌گیریم که آیا ما متعهد هستیم یا نه- خوشحال هستیم یا نه؟ آیا ما از کار روزانه خود لذت می‌بریم یا فقط 8 ساعت در محل کار خود می‌نشینیم و درباره موفقیت‌هایی که هرگز بدست نخواهیم آورد، فکر می‌کنیم. موفقیت فقط نصیب کسانی می‌شود که سخت کار می‌کنند، متعهد باقی می‌مانند و نتایج را دریافت می‌کنند.

منبع: entrepreneur

کلیدواژه: تعهد در زندگی و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طرح مشاوره کسب و کار 90
چرا طرح 90 برای کسب و کار شما نیاز است ؟